Miranda16 Skrevet 10. august 2017 #1821 Del Skrevet 10. august 2017 21 minutter siden, LizbethOsnes skrev: Er det så enkelt å få barnet inn på skole dersom hun er søkt inn til et annet sted? Jeg har ikke skolebarn før om 2 år (og vi blir uansett boende her - samme hvilke barndomsdrømmer som skulle blitt kastet min vei...), men er det virkelig så enkelt at hun kan ha søkt henne inn i Oslo tidligere i år, for så å bytte til Søgne på så kort varsel? Så klart. Grunnskole er obligatorisk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Friluftsdame Skrevet 10. august 2017 Populært innlegg #1822 Del Skrevet 10. august 2017 Hjelpes, dette minner om valget hun tok for 2 år siden. Om å flytte til drømmehuset på Kypros. Hun hadde alltid drømt om det huset... Dengang gikk det få dager før støtteapparatet (moren) måtte rykke ut. Det ble ikke ikke som å være på ferie. Der ble hverdagsliv et sted uten nettverk aleine med 2 små. Anna viste med tydelighet at hun manglet modenhet og evne til å identifisere risiko med valget hun hadde gjort. Det ble stakkars meg, og mamma tok permisjon for å være med henne. Historien gjentar seg nå. Men nå har hun Jan, som stiller opp i tykt og tynt. Anna har alltid drømt om å være med på SVD; glitre på TV og dulles med. Hun har heller ikke denne gangen klart å identifisere hva som er risikoen med valget hun har tatt. Dette vil bli en periode med hard jobbing, utslitthet, nervøsitet og psykisk stress og små og store vondter. Dansing er beinhard trening, og dette er konkurranse. Har hun virkelig ikke skjønt at det er en egotripp å delta? Man går inn i en boble, blir mest sannsynlig lite mentalt tilstede når man er hjemme. I tillegg skal hun profilere boken sin. Har hun virkelig ikke tenkt over konsekvensene for seg selv og de andre 4 før nå? Har hun virkelig tenkt at dette ville bli en enkel periode for alle 5? Er det mulig? Mitt råd til Anna ville være å skjerme familien sin. La dem være i miljøet sitt, der de har barnehage og skole og Jan har familie og nettverk. Det er ikke enkelt å være aleine om å ta seg av 3 mindreårige i settingen de er i nå. Og få hjem en nervøs, sliten og lite tilstedeværende samboer noen få timer hver dag. Det står respekt av at han går med på det, jeg hadde betakket meg og blitt hjemme. Samtidig er det også andre hensyn hun åpenbart ikke tar når det gjelder boken. Jeg grøsser av hvordan denne umodne, egenrådige og selvfokuserte unge damen får ture på. Hun lurer sine kunder/lesere, og hun definerer åpenbart det som er best for andre utifra det som er best for henne selv og kassaapparatet. Det er bare å krysse fingrene for en tidlig sorti i SVD. Av hensyn til familien. Det er slettes ikke en mindreårigs store drøm å se mamma danse på TV, slik Anna uttaler. Tenk over hvor ufattelig umodent det er av en mor å uttale nettopp det. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. august 2017 #1823 Del Skrevet 10. august 2017 På 3.8.2017 den 16.15, eksiltronder skrev: Å overlate sine 3 barn til en mann som faktisk er far til bare ett av dem høres heller ikke ut som en ideell løsning i hodet mitt. Hvorfor ikke? Vær snill å begrunn hvordan du kan lire av deg noe sånt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizbethOsnes Skrevet 10. august 2017 #1824 Del Skrevet 10. august 2017 48 minutter siden, Miranda16 skrev: Så klart. Grunnskole er obligatorisk. Jada, det er det :-) Men kan man skifte så lett som det, liksom? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 10. august 2017 #1825 Del Skrevet 10. august 2017 Sten har ansvar for det ja. Barnehage er ikke obligatorisk så det er en helt annen sak. Tenk på alle de som flytter på seg. Ikke alle har det valget at man kan la barnet, barna evt fullføre skoleåret før flytting, noe som kanskje er ideelt for mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 10. august 2017 #1826 Del Skrevet 10. august 2017 4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hvorfor ikke? Vær snill å begrunn hvordan du kan lire av deg noe sånt. Vær så snill å les videre i tråden, så ser du at jeg har begrunnet det et par hundre ganger allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 10. august 2017 #1827 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) 9 minutter siden, LizbethOsnes skrev: Jada, det er det :-) Men kan man skifte så lett som det, liksom? Skolen har jo ikke startet enda, så det er nok ikke vanskelig og gjennomføre det.. Har opplevd barn har som vi ikke viste om ved start av juleferien har starta etter nyttår... 👍 eneste er SFO; det får man ikke på dagen.. Likt som BHG.. Endret 10. august 2017 av Love2017juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 10. august 2017 #1828 Del Skrevet 10. august 2017 35 minutter siden, Friluftsdame skrev: Hjelpes, dette minner om valget hun tok for 2 år siden. Om å flytte til drømmehuset på Kypros. Hun hadde alltid drømt om det huset... Dengang gikk det få dager før støtteapparatet (moren) måtte rykke ut. Det ble ikke ikke som å være på ferie. Der ble hverdagsliv et sted uten nettverk aleine med 2 små. Anna viste med tydelighet at hun manglet modenhet og evne til å identifisere risiko med valget hun hadde gjort. Det ble stakkars meg, og mamma tok permisjon for å være med henne. Historien gjentar seg nå. Men nå har hun Jan, som stiller opp i tykt og tynt. Anna har alltid drømt om å være med på SVD; glitre på TV og dulles med. Hun har heller ikke denne gangen klart å identifisere hva som er risikoen med valget hun har tatt. Dette vil bli en periode med hard jobbing, utslitthet, nervøsitet og psykisk stress og små og store vondter. Dansing er beinhard trening, og dette er konkurranse. Har hun virkelig ikke skjønt at det er en egotripp å delta? Man går inn i en boble, blir mest sannsynlig lite mentalt tilstede når man er hjemme. I tillegg skal hun profilere boken sin. Har hun virkelig ikke tenkt over konsekvensene for seg selv og de andre 4 før nå? Har hun virkelig tenkt at dette ville bli en enkel periode for alle 5? Er det mulig? Mitt råd til Anna ville være å skjerme familien sin. La dem være i miljøet sitt, der de har barnehage og skole og Jan har familie og nettverk. Det er ikke enkelt å være aleine om å ta seg av 3 mindreårige i settingen de er i nå. Og få hjem en nervøs, sliten og lite tilstedeværende samboer noen få timer hver dag. Det står respekt av at han går med på det, jeg hadde betakket meg og blitt hjemme. Samtidig er det også andre hensyn hun åpenbart ikke tar når det gjelder boken. Jeg grøsser av hvordan denne umodne, egenrådige og selvfokuserte unge damen får ture på. Hun lurer sine kunder/lesere, og hun definerer åpenbart det som er best for andre utifra det som er best for henne selv og kassaapparatet. Det er bare å krysse fingrene for en tidlig sorti i SVD. Av hensyn til familien. Det er slettes ikke en mindreårigs store drøm å se mamma danse på TV, slik Anna uttaler. Tenk over hvor ufattelig umodent det er av en mor å uttale nettopp det. Han kommer garantert til å være tilstede i studio, bli intervjuet noen ganger og få sine minutter med fame. Han er nok like opptatt av å bli kjent som det Anna er og hun er jo en fin inngangsport i så måte. TV2 ordner nok barnevakt til barna. Ikke umulig at M skal være tilstede i studio noen ganger heller, mener jeg har sett små barn der før. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 10. august 2017 #1829 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Altså, hadde JEG hatt en mann/samboer som skulle være med i SVD, så hadde jeg IKKE flyttet med han til Oslo med 3 barn!!! Jeg hadde holdt meg hjemme, og i alle fall hvis jeg hadde hatt barn som gikk/skulle begynne på skole!! Han later jo som han er pappa til alle 3, og han fungerer jo som en pappa for de, så hvorfor i all verden kunne ikke han bare vært hjemme med barna???! Anna har da vel fri en gang i blant, så hun kan reise hjem en tur. Og så får vi håpe hun ryker ut FORT, men hun har vel masse fjortis-fans som stemmer, så er redd hun kan bli en stund... Endret 10. august 2017 av Cookie123 Skriveleif 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 10. august 2017 #1830 Del Skrevet 10. august 2017 7 minutter siden, Diamant skrev: Han kommer garantert til å være tilstede i studio, bli intervjuet noen ganger og få sine minutter med fame. Han er nok like opptatt av å bli kjent som det Anna er og hun er jo en fin inngangsport i så måte. TV2 ordner nok barnevakt til barna. Ikke umulig at M skal være tilstede i studio noen ganger heller, mener jeg har sett små barn der før. Da må nok foreldrene hans stille som barnevakt, tenker jeg. For Anna overlater ikke sine til innleide barnevakter, det er jeg ganske sikker på. Hun er omsorgsfull overfor sine små, men jeg opplever at hennes manglende evne til å analysere konsekvensene av sine valg tipper det hele i motsatt retning. Og da blir det motsatt av omsorg. Det valget hun har gjort for høsten er det hun mener er best for dem. De har det best når de er med henne, sier hun. Eller hun har det best når de er nær henne? Jeg tviler ikke på at hun selv tenkte at hun gjorde det som var best for dem alle. De fleste ville imidlertid vurdert det motsatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøgrønn Skrevet 10. august 2017 #1831 Del Skrevet 10. august 2017 På 9.8.2017 den 14.16, Galaxy X skrev: Kommentarfeltet på TV2s facebookinnlegg blir bare verre, enkelte skjønner ikke at folk kan mene hun skal flytte (!) uten barna, andre sammenligner henne med Jens Stoltenberg(!?) og folk kaller kritikere for ufyselige mennesker som terroriserer en ung mor på dette viset. Jeg. Mister. Troen. På. Menneskeheten. Du tar feil, de sammenligner ikke Anna med Jens! Det er Anna og Thorvald Stoltenberg som sammenlignes, med begrunnelsen at Thorvald flyttet mye med ungene som små, "men se på Jens, han har jo ikke lidd nød" er budskapet. Altså vil det ikke være noe problem for Michelle... Men alle vet vel at den ene søsteren til Jens ikke klarte livet like godt som broren sin... Jeg sier IKKE at Michelle vil ende opp som Nini. Men synes jo at eksempelet er ganske horribelt! Jeg håper så inderlig at Anna tar vare på jenta si, jeg har vondt av lille Michelle. Så mye ustabilitet (flyttinger, "fedre", tap av familiemedlemmer, tap av venner og omgangskrets...) Ønsker henne så veldig alt godt, som mamma selv gjør det vondt å se at Michelle komme ri annen rekke hele tiden... 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 10. august 2017 #1832 Del Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, LizbethOsnes skrev: Er det så enkelt å få barnet inn på skole dersom hun er søkt inn til et annet sted? Jeg har ikke skolebarn før om 2 år (og vi blir uansett boende her - samme hvilke barndomsdrømmer som skulle blitt kastet min vei...), men er det virkelig så enkelt at hun kan ha søkt henne inn i Oslo tidligere i år, for så å bytte til Søgne på så kort varsel? Er som regel alltids en løsning, det kommer flyttere til og fra klassene der mine barn går hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kindagirl Skrevet 10. august 2017 #1833 Del Skrevet 10. august 2017 2 timer siden, Krutthøna skrev: Noen som vet hvilken danser som må slite med mammaen og sytet/klagingen hennes? Egentlig håper jeg hun får en streng og knallhard dansepartner, en som kan gi henne litt motstand....på en litt annen måte en jan-banan! Blir ikke sjokkert om det bli Benjamin. Han svenske som danset med Adelen og nå er sammen med henne. Han er blandt de yngste og ofte setter de unge sammen.. men kan ta feil:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne B Skrevet 10. august 2017 #1834 Del Skrevet 10. august 2017 Hun skriver at hun er utslitt nå. Jeg tror ikke hun har overskudd til barna etter harde dager på trening. De har det bedre hjemme. Men tror ikje hun holder lenge, hun ser ikke ut til å tåle særlig mye. Det var mitt inntrykk etter camp senkveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 10. august 2017 #1835 Del Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, LizbethOsnes skrev: Er det så enkelt å få barnet inn på skole dersom hun er søkt inn til et annet sted? Jeg har ikke skolebarn før om 2 år (og vi blir uansett boende her - samme hvilke barndomsdrømmer som skulle blitt kastet min vei...), men er det virkelig så enkelt at hun kan ha søkt henne inn i Oslo tidligere i år, for så å bytte til Søgne på så kort varsel? Det er et viktig poeng du kommer med der. Det er ikke alltid så lett å få skoleplass på kort varsel. Man har ingen garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 10. august 2017 #1836 Del Skrevet 10. august 2017 10 minutter siden, Supernova17 skrev: Det er et viktig poeng du kommer med der. Det er ikke alltid så lett å få skoleplass på kort varsel. Man har ingen garanti. Jo, det er man. Men dersom det er flere skoler i samme bydel/kommune, er det ikke sikkert man får plass på skolen man egentlig sokner til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 10. august 2017 #1837 Del Skrevet 10. august 2017 Noen som vet når det starter eller har ikke det kommet ut enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 10. august 2017 #1838 Del Skrevet 10. august 2017 4 minutter siden, LeilaS skrev: Noen som vet når det starter eller har ikke det kommet ut enda? Mener det er 2. September Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elnah Skrevet 10. august 2017 #1839 Del Skrevet 10. august 2017 Akkurat nå, Diamant skrev: Mener det er 2. September Stemmer, premieren er 2 september 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eksblogger Skrevet 10. august 2017 #1840 Del Skrevet 10. august 2017 Håper at Anna gir ting tid, da det ofte tar mer enn en uke å finne seg til rette på et nytt sted, og spesielt i en ny by. Hun har, såvidt jeg vet, heller ingen erfaring med å jobbe utenfor hjemmet sitt, så hun trenger åpenbart også å gi seg selv tid til å venne seg til en ny hverdag. -Og å være voksen og selvstendig på jobben i Skal vi danse. Regner med deltakerne får godt betalt for å delta, så da regnes nok Skal vi danse som jobb, vil jeg tro. Hun sier jo selv at de er en familie (med det samme etternavnet, knis), så da er det bare å håpe på at Dr. Jan tar dette ansvaret som hvilken som helst annen far ville gjort. Synd om han skulle ødelegge for Anna, spør du meg. Håper han er voksen nok til å støtte sin familie og Annas reise mot voksenlivet utenfor familien. Det trenger hun definitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå