FruRosa Skrevet 26. juli 2018 #8501 Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, lilletrilleline skrev: Lurer på hvem som har skrevet innlegget. Det er i hvert fall ikke hennes ord eller måte å skrive på. Nettopp det samme tenkte jeg! 3
Gjest Dacini Skrevet 26. juli 2018 #8502 Skrevet 26. juli 2018 At Anna Rasmussen ble kommentert av Mads Hansen var muligens det beste som har skjedd bloggen hennes i sommer. Det har gitt debatt som medfører klikk og oppgang i lesetall. At dette ikke stiller henne i et godt lys tror jeg ikke hun evner å se slik som hun nå melker dette med motinnlegg og offerrolle. -dacini-
Poltergeist Skrevet 26. juli 2018 #8503 Skrevet 26. juli 2018 At AR ikke vil at noen skal diskutere eksponeringen av barna hennes, sier jo litt om hvor lite reflektert hun er om hele saken. 18
Gjest Sjokka Skrevet 26. juli 2018 #8504 Skrevet 26. juli 2018 Jan har nå slengt seg med i kommentarfeltet på facebooksiden MTM.
Kollontaj Skrevet 26. juli 2018 #8505 Skrevet 26. juli 2018 Lett å se, selv for meg som har lest minimalt i bloggen, at hun ikke har forfattet siste innlegg selv. Veldig inkonsekvent i budskapet; først skriver hun at bloggere som fronter eksponering av barn (hun kaller det barneoppdragelse...) og operasjoner ikke er et interessant tema for folk, deretter kaller hun bloggerne som MH omtaler for kontroversielle. 7
Vipser Skrevet 26. juli 2018 #8506 Skrevet 26. juli 2018 Tror ikke Trine Grung får hjelpe Anna på noen måte etter blogginnlegget hun skrev for en tid tilbake.. http://www.trinegrung.no/2017/08/21/nar-mister-all-troverdighet/ 4
Populært innlegg Zoey Skrevet 26. juli 2018 Populært innlegg #8507 Skrevet 26. juli 2018 Fikk ikke med meg dette greiene med Anna og Mads før jeg så det på NRK (lokalavdelingen hadde en liten sak om ordkrigen på nyhetsfeeden)... Trodde han hadde slaktet og refset henne grundig. Men... En uskyldig og sannferdig one-liner vits har ført til dette? Har ikke sett noen referere direkte til innlegget hans, har skummet de siste sidene. Men han "svarer" hennes IG og vitser med at barnets høyeste ønske er en dag uten SoMe-eksponering. Og dette er et slag i trynet? Nok til å grine for alle å se, nok til at hun skriver tilsvar hvor hun skriver St hun vet hva barnet/barna hans heter og ser ut etter noen søk og at han derfor er han like ille som henne? Nok til at hele hennes verden raser sammen og det ser ut som hun har dedikert 4-6 innlegg på bloggen til ham. Kjære Anna. Enten så tar du veldig på vei for absolutt ingen grunn.... Eller så griper du etter halmstrå og håper at han skal fyre opp så du får masse, masse blest og klikk. Jeg tror på det siste. Om det første er tilfelle så er det veldig synd på deg. Og ikke fordi Mads var slem. Om det siste er tilfelle så er det rimelig patetisk, for å si det mildt. Mannen hadde jo et strålende godt poeng. Om det virkelig var et slag i trynet og ikke en mulighet for noen minutter i rampelyset, så spør deg heller hvorfor den vitsen svei så intenst. Og gjør noe med det. 55
mjauritz Skrevet 26. juli 2018 #8508 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Kjenner jeg stiller meg veldig spørrende til hva det er hun egentlig mener nå. At hennes eksponering av mindreårige ikke er opp til debatt, selv om hun har flere lesere daglig enn mange av landets aviser er for meg helt tåpelig. Hvordan det kan være så vanskelig for en person å forstå at hun eksponerer for grovt når majoriteten av reaksjonene på eksponeringen er negative er helt forbløffende. Det er ene og alene hun selv som kaster barna ut til offentlig diskusjon. Det hun mener er rett og slett at kun hun selv skal få skrive akkurat hva det passer henne om ungene, men forventer at ingen andre skal diskutere hverken innhold eller det etiske rundt dette. (...). Om ikke det alene er grunn til å få barna vekk fra den offentlige debatten så vet ikke jeg. Jeg ønsker ikke å krisemaksimere det å eksponere barn. Jeg tror ikke det sitter pedofile bak busken på Søgne og venter på familien eller at noen blir kidnappet fordi de er vist på en blogg. Jeg føler likevel at eksponeringen er et grovt overtramp gjort av mor, og at bloggen som helhet ikke er en arena hvor små barn burde skrives om. Jeg tror at Anna prøver å hinte om at hun egentlig ikke vil blogge, men at hun må gjøre det for å ha en inntekt. Hun skriver at hun ikke kan slutte å blogge (det er det eneste jeg ikke kan), og hun prøvd å gi seg med bloggen, samtidig som hun skriver om manglende spons og avtaler. Jeg tror hun kjenner stresset, inntekten går ned og hun har absolutt ingenting å falle tilbake på. Hun har drevet en useriøs blogg i mange år, men hun har ikke skapt seg en merkevare som seriøse bedrifter ønsker å assosieres med. Det siste blogginnlegget hennes kan hun foresten bare spise opp. Hun fraskriver seg alt ansvar og bruker igjen mobbe-kortet. At hun mener at han og hans "følgere" er hva som er problemet blir rimelig pinlig når hun selv driver som hun gjør i sitt kommentarfelt. Han får mye skitkasting av hennes middelmådige følgere, og til og med Jan har kommet med en kommentar til han som person som absolutt ikke er noe konstruktiv. Hvordan pokker de kan sitte å kalle seg selv offer når det er de som går til angrep på person og ikke sak er så tåpelig og vitner om ekstremt dårlig selvinnsikt og debattkunnskaper. Ryddet for kommentar til slettet innhold. Edie, adm. Endret 27. juli 2018 av Edie 29
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. juli 2018 #8510 Skrevet 26. juli 2018 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Populært innlegg Zoey Skrevet 26. juli 2018 Populært innlegg #8511 Skrevet 26. juli 2018 Jeg synes forresten hun var utrolig ufin og totalt tankeløs som skriver (delvis truende) at hun fant bilder av hans barn og lett kunne tatt screenshot og publisert. Jeg regner med mange nysgjerrige eller fans forsøkte samme søk, og dermed har hun indirekte jaggu klart å sette fokus på nok en umyndig og uskyldig tredjepart. Hun har tydeligvis et vanvittig talent for å holde unger foran seg som skjold eller trekkplaster - enten det er hennes eller ei. Hadde vært noe nervøs om barna mine hadde vært i omgangskrets med hennes, kun pga morens oppførsel. 57
Poltergeist Skrevet 26. juli 2018 #8512 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Zoey skrev: Jeg synes forresten hun var utrolig ufin og totalt tankeløs som skriver (delvis truende) at hun fant bilder av hans barn og lett kunne tatt screenshot og publisert. Jeg regner med mange nysgjerrige eller fans forsøkte samme søk, og dermed har hun indirekte jaggu klart å sette fokus på nok en umyndig og uskyldig tredjepart. Hun har tydeligvis et vanvittig talent for å holde unger foran seg som skjold eller trekkplaster - enten det er hennes eller ei. Hadde vært noe nervøs om barna mine hadde vært i omgangskrets med hennes, kun pga morens oppførsel. Det blir vel hennes neste trekk, å legge ut bilder av alle "mobberne" sine unger. 😉 Da skal man hvertfall se at hun havner i trøbbel... 5
Gjest Sjokka Skrevet 26. juli 2018 #8513 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Er det andre enn meg som reagerte på overskriften <Du spiller et farlig spill> Anna kommer her med en advarsel til Mads. At han bør passe seg, for det har skjedd tidligere at en person tok livet av seg. Selv mener jeg det er Anna som driver et farlig spill. Hun sier egentlig at ingen skal si henne imot, for da kan det få konsekvenser. Jeg grøsser. Endret 26. juli 2018 av Sjokka Skrivefeil
Populært innlegg Friluftsdame Skrevet 26. juli 2018 Populært innlegg #8514 Skrevet 26. juli 2018 Du verden Anna. Din verden er jammen snever. For det første Jan/Anna: Vel skrives vel. Ikke «vell». For det andre: Det Mads tar opp er noe svært mange er opptatt av. Ikke bare «fotballgutter under 18», som du liker å tro/sulle deg inn i. Dette er en debatt i det offentlige rom som du og noen av dine kollegaer stikker hodet i sanden til hver gang den kommer opp ingen. Forhåpentligvis får vi et lovverk som forbyr eksponering av mindreårige i SoMe. For det tredje: Du må lære deg å se litt bredere, og litt lengre fram i tid. Å løfte blikket Anna. Det er et samfunnsmessig etisk dilemma og problem å akseptere at mindreårige brukes av sine foreldre i inntekts medfør, og vi vet ennå ikke hvilke langsiktige virkninger dette i verste fall kan innebære. Den debatten som raser nå, og som du forsøker å stikke hodet i sanden fra er her om du vil det eller ikke. Du er nødt til å ha et reflektert standpunkt, ikke bare skyte tilbake på simpelt vis. Jeg innser imidlertid at verken du eller Jan har kapasitet til å forstå dette. Men Anna: Det er IKKE hat å rette offentlig fokus mot det du driver med. Det er kritikk. De tingene er det lurt å se forskjellen på. Kritikk er ikke det samme som hat. Og Anna: Dette skader IKKE Mads Hansen. Det skader deg, og det skader dine. Du er ingen stor kjendis, Google deg selv, så ser du hva du er kjent for. Uggent, ville jeg følt det. Så: Der er en altfor lettvint konklusjon å kalle kritikk for hat, og kritikere for nettroll. Du har selv sperret ute dine kritikere fra dine egne kommentarfelt. For Anna, du vil åpenbart ikke lære. Vil ikke utvikle deg basert på tilbakemeldinger, slik som andre. Du vil selv bestemme hva som er riktig, og slette kommentarer fra dem som i beste mening fremmer et annet perspektiv. På sikt er det du som taper på dette Anna. Vi som kjemper for at mindreårige skal ha beskyttelse i SoMe har våre liv, våre jobber og vår karriereutvikling. Men du, og andre, lever livene deres etter «herognå»-prinsippet gjennom SoMe. Dere er sårbare, og må faktisk tåle steken. Du har valgt dette selv, og har ingen rett til å si at dette har ingen andre noe med. Fordi du lever av noe mange synes mye om. 67
lilletrilleline Skrevet 26. juli 2018 #8515 Skrevet 26. juli 2018 Det et altså så naivt og tankeløst. Det er hennes valg å eksponere barna i den grad hun gjør. Og nå innrømmer hun selv at dette valget gjør at friheten deres er innskrenket. De vurderte å ha hjemmeskole for den eldste, de er plaget av folk som kjenner dem igjen i den grad at de ikke reiser på typisk familieferie og dermed omtrent isolerer barna. Likevel er det hun som er offer, og hun mener at dette ikke skal opp til debatt. Og attpåtil at andre instanser som barnevern ikke kritiserer valgene hennes? Virkelig?! 18
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #8516 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, Friluftsdame skrev: I svaret til Trine som begynner med «du er såpass smart..» Jeg prøvde kopiere hans tilsvar men fikk der ikke til på telefonen. Det er veldig bra og som før leses. Noen som får det til? Det ligger under se flere svar. 1
Møffa Skrevet 26. juli 2018 #8517 Skrevet 26. juli 2018 7 minutter siden, Friluftsdame skrev: Du verden Anna. Din verden er jammen snever. For det første Jan/Anna: Vel skrives vel. Ikke «vell». For det andre: Det Mads tar opp er noe svært mange er opptatt av. Ikke bare «fotballgutter under 18», som du liker å tro/sulle deg inn i. Dette er en debatt i det offentlige rom som du og noen av dine kollegaer stikker hodet i sanden til hver gang den kommer opp ingen. Forhåpentligvis får vi et lovverk som forbyr eksponering av mindreårige i SoMe. For det tredje: Du må lære deg å se litt bredere, og litt lengre fram i tid. Å løfte blikket Anna. Det er et samfunnsmessig etisk dilemma og problem å akseptere at mindreårige brukes av sine foreldre i inntekts medfør, og vi vet ennå ikke hvilke langsiktige virkninger dette i verste fall kan innebære. Den debatten som raser nå, og som du forsøker å stikke hodet i sanden fra er her om du vil det eller ikke. Du er nødt til å ha et reflektert standpunkt, ikke bare skyte tilbake på simpelt vis. Jeg innser imidlertid at verken du eller Jan har kapasitet til å forstå dette. Men Anna: Det er IKKE hat å rette offentlig fokus mot det du driver med. Det er kritikk. De tingene er det lurt å se forskjellen på. Kritikk er ikke det samme som hat. Og Anna: Dette skader IKKE Mads Hansen. Det skader deg, og det skader dine. Du er ingen stor kjendis, Google deg selv, så ser du hva du er kjent for. Uggent, ville jeg følt det. Så: Der er en altfor lettvint konklusjon å kalle kritikk for hat, og kritikere for nettroll. Du har selv sperret ute dine kritikere fra dine egne kommentarfelt. For Anna, du vil åpenbart ikke lære. Vil ikke utvikle deg basert på tilbakemeldinger, slik som andre. Du vil selv bestemme hva som er riktig, og slette kommentarer fra dem som i beste mening fremmer et annet perspektiv. På sikt er det du som taper på dette Anna. Vi som kjemper for at mindreårige skal ha beskyttelse i SoMe har våre liv, våre jobber og vår karriereutvikling. Men du, og andre, lever livene deres etter «herognå»-prinsippet gjennom SoMe. Dere er sårbare, og må faktisk tåle steken. Du har valgt dette selv, og har ingen rett til å si at dette har ingen andre noe med. Fordi du lever av noe mange synes mye om. 35
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. juli 2018 #8518 Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, lilletrilleline said: Det et altså så naivt og tankeløst. Det er hennes valg å eksponere barna i den grad hun gjør. Og nå innrømmer hun selv at dette valget gjør at friheten deres er innskrenket. De vurderte å ha hjemmeskole for den eldste, de er plaget av folk som kjenner dem igjen i den grad at de ikke reiser på typisk familieferie og dermed omtrent isolerer barna. Likevel er det hun som er offer, og hun mener at dette ikke skal opp til debatt. Og attpåtil at andre instanser som barnevern ikke kritiserer valgene hennes? Virkelig?! Både barnevern, rektor på barnets skole og så videre har taushetsplikt i de sakene de befinner seg i. Anna kan dermed skrive hva som helst (!) om hva disse instansene måtte mene om henne selv, uten at de kan respondere på det i samme fora (offentlige fora generelt). Gjør de det, så kan de risikere sikkert både bøter og fengsel. Vi må ta alt med en klype salt her!
LeilaS Skrevet 26. juli 2018 #8519 Skrevet 26. juli 2018 27 minutter siden, Sjokka skrev: Er det andre enn meg som reagerte på overskriften <Du spiller et farlig spill> Anna kommer her med en advarsel til Mads. At han bør passe seg, for det har skjedd tidligere at en person tok livet av seg. Selv mener jeg det er Anna som driver et farlig spill. Hun sier egentlig at ingen skal si henne imot, for da kan det få konsekvenser. Jeg grøsser. Har virkelig ikke ord. Hun er helt trynet og dette blir jo bare verre og verre! Hun graver sin egen grav. 20
Xstrella Skrevet 26. juli 2018 #8520 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Fint alle vil skrive direkte til dem her, men tror ikke de har tid til å lese her inne nå. De saumfarer kommentarfeltet og sletter harnisk de dem ikke liker. (...) Nå melkes det som melkes kan og bloggen er på topp. Jeg er så lei mobbekortet dras frem hele tiden. Glemmer mtm selv hva hun publiserer? Tror ingen må kommentere mer. Hun driter seg slik ut nå at jeg er flau på deres vegne. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 27. juli 2018 av Edie 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå