Gå til innhold

Anna Rasmussen

Fremhevede innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Aintnofun skrev:

At de er praktiske er jo flott, men det er jo litt kjedelig at barna ikke kan få velge hva de selv vil på grunn av at moren har en minimalistisk stil.

Wtf? Det er en matboks, der barna får mat i. Ser ingenting gale med å la praktiske og gode matbokser gå foran dårlige matbokser med Disney eller lignende på. 

Endret av Frøken_fjong1
Skrivefeil
  • Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Frøken_fjong1 skrev:

Wtf? Det er en matboks, der barna får mat i. Seg ingenting gale med å la praktiske og gode matbokser gå foran dårlige matbokser med Disney eller lignende på. 

Det er gøy for barn med farger og motiv. Og det er litt viktig i den alderen. Jeg selv kunne gjerne hatt en helt hvit matboks, men jeg er ikke et barn som trenger stimuli og opplevelser og historier-

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Aintnofun skrev:

At de er praktiske er jo flott, men det er jo litt kjedelig at barna ikke kan få velge hva de selv vil på grunn av at moren har en minimalistisk stil.

Du kan mene hva du vil. Men her i huset lager jeg matpakker og kjøper de matboksene som jeg mener fungerer best. Barna får velge pennal selv. Usaklig diskusjon.

• Liker 21
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Aintnofun skrev:

Det er gøy for barn med farger og motiv. Og det er litt viktig i den alderen. Jeg selv kunne gjerne hatt en helt hvit matboks, men jeg er ikke et barn som trenger stimuli og opplevelser og historier-

Får du opplevelser og stimuli av en matboks,tror du?..

For en latterlig diskusjon.

Når hun ikke gjør noe galt,må noen fortsatt bare finne på noe å pirke på.

Tåpelig.

Endret av J..
  • Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Inga-pinga skrev:

Du kan mene hva du vil. Men her i huset lager jeg matpakker og kjøper de matboksene som jeg mener fungerer best. Barna får velge pennal selv. Usaklig diskusjon.

Det kan du godt mene. Men jeg har ihvertfall mange gode minner ifra mine tidilgere matbokser fra barneskolen. Pennal også. Og blyanter og penger og viskelær. Alt skaper gode minner.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, J.. skrev:

Får du opplevelser og stimuli av en matboks,tror du?..

For en latterlig diskusjon.

Når hun ikke gjør noe galt,må noen fortsatt bare finne på noe å pirke på.

Tåpelig.

Ja ,det mener jeg virkelig. F.eks den dagen jeg kom på skolen og hadde fått akkurat den matboksen jeg ville i bursdagsgave og alle i klassen ville komme å se på den. Det er ikke viktig nå, men det var viktig da. Det skapte et godt minne.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Aintnofun skrev:

Ja ,det mener jeg virkelig. F.eks den dagen jeg kom på skolen og hadde fått akkurat den matboksen jeg ville i bursdagsgave og alle i klassen ville komme å se på den. Det er ikke viktig nå, men det var viktig da. Det skapte et godt minne.

Skolematen min var pakket inn i matpapir,samt flere andre i klassen.

Kan ikke si jeg eller andre tenkte noe mer over verken det eller penal/annet skoletilbehør.

Skoledagbøker var der imot en svær greie,men der hadde alle den samme,så ingen var mer spennende enn andre.

Mye rart folk henger seg opp i.

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, J.. skrev:

Skolematen min var pakket inn i matpapir,samt flere andre i klassen.

Kan ikke si jeg eller andre tenkte noe mer over verken det eller penal/annet skoletilbehør.

Skoledagbøker var der imot en svær greie,men der hadde alle den samme,så ingen var mer spennende enn andre.

Mye rart folk henger seg opp i.

Ok. Beklager så mye at jeg var for "fin" for deg og at alt var så mye enklere på din tid, Det er dessverre ikke sånn det fungerer nå til dags. Det skulle jeg ønske, men det er ikke fakta.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Aintnofun skrev:

Stimuli ut i fra en matboks? Altså jeg gir opp slike diskusjoner som dette. Verden holder på å bli gal 🤦🏼‍♀️

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev:

Stimuli ut i fra en matboks? Altså jeg gir opp slike diskusjoner som dette. Verden holder på å bli gal 🤦🏼‍♀️

Vil tro at farger og motiv gir stimuli ja. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Aintnofun skrev:

Ok. Beklager så mye at jeg var for "fin" for deg og at alt var så mye enklere på din tid, Det er dessverre ikke sånn det fungerer nå til dags. Det skulle jeg ønske, men det er ikke fakta.

Hva baserer du din nå til dags-uttalelse på? 

Nå skal jeg legge meg og gråte noen salte tårer for mine barns tapte barndom. Barnehagen serverer alle måltider, så ingen matboks der, og til skolen får de sendt med benditmatbokser i tilfeldig farge. 

Hjerte-smerte, ingen gode minner å samle på. 

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, Aintnofun skrev:

Hva skal det være tull med? Det er jo fakta. Jeg tror ikke barna hennes har valgt matboksene selv. 

Jeg valgte heller ikke matboks selv da jeg var barn, gikk helt fint det (tror jeg i hvertfall😅)...hadde en fin barndom og det var ikke akkurat noen krise. Noen hadde til og med matpapir 😲 Tenk hvordan det var i gamle dager a, da var det dårlig med stimuli på den fronten gitt, enda så vokste de opp da også 😛 Det er oppbevaring av mat, akkurat det er virkelig ikke noe å henge seg opp i synes jeg. Og unger har heller ikke vondt av å lære å være praktiske innimellom, eller se at noen har mer spennende matbokser enn andre...det er en del av livet at ikke alle kan ha alt likt, og at man kan ha noe å drømme om også. Mange kjøper matbokser for ungene sine, de vil sikre seg matbokser som er solide, uten giftstoffer, er praktiske osv osv. Slikt utstyr er ikke i samme kategori som leker, barnerommet, klær o.l.

Skrevet
41 minutter siden, Aintnofun skrev:

Altså. Jeg er verken bloggermamma eller har minimalistisk stil, men matboksene er det jeg som velger ut fra funksjonalitet og behov, og det er ingen prinsesser eller superhelter i sekken her. 

Trenger man å diskutere og klage på ALT? 

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, MissCortado skrev:

Hva baserer du din nå til dags-uttalelse på? 

Nå skal jeg legge meg og gråte noen salte tårer for mine barns tapte barndom. Barnehagen serverer alle måltider, så ingen matboks der, og til skolen får de sendt med benditmatbokser i tilfeldig farge. 

Hjerte-smerte, ingen gode minner å samle på. 

Flott for deg. Men ville du gitt dine barn en hvit sekk, et hvitt pennal, hvite klær.. Bare fordi det ser pent ut?

• Liker 7
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Aintnofun skrev:

Du var isåfall "for fin" for foreldrene mine,de som fikset maten for meg.

Og "min tid" er ikke så langt tilbake,mtp at jeg ikke engang har fylt 30 år.

Og joda,det er sånn idag også!

Jeg har selv skolebarn,og hvilken matboks de får pr dag er helt tilfeldig - fra gjennomsiktige,kjedelige matbokser,matpapir til rosa/blå bend it matbokser.

Har pr dags dato aldri fått spørsmål eller klager på det.

Ikke tenkt over det selv heller,forøvrig.

Endret av J..
  • Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Aintnofun skrev:

Flott for deg. Men ville du gitt dine barn en hvit sekk, et hvitt pennal, hvite klær.. Bare fordi det ser pent ut?

Den her er jeg enig med deg i, men hvis det bare er matboksen så er det teit. Ja til  fargerike og stimulerende leker, barnerom, klær o.l, men også ja til praktiske, solide matbokser som holder hele sesongen 🙃👍🏻 Skal ikke blande meg mer i diskusjonen deres nå 😁🏻

Skrevet (endret)

Ærligtalt, dere diskuterer matbokser. :bond:

Lag en matboks tråd og diskuter der istedet om dere brenner så mye for matbokser. 

Endret av Lillemorbare
  • Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Lillemorbare skrev:

Ærligtalt, dere diskuterer matbokser. :bond:

Lag en matboks tråd og diskuter der istedet om dere brenner så mye for matbokser. 

Du sporer jo av selv,rapporter istedet.

• Liker 1
Skrevet

Det er på ingen måte meningen å krangle om dette, men når jeg var ung var allerede da et stort fokus på å ha de "kuleste" tingene. Jeg var ikke opptatt av det. Men til og med jeg som hadde 4 søsken, nå tre, syns det var så gøy når vår mor tok oss med for å handle inn det vi ville ha til skolestart. Det var aldri snakk om det dyreste, men det var sååå gøy å ha noe nytt og fargesprakende.. Til og med en matboks kunne gjøre meg glad i en uke. Om så den var kjøpt på nille og det bare var en skive med leverpostei i.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...