Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Jeg fikk helt vondt i magen av den frokost-seansen jeg.. At Jan sitter der og gafler i seg mat med den største selvfølgelighet sier ganske mye om hva han synes er både OK og vanlig oppførsel. Jeg bet meg hvertfall merke i at han utstrålte ett eller annet.. ugreit kan vi si, rundt det bordet der. Man legger mye skyld på Anna her fordi hun er den som eier kontoen, men altså.. Hva vet vi egentlig om Jan? Anna virker jo helt virkelighetsfjern for tiden, og folk som har vært borti feks psykisk vold i relasjoner, vet jo hvor mye det ødelegger et menneske. Jeg sier ikke at dette stemmer for denne familien, men hva hvis ikke Anna er den som styrer familien, sånn egentlig. Hva om hun også er et offer? Korriger meg hvis jeg er helt på bærtur altså men...

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

plomman skrev (På 10.2.2025 den 19.09):

Jeg fikk helt vondt i magen av den frokost-seansen jeg.. At Jan sitter der og gafler i seg mat med den største selvfølgelighet sier ganske mye om hva han synes er både OK og vanlig oppførsel. Jeg bet meg hvertfall merke i at han utstrålte ett eller annet.. ugreit kan vi si, rundt det bordet der. Man legger mye skyld på Anna her fordi hun er den som eier kontoen, men altså.. Hva vet vi egentlig om Jan? Anna virker jo helt virkelighetsfjern for tiden, og folk som har vært borti feks psykisk vold i relasjoner, vet jo hvor mye det ødelegger et menneske. Jeg sier ikke at dette stemmer for denne familien, men hva hvis ikke Anna er den som styrer familien, sånn egentlig. Hva om hun også er et offer? Korriger meg hvis jeg er helt på bærtur altså men...

Ekspander  

Det vil vi nok aldri få vite, all den tid de kun er opptatt av fasade. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt hvor mye hun utleverer, spesielt barna. De er stadig å se i bare badeshorts/bikini, tenker hun ikke på at hvem som helst kan se det hun legger ut? 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påstår i forkant av den famøse frokosten at de er småspiste…

Når hun og datteren er ute til l lunch bugner det av mat, og ingenting vitner om småspiste mennesker.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel vært her inne og lest, og  skal vise at hun har råd til å kjøpe mye mat, ihvertfall  til ett av barna. Bestilte overdrevent mye mat 🤔  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tide at noen melder henne til barneværnet, bare basert på det hun legger ut i sosiale medier? Det er jo hinsides bare det at man ser så mye, overhodet ikke greit i seg selv.

• Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (På 11.2.2025 den 18.18):

Er det ikke på tide at noen melder henne til barneværnet, bare basert på det hun legger ut i sosiale medier? Det er jo hinsides bare det at man ser så mye, overhodet ikke greit i seg selv.

Ekspander  

Er du seriøs?? Du ser vel at hun tar veldig godt vare på barna sine..  Viser mye tilstedeværelse og omsorg.

Eksponering av barna tror jeg ikke bv legger seg opp i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilami skrev (På 11.2.2025 den 22.32):

Er du seriøs?? Du ser vel at hun tar veldig godt vare på barna sine..  Viser mye tilstedeværelse og omsorg.

Ekspander  

Atte hva? Mangler ironiflagget her ?

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Du tar feil. En god, omsorgsfull mor holder ikke på sånn som hun gjør.

Barna er statister i morens liv.
Like klær, stivt stilt opp, ingen glede, spontantitet eller normal barndom.

Hun viser ikke normal omsorg. Da hadde hun ikke delt den absurde forokostseansen, ei heller gjennomført en sånn frokost..

• Liker 24
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

ehh  nei..det der er laaaangt unna å ta godt vare på barna sine

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Er du seriøs?

Dette er barn som har blitt filmet og eksponert så mye at de vandrer rundt og opptrer som apatiske roboter for mors innhold! De får ikke uttrykke personligheten sin da mor bestemmer hva de skal gå kledd i. En 10-åring som går kledd i nøyaktig det samme som småsøskene? Det er ikke et valg han selv har tatt, det vet alle som har barn!

Dette er ikke omsorg, det er kynisk utnyttelse av egne barn! 

Endret av K_mb
  • Liker 17
  • Nyttig 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Barnevernet har vært der før,det har Anna selv fortalt.

Men terskelen for å være bra nok forelder er veldig lav,derfor skjer det ikke noe mer heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

K_mb skrev (På 11.2.2025 den 23.07):

Er du seriøs?

Dette er barn som har blitt filmet og eksponert så mye at de vandrer rundt og opptrer som apatiske roboter for mors innhold! De får ikke uttrykke personligheten sin da mor bestemmer hva de skal gå kledd i. En 10-åring som går kledd i nøyaktig det samme som småsøskene? Det er ikke et valg han selv har tatt, det vet alle som har barn!

Dette er ikke omsorg, det er kynisk utnyttelse av egne barn! 

Ekspander  

Jeg synes synd i disse barna. Klærene, hele atmosfæren rundt bordet. Kan ikke være bra. Og jeg har ikke fulgt henne før nå. Måtte inn å se. Det var verre en jeg trodde. 

Jeg er rogalending å ble flau da hun snakket ,skal framstå utrolig "pen på det " ifølge dialekten hun bruker 

Uff , uff og uff 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Hun burde absolutt vært meldt til barnevernet slik at de kan hjelpe henne med hvordan hun bør behandle barna sine. Dette hun driver med er absolutt ikke bra for barna hennes, det er helt hårreisende alt hun legger ut på Snap. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jo litt på hva familien til både A og J syns om hva hun deler?! Og foreldre til barnas venner? Og ikke minst venner av eldste som går på ungdomsskolen? 

At flere private situasjoner med barna blir delt sånn på nett?!

Jeg syns det er en ubehagelig kombinasjon med lite tøy på barn og seksuelle bilder/filmer av mor!  Og det er skremmende at hun ikke tenker litt lengre på hva konsekvensen kan bli for barna når hun deler det hun gjør! 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pålandjorda

Håper A etter hvert får hjelp med det hun sliter med. Så fort som mulig. Hennes muligens traumer føres videre til hennes barn. Og det kan bli vondt for barna med årene.

Hva om omgivelsene/ nære relasjoner hadde turt å krysse enkelte grenser? Tatt steget inn i huset til A og J og spurt dem. Hva foregår her? Ser dere hva dere gjør? I dagens samfunn er det «farlig» å bry seg om andre enn seg selv. Disse influenserne er bilder på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

I nyheter i går var det tema at foreldre måtte være mer forsiktige med å dele bilder/filmer av barn, pga ny trend med å lage seksualiserte bilder/filmer ved hjelp av AI. Det ble vanskeligere  og vanskeligere for politiet å skille på hva som var reelt og hva som var laget ved hjelp av AI. Slik hun eksponerer barna er det helt sikker at hun står i fare for at både filmer av henne selv og barna kan bli utnyttet til det.

https://www.vg.no/nyheter/i/jQx60z/kripos-advarer-mot-ai-skapte-overgrepsbilder

Endret av SH#
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...