Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (9 minutter siden):

Det er det rareste jeg har hørt! De har da vel ikke noe med å komme hjem til folk? Problemer på skolen løses vel på skolen?!

Det høres ut som kommunen skal sjekke hjemmeforholdene. Får de mistanke om at noe ikke er bra i et hjem, så blir barnevernet varslet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (8 minutter siden):

Det er det rareste jeg har hørt! De har da vel ikke noe med å komme hjem til folk? Problemer på skolen løses vel på skolen?!

Tok en rask kikk og tror de fleste kommuner har en el annen form for dette. Noen steder kalles det nærmiljøskole-koordinator, andre plasser for hjem-skole samarbeid. Jeg vet ikke hvordan Anna fremstilte dette, fikk nesten inntrykk at de bare troppet opp på døra der? I følge henne altså…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg synes det var drøyt. Se for deg at du plutselig blir oppringt av en koordinator i kommunen som ber om å komme hjem til deg "over en kopp kaffe" som et ledd i en utredning av klassemiljøet i ditt barns klasse. Når du spør hva som skjer, eller hvor denne utredningen kommer fra, får du svaret: "Det er jo det vi skal utrede og finne ut av". Koordinatoren vil ikke si om dette har med ditt barn å gjøre, helt til du får dratt ut av vedkommende at dette gjelder noen helt andre barn. Når du da endelig får avsluttet samtalen, tikker det stadig inn sms'er og nye telefoner om tiltak og videre oppfølging av klassemiljøet. 

Nå vet jeg ikke om det er dette Anna har opplevd, for jeg følger ikke henne, men som mor til barn i Kristiansandsskolen kan jeg bekrefte at slikt skjer. Og i mitt tilfelle hadde det ingenting med mitt barn å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Tok en rask kikk og tror de fleste kommuner har en el annen form for dette. Noen steder kalles det nærmiljøskole-koordinator, andre plasser for hjem-skole samarbeid. Jeg vet ikke hvordan Anna fremstilte dette, fikk nesten inntrykk at de bare troppet opp på døra der? I følge henne altså…..

Jeg kan tro på at de "troppet opp på døra". Her måtte jeg være ganske bastant og si tydelig NEI til hjemmebesøk. Måtte stå hardt i det nei'et i en ganske lang telefonsamtale, og skjønner at andre har "latt seg knekke". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (8 minutter siden):

Det høres ut som kommunen skal sjekke hjemmeforholdene. Får de mistanke om at noe ikke er bra i et hjem, så blir barnevernet varslet.

Nei, dette gjaldt jo en hel skoleklasse. Dvs det kan f eks være to mindre grupperinger i klassen som kræsjer sammen, og så blir alle klasseforeldrene "invitert"/frivillig tvunget til å være med i utrednings- og forbedrelsesprosessen. I min sønns klasse er det et par jentegrupper som har kræsjet sammen, men samtlige elever i den klassen + foreldrene må arrangere diverse sosiale greier på kveldstid for å bedre miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (2 timer siden):

Det rare er at Jan skal bli med familien på ferie etter jul. Hvorfor skille seg hvis de fungerer så godt sammen at de kan reise på ferie? 

Fordi man ikke nødvendigvis fungerer som par, selv om man fungerer som forekdre , virkelig ikke noe å kritisere mener jeg. Supert at de kan feriere sammen 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (4 minutter siden):

Fordi man ikke nødvendigvis fungerer som par, selv om man fungerer som forekdre , virkelig ikke noe å kritisere mener jeg. Supert at de kan feriere sammen 

Kritiserte jeg?? 

Jeg stilte spørsmål om hvorfor de skiller seg når de fungerer så godt sammen. 

Kanskje kjærligheten er borte.

Men ja, supert de ferierer sammen, det er bra for barna.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulisa skrev (1 time siden):

Nei, jeg synes det var drøyt. Se for deg at du plutselig blir oppringt av en koordinator i kommunen som ber om å komme hjem til deg "over en kopp kaffe" som et ledd i en utredning av klassemiljøet i ditt barns klasse. Når du spør hva som skjer, eller hvor denne utredningen kommer fra, får du svaret: "Det er jo det vi skal utrede og finne ut av". Koordinatoren vil ikke si om dette har med ditt barn å gjøre, helt til du får dratt ut av vedkommende at dette gjelder noen helt andre barn. Når du da endelig får avsluttet samtalen, tikker det stadig inn sms'er og nye telefoner om tiltak og videre oppfølging av klassemiljøet. 

Nå vet jeg ikke om det er dette Anna har opplevd, for jeg følger ikke henne, men som mor til barn i Kristiansandsskolen kan jeg bekrefte at slikt skjer. Og i mitt tilfelle hadde det ingenting med mitt barn å gjøre.

Men de kan jo ikke "tvinge" seg inn i et hjem? I klassen til det ene barnet mitt var det en del kræsj mellom jentene. Var da ingen som kom hjem fordet. Vi hadde to møter på skolen oss foreldre. Og en sosial ting alle sammen. Ting løste seg. Hadde faktisk stusset om noen hadde sagt de måtte komme hjem til oss... Men men. Dette blir vel avsporing kanskje? Det er hverfall rart hvis Anna har gitt uttrykk for at de plutselig stod på døra... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (43 minutter siden):

Men de kan jo ikke "tvinge" seg inn i et hjem? I klassen til det ene barnet mitt var det en del kræsj mellom jentene. Var da ingen som kom hjem fordet. Vi hadde to møter på skolen oss foreldre. Og en sosial ting alle sammen. Ting løste seg. Hadde faktisk stusset om noen hadde sagt de måtte komme hjem til oss... Men men. Dette blir vel avsporing kanskje? Det er hverfall rart hvis Anna har gitt uttrykk for at de plutselig stod på døra... 

Ingen avsporing!! Det er vel dette du beskriver som er den vanligste «løsningen» for å prøve å bedre klassemiljøet, eller også samtale enkeltvis PÅ SKOLEN med de berørte elevene og deres foresatte. Hjemmebesøk har jeg aldri hørt om  tidligere.

Men Anna fikk iallefall, ifølge henne selv…, bekreftet hvilken god mor hun er og for en fin, snill, omtenksom og flink jente hun har. Så da vet vi det 👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viola* skrev (På 27.10.2024 den 14.49):

Forholdsvis ny "følger" av Anna. Dagens innlegg er det beste jeg har sett fra henne. Hun er ærlig om at det ikke har vært enkelt å være ung mor.

Jeg husker henne bare fra unge mødre, og hadde da ett inntrykk av at hun var ambisiøs og en god mor. Så har jeg begynt å følge henne igjen og det er egentlig mye av det samme. Hun har faktisk fått tre barn til. Så hun bidrar i hvert fall det. Er bare kritisk til måten hun ikke bryr seg om personvernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me0987 skrev (39 minutter siden):

"Mygg, mygg, mygg ". Klarer hun ikke si "mugg"?

Var sikker mygg der også… 🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimskrans skrev (28 minutter siden):

Var sikker mygg der også… 🤭

😂 Jeg lurte virkelig på hvorfor det var et så stort problem at det var mygg der!😅 Takk for den oppklaringen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist det Anna sier om omsorgssvikt i dagens snapper. Vet vi om hun har noen kontakt med sin mor lengre? Ganske sterke beskyldninger hun kommer med mot henne i dag - selv om hun ikke sier det rett ut, så er det jo moren som burde vært der og satt grenser og passet på i oppveksten. Hvis moren ser på snappene, må det være sterk lesning. Håper de får hjelp til å snakke ut om ting.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hører ikke hjemme på en offentlig snap konto!! Kjenner jeg blir sint, og kunne tenke meg å si noen direkte ord til Anna. Alt hva denne dama utleverer er svært grenseoverskridende. Stakars moren, ungene, ja hele familien til Anna. 

Hvorfor må hun alltid utlevere andre? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv at noen har sviktet når man er seksuelt aktiv fra man er 11 år og vandrer over hele (stor)byen. 
Tenker dette går mer og mer opp for Anna etterhvert som egne barn når samme alder. Da ser hun hva som burde vært. 
Hun trenger hjelp til å bearbeide dette, men ikke via tusener av fremmede på Snap. 

• Liker 14
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å ha noe(n) å skylde på når man selv ikke klarer å oppføre seg!

Harde ord, jeg vet, men dette er ikke første gang Anna kaster andre under bussen for oppmerksomhet.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (49 minutter siden):

Greit å ha noe(n) å skylde på når man selv ikke klarer å oppføre seg!

Harde ord, jeg vet, men dette er ikke første gang Anna kaster andre under bussen for oppmerksomhet.

Hun var 11 år  et barn som ikke ser konsekvenser av det hun gjør. Fatter ikke  at ikke foreldrene/moren klarte å stoppe den oppførselen.  Har oppdratt 3 unger i Stavanger. Yngste 2 år yngre enn Anna og en 3 år eldre. De fartet da ikke rundt i bydelene  som 11 åringer. Barnevernsvakten eller barnevernet burde vært involvert lenge før det gikk så langt at hun ble gravid. Hun har ikke opplevd en vanlig barndom/ungdomstid.

Hun klarer enda ikke se konsekvenser av det hun gjør og legger ut.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (8 minutter siden):

Det er mange nå som bruker vanskelig barndom/omsorgssvikt som unnskyldning for dårlig oppførsel som voksen

Det er ikke en unnskyldning,det er en forklaring.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er voldsomt opptatt av «Lille Anna» for tiden. Samtidig klarer jeg ikke helt å tro på det hun sier. Ikke fordi jeg ikke er klar over at slike tenåringer finnes og at det finnes mange lignende historier, men fordi hun virker så distansert fra det når hun forteller.

I tillegg så snakker hun mot seg selv hele tiden. Hun sier vel tidlig i storyen i dag at hun lå å rullet full i grøfta når hun var 11-12 år, men senere i samme story sier hun ble voldtatt da hun var full for første gang som attenåring? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...