Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (9 timer siden):

Det må jo være helt ekstremt lite som skjer i livet hennes når hun er nødt til å lage clickbait av en telefonsamtale som skjedde for 10+ år siden. Ikke skjønte jeg hva hun ville frem til heller, er jo bedre at folk som har hørt rykter som potensielt kan angå dem selv tar direkte kontakt med henne for å få det bekreftet eller avkreftet. Forøvrig høres det jo helt sinnsykt ut at hun i en alder av 12-13 hadde «en fot innenfor» rundt om i alle bydelene i Stavanger. Det i kombinasjon med at det gikk rykter om at hun var gravid med diverse folk tolker jeg som at hun må ha vært veldig løssluppen i disse bydelene hvor hun hevder å ha hatt fotfeste. At hun omtaler selvmord som «det var jo skikkelig kjipt og leit, men tiden gikk og man har jo andre ting å tenke på» forsterker bare inntrykket mitt av henne som kognitivt og sosialt avstumpet.

Har selv 3 barn oppvokst i Stavanger   ingen av de hadde noe kontakt med andre bydeler før de omtrent begynte på videregående.  Lurer på hvor foreldrene var. 

Endret av ToveM
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (12 minutter siden):

Media ser vel at dette er en ustabil dame og tar sitt ansvar ved ikke å skrive om henne, Og godt er det. Men stakkars unger som må leve i det der.

Ja jeg har inntrykk av at media sluttet å skrive om henne etter alle nakenstuntene. De omtalte henne da det stormet som verst, men nå gidder de ikke mer. Og godt er det, da det hadde gitt henne mer klikk. Det virker dog som om Anna prøver å komme tilbake til når det stormet som verst og hun fikk alle klikkene for galskapen hun la ut. Hun vet galskap selger, og nå er hun desperat etter mer penger, derfor alt det sinnsyke på snappen hennes. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrevet flere ganger her at de ikke står som eiere av huset. Det stemmer ikke. Det er overdratt fra Jan til Anna 17.09, for 0,-.. De har stått som eiere begge to siden 2020. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (32 minutter siden):

Media ser vel at dette er en ustabil dame og tar sitt ansvar ved ikke å skrive om henne, Og godt er det. Men stakkars unger som må leve i det der.

Jeg tenker også det, at media her faktisk ser at dette er ustabilt, og at VVP slår inn hos de (det er bra!) Eldste datter begynner vel å bli ungdom nå, og er vel det mest kjente "influencerbarnet" i Norge. Moren hadde Norges største blogg som hadde jentas navn. Kjempebra at media ikke løfter alt opp og frem igjen. Håper flest mulig glemmer bloggen som var og hva den het, så jenta kan få være så anonym som mulig. 

Det er sikkert tøft nok i seg selv at moren har "meltdown" på internett. 

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (47 minutter siden):

Jeg tenker også det, at media her faktisk ser at dette er ustabilt, og at VVP slår inn hos de (det er bra!) Eldste datter begynner vel å bli ungdom nå, og er vel det mest kjente "influencerbarnet" i Norge. Moren hadde Norges største blogg som hadde jentas navn. Kjempebra at media ikke løfter alt opp og frem igjen. Håper flest mulig glemmer bloggen som var og hva den het, så jenta kan få være så anonym som mulig. 

Det er sikkert tøft nok i seg selv at moren har "meltdown" på internett. 

Ja bra media ikke gir dem oppmerksomhet nå. Anna selv bruker datteren enda, på TikTok, for å dra følgere over til Snapchat.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (16 minutter siden):

Ja bra media ikke gir dem oppmerksomhet nå. Anna selv bruker datteren enda, på TikTok, for å dra følgere over til Snapchat.  

 

Isild skrev (1 time siden):

Jeg tenker også det, at media her faktisk ser at dette er ustabilt, og at VVP slår inn hos de (det er bra!) Eldste datter begynner vel å bli ungdom nå, og er vel det mest kjente "influencerbarnet" i Norge. Moren hadde Norges største blogg som hadde jentas navn. Kjempebra at media ikke løfter alt opp og frem igjen. Håper flest mulig glemmer bloggen som var og hva den het, så jenta kan få være så anonym som mulig. 

Det er sikkert tøft nok i seg selv at moren har "meltdown" på internett. 

Mulig hun så for seg samme respons som når hun la teppe toppløs. Skuffelsen var nok stor når det viste seg å bare være en bitteliten notis om bruddet på VG og så var hele saken glemt. Supert at media ikke forer galskapen mer. Hun er så "has been". Vi som vet hvem hun er er vel rundt 30-40 år alle sammen.

Tenåringer i dag har andre idoler og kjendiser de ser opp til. Alle småttisene som var blodfan av "Mamma til Michelle" er nok alle i slutten av 20-årene og ferdig med studier og i gang med å skape sine egne familier. Ingen fra denne fangruppen bryr seg en tøddel om sirkuset Anna nå. De er nok passe opptatt med egne voksen-liv, og har følgelig ingen interesse av å se på mer og mer psykotiske snapper fra det galehuset der. Egne barn, egne partnere og egne interesser tar nok opp all tiden til tidligere fans.

Det var passe surrealistisk å se på bloggerne når hun hadde boksignering eller noe sånt. Hundrevis av starstruck 10-12 åringer som ville få en bok signert og ta bilde med henne. 

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest noen av de. Tenker at det kun er repetisjon av det hun skrev på bloggen. Jeg kan ikke tenke meg at hun har hatt noe nytt å komme med i bøkene som ikke allerede var spydd ut på nettet før. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ToveM skrev (1 time siden):

Har selv 3 barn oppvokst i Stavanger   ingen av de hadde noe kontakt med andre bydeler før de omtrent begynte på videregående.  Lurer på hvor foreldrene var. 

Det jeg ikke forstår er hvordan hun kunne ha vært seksuelt aktiv i flere år før hun ble gravid med Michelle. Hun var da nettopp fylt 14 år. Har den lille jentungen bare fått frie tøyler til å gjøre akkurat som hun ville? 

Her i Bergen må man ta bussen for å komme oss fra bydel til bydel. Vi har heller ingen kontakt med noen fra andre bydeler før rundt videregående. Ingen har vel penger til bussen før de er gammel nok til å skaffe seg jobb eller får stipend - som jo er tidligst som 16 - åring. Lommepenger brukes av alle jeg kjenner på butikken. Matpakken pleier å gå i bosset og så brukes lommepenger på baguetter i lunsjpausen. På barne- og ungdomsskolen er ungene opptatt med lekser, fritidsaktiviteter og besøke venner hjemme. Alle foreldrene vet jo hvor barna er. 

Mine to barn er riktignok bare 3 år og 5 uker, men jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg skulle gi så frie tøyler at jeg ikke vet hvor eldstemann er om 7 år. Flere år før hun var 14 vil jo si 10 eller 11 år. Helt vilt!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente som blir gravid som 14-åring burde hatt veldig god hjelp, og ikke en stor blogg der hun utleverte seg. Sier ikke at hun ikke fikk hjelp og støtte, men det er SVÆRT uvanlig å ha vært seksuellt aktiv i flere år før man er 14. Hun burde aldri hatt muligheten til å eksponere seg på den måten som 15 åring og tenåringsmor. Noen har jo tillatt at hun gjorde det. 

Jeg tror den store bloggen er skylden i mye, hun ble hyllet til de grader. Det var nok lett å velge å få et barn til i ungdomsalder da antagelig - fremfor å tenke utdanning. Mye vil ha mer. 

Men det kan ikke ha vært noen voksne hjemme rundt henne for å si det sånn. 

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (52 minutter siden):

 

Mulig hun så for seg samme respons som når hun la teppe toppløs. Skuffelsen var nok stor når det viste seg å bare være en bitteliten notis om bruddet på VG og så var hele saken glemt. Supert at media ikke forer galskapen mer. Hun er så "has been". Vi som vet hvem hun er er vel rundt 30-40 år alle sammen.

Tenåringer i dag har andre idoler og kjendiser de ser opp til. Alle småttisene som var blodfan av "Mamma til Michelle" er nok alle i slutten av 20-årene og ferdig med studier og i gang med å skape sine egne familier. Ingen fra denne fangruppen bryr seg en tøddel om sirkuset Anna nå. De er nok passe opptatt med egne voksen-liv, og har følgelig ingen interesse av å se på mer og mer psykotiske snapper fra det galehuset der. Egne barn, egne partnere og egne interesser tar nok opp all tiden til tidligere fans.

Det var passe surrealistisk å se på bloggerne når hun hadde boksignering eller noe sånt. Hundrevis av starstruck 10-12 åringer som ville få en bok signert og ta bilde med henne. 

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest noen av de. Tenker at det kun er repetisjon av det hun skrev på bloggen. Jeg kan ikke tenke meg at hun har hatt noe nytt å komme med i bøkene som ikke allerede var spydd ut på nettet før. 

Er ikke Linnea Lotvedt Annnas arvtager? Var på et kjøpesenter og der stod barn ned i 8 års alderen i kø for å signere ei bok. Altså hvor er foreldrene? Influencere pusher ikke annet enn kropps og kjøpepress. De bidrar ikke med noe fornuftig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

En jente som blir gravid som 14-åring burde hatt veldig god hjelp, og ikke en stor blogg der hun utleverte seg. Sier ikke at hun ikke fikk hjelp og støtte, men det er SVÆRT uvanlig å ha vært seksuellt aktiv i flere år før man er 14. Hun burde aldri hatt muligheten til å eksponere seg på den måten som 15 åring og tenåringsmor. Noen har jo tillatt at hun gjorde det. 

Jeg tror den store bloggen er skylden i mye, hun ble hyllet til de grader. Det var nok lett å velge å få et barn til i ungdomsalder da antagelig - fremfor å tenke utdanning. Mye vil ha mer. 

Men det kan ikke ha vært noen voksne hjemme rundt henne for å si det sånn. 

Så enig! At dette sirkuset har fått rulle og gå i årevis og at ingen har fått kontroll på henne, er helt absurd. Jeg kan si nå når jeg ikke er i samme situasjon som Annas mor at jeg ser ikke for meg noe annet enn at mitt barn ville blitt fratatt tilgangen på elektroniske greier og internett. Jeg vet ikke hvilke vurderinger Annas mor tok eller hvilken situasjon hun sto i. Det er veldig lett å stå på utsiden med en pekefinger, men å la henne få egen loftsleilighet hvor hun hadde kjæreste på overnatting, la henne flytte ut som mindreårig og diverse andre valg som er tatt der, ser jeg ikke helt begrunnelsen for. Moren tok jo bilder av henne naken i dusjen som ble publisert på bloggen. Da var riktignok ingenting eksponert, men jeg må si at jeg reagerer på oppdragelsen hun har fått og vurderingene som ble tatt av moren etter hun viste seg å ha blitt gravid. 

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (20 timer siden):

Jeg tok en for laget nå. Jeg trykket i en rasende fart ( vet jo at det tar en stund før hun kommer til noe poeng) Så traff jeg ganske bra. Hun hadde en kompis som tok selvmord ( tror jeg). Da hun var 16 år spurte moren hans om det var han som var far til barnet hennes. 
Hun gav tydelig uttrykk for at det var idiotisk spørsmål hun fikk, og da orket jeg ikke høre mer og trykka meg av igjen. 

Stakkars mor til gutt 16 år som tok livet sitt. Hun burde slippe å lese dette (hvis det har skjedd og Anna ikke bare har funnet det på for å få klikk). Jeg syns ikke det er rart heller, hvis det stemmer at denne moren spurte om sønnen hennes kunne ha fått barn med Anna. Har man mistet et barn i selvmord og det kan finnes en etterkommer - et barnebarn - er det ikke rart at man spør. I en slik situasjon griper man lett alle halmstrå. 

  • Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (6 minutter siden):

Er ikke Linnea Lotvedt Annnas arvtager? Var på et kjøpesenter og der stod barn ned i 8 års alderen i kø for å signere ei bok. Altså hvor er foreldrene? Influencere pusher ikke annet enn kropps og kjøpepress. De bidrar ikke med noe fornuftig. 

Hun har jeg ikke hørt om. Forstår ikke at foreldre lar barna ha sånne idoler. Jeg hadde Spice Girls-plakater på soveromsveggen, men da var jeg medlem av TL-klubben og fikk de av og til i pakken som kom hver måned. Helt absurd å tenke på hvordan min oppvekst var sammenlignet med barn og unge i dag. 

Jeg kan ærlig talt si at ut ungdomsskolen synes jeg at gutter var teite og dust. Jeg hadde ikke kjæreste annet enn sånne leke-kjærester jeg hadde i barnehagen. Det er sikkert ikke mange som venter så lenge som jeg med å få interesse for gutter, men i mine øyne var de rett og slett ikke spennende. Jeg hang med venninner på rommet og diskuterte kjendiser og idrettene vi holdt på med, eller klagde på dumme foreldre og plagsomme småsøsken. Inntil jeg hørte om Anna trodde jeg faktisk at "alle" andre gjorde det samme 🤭

Endret av Lykkefrøet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (1 time siden):

Så enig! At dette sirkuset har fått rulle og gå i årevis og at ingen har fått kontroll på henne, er helt absurd. Jeg kan si nå når jeg ikke er i samme situasjon som Annas mor at jeg ser ikke for meg noe annet enn at mitt barn ville blitt fratatt tilgangen på elektroniske greier og internett. Jeg vet ikke hvilke vurderinger Annas mor tok eller hvilken situasjon hun sto i. Det er veldig lett å stå på utsiden med en pekefinger, men å la henne få egen loftsleilighet hvor hun hadde kjæreste på overnatting, la henne flytte ut som mindreårig og diverse andre valg som er tatt der, ser jeg ikke helt begrunnelsen for. Moren tok jo bilder av henne naken i dusjen som ble publisert på bloggen. Da var riktignok ingenting eksponert, men jeg må si at jeg reagerer på oppdragelsen hun har fått og vurderingene som ble tatt av moren etter hun viste seg å ha blitt gravid. 

Helt sant. Mange av morens valg (tillatelser) virker veldig rare. Jeg har to jenter på samme alder som Anna, og det var inndragelse av internett og mye som skjedde i ungdomstiden der for å si det sånn. Begge har tatt utdanning og blitt uopererte vanlige voksne mennesker, uten eksponeringsbehov i sosiale medier. Det var slik jeg så det VÅR oppgave å lede de vekk fra feil spor og inn på de riktige. 

Det er nok stygt å rette kritikk mot foreldrene til Anna (og Sophie Elise, for jeg syns hun er litt i samme gate) - men jeg klarer ikke på noen som helst måte å forstå at de tillot det de tillot. De måtte da forstå at det ikke var bra for barna på noen som helst måte? Særlig Anna. Mor i en alder av 14 er høyst uvanlig, og det og da bli "superkjendis" pga det i tillegg - er ikke helt sikker på at hun landet på et veldig bra sted mentalt sånn egentlig. 

Og dette tillot moren. Hun gjorde jo faktisk det. 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkefrøet skrev (1 time siden):

Forstår ikke at foreldre lar barna ha sånne idoler. 

Man velger ikke barnas idoler,uansett hvem de er.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 minutter siden):

Man velger ikke barnas idoler,uansett hvem de er.

Nei, men 8-åringer kommer seg vel ikke på boksigneringer på egenhånd? Det var mye sprøtt mine barnbomsidoler fant på, da spesielt Britney Spears som er nevnt i dag. Men jeg hadde ikke blitt kjørt til en boksignering med henne på den tiden. Jeg tenker litt på hvorfor de tillater mer enn bare beundring på avstand. Sikkert litt dårlig formulert i sted.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (3 timer siden):

Det jeg ikke forstår er hvordan hun kunne ha vært seksuelt aktiv i flere år før hun ble gravid med Michelle. Hun var da nettopp fylt 14 år. Har den lille jentungen bare fått frie tøyler til å gjøre akkurat som hun ville? 

Her i Bergen må man ta bussen for å komme oss fra bydel til bydel. Vi har heller ingen kontakt med noen fra andre bydeler før rundt videregående. Ingen har vel penger til bussen før de er gammel nok til å skaffe seg jobb eller får stipend - som jo er tidligst som 16 - åring. Lommepenger brukes av alle jeg kjenner på butikken. Matpakken pleier å gå i bosset og så brukes lommepenger på baguetter i lunsjpausen. På barne- og ungdomsskolen er ungene opptatt med lekser, fritidsaktiviteter og besøke venner hjemme. Alle foreldrene vet jo hvor barna er. 

Mine to barn er riktignok bare 3 år og 5 uker, men jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg skulle gi så frie tøyler at jeg ikke vet hvor eldstemann er om 7 år. Flere år før hun var 14 vil jo si 10 eller 11 år. Helt vilt!

Hun har jo vært ærlig om at hun var seksuelt aktiv fra hun var 11 år. Håper det var med jevnaldrende, og ikke at hun ble utsatt for overgrep av eldre tenåringer eller voksne.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ToveM skrev (6 timer siden):

Har selv 3 barn oppvokst i Stavanger   ingen av de hadde noe kontakt med andre bydeler før de omtrent begynte på videregående.  Lurer på hvor foreldrene var. 

Helt enig👍 Men så er det alltids noe unger som har fri tøyler og drar på kryss og tvers av byen til alle døgnets tider 😏 Blir alltid overrasket når jeg ser småunger henge i Stavanger sentrum, når mine egne er i seng for lengst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (8 timer siden):

Det jeg ikke forstår er hvordan hun kunne ha vært seksuelt aktiv i flere år før hun ble gravid med Michelle. Hun var da nettopp fylt 14 år. Har den lille jentungen bare fått frie tøyler til å gjøre akkurat som hun ville? 

Her i Bergen må man ta bussen for å komme oss fra bydel til bydel. Vi har heller ingen kontakt med noen fra andre bydeler før rundt videregående. Ingen har vel penger til bussen før de er gammel nok til å skaffe seg jobb eller får stipend - som jo er tidligst som 16 - åring. Lommepenger brukes av alle jeg kjenner på butikken. Matpakken pleier å gå i bosset og så brukes lommepenger på baguetter i lunsjpausen. På barne- og ungdomsskolen er ungene opptatt med lekser, fritidsaktiviteter og besøke venner hjemme. Alle foreldrene vet jo hvor barna er. 

Mine to barn er riktignok bare 3 år og 5 uker, men jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg skulle gi så frie tøyler at jeg ikke vet hvor eldstemann er om 7 år. Flere år før hun var 14 vil jo si 10 eller 11 år. Helt vilt!

Det er da helt normalt at barn har busskort og kan ta bussen rundt omkring, eller sykle? Her i Stavanger kan man hvertfall fint sykle mellom ulike bydeler, og mange barn tar jo buss til trening, til skolen osv. Ser ikke akkurat det som så uvanlig. 

I Stavanger er for eksempel ishockey en sentral idrett, og der blir barn og unge kjent med lagkamerater fra andre bydeler. Samme med Steps dansestudio og kulturskolen, de drar folk fra hele regionen (ikke bare Stavanger). Mange av fotballagene favner ulike bydeler, samme med håndball, og ikke minst turn!

Stavanger er ikke en veldig stor by sånn sett, mye mindre enn Bergen. 

Så akkurat det synes ikke jeg er så rart, at en tenåring er kjent i ulike bydeler i Stavanger. Min åtteåring sykler lett til fotballtrening som ligger i en annen bydel, og går på fotballskole i en annen bydel enn det igjen, men femåringen går på turn i en fjerde bydel. De skal så klart få lov til å ta bussen før de begynner på vgs. 😅 Man kan jo ikke nekte barna å bli selvstendige fordi man frykter at de skal bli som Anna... 

Vi har jo også en helt annen sporingsteknologi i dag enn da Anna var ung. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke en voksen foreldre ta direkte kontakt med et barn og indirekte legge ansvaret for deres sønn sitt selvmord på et barn. Det er ikke forståelig i det hele tatt. Om enn tanken var at de ville være besteforeldre eller hva enn, slikt går via voksne og ikke direkte til et barn. 

Anna er veldig tydelig utsatt for alvorlig omsorgssvikt, i følge den beskrivelsen hun gir av hvilket liv hun levde fra hun var et barn på 11 år. Sex, fest, alkohol og farte byen rundt på barneskolen. Det er utrolig alvorlig. 

Foreldrene skjønte nok ikke helt hva dette med blogg var, for det var så nytt. Men det var mye annet som skulle ha ringt alle mulige bjeller. 

Det er vanskelig å se på Anna i dag. Hun er tydelig et produkt av sin egen ustabile oppvekst. Hun forsøker og jeg tror hun er et virkelig godt menneske. Men hun har ikke fått det hun skulle i oppveksten, og den videre oppveksten og overgangen til voksenlivet har også hindret henne til å utvikle seg mentalt og til å bli en reel voksenperson. Bloggen fortsatte å ødelegge livet hennes, og den gjorde det mulig for henne å stagnere i sin kognitive utvikling fordi hun ikke måtte forholde seg til en voksen verden, trengte ikke å ta utdannelse og har brukt all sin tid på uhensiktsmessig some som gir 0 utvikling av et menneske. 

Anna er et godt menneske (bare lite forståelsesfull om mye, men manglende kunnskap gjør henne ikke til et dårlig menneske) og hun fremstår som en veldig god mor. Men hun er sterk påvirket av et ustabilt liv, som hun kaver og kaver med å klare å hanskes med. Jeg skulle ønske hun kunne fått seg en utdanning og et stabilt arbeid slik at hun kunne finne en ro og en normal utvikling i livet. Desverre skaper en ustabilitet oppvekst desverre ustabilt voksenliv også. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hun har vært mye alene og oppdratt barn hjemme uten «input» fra voksen verden. 
Det å oppdra barn i så ung alder burde ha gjort henne voksen i seg selv, men har inntrykket av at hun mentalt er veldig umoden av å ha vært isolert.. 

Dette er noe hun har valgt 100% selv, studier eller en deltidsjobb hadde gitt henne en annen identitet en «kun» mamma.
Tror hun også har panikk for hennes glansdager som influenser (blogger) er over. Hun er ikke aktuell pengene slutter å rulle inn. 

Håper ikke veien til OF er kort det hadde vært trist. Husker dere når hun la ut et toppløst bilde der hun la teppe eller noe sånt ? 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...