kindagirl Skrevet 10. august 2017 #1841 Del Skrevet 10. august 2017 Blir ikke sjokkert om hun trekker seg fra programmet. Når ting blir for tungt finner hun nok noen unnskyldninger. Ler også godt om hun er første som ryker...:D 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomineB Skrevet 10. august 2017 #1842 Del Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Hvorfor ikke? Vær snill å begrunn hvordan du kan lire av deg noe sånt. Vil også ha en begrunnelse. Hårreisende at noen kan komme med et slik utsagn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manor Skrevet 10. august 2017 #1843 Del Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, TomineB skrev: Vil også ha en begrunnelse. Hårreisende at noen kan komme med et slik utsagn Når man reagerer på et ukegammelt innlegg er det kanskje greit å se på hvordan oppfølgingsinnleggene har utspilt seg før man stiller spørsmål. Da får man som regel svar på det man lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomineB Skrevet 10. august 2017 #1844 Del Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, Manor skrev: Når man reagerer på et ukegammelt innlegg er det kanskje greit å se på hvordan oppfølgingsinnleggene har utspilt seg før man stiller spørsmål. Da får man som regel svar på det man lurer på. Da beklager jeg. Trodde dette var nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 10. august 2017 #1845 Del Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, LizbethOsnes skrev: Er det så enkelt å få barnet inn på skole dersom hun er søkt inn til et annet sted? Jeg har ikke skolebarn før om 2 år (og vi blir uansett boende her - samme hvilke barndomsdrømmer som skulle blitt kastet min vei...), men er det virkelig så enkelt at hun kan ha søkt henne inn i Oslo tidligere i år, for så å bytte til Søgne på så kort varsel? Jeg vet ikke hvordan det fungerer. Jeg har ikke flyttet rundt med barna mine. Men man har jo obligatorisk skole her, så ser ikke for meg at det kan være noe stort problem. Dessuten så skal de jo bare være i Oslo noen mnd, så jeg vil tro at hun er innskrevet og har plass på skole i Søgne og bare har fått "permisjon" eller lignende disse månedene de skal være borte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. august 2017 #1846 Del Skrevet 10. august 2017 21 minutter siden, Manor skrev: Når man reagerer på et ukegammelt innlegg er det kanskje greit å se på hvordan oppfølgingsinnleggene har utspilt seg før man stiller spørsmål. Da får man som regel svar på det man lurer på. Ikke alle som har tid til å være her hele tiden, så da blir det litt sånn. Heller ikke alle svar som er tilfredsstillende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 11. august 2017 #1847 Del Skrevet 11. august 2017 (endret) 8 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Ikke alle som har tid til å være her hele tiden, så da blir det litt sånn. Heller ikke alle svar som er tilfredsstillende. Om du ønsker at jeg skal utdype mine meninger er det bare å si fra. Jeg står for det jeg har skrevet, og å frata disse ungene sitt eneste punkt av stabilitet (sin mor) er i mine øyne ikke et godt valg. Endret 11. august 2017 av eksiltronder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. august 2017 #1848 Del Skrevet 11. august 2017 8 timer siden, richbitch skrev: Jeg vet ikke hvordan det fungerer. Jeg har ikke flyttet rundt med barna mine. Men man har jo obligatorisk skole her, så ser ikke for meg at det kan være noe stort problem. Dessuten så skal de jo bare være i Oslo noen mnd, så jeg vil tro at hun er innskrevet og har plass på skole i Søgne og bare har fått "permisjon" eller lignende disse månedene de skal være borte? Du kan søke om fri i inntil 14 dager. Deretter blir du skrevet ut av skolen. Slik er de formelle reglene. Hvordan skolen håndterer en slik situasjon er nok veldig ulikt, men de formelle reglene er slik. Flytter du til en skolekrets har du rett til skoleplass i den offentlige skolen. Hvorvidt de har endret bostedsadresse i folkeregisteret vet vi ikke. Det er den folkeregistrerte adressen som gir grunnlag for hvor du har rett til skoleplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 11. august 2017 #1849 Del Skrevet 11. august 2017 Jeg tror hun trekker seg før skolestart og kan skryte av at det er pga familien som må prioriteres, så vinner hum heder og ære på å fremstå positivt pga det. Håpet ikke hun sender minsten hjem bare for å se ham i helgene!!! Det er i så fall værre enn at M går glipp av skolestart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 11. august 2017 #1850 Del Skrevet 11. august 2017 Så fascinert å se kommentatorene hudflette de som mener ungene bør bo i Søgne mens mor er i Oslo — for så å rose Anna for at hun vurderer å sende barna tilbake til Søgne med Jan. Ja, for faen. Er det vi har sagt hele tiden. Men tydeligvis kun greit om det kommer fra Anna selv. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaktuspotte Skrevet 11. august 2017 #1851 Del Skrevet 11. august 2017 Tenk å ha en sånn "makt" over, og styre, alle mennesker rundt seg. Hun kutter ut dem som ikke passer henne og nykkene hennes - men jeg tror det blir veldig ensomt på toppen til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingi85 Skrevet 11. august 2017 #1852 Del Skrevet 11. august 2017 Da ser det ut som ungene flytter tilbake til Søgne. Må si det var litt vanskelig å tyde blogginnlegget 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 11. august 2017 #1853 Del Skrevet 11. august 2017 "heldig som i det hele tatt får tilbringe så mye tid sammen med familien min, og at om jeg for en gang skyld skal tenke litt på meg selv, så går det veldig fint å tilbringe litt tid fra hverandre mens vi er i Oslo." Ja for det skjer jo vanligvis aldri.. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 11. august 2017 #1854 Del Skrevet 11. august 2017 Realitetssjekk!!!! Er hun virkelig så langt unna virkeligheten? Den virkeligheten hun beskrev, er en privilegie, ikke en rettighet. Hvis man skal ha slike arb.tider hun beskriver, hvor hun kan ha innflytelse i arb. Tiden, og ikke bare ta det man får, må man ha utdannelse, og ihvertfall videregående! Og å jobbe en 100%stilling uten vgs engang? Det er jo mulig å jobbe seg oppover, eller ha kontakter innenfor jobben, men hun sier jo selv at hun har begrenset nettverk. Jeg trodde på ingen måte at Anna var så ute av virkeligheten, stakkars! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 11. august 2017 #1855 Del Skrevet 11. august 2017 15 minutter siden, tingi85 skrev: Da ser det ut som ungene flytter tilbake til Søgne. Må si det var litt vanskelig å tyde blogginnlegget 🙈 Jeg tolket det som at hun prioriterer seg selv og barna blir i Oslo... For hun hadde ikke klart seg uten dem, og selv om hun blir borte mye så Kan de treffes hver dag.. #panneklask for dårlig prioritering!! Nevnes at de er heldige og kan reise når dem vil bla.. Joda; når man har barnehagebarn kan man det. Men har hun glemt sin kjære datter som starter på sKOLEN nå??? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingi85 Skrevet 11. august 2017 #1856 Del Skrevet 11. august 2017 30 minutter siden, Love2017juni skrev: Jeg tolket det som at hun prioriterer seg selv og barna blir i Oslo... For hun hadde ikke klart seg uten dem, og selv om hun blir borte mye så Kan de treffes hver dag.. #panneklask for dårlig prioritering!! Nevnes at de er heldige og kan reise når dem vil bla.. Joda; når man har barnehagebarn kan man det. Men har hun glemt sin kjære datter som starter på sKOLEN nå??? Hun avsluttet med : "Jeg følger i alle fall magefølelsen denne gang, og kanskje vokser vi på å være litt fra hverandre alle sammen." 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 11. august 2017 #1857 Del Skrevet 11. august 2017 Da jeg var i slutten av tenårene hadde jeg en type som begynte noen måneder senere enn alle de andre på skolen fordi moren prioriterte å være hos familie i Italia med ham i mange måneder. Når han begynte på skolen lå han etter og snakket i tillegg en rar mix av norsk og italiensk, men han sa det aller verste var å begynne på en skole der alle de andre hadde knyttet vennskapsbånd allerede. Han gikk ensom og ble holdt utenfor gjennom hele barne og ungdomsskole og er bitter på moren den dag idag fordi hun prioriterte seg selv og egne interesser fremfor hans skolestart, som er en av de viktigste tingene som skjer i et barns liv. Just saying. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 11. august 2017 #1858 Del Skrevet 11. august 2017 39 minutter siden, tingi85 skrev: Hun avsluttet med : "Jeg følger i alle fall magefølelsen denne gang, og kanskje vokser vi på å være litt fra hverandre alle sammen." 🤔 Selv om de alle bor i Oslo, så blir de mye borte fra hverandre. Anna må bruke mye tid hver dag på dansetrening, og tviler på barna og Jan får være med på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sordid Skrevet 11. august 2017 #1859 Del Skrevet 11. august 2017 Hun skriver at hun har båret på hemmeligheten om å være med i SVD i et halvt år, var ikke det omtrent på samme tiden hun skrev om hjemmeundervisning? Siden man ikke vet hvor lenge danseeventyret vil vare, ville skolestart i Oslo virke rart. Tror nok dette er godt planlagt, både på den ene og den andre måten. Jeg krysser alt jeg har for at hun ryker kjapt ut, det fortjener familien. Ev. om hun trekker seg. Dette er nok langt mer "hardcore" enn det Senkveld-opplegget hun var med på. Her er det mer press, nerver, masse trening, man blir så "tett" med dansepartneren at det har gitt problemer i flere av forholdene til tidligere deltagere, osv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clementina Skrevet 11. august 2017 #1860 Del Skrevet 11. august 2017 Anna er jo mildt sagt utrent og overhodet ikke vant til fysisk aktivitet. Hun skrev jo at skrittelleren hennes en dag viste at hun hadde gått 800 skritt til sammen. Senkveld viste jo også en kropp med veldig tydelige spor etter tre fullgåtte svangerskap og barseltider (noe som selvfølgelig er helt naturlig og flott). Men når man så tenker på hvordan Anna ikke takler et eneste snev av kritikk og aldri har hatt en krevende arbeidsdag i hele sitt liv, så kommer nok sammenbruddet rimelig fort når SVD er i gang. Jeg tviler veldig sterkt på at hun klarer å holde ut i mer enn 2, max 3 program. Det kommer til å bli altfor tøft fysisk. Hun kommer til å trekke seg og skylde på at barna trenger henne i Søgne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå