Gjest impressa Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Fordi du får meg til å genuint tro at du er ute etter vennskap for så å slippe interessen din som en bombe som det liksom blir mitt ansvar å ta stilling til. Sånn gir du meg valget, alltid veldig direkte, men også alltid lenge etter at jeg har slått meg til ro med at du bare vil være venn, mellom å date deg og å såre deg. Ingen mellomting. Ingen flørting. Ingen føling frem og tilbake. Bare måneder eller år med vennskapelig tone og så en sen tekstmelding, en nervøs samtale, en lapp på kontorpulten (ja, jeg har opplevd det) - et eller annet som på grunn av forholdet vårt bare blir et ubehagelig problem for meg å løse. Måtte bare få dette ut. Irrettesett meg så mye dere vil - jeg er temmelig oppgitt selv over hvor kresen jeg er for tiden. Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen.
Gjest impressa Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev: Hvorfor skulle noen irettesette deg? Vet ikke. Skrev i hui og hast. Ser at jeg feilstavet det til og med Neida, forventer kanskje noen vil tenke at jeg bør ta meg sammen og gi dem en sjanse, ikke alle er gode flørtere osv.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 8 minutter siden, impressa skrev: Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen. Hvorfor gjorde ikke du et fremstøt da, fremfor å bare bli vennen deres? Anonymkode: 64a57...b59 4
Gjest impressa Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjorde ikke du et fremstøt da, fremfor å bare bli vennen deres? Anonymkode: 64a57...b59 Flørting uten respons er jeg dårlig på! Men er forskjellige historier her. Noen flørtet jeg så godt jeg kunne med, andre oppfattet jeg som uinteresserte med en gang. Gjør ikke noe direkte fremstøt uten at det har vært litt flørting jeg da
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Ser ingen grunn til å irettesette deg. Slike personer du beskriver er forvokste manchildren som tror at det å være patetisk og uten ryggrad er det samme som å være snill og god. Det kreves en svært manipulerende og dedikert person for å investere så mye i et vennskap med kun det ultimate målet om komme ned i buksa på deg. Typisk vil de også klandre deg i ettertid for å ha "kastet bort tiden deres", som om det er ditt ansvar å lukte deg fram til hva det er de egentlig vil, og som om ditt vennskap ikke er verdt en dritt så lenge du ikke sprer beina for dem på eget initiativ. Del gjerne noen av dine opplevelser med slike i denne tråden. Anonymkode: 864b4...659 6
AnonymSjiraff Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, impressa skrev: Vet ikke. Skrev i hui og hast. Ser at jeg feilstavet det til og med Neida, forventer kanskje noen vil tenke at jeg bør ta meg sammen og gi dem en sjanse, ikke alle er gode flørtere osv. Kan jo godt hende det skjer, man vet jo aldri med KG. Synes vel det at du er kresen(dine egne ord) er ditt eget problem og du ikke liker forsiktige menn så er det ikke så mye å gjøre med det. Når det er sagt så er det jo ikke sikkert de ønsket noe mer enn vennskap i starten for så å ville mer senere.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen grunn til å irettesette deg. Slike personer du beskriver er forvokste manchildren som tror at det å være patetisk og uten ryggrad er det samme som å være snill og god. Det kreves en svært manipulerende og dedikert person for å investere så mye i et vennskap med kun det ultimate målet om komme ned i buksa på deg. Typisk vil de også klandre deg i ettertid for å ha "kastet bort tiden deres", som om det er ditt ansvar å lukte deg fram til hva det er de egentlig vil, og som om ditt vennskap ikke er verdt en dritt så lenge du ikke sprer beina for dem på eget initiativ. Del gjerne noen av dine opplevelser med slike i denne tråden. Anonymkode: 864b4...659 Du har kanskje ikke skjønt at enkelte av oss har behov for å vite hvem hun er før man eventuelt blir interessert. Og nei, oppførselen du beskriver er ikke normalt for en "snill", normal mann, det er snarere karakteristikker ved en psykopat. Om hun ikke kan gjengjelde den romantiske interessen så går man bare videre uten å sutre. Anonymkode: a62cc...9bc 2
draug 75 Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 Skjønner. Og ja, jeg har vært som denne frosk Gjørmegtilenprins- en din. Det er nemlig så, at det er fort gjort å oppfatte innposten sin dithen at det er sosialt uakseptabelt for en mann å være interessert i ei kvinne som kvinne.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #10 Skrevet 27. april 2017 Menn generelt er ikke ute etter vennskap med voksne damer, hvorfor skulle de være det? Det er da alles misjon å finne en partner og reprodusere seg. Anonymkode: d2b46...0d3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #11 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, impressa skrev: Fordi du får meg til å genuint tro at du er ute etter vennskap for så å slippe interessen din som en bombe som det liksom blir mitt ansvar å ta stilling til. Sånn gir du meg valget, alltid veldig direkte, men også alltid lenge etter at jeg har slått meg til ro med at du bare vil være venn, mellom å date deg og å såre deg. Ingen mellomting. Ingen flørting. Ingen føling frem og tilbake. Bare måneder eller år med vennskapelig tone og så en sen tekstmelding, en nervøs samtale, en lapp på kontorpulten (ja, jeg har opplevd det) - et eller annet som på grunn av forholdet vårt bare blir et ubehagelig problem for meg å løse. Måtte bare få dette ut. Irrettesett meg så mye dere vil - jeg er temmelig oppgitt selv over hvor kresen jeg er for tiden. Noen av mannfolka som har satt meg ut på denne måten har jeg vært oppriktig interessert i helt i begynnelsen. Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i dette, fra den tiden jeg var yngre. Jeg skal overhodet ikke forsvare min fremgangsmåte overfor kvinner jeg var interessert i. Sannheten er at jeg ikke kunne sjekking, lite erfaring med jenter i ungdommen og ingen rollemodell som kunne lære meg å gjøre det riktig. Jeg har forstått at det å sjekke ikke er en evne man er født med. Det blir nesten som om å skulle spille fotball uten å ha lært seg reglene. Da skjønner man heller ikke spillet... Og tro meg, hadde jeg kunne gjøre om på dette så ville jeg gjort det. Så mange meningsløse år med nervøsitet, usikkerhet og følelsen av å ikke være god nok skulle jeg gjerne ha vært foruten. Beklager for de jeg måtte ha støtt på min vei . Anonymkode: 9d0e7...4c7 2
Gjest impressa Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i dette, fra den tiden jeg var yngre. Jeg skal overhodet ikke forsvare min fremgangsmåte overfor kvinner jeg var interessert i. Sannheten er at jeg ikke kunne sjekking, lite erfaring med jenter i ungdommen og ingen rollemodell som kunne lære meg å gjøre det riktig. Jeg har forstått at det å sjekke ikke er en evne man er født med. Det blir nesten som om å skulle spille fotball uten å ha lært seg reglene. Da skjønner man heller ikke spillet... Og tro meg, hadde jeg kunne gjøre om på dette så ville jeg gjort det. Så mange meningsløse år med nervøsitet, usikkerhet og følelsen av å ikke være god nok skulle jeg gjerne ha vært foruten. Beklager for de jeg måtte ha støtt på min vei . Anonymkode: 9d0e7...4c7 Nei jeg skjønner jo at det er litt skummelt og ikke så lett. Og ingenting å beklage, jeg synes jo mer synd på enn jeg blir sur på de jeg har møtt. Er bare så utrolig ubehaglig å måtte ta stilling til det ultimatumet...
Sphere Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 Ok, la oss si at jeg har brent meg utallige ganger. Ikke følt meg klar for forhold enda. Men jeg føler jeg liker deg godt og ønsker å bli bedre kjent med deg. Selv om jeg ikke aner hvor dette bærer hen. Det utvikler seg et vennskap, og etterhvert som jeg blir trygg på deg, kommer følelsene mine krypende. Det kan godt hende jeg undertrykker dem en stund, fordi de skremmer livet av meg. Men etterhvert føler jeg at jeg må ta sjansen, og dropper bomben. Så nei, ikke alle forsiktige menn forsøker å manipulere seg inn i et forhold. Og får allikevel et sånt nymotens "nice guy"-stempel på seg. 5
Hermine Grang Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i dette, fra den tiden jeg var yngre. Jeg skal overhodet ikke forsvare min fremgangsmåte overfor kvinner jeg var interessert i. Sannheten er at jeg ikke kunne sjekking, lite erfaring med jenter i ungdommen og ingen rollemodell som kunne lære meg å gjøre det riktig. Jeg har forstått at det å sjekke ikke er en evne man er født med. Det blir nesten som om å skulle spille fotball uten å ha lært seg reglene. Da skjønner man heller ikke spillet... Og tro meg, hadde jeg kunne gjøre om på dette så ville jeg gjort det. Så mange meningsløse år med nervøsitet, usikkerhet og følelsen av å ikke være god nok skulle jeg gjerne ha vært foruten. Beklager for de jeg måtte ha støtt på min vei . Anonymkode: 9d0e7...4c7 Hva er det du egentlig beklager for her?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 1 minutt siden, Hermine Grang skrev: Hva er det du egentlig beklager for her? Vel, nå har jeg satt noen kvinner i samme ubehagelige situasjon som TS beskriver i HI. Det er det jeg beklager... For at jeg ikke kunne eller visste bedre. Anonymkode: 9d0e7...4c7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #16 Skrevet 27. april 2017 Menn leter ikke etter venninner. Når de vil være "venn". Betyr det nesten alltid: jeg er interessert. De er bare feig (og litt sleip). Anonymkode: 403c7...cee
Hermine Grang Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, nå har jeg satt noen kvinner i samme ubehagelige situasjon som TS beskriver i HI. Det er det jeg beklager... For at jeg ikke kunne eller visste bedre. Anonymkode: 9d0e7...4c7 Tror ingen kvinner føler at du skylder dem en beklagelse for at du var litt sjenert rundt kvinner og du ikke turte å spørre dem før du hadde blitt bedre kjent med dem. Det er jo en ærlig sak på samme måte som det en ærlig sak om jenta ikke er interessert. Men fint det ordnet seg for deg til slutt. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn leter ikke etter venninner. Når de vil være "venn". Betyr det nesten alltid: jeg er interessert. De er bare feig (og litt sleip). Anonymkode: 403c7...cee Sukk, Endret 27. april 2017 av Hermine Grang 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 10 minutter siden, Hermine Grang skrev: Tror ingen kvinner føler at du skylder dem en beklagelse for at du var litt sjenert rundt kvinner og du ikke turte å spørre dem før du hadde blitt bedre kjent med dem. Det er jo en ærlig sak på samme måte som det en ærlig sak om jenta ikke er interessert. Men fint det ordnet seg for deg til slutt. Det har du nok helt rett i, har nok begått mange feil her men jeg visste ikke bedre... Anonymkode: 9d0e7...4c7
fullførsetningen Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 Det har aldri skjedd at jeg har blitt forelsket/betatt av en dame ved første møte. Det har tatt alt i fra 1 til 4 år som venner/bekjente før slike følelser har oppstått. Hvis jeg da etter f.eks. tre år skulle begynne å gi damen mer oppmerksomhet/tilkjennegir en viss interesse etc. så vil det ikke være fordi jeg har hatt henne som venn hele denne tiden kun fordi jeg ønsket å komme i buksene hennes, det vil da være fordi interessen oppstod først da. Men det er kanskje ikke helt det du snakker om i hovedinnlegget. Jeg ville nok som oftest sett på/behandlet venninnen som en bekjent fram til da. For så plutselig å bli mer kontaktsøkende.
Gjest impressa Skrevet 27. april 2017 #20 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, fullførsetningen skrev: Det har aldri skjedd at jeg har blitt forelsket/betatt av en dame ved første møte. Det har tatt alt i fra 1 til 4 år som venner/bekjente før slike følelser har oppstått. Hvis jeg da etter f.eks. tre år skulle begynne å gi damen mer oppmerksomhet/tilkjennegir en viss interesse etc. så vil det ikke være fordi jeg har hatt henne som venn hele denne tiden kun fordi jeg ønsket å komme i buksene hennes, det vil da være fordi interessen oppstod først da. Men det er kanskje ikke helt det du snakker om i hovedinnlegget. Jeg ville nok som oftest sett på/behandlet venninnen som en bekjent fram til da. For så plutselig å bli mer kontaktsøkende. Helt riktig at det ikke et det jeg tar opp - er en anon som gjør det, men han/hun har en annen tråd for den diskusjonen. Problemet for meg er ikke at de blir interessert etter en stund, men at når de først har blitt det har de vært så himla direkte. Typ "ok, vi har vært kollegaer i to år og jeg har ikke så mye som hintet om interesse, men PANG her er hva jeg føler for deg. Middag?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå