Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Monky skrev:

Kanskje nettopp derfor det er lurt at de tar utdannelse for å få seg jobb, så de kan forsørge barna sine...

Det jeg reagerte på var at det å være en fraværende forelder ble unnskyldt med at de er unge og sikkert studerer. Hold deg til saken, det er ingen som sier at utdannelse ikke er lurt, men du får ikke noe frikort fra foreldrerollen av den grunn.

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 timer siden, Summ skrev:

Nei, for besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn de er jo ikke noe å føle seg trygg hos, og ihvertfall ikke noen å se opp til!! Skjønner hun særiøst ikke hva hun driver med?? Barn skal ha fler tillitspersoner og folk å se opp til, enn far og mor!

Det er faktisk veldig viktig! 

En lærer jeg hadde på videregående da jeg gikk barn og ungdom fortalte at hun hadde klart å oppdage overgrep mot et av barna hun hadde i barnehagen hun jobbet i. Ikke fordi barnet var i stand til å snakke og å si det rett ut (ikke skyt meg for og/å, sliter litt med det i den sammenhengen), men fordi barnet tegnet og gav tegningene til henne. 

Også vet jeg om flere som har tanter og onkler som er blitt tildelt en stor rolle i barnas liv. F.eks er onkelen min en slags farsfigur for mine kusiner fordi deres pappa døde da de var ganske unge. (Onklene mine var søsken og en av de døde av kreft) Før de fikk det sterke båndet var bestefar en farsfigur for dem, men så døde av av kreft for snart 1år siden. 

For en annen er tanten en god person å ha. Han kan snakke med tanten sin om det som er vanskelig og hun er en person han klarer å åpne seg til.

Så tillitspersoner ala besteforeldre, onkler, tanter, barnehageansatte, lærere etc er veldig viktig for barn.

edit; skriveleif

Endret av GulSitron
Skriveleif
  • Liker 23
Skrevet
2 timer siden, GulSitron skrev:

Så tillitspersoner ala besteforeldre, onkler, tanter, barnehageansatte, lærere etc er veldig viktig for barn.

Ja! Trenger heller ikke å være biologiske! Venner og venninner kan også bli kalt fadder/tante/onkel. Tror det er viktig med mange mennesker rundt seg som er trofaste og snille, trenger ikke å være like knyttet til alle, men viktig å lære seg å stole på mennesker. Disse barna kjenner jo "ytterst få" 

Må være et ekstremt trist juletre hos denne familien! Kan ikke huske at hun har lagt ut bilde av juletre med gaver under.. 

• Liker 4
Skrevet

Noe jeg har tenkt på i det siste etter det kom frem at de skal flytte. Overdriver hun ikke litt om den der kjendisstatusen sin? Hun skriver at de vil bo et sted der de ikke blir sett på som bloggerfamilien eller noe sånt. Vel, det er HUN som har tatt det valget for alle ungene. Og hvordan hun fremstiller seg selv er også hennes valg. Men det er vel heller ikke alle som en gang vet hvem de er? Jeg mener at det ikke kan være en stor problemstilling i barnehagen? 

• Liker 33
Skrevet
8 timer siden, Rivjernet skrev:

Det jeg reagerte på var at det å være en fraværende forelder ble unnskyldt med at de er unge og sikkert studerer. Hold deg til saken, det er ingen som sier at utdannelse ikke er lurt, men du får ikke noe frikort fra foreldrerollen av den grunn.

Det sa jeg da heller ikke! Jeg tror det er Anna/Jan som hindrer samvær med fedrene. De ønsker iallefall via bloggen å formidle at det kun er jan som er pappa - de ekte fedrene eksisterer btått ikke! Sykt!! Helt sinnsyk oppførsel rett og slett!!

• Liker 28
Skrevet

Den familiedinamikken der hjemme virker skremmende disfunksjonell. Anna selv legger ut info om hvordan det er og hun ser det ikke mens alle andre reagerer.

• Liker 11
Skrevet
7 timer siden, Monky skrev:

Det sa jeg da heller ikke! Jeg tror det er Anna/Jan som hindrer samvær med fedrene. De ønsker iallefall via bloggen å formidle at det kun er jan som er pappa - de ekte fedrene eksisterer btått ikke! Sykt!! Helt sinnsyk oppførsel rett og slett!!

Det ville ikke overrasket meg om det var sånn, nei. De har jo brutt helt med hele hennes familie. Og det er jo tydelig at det bare er Jan som betyr noe nå. 

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, Monky skrev:

Du skrev vel noe om at det var bra at de konsentrerte seg om utdannelsen sin? Noe jeg er enig i, men jeg mener også at det ikke unnskylder dem fra å være fraværende fedre. 

Fedre har faktisk rettigheter i dette landet. Hvis det er viktig for disse mennene å ha kontakt med barna sine så kan de ta kontakt med advokat. Jeg syns det er litt for enkelte å si at Anna nekter. Man har ikke lov å nekte far samvær med mindre man har en svært god grunn.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Rivjernet skrev:

Du skrev vel noe om at det var bra at de konsentrerte seg om utdannelsen sin? Noe jeg er enig i, men jeg mener også at det ikke unnskylder dem fra å være fraværende fedre. 

Fedre har faktisk rettigheter i dette landet. Hvis det er viktig for disse mennene å ha kontakt med barna sine så kan de ta kontakt med advokat. Jeg syns det er litt for enkelte å si at Anna nekter. Man har ikke lov å nekte far samvær med mindre man har en svært god grunn.

Da må du tro på nytt! Er ikke alle som har råd til skyhøye advokatutgifter! Å da kan mor rett og slett bare dure på som hun vil😏.

• Liker 11
Gjest wildfig
Skrevet

Tenker at det er bra at disse fedrene utdanner seg og gjør seg klare til å stå på egne ben. NOEN må jo gjøre det. Den dagen dette sirkuset rakner fullstendig, trenger barna trygge og stabile fedre som er klare til å ta i mot de.

Skrevet

lurer på noe, ser en av de siste overskirftene er "han skal få sin straff", også er det kommentarer om beta karoten under, så overskriften handler egentlig om å bli brun... jaja 

også så jeg noen hadde kommentert under overskriften at de skulle bytte navn at det endelig var en overskrift som hadde noe med inlegget å gjøre :P så regner med at alle barna skal ta jan sitt etternavn da eller noe sånt... 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, marthes skrev:

lurer på noe, ser en av de siste overskirftene er "han skal få sin straff", også er det kommentarer om beta karoten under, så overskriften handler egentlig om å bli brun... jaja 

også så jeg noen hadde kommentert under overskriften at de skulle bytte navn at det endelig var en overskrift som hadde noe med inlegget å gjøre :P så regner med at alle barna skal ta jan sitt etternavn da eller noe sånt... 

Nei.

Alle barna og J skal ta A's etternavn,det har hun nevnt tidligere.

Navnet til familien hun ikke føler noen tilknyttning til lenger.

Så hvem er kontrollfriken her,sa dere?

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, J.. skrev:

Nei.

Alle barna og J skal ta A's etternavn,det har hun nevnt tidligere.

Navnet til familien hun ikke føler noen tilknyttning til lenger.

Så hvem er kontrollfriken her,sa dere?

oj overraskende, skal de prøve å bygge en merkevare eller noe på etternavnet sitt (jeg tror alltid det ligger noe mer bak, det er alltid noe mer bak med den jenta der...hun gjør ikke noe fordi det er hyggelig liksom, men kalkulert)

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, marthes skrev:

oj overraskende, skal de prøve å bygge en merkevare eller noe på etternavnet sitt (jeg tror alltid det ligger noe mer bak, det er alltid noe mer bak med den jenta der...hun gjør ikke noe fordi det er hyggelig liksom, men kalkulert)

Er vel helst fordi hun ikke kan skifte etternavn på barna uten (biologisk) fars underskrift samt nekte å gi opp kontrollen.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Alex_rude skrev:

Da må du tro på nytt! Er ikke alle som har råd til skyhøye advokatutgifter! Å da kan mor rett og slett bare dure på som hun vil😏.

Fri rettshjelp kan være ett alternativ , dessuten er det den som taper rettssaken som må betale saksomkostningene. Så har du en sak, så har du en sak.

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, wildfig skrev:

Tenker at det er bra at disse fedrene utdanner seg og gjør seg klare til å stå på egne ben. NOEN må jo gjøre det. Den dagen dette sirkuset rakner fullstendig, trenger barna trygge og stabile fedre som er klare til å ta i mot de.

Ingen er uenig i verdien av en god utdannelse, men gir det en rett til å være en fraværende far ? Det er merkelig at alle er så rask til å bebreide mor for at fedrene til disse barna er fraværende? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Rivjernet skrev:

Ingen er uenig i verdien av en god utdannelse, men gir det en rett til å være en fraværende far ? Det er merkelig at alle er så rask til å bebreide mor for at fedrene til disse barna er fraværende? 

Ja for MOR er det MINSTE problemet disse barna har. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, elisaday skrev:

Ja for MOR er det MINSTE problemet disse barna har. 

Jeg aner en viss sarkasme i svaret ditt?

• Liker 3
Skrevet

Var innom en minitur på bloggen hennes for å lese et av de nye innleggene.. "IDIOT" eller noe tror jeg det het. Der dro hun frem en kommentar hun hadde fått på Instagram som faktisk omhandlet at ungene ikke har noen form for stabilitet rundt seg. 

"

"Så bra for barna å bli flytta sånn rundt på hele tiden #stabilitet" Lød kommentaren under innlegget på Instagram."Du har jo ikke den minste peiling på hva du snakker om? Kanskje flytter vi bare til nabohuset? Vet du om vi skal selge dette huset? Skal barna bytte barnehage? Skal vi flytte for alltid? Fortell meg! #idiot" Lød svaret fra Jan.

For det første er det ikke greit at han kaller noen for idiot i kommentarfeltet mitt, tro meg, det er det ikke. Men jeg setter pris på at han forsvarer meg når noen går for langt i sine egne tanker. Han vet tross alt svarene som han selv spør om, og det er gjerne svar man bør ha før man konkluderer med #stabilitet i enden av en kommentar. Også vet jeg at grensen hans går når noen trekker konklusjoner på vegne av våre egne barn. Dere må gjerne ha masse tanker om både meg og Jan, men barna kjenner dere ikke. Det er det bare noen ytterst få som gjør, og det er de som danner den trygge sirkelen i våre barns hverdag."

At folk reagerer på hva hun selv slenger ut på bloggen er ikke greit, i følge Anna.. Men at Jan selv kaller andre idiot i kommentarfeltet er heller ikke greit, men han er jo unnskyldt fordi han "beskytter" familien. 

Og det siste jeg har uthevet da; vi kjenner ikke barna.. Trodde det var hele poenget med bloggen? Å utlevere barnas privatliv slik at pengene ruller inn i kassa? :klo:

• Liker 18
Skrevet (endret)

Tips til mammabloggere bør unngås 😇

Endret av elisaday
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...