Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FruK skrev (1 minutt siden):

Hva har skjedd med henne og Jan?

Gått fra hverandre og Jan har visst flytta ut 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna burde skjønne en gang for alle at dette ikke handler om at noen er ute etter å "ta" henne, men at vi som ser på blir bekymret. Å utlevere barna og utfordringene de går gjennom på den måten, vil ikke hjelpe noen i lengden. Hun er ei dame som nærmer seg 30, fortsatt oppfører seg som en tenåring, lever et influencer-liv hvor alt går på å utlevere og skape sjokkerende overskrifter på Snap og hun har heller ingen utdannelse. Selvfølgelig vil folk reagere på det og få lyst til å melde fra.

Hvis hun er så opptatt av barnas velvære som hun har snakket om, så burde virkelig første steget være å ta litt selvkritikk, skjerme barna fra alt hun legger ut, og prøve å skape et liv som ikke innebærer å leve i fjortis-bobla som hun veldig tydelig fortsatt sitter fast i.

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca86 skrev (1 time siden):

Hele fb profilen til Jan er jo Anna. Han står fortsatt som gift der. 

Jeg tror det er et stunt for økonomien. At det egentlig ikke er slutt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er et stunt for økonomien. At det egentlig ikke er slutt. 

Da hadde jeg heller blitt skuespiller hadde jeg vært henne. Bedre betalt også😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Novellemonster skrev (6 timer siden):

Anna burde skjønne en gang for alle at dette ikke handler om at noen er ute etter å "ta" henne, men at vi som ser på blir bekymret. Å utlevere barna og utfordringene de går gjennom på den måten, vil ikke hjelpe noen i lengden. Hun er ei dame som nærmer seg 30, fortsatt oppfører seg som en tenåring, lever et influencer-liv hvor alt går på å utlevere og skape sjokkerende overskrifter på Snap og hun har heller ingen utdannelse. Selvfølgelig vil folk reagere på det og få lyst til å melde fra.

Hvis hun er så opptatt av barnas velvære som hun har snakket om, så burde virkelig første steget være å ta litt selvkritikk, skjerme barna fra alt hun legger ut, og prøve å skape et liv som ikke innebærer å leve i fjortis-bobla som hun veldig tydelig fortsatt sitter fast i.

Eksemplene hun la ut på hat var stort sett konstruktiv kritikk og bekymring for at hun burde skjerme barna mer fra some. Hun ser ikke noe av dette selv. Hun har på hatbrillene i alt, og det er nok grunnen til at hun blir så utslitt av alle foreldremøtene. Hun virker paranoid. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig forvente, fullførte hun ungdomskolen? har hun noen som helst utdanning? har hun relevant sosial erfaring etter ungdomskolen? har hun lært hvor i samfunnet hun hører hjemme? liten eller få sosiale antenner, ingen evne til å tilpasse seg omgivelser, en liten bortskjemt (dritt)unge, dette var vel for 10 år siden en varslet katastrofe!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240913-152858_Snapchat.thumb.jpg.c91f304cc23660bd2638858a8e987a6c.jpg

Er dette til barnets beste Anna? Ja du påpeker at det alltid blir snakket om barnets beste i dette landet, men du ser det aldri i praksis. GJØR DU DET SOM ER DET BESTE FOR BARNA DINE ANNA ??!!!?? ELLER HANDLER ALT OM PENGER FOR DEG. DU SELGER BARNA DINE HVER BIDIGE DAG.

  • Liker 35
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (57 minutter siden):

Screenshot_20240913-152858_Snapchat.thumb.jpg.c91f304cc23660bd2638858a8e987a6c.jpg

Er dette til barnets beste Anna? Ja du påpeker at det alltid blir snakket om barnets beste i dette landet, men du ser det aldri i praksis. GJØR DU DET SOM ER DET BESTE FOR BARNA DINE ANNA ??!!!?? ELLER HANDLER ALT OM PENGER FOR DEG. DU SELGER BARNA DINE HVER BIDIGE DAG.

Synes det er veldig paradoksalt at hun roper om at hun ønsker at staten skal stille høyere (betalings)krav til mannlige foreldre. Hva med å stille litt krav til seg selv heller? for eksempel at du tar utdanning eller får seg en ordentlig, stabil jobb før du setter flere barn til verden? Det er tydeligvis ikke noe gøy når mor må anstrenge seg for å få endene til å møtes, mye lettere å heller sende kollekten i retning barnefedrene. Hennes manglende evner til å se sin egen rolle i ulike situasjoner gir meg veldig assosiasjoner til mennesker jeg har møtt i livet som har vært lettere psykisk utviklingshemmet. De fremstår ofte som helt normaltfungerende mennesker når man først møter dem, også sakte men sikkert så merker man at det mangler en del på det kognitive planet

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har valgt:

å få 4 barn, med 3 forskjellige menn

å ikke ta noe utdanning

Man er ansvarlig for eget liv.  Det må Anna snart forstå.


Å klage på fedre som hun har dyttet unna for å klare seg selv, men nå når inntektene synker så er de grei å ha. Ja, det blir bare tåpelig.

Kanskje man skulle levd litt mer nøysomt. I stedet for å flashe merkeklær på alle ungene (trashy) og endeløse Dubaiturer?

Det er IKKE synd i Anna. Men det er synd på ungene som opplever at mor henger ut fedrene offentlig. Og forøvrig tar resten av skittentøyvasken også foran alle andre.

Voks opp Anna,

  • Liker 29
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun har to barn 100% bør ikke bety at Jan skal betale mer i bidrag (0 i dette tilfellet), han har egne barn og er ikke ansvarlig for de to andre. Hun må nok begynne å ta ansvar selv, og se litt på egne økonomiske prioriteringer

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener hun bare 400 000 i året nå på den grove utleveringa? Da kan jeg ikke fatte at man gjør det! Men hun kan vel ikke annet. I det minste glad hun ikke tjener mer på det, det er en skam om noen vil sponse henne.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (21 timer siden):

Np kjenner jeg at jeg har nødt å si noe her.

Det er jo tydelig at denne dama ikke har svømt i sosioøko/kulturelle dammens rikdom, men ærlig talt, nå MÅ du ta deg sammen, Anna Rasmussen!!!!

Du legger ut på snap (!) at du nå sitter igjen som alenemor til 2 barn 100 %, med en inntekt på 400 000 i året og uten utdannelse. Og du klager over at fedre kan slippe unna barnebidrag.

HVEM er det som har skyld i denne situasjonen, Anna? HVEM sin skyld er det at du er uten utdannelse og tjener 400 000 i året? HVEM sin skyld er det at du sitter igjen med 3 barnefedre hvor 2 av fedrene knapt har kontakt med barna?

JA, livet skjer og man skal ikke finne seg i alt i et forhold. Mange fedre er duster som driter i barna sine. MEN nå er det jaggu på tide å ta på voksenbuksene og innse at DU må ta tak i eget liv og begynne å ta bedre gjennomtenkte valg! Ta den utdannelsen du aldri fikk tatt, og sørg for en stabil og god inntekt for familien din. Når 2/3 fedre er duster, så må du begynne å se på EGNE VALG! Sett et godt eksempel så dine egne barn ikke ender opp som gravide 14 åringer, eller stikker fra ansvaret til sine egne barn! 

DU lærer barna dine gode og dårlige vaner, Anna Rasmussen. Beklager, men om FEDRENE ikke stiller opp så må DU som mor kompensere og vise at det finnes bedre løsninger!

Stopp å legg ansvaret over på alle andre! Ta tak i deg sjæl!

Hun burde ikke dele det offentlig, ingen har noe med det enn de to det handler om. Men det er ufattelig at barnefaren ikke må gi bidrag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvalstad45 skrev (15 timer siden):

Tjener hun bare 400 000 i året nå på den grove utleveringa? Da kan jeg ikke fatte at man gjør det! Men hun kan vel ikke annet. I det minste glad hun ikke tjener mer på det, det er en skam om noen vil sponse henne.

Jeg har vanskelig med å tro at hun bare tjener 400.000 i året, det er jo kjempe lite. Hun framstiller seg som at de har veldig bra råd, reiser på ferie og alle merkleklær de har på. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt uenig med det flere skriver her, og vil ikke ta dette sirkuset i forsvar, men

Det var ikke Anna alene som fikk barn. Og hun var selv et barn, som ikke tenkte over hvordan ting ser ut om 10, eller 15 år. Det betyr ikke at det er rett av henne å holde på som hun gjør, men når det kommer til barnebidrag er jeg enig med henne om at det ikke er rettferdig at hun står 100% alene med det økonomiske ansvaret for 2 av barna. Jeg vet ikke hvorfor disse fedrene ikke har kontakt med barna, men lovverket i Norge er lagt opp slik at dersom de virkelig ville være tilstede i livet til barna hadde de kunne det. Jeg tror de var unge og og ikke ønsket dette ansvaret da, og at livet har skjedd mens barna har vokst opp hos mor. 

Jeg fikk selv barn ung og studerte med barn. Jeg måtte forsørge barnet, og hadde jeg bare "stukket av" mener jeg fremdeles at jeg burde ha vært noe økonomisk ansvarlig for barnet jeg var med på å sette til verden. Disse fedrene har hatt lang tid på å komme seg i arbeid eller på beina for å kunne bidra, for Anna har hatt en økonomi som har ivaretatt alle barna frem til den siste perioden. At fedrene dermed skal få fripass til å melde seg ut av ansvaret når Anna ikke lenger har muligheten er ikke riktig i mine øyne. Jeg mener faktisk at de i løpet av disse årene har visst at de har barn selv om de ikke har daglig omsorg, og at de har burde tatt valg som også innebærer ansvar for barnet du har satt til verden. Det kan være seg en deltidsjobb ved siden av skolen, eller å prioritere å bli ferdig med høyere utdanning, eller faktisk - ta masteren din på deltid og jobb ved siden av. Anna har ikke kunne "dytte dem unna", for det finnes rettssystemer som hadde sikret dem samvær med barna - dersom de hadde ønsket og lagt inn innsatsen. De har meldt seg ut av ungene sitt liv, Anna har forsørget og det er urettferdig. 

Fedrene til barna kunne ha stoppet så mye sirkus her. Hadde de valgt å involvere seg, kunne de også ha hatt noe å si knyttet til utlevering av barna i SoMe, og vært en positiv og stabil del av barnas oppvekst når Anna ikke får det til. Hadde de hjulpet økonomisk med bidrag hadde også Anna hatt muligheten til å f.eks. kunne studere eller finne seg noe annet å gjøre. Anna har i særdeles ung alder tatt noen lite gjennomtenkte valg med tanke på økonomi, barn og valg av yrke - og nå er hun på mange måter fanget i dette. Hva skal hun gjøre? Søke videregående neste år, med 4 barn og alt det innebærer? Leve på lånekassen? De færreste får dette til. Mange klarer det med 1 barn, men jeg har aldri hørt om noen som får det til med 4. Hun er låst, og jeg skjønner at hun fortvilet. 

  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyren56 skrev (3 timer siden):

Jeg har vanskelig med å tro at hun bare tjener 400.000 i året, det er jo kjempe lite. Hun framstiller seg som at de har veldig bra råd, reiser på ferie og alle merkleklær de har på. 

Hun tjente nok betydelig mer før, men har sløst det vekk på dyre ferier, biler og merkeklær til seg selv og barna! Hun kunne vært sikret økonomisk i lang tid om hun hadde tatt bedre valg!

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjauritz skrev (1 time siden):

Jeg tror at dersom hun hadde hatt barnebidrag hadde dette vært med på å bidra til at Anna kunne ha klart å f.eks ta utdannelse, ja

Med tanke på at Anna faktisk har tjent mellom 2 og 4 millioner i året, i flere år, ved "bare" å sitte hjemme og utlevere familie og barn på det groveste, så tror jeg rett og slett ikke hun ville tatt noen utdannelse om hun hadde fått barnebidrag. Jeg har nevnt tidligere i tråden at det virkelig er synd at hun skuslet vekk den glimrende muligheten hun hadde når bloggen var på topp til å ta en utdannelse innen markedsføring/salg/økonomi e.l. Da kunne hun holdt seg relevant lenger uten å begå så store overtramp mot barna sine, og hun ville hatt noe å falle tilbake på nå som realiteten treffer midt i trynet. Det ville ikke gått utover inntekten heller. Folk har sagt dette til henne i årevis, at hun ikke kunne holde inntekten oppe særlig lenge og at hun måtte skaffe seg en backup plan. Hun vil ikke jobbe eller studere. 

Hun gidder jo heller ikke å trene og har lagt ut flere ganger at hun heller bare tar fettsuging. Det eneste hun "orker" er å flette hår, stelle hus og lage matpakker. 

Hun kunne investert mesteparten av lønnen sin siden hun var 15 år i lavrisikofond og hatt en helt enorm buffer. I stedet har hun prioritert merkeklær, til og med til babyer, hyppig utbytting av biler, reke til Dubai og andre eksotiske steder flere ganger i året, og i en periode eide hun vel tre hus hun ikke fikk solgt. Hun har levd som om pengekranen aldri kom til å stenges, på tross av alle advarslene hun har fått av kjente og ukjente. Hun blokkerte alle som prøvde å advare henne om denne realiteten som hun nå sitter i. Hun ville bare omringes av ja-mennesker som ga evig bekreftelse på at hun var en så fabelaktig mor fordi barna var så søte. 

Jeg vil si at Anna lever i en virkelighet for seg selv. Sånn jeg har forstått situasjonen så ville hun vel ikke ha noen innblanding fra fedrene, hun ville styre showet selv så hun kunne utlevere så mye hun ville uten at noen trakk i bremsen. Og så er jo lovene i Norge slik at dersom man har inntekt under en viss grense så er man ikke bidragspliktig. Det har hun nok fått beskjed om av alle som ville at hun skulle ta abort når hun var 14. Jeg vil si det er vanskelig å skulle tjene nok ved siden av studier til å finansiere eget liv og i tillegg betale barnebidrag. Stipend og lån får man ikke hvis man tjener så godt. Ja, det trengs to til å lage barn, men valget om å beholde var bare hennes. Hun var godt opplyst om realitetene allerede da. Og så er det på ingen måte "rettferdig" om man hadde nektet barnefar nummer en i rekken å ta seg en utdannelse, men tvinge fyren ut i en butikkjobb for å finansiere barnebidrag til Anna. Hun som da håvet inn millioner. 

Det er synd i både Anna og barna. Jeg vet ikke om hun har en diagnose - eller flere, men det kan ikke være greit å leve et liv hvor hun er så usikker og redd andre voksne mennesker at hun velger å isolere seg hjemme med en stadig økende barneflokk, heller enn å delta i samfunnet og oppleve den stimuli og psykososiale utviklingen som alle andre opplever i puberteten og begynnelsen av 20-årene. 

Valgene hun har tatt de siste 15 årene er grunnen til at hun sitter der hun er i dag. Trist, men hun har gjort dette mot seg selv. Mange har lagt ut her i tråden siden den ble opprettet at de blir blokkert når de har forsøkt å råde henne om å prøve seg på en utdannelse. Det var jo ikke bare valget om å beholde Michelle som er grunnen til problemene, men hvert gale valg hun har tatt hele veien siden da er jo det som har resultert i denne situasjonen. 

Endret av Lykkefrøet
  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...