Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Nå skriver hun at hun synes det er litt rart at noen tenker at hun bare kunne sendt henne med Jan ned til Søgne i noen måneder for å gå på skole. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Supernova17 skrev:

Nå skriver hun at hun synes det er litt rart at noen tenker at hun bare kunne sendt henne med Jan ned til Søgne i noen måneder for å gå på skole. 

Jeg syns det er rart at hun ikke ser at det hadde vært det beste for skolestarteren.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tragisk at hun tar ungen ut av lokalmiljøet sitt akkurat når hun skal begynne i  førsteklasse. Det er en stor overgang og en viktig tid - og den lille seksåringen burde får begynne på skolen hun skal gå på fremover samtidig som de andre begynner. Det er en viktig tid. Man får nye venner, et nytt nettverk. jeg håper de har en bra plan for henne, og at hun får begynne på skolen sammen med dem hun skal gå sammen med videre. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg syns det er rart at hun ikke ser at det hadde vært det beste for skolestarteren.

Jan er god nok til å bli omtalt som pappa og ha den rollen, men ikke å være igjen med henne i Søgne så hun kan få oppleve det største en 6-åring kan oppleve 🙄...

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Topptur skrev:

Hva skriver hun i det siste blogginnlegget? Skal eldste begynne på skolen i Oslo? For 4 mnd?

Hvem vet, det viktigste for Anna er å skjerme privatlivet til barna, så godt det lar seg gjøre så skoletema er en sak mellom Anna, skolestarteren og kommune/skole.

Jo jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Supernova17 skrev:

Hun kaller han pappaen til alle tre, men å la han være alene med M under skolestart blir for rart?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Supernova17 skrev:

Men han er jo pappan? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altså så provosert. HUN velger å eksponere jenta i sosiale medier. HUN velger at hun ikke skal ha noe privatliv. HUN velger at de skal bryte med familien hennes. HUN velger at de skal satse alt på Jan og flytte. HUN bestemmer at det beste for henne nå er at mamma får bli med på sjal vi danse og at jenta ikke skal på offentlig skole. 

At det går an. Bare jeg som blir bekymret? Det må da være grenser til hvor ego man kan bli og hvor isolert de skal leve?? Det at HUN ikke kan unnvære å være sammen med datteren mens hun er i Oslo burde da ikke gå utover datteren? Da burde hun droppe skal vi danse (eller hva hun skal) for å gi datteren den starten på skolen som hun trenger eller la Jan ta seg av det.  

Endret av lilletrilleline
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elnah skrev:

Hvem vet, det viktigste for Anna er å skjerme privatlivet til barna, så godt det lar seg gjøre så skoletema er en sak mellom Anna, skolestarteren og kommune/skole.

Jo jo.

Av alle ting hun velger å holde privat liksom. Hun holder nok akkurat det privat fordi hun vet avgjørelsen hun har tatt kommer til å bli negativt reagert på og diskutert.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (:smilejenta:)

Hvis det virkelig er SVD hun skal delta på, så er det ikke sånn at de aldri har fridager. J kunne pendlet med barna i helgene, hun kunne dratt ned på fridager osv. Det er tragisk at M må bli holdt borte første skoledag i nærmiljøet. Utrolig dårlig prioritering. I det hele måtte hun ikke takke ja hvis hun virkelig satte barna sine først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Varma skrev:

Hvis ikke jenta får  oppstart på skole, så er det omsorgssvikt og en sak for en viss etat. 

Men skjer det egentlig? Er det barn som ikke får opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, (:smilejenta:) skrev:

Men skjer det egentlig? Er det barn som ikke får opptak?

Nei, det skjer nok ikke, men foreldre kan jo velge å holde barne hjemme og undervise selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget om skolegang er både bekymringsfullt og tankevekkende. Utrolig umodent, er det første jeg tenker.

Hun skriver at 3 mindreårige har forskjellige definisjoner av privatliv. Vel; de er alle for små til å definere det.

Anna MÅ være sammen med sine. Anna's kjendiskarriere bringer derfor hele gjengen til Oslo. Jeg venter i spenning på den gode begrunnelsen..i de fleste familier ville den vært usedvanlig sterk. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hererjeg2 skrev:

Nei, det skjer nok ikke, men foreldre kan jo velge å holde barne hjemme og undervise selv.

Ah, jeg missforstod personen jeg siterte. Beklager, jeg trodde Varma mente at M mistet skoleplassen, men Varma mente jo at M blir holdt borte fra skolestart :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Varma skrev:

Hvis ikke jenta får  oppstart på skole, så er det omsorgssvikt og en sak for en viss etat. 

Hun skal jo starte på skole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere her er bekymret for barna, er det noen gang lagd en bekymringsmelding til BV på familien ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lapper skrev:

Hun skal jo starte på skole

Jeg håper da hun gjør det. Det er en negativ ting med skolestart for blogger, hun kan ikke være like impulsiv med turer her og flytting der. Kunne vært en god begynnelse for få et stabilt liv for mindreårige. Men jeg tviler..

13 minutter siden, hererjeg2 skrev:

Det er vel ikke nødvendigvis noe foreldre kan gjøre uten videre? Stiller store krav til de/ den som skal undervise. Betyr at man bør ha utdannelse utover grunnskole? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Varma skrev:

Jeg håper da hun gjør det. Det er en negativ ting med skolestart for blogger, hun kan ikke være like impulsiv med turer her og flytting der. Kunne vært en god begynnelse for få et stabilt liv for mindreårige. Men jeg tviler..

Det er vel ikke nødvendigvis noe foreldre kan gjøre uten videre? Stiller store krav til de/ den som skal undervise. Betyr at man bør ha utdannelse utover grunnskole? 

Nå er ikke jeg kjempe oppdatert på akkurat dette, men har skjønt det på tidligere henvisninger i denne tråden at det faktisk ikke stilles så veldig høye krav til hjemmeundervisning. Håper jo dette ikke stemmer. Kjenner personlig en helt søsken flokk som har hatt hjemmeundervisning frem til videregående, og jeg kan ikke se hvordan mor (i deres tilfelle) var kvalifisert til å kunne gjøre det. Men dette var noen år siden nå, mulig det har blitt vanskeligere å få innvilget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...