Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

VG idag:

"Forbrukertilsynet opprettholder boten på 100.000 kroner til bloggeren Anna Rasmussen for brudd på markedsføringsloven.Hun ønsket å få boten redusert til 15.000 kroner, men ble ikke hørt, skriver Dagens Næringsliv."

Endret av Diamant
  • Liker 48
Skrevet
14 minutter siden, Diamant skrev:

VG idag:

"Forbrukertilsynet opprettholder boten på 100.000 kroner til bloggeren Anna Rasmussen for brudd på markedsføringsloven.Hun ønsket å få boten redusert til 15.000 kroner, men ble ikke hørt, skriver Dagens Næringsliv."

15 000?! :sprettoy: hva var grunnen til det? Fordi hun er en kjendis, så burde boten være mye mindre? 🙄

• Liker 5
Skrevet

Hvis AR er så naiv og virkelighetsfjern som hun beskriver i det slettede blogginnlegget så er det ikke vanskelig å forstå at hun opplever verden som både tøff og urettferdig...

At man som ung har en romantisert forestilling om bryllup, ekteskap og kjærlighetsliv er vel ikke så uvanlig, men som 3-barnsmor må man vel ærlig talt ha fått litt mer innsikt og erfaring i livet enn som så?

Tror AR at man plutselig en dag våkner opp som lykkelig? At lykke er noe som automatisk oppstår ved spesielle hendelser og milepæler i livet, og som man oppnår fortjent/ufortjent? 

Jeg unner AR å oppleve lykke - men mest av alt unner jeg henne at en voksen, trygg omsorgsperson gir henne trøst og veiledning, samt en velmenende realitetsorientering.

Hvis hun fortsetter å distansere seg fra det virkelige livet og den hverdagen som de fleste av oss lever, så kommer hun kanskje aldri til å oppleve lykke. 

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Diamant skrev:

VG idag:

Tipper det var en av de mailene hun fikk og ble deppet av...

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Justlooking skrev:

Det tipper jeg og det var. Kanskje det er årsaken for at blogginnlegget og er borte? For å ikke vise hun ble deppa pga størrelsen på boten?

Uærlighet lønner seg ikke. Derfor boten på 100.000 kr. Kanskje hun lærer nå.

Skrevet
23 minutter siden, Justlooking skrev:

Tenkte det samme...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dere, vær snille med en ung sjel som tydelig sliter, nå. Ta hensyn. Det er mange ugreie innlegg her nå, syns jeg. Det er da unødvendig å henge ut bruden for sminke, hår, skrivefeil på plakater etc. Jeg syns det er slemt. Vi kan gjerne diskutere eksponeringen av barn, f eks. Men håret til bloggeren - på hennes egen bryllupsdag - det syns jeg vi skal la være. At Anna la ut blogginnlegget hun etterpå slettet, var uheldig i mine øyne. Ikke legg unødige stener til byrden. I går var verdensdagen for psykisk helse, med en oppfordring om raushet. Følg gjerne oppfordringen i dag også. Og slutt å følge bloggere du ikke har sansen for ;)  

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Papirfly
  • Liker 32
Skrevet (endret)
11 timer siden, Iia skrev:

Dere, vær snille med en ung sjel som tydelig sliter, nå. Ta hensyn. Det er mange ugreie innlegg her nå, syns jeg. Det er da unødvendig å henge ut bruden for sminke, hår, skrivefeil på plakater etc. Jeg syns det er slemt. Vi kan gjerne diskutere eksponeringen av barn, f eks. Men håret til bloggeren - på hennes egen bryllupsdag - det syns jeg vi skal la være. At Anna la ut blogginnlegget hun etterpå slettet, var uheldig i mine øyne. Hun har det tydeligvis tungt og vanskelig. Ikke legg unødige stener til byrden. I går var verdensdagen for psykisk helse, med en oppfordring om raushet. Følg gjerne oppfordringen i dag også. Og slutt å følge bloggere du ikke har sansen for ;)  

Jeg er forsåvidt enig med deg i det du skriver, men lurer likevel på hvorfor du påpeker at hun tydeligvis sliter og at hun tydeligvis har det tungt og vanskelig. Da er du litt ugrei selv også syns jeg. Hadde du droppet de to setningene samt alt annet du påpekte med hår, sminke, skrivefeil osv så hadde alt vært bra, men nå konstaterte du nesten disse forholdene og skapte kanskje en nysgjerrighet hos mange som gjerne vil inn og se på elendigheten med egne øyne. 

Vet at tanken din var god, men...

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Papirfly
  • Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Jeg er forsåvidt enig med deg i det du skriver, men lurer likevel på hvorfor du påpeker at hun tydeligvis sliter og at hun tydeligvis har det tungt og vanskelig. Da er du litt ugrei selv også syns jeg. Hadde du droppet de to setningene samt alt annet du påpekte med hår, sminke, skrivefeil osv så hadde alt vært bra, men nå konstaterte du nesten disse forholdene og skapte kanskje en nysgjerrighet hos mange som gjerne vil inn og se på elendigheten med egne øyne. 

Vet at tanken din var god, men...

OK :) Det mente jeg absolutt ikke å gjøre. Bra du sier ifra :) 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Finnes det noen Imgur av innlegget som er blitt slettet?

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
BelAir skrev (På 11.10.2018 den 17.19):

Finnes det noen Imgur av innlegget som er blitt slettet?

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Anna, søk hjelp. Du er ikke frisk.

• Du trakker på ektefellen din ved det du deler og måten du skriver
  • Du fremstår som blottet for selvsensur 

Joda, jeg tror deg på at du ikke har det bra. Men nei; om du trodde at et bryllup skulle lege sykdom har du vært naiv. Søk profesjonell hjelp. Og ja; lev i fred. Kutt ut bloggen. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg ser mange skriver "søk hjelp" og at de rundt må gripe inn. Skjønner at det er velmenende, men det er litt naivt også. Slike innlegg vil ikke nødvendigvis utebli fordi hun søker hjelp. Hun vil ikke nødvendigvis få det bedre hvis hun søker hjelp. Det er ingenting som tilsier at hun IKKE får hjelp,eller at ingen griper inn. 

Sliter man psykisk, så kan det være veldig, veldig veldig vanskelig å snu. Det er ikke bare å oppsøke hjelp, og vips, der ble man bedre. Hun kan slutte å blogge om det, men det vil bare føre til at vi tror hun har det bedre - ikke at hun nødvendigvis får det bedre. 

Jeg syns det er så leit at mange fremstiller det som om det å være psykisk syk har en enkel behandling, som om det er å bare trekke en vond tann. Jeg håper også hun får hjelp altså, men for alt jeg vet kan hun ha fått hjelp i mange år allerede. Ikke alle psykiske vansker lar seg løse varig. Ikke ta for gitt at hun ikke får hjelp! 

Skrevet
38 minutter siden, Xstrella skrev:

Slettet hun innlegget?

Ja, hun slettet det. Men hun har visst ikke skjønt at det som legges ut på nett blir der for alltid. 

• Liker 11
Gjest Kariannne
Skrevet
1 time siden, Friluftsdame skrev:

Anna, søk hjelp. Du er ikke frisk.

• Du trakker på ektefellen din ved det du deler og måten du skriver
  • Du fremstår som blottet for selvsensur 

Joda, jeg tror deg på at du ikke har det bra. Men nei; om du trodde at et bryllup skulle lege sykdom har du vært naiv. Søk profesjonell hjelp. Og ja; lev i fred. Kutt ut bloggen. 

Sånn er det når man gifter seg på alle andre grunnlag enn kjærlighet. Det var det materialistiske ved bryllupet som ga Anna lykke. Shoppe inn, styre og stelle, velge ut fine innbydelses bokser, alt det materialistiske som ikke gir langvarig lykke. Det er kun kjærlighet til personen man gifter seg med som skal gi langvarig lykke, når den uteblir bekrefter det bare det vi har tenkt helt siden Jan kom inn i bildet. 

Skrevet (endret)

Jeg vil ikke at noen skal vite hvem jeg er, eller hva jeg heter. Jeg vil gå i fred, jeg vil leve igjen.

Tips: Slett alle SoMe du er på. 

Helt siden bryllupet har jeg blitt nedringt av presse, som ønsker en bit at denne «happeningen» i livet mitt, samtidig som absolutt alle gratulerer og spør hvordan det føles å være «nygift».

Er det så rart da? Du har jo skrevet om bryllupet, eller bryllupene faktisk, helt siden Ålesund brant. 
Og det at folk spør hvordan det føles å være gift er faktisk helt normalt. Ganske høflig og helt normalt.

Sitater hentet fra det sletta innlegget.

Når det er sagt -
Jeg har full forståelse for at hverdagen kommer plutselig. Jeg har forståelse for at plutselig er den store dagen over og at man kan sitte igjen med en slags tomhet. Jeg kan til og med forstå at det føles akkurat sånn som det var før bryllupsplanleggingen startet.
Noen lever i boblen i lang tid i etterkant, men de aller fleste tror jeg nok plutselig kommer tilbake til hverdagen.

Jeg vet ikke helt hvordan du så for deg at tiden etter bryllupet skulle bli. For meg virker det som du har hatt veldig store tanker rundt dette, kanskje at bryllupsboblen skulle vare i lang lang tid, kanskje evig tid. 

Vi er mange som har sagt du bør legge ned bloggen og alt og jeg sier mer enn gjerne igjen. 
Sånn som bloggen og innlegg av dine på diverse SoMe har utviklet seg over de siste årene er mer enn skremmende. Det ødelegger deg og det vil ødelegge andre. Dine handlinger går ikke bare ut over deg selv lengre. 

Gjør deg selv og de rundt deg en kjempetjeneste, legg ned alt. Gå tilbake på skolebenken, fullfør utdannelsen og hvem vet, kanskje du finner deg en jobb du trives kjempegodt i. Start på nytt og kjenn hvordan du kan leve det livet du sier du ønsker. Nemlig å kunne være i fred. Tror nok det er flere i familien din som ønsker det.

Til slutt, håper bryllupsbluesen snart går over. 

Endret av Døgnvill
Stavefeil
  • Liker 24
Skrevet

Hvorfor i all verden hadde hun behov for å dele disse tankene...Men hva hadde hun trodd egentlig? Selvfølgelig går alt tilbake til normalen når man har barn som venter hjemme og hverdag som må gå sin gang. Mange velger en bryllupsreise for å ta vare på magien en stund til, det kunne de jo gjort....Er vel ikke så lett å sette bort tre barn kanskje, men. Får virkelig ikke håpe at hun får enda et barn for å fylle denne tomheten.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...