Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Når man merker at kjemien med en kollega er helt feil og at man ikke har noe å si når man sitter ved siden av hverandre i lunchen- hvordan fikser man slikt? Det blir så rart hver gang vi utveksler blikk....vi er så forskjellige: jeg er brå og utadvendt, hun er som en usynlig mus og lavmælt. Jeg forsøker å roe meg ned når hun sitter ved siden av meg.... Alt blir så kunstig og rart når vi er i samme rom. Hvorfor er det slik?
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Folk er forskjellig, sånn er det bare! Må dere ta lunch samtidig/ sitte sammen? Sannsynligvis synes det er er like pinlig, så da kan dere bare sitte uten å si et ord?
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Det sitter jo flere andre tilstede i lunchen da....denne kollegaen og jeg skal samarbeide litt om enkelte prosjekter også. Det er så dumt når man merker at den beste godvilje ikke kan endre det faktum at kjemien er gal..
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Men dere har da i det minste godvilje mot hverandre. Ikke alle som har kjemi, men så lenge dere kan samarbeide, er det vel ikke noe problem. Vi må ikke gjøre oss til venns med hele verden, heller.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Men dere har da i det minste godvilje mot hverandre. Ikke alle som har kjemi' date= men så lenge dere kan samarbeide, er det vel ikke noe problem. Vi må ikke gjøre oss til venns med hele verden, heller. Sant nok. Du har et poeng der: hvem sier at man scorer poeng for å være venner med "alle"....
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Det er en typisk jentegreie tror jeg. Vi vil som regel gjøre alle tilfredse, vil at alle skal like oss. Men det er umulig å være venner med alle.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Det går kanskje bedre når dere skal samarbeide om jobbting, da har dere noe konkret å snakke om. Kanskje det viser seg at dere har ett eller annet annet å snakke om også..eller kanskje ikke - men sånn er det jo bare. Men vet åssen det er - vanskelig når man virkelig ikke vet hvor man skal starte en samtale med (kjenenr vel egentlig bare ett menneske som har vist seg å være totalt og objektivt umulig å snakke med... snill jente, men fullstendig ikke sosial)
Cata Skrevet 23. desember 2004 #8 Skrevet 23. desember 2004 Det går helt sikkert bra når dere skal jobbe sammen selv om kjemien ikke er tilstede. Det er bare morsommere når kjemien stemmer.
glaciera Skrevet 26. desember 2004 #9 Skrevet 26. desember 2004 Man behøver ikke å være venner med alle, men man bør alltid prøve å være høflig og vennlig mot folk. Især mot kolleger. Trygge samtaleemner synes jeg alltid er jobbting og aktuelle saker i nyhetsbildet. Da kan du jo tilpasse til personen om du velger å bringe på bane kjendisstoffet, forbrukertips eller utenrikssaker... Utover smalltalk for å få hverdagen til å gli så er det slett ikke nødvendig å pleie dette forholdet, spør du meg.
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #10 Skrevet 27. desember 2004 Nei, dette er vel ikke alltid så lett...Selv fungerer jeg nok best med åpne folk(til tross for at jeg nok kan være ganske innesluttet selv), og jeg tar raskt til meg andres følelser til meg, og det kan være ganske ille...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå