SH# Skrevet 4. desember #14741 Del Skrevet 4. desember Lykkefrøet skrev (43 minutter siden): Mulig jeg tar feil - jeg er ikke økonom, men inntektene ligger vel i firmaet og hennes skattbare inntekt er vel det som oppføres som 490 635 kr, men det er vel bare det hun tar ut. Alle ferieturene kan vel være "forretningsreiser" o.l. Disse som har hatt høy inntekt over tid, vet vel hvordan de skal lure unna penger fra skattemyndighetene Du har rett i det. Hun har AS hvor hun får lønnen sin fra, men det går heller ikke så bra. Så det er nok nye influensere som overtar markedet og de "gamle" mistet følgere/inntekter, men nekter å innse det og kjører på med en livstil som ikke henger på greip 😏 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 5. desember #14742 Del Skrevet 5. desember Doris Becker skrev (18 timer siden): Nesten ingen av disse influenserne har inntekt som står i stil med den livsstilen de hevder å inneha. Nå ser ikke jeg mer enn hva media skriver om, men det er noe som skurrer fælt. De "booster egen portefølje" som den ultrakriminelle Thomas Øye sa det ( nå Thomas Stray bosatt i Dubai.) Tror økokrim vil tjene stort på å undersøke litt nærmere når det gjelder hele hurven! 🤑 De trekker vell firmakortet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 5. desember #14743 Del Skrevet 5. desember Eyr skrev (41 minutter siden): De trekker vell firmakortet da? Firmaet har et resultat på - 12,3% Røde piler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 5. desember #14744 Del Skrevet 5. desember (endret) Doris Becker skrev (30 minutter siden): Firmaet har et resultat på - 12,3% Røde piler. Dratt kortet for mye da? 😜 Endret 5. desember av Eyr Skriveleifer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 5. desember #14745 Del Skrevet 5. desember Eyr skrev (21 minutter siden): Drart korter for mye da? 😜 Det kan du nok ha rett i! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KroniskEngasjert Skrevet 5. desember #14746 Del Skrevet 5. desember Kjenner det gjør vondt i sjela når mammaen til kjører juleverksted minutt for minutt... Hva gjør det med barnas psykiske helse i fremtiden? Hva kalles slike traumer mange av influenserbarn vil streve med? hva de savnet og ikke fikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 5. desember #14747 Del Skrevet 5. desember KroniskEngasjert skrev (3 timer siden): Kjenner det gjør vondt i sjela når mammaen til kjører juleverksted minutt for minutt... Hva gjør det med barnas psykiske helse i fremtiden? Hva kalles slike traumer mange av influenserbarn vil streve med? hva de savnet og ikke fikk Dette er så vondt og ikke minst frustrerende å høre om. At tung psykiatri skal gå som underholdning, der barna rammes hardt, og ingen kan gripe inn! Jeg tror AR selv er veldig skadet av reality og blogging gjennom hele sitt ungdomsliv og nå voksne liv. Hun vet antagelig ikke hvem hun er uten sine sosiale medier, og lar livet styres totalt etter den oppmerksomheten hun får gjennom følgere, klikk og media. Jeg blir sint på politikere, på de rundt henne, de som scroller og følger, mannen, venner, foreldre, og de som kjøper hennes tjenester ved å sponse eller reklamere gjennom henne. Og ikke minst media da. som skriver om dem. Ser de ikke hva som skjer? Hvor er vær varsom plakaten? Groteskt er det. 5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 6. desember #14748 Del Skrevet 6. desember Doris Becker skrev (13 timer siden): Dette er så vondt og ikke minst frustrerende å høre om. At tung psykiatri skal gå som underholdning, der barna rammes hardt, og ingen kan gripe inn! Jeg tror AR selv er veldig skadet av reality og blogging gjennom hele sitt ungdomsliv og nå voksne liv. Hun vet antagelig ikke hvem hun er uten sine sosiale medier, og lar livet styres totalt etter den oppmerksomheten hun får gjennom følgere, klikk og media. Jeg blir sint på politikere, på de rundt henne, de som scroller og følger, mannen, venner, foreldre, og de som kjøper hennes tjenester ved å sponse eller reklamere gjennom henne. Og ikke minst media da. som skriver om dem. Ser de ikke hva som skjer? Hvor er vær varsom plakaten? Groteskt er det. Så enig med deg. Så trist å se juleverksted minutt for minutt. Ja, hun lever av sosiale medier, og må hun absolutt vise at de skal ha en koselig stund med å lage minner og fin julepynt, så ta et bilde av julepynten og skriv f.eks Nå skal vi kose oss med juleverksted. Stakkars stakkars barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. desember #14749 Del Skrevet 6. desember Savner tiden det holdt med å skrive noen enkle ord og inspirerende bilder på Instagram. Den overdelingsfasen vi er inne i nå er fryktelig. Avhengighetsskapende for seerne og invaderende for barn. Håper den går over. 🫣 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 6. desember #14750 Del Skrevet 6. desember Blir interessant å se etterhvert som disse «influenserbarna» vokser opp og kan fortelle sin egen historie. Kan være en del fasader som sprekker… 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 6. desember #14751 Del Skrevet 6. desember Man ser, ikke bare på juleverksted og pepperkakebaking, at flere av de som filmes er stive og unaturlige. Spesielt når de filmes bakfra når de går synes det godt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillibetha Skrevet 6. desember #14752 Del Skrevet 6. desember (endret) Herlighet for en rant om skattelistene i dag. At det skaper misunnelse i samfunnet? Sikkert. Men hva er det hun selv da tror hun holder på med når ungene plent skal bli tatt bilde av i ekstremt dyre merkeklær? Eller legge ut om de dyre bilene de kjøper? Fortelle at ferien kostet 100 000? Eller generelt gjennom alle år har hypet eget forbruk? Jeg blir matt av at hun har så lite selvinnsikt. Endret 6. desember av Lillibetha 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva K Skrevet 6. desember #14753 Del Skrevet 6. desember Bibbi_ skrev (5 timer siden): Så enig med deg. Så trist å se juleverksted minutt for minutt. Ja, hun lever av sosiale medier, og må hun absolutt vise at de skal ha en koselig stund med å lage minner og fin julepynt, så ta et bilde av julepynten og skriv f.eks Nå skal vi kose oss med juleverksted. Stakkars stakkars barn. Så ikke se på det da! Det er jo derfor hun og alle de tragiske influenserne kan fortsette... 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. desember #14754 Del Skrevet 6. desember Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admdir Skrevet 7. desember #14755 Del Skrevet 7. desember Hvit pels som gjest i vinterbryllup er vel ikke helt innafor. Nydelig kjole men skoene blir jeg rett og slett tom for ord av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 7. desember #14756 Del Skrevet 7. desember Idag rota jeg meg innpå snappen hennes. Hun snakker om skattelistene. Jeg klarer ikke å hente ut poenget i det hun bruker laaaaaang tid på å fortelle om, «på en måte». Noen som forstår? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillibetha Skrevet 7. desember #14757 Del Skrevet 7. desember Outandabout skrev (12 minutter siden): Idag rota jeg meg innpå snappen hennes. Hun snakker om skattelistene. Jeg klarer ikke å hente ut poenget i det hun bruker laaaaaang tid på å fortelle om, «på en måte». Noen som forstår? Hun er sur fordi de offentliggjør at hun tjener mindre enn før. Hun er nok litt flau. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 8. desember #14758 Del Skrevet 8. desember Er offentlige skattelister det som er mest feil i samfunnet vårt? 🤣 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. desember #14759 Del Skrevet 8. desember Eyr skrev (På 6.12.2024 den 8.35): Savner tiden det holdt med å skrive noen enkle ord og inspirerende bilder på Instagram. Den overdelingsfasen vi er inne i nå er fryktelig. Avhengighetsskapende for seerne og invaderende for barn. Håper den går over. 🫣 Kunne ikke vært mer enig! Jeg håper virkelig det avtar. Jeg tror faktisk at det vil gjøre det etterhvert. Det er begrenset hvor interessant andres liv egentlig er, og folk blir lei av å se side opp og side ned med "se på meg!!". Da bloggere begynte var det nytt - og relativt få. Nå er det det side opp og side ned med eksponering av privatliv, fasade, eksponering av barn, clickbait. Jeg tror det blir for mye, og at følgere etterhvert vil gå lei av å scrolle på den måten. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 8. desember #14760 Del Skrevet 8. desember (endret) Isild skrev (36 minutter siden): Kunne ikke vært mer enig! Jeg håper virkelig det avtar. Jeg tror faktisk at det vil gjøre det etterhvert. Det er begrenset hvor interessant andres liv egentlig er, og folk blir lei av å se side opp og side ned med "se på meg!!". Da bloggere begynte var det nytt - og relativt få. Nå er det det side opp og side ned med eksponering av privatliv, fasade, eksponering av barn, clickbait. Jeg tror det blir for mye, og at følgere etterhvert vil gå lei av å scrolle på den måten. Det er det som er så rart, de går ikke lei. Det scrolles bare mer og mer, det er en avhengighet. Du kan google "scrolling addiction". Derfor snapchat er så innbringende. Endret 8. desember av Doris Becker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå