Diamant Skrevet 25. juli 2018 #8321 Skrevet 25. juli 2018 Ny Snap: Bilde av Anna opp/ned med teksten: JEG VET LIKE MYE OM SØNNEN DIN, MADS HANSEN! Sveip opp 14
Prinsesse788 Skrevet 25. juli 2018 #8322 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 🙄😮 hva er galt med den dama? Håper dette er arrangert. Sitat: Jeg eksponerer ikke barna i større grad enn hva en vanlig familie gjør. Og bortsett fra bursdager og høytider så er barna stort sett usynlige fra bloggen. Men privatliv har de nok av, og det skal forbli privatliv. Endret 25. juli 2018 av Prinsesse788 17
Panda90 Skrevet 25. juli 2018 #8323 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 10 minutter siden, Diamant skrev: Ny Snap: Bilde av Anna opp/ned med teksten: JEG VET LIKE MYE OM SØNNEN DIN, MADS HANSEN! Sveip opp Og på instagram har hun tatt bort muligheten til å kommentere på dette innlegget. Blir vel for mye jobb å slette alle kommentarene fra folk som ikke er enig med henne. OG hun har skjult alle kommentarene på forrige instainnlegg og tatt bort muligheten for å kommentere der også. Anna og Jan har nok satt oppe 1 døgn nå å slettet for harde livet, så nå sikrer de seg slik at de kan sove i natt😂 Endret 25. juli 2018 av Panda90 19
Prinsesse788 Skrevet 25. juli 2018 #8324 Skrevet 25. juli 2018 Kan noen frata henne tastaturet? orker.ikke 28
Justlooking Skrevet 25. juli 2018 #8325 Skrevet 25. juli 2018 7 minutter siden, Diamant skrev: Ny Snap: Bilde av Anna opp/ned med teksten: JEG VET LIKE MYE OM SØNNEN DIN, MADS HANSEN! Sveip opp What? Hennes datter har vi lest om siden hun var gravid, altså i over syv år. Hans sønn vet vi absolutt ingenting om. Hva er det hun driver med?? 38
J.. Skrevet 25. juli 2018 #8326 Skrevet 25. juli 2018 Hun sier også i siste innlegg at de HAR (ikke har hatt) kontakt med både barnevern og familiesenter.. Såeh.. noe er det jo,Anna. 40
Gjest Zaza Skrevet 25. juli 2018 #8327 Skrevet 25. juli 2018 7 minutter siden, Prinsesse788 said: 🙄😮 hva er galt med den dama? Håper dette er arrangert. Sitat: Jeg eksponerer ikke barna i større grad enn hva en vanlig familie gjør. Og bortsett fra bursdager og høytider så er barna stort sett usynlige fra bloggen. Men privatliv har de nok av, og det skal forbli privatliv. Skal man le eller gråte? Den klassiske "alle andre gjør det også" bortforklaringen. Oh my. Så om alle andre eksponerer like my så er det greit liksom? Men nei, hun er ikke som alle andre. Hun har hatt en blogg med datterens navn i årevis, hvor man har kunnet følge hele oppveksten til særlig eldstemann. En inntekt i toppklassen nettopp pga av eksponeringen av barna. Face it and get a grip. Er dette samme person som vurderte privatskole eller hjemmeundervisning pga datterens sikkerhet? Når datteren er så kjent at slike tiltak vurderes da burde det ringe en bjelle, men nei....Jeg mener at debatten som nå er i gang er så viktig. https://www.vg.no/rampelys/i/Lzn4p/mamma-til-michelle-vurderer-hjemmeundervisning
exictence Skrevet 25. juli 2018 #8328 Skrevet 25. juli 2018 7 minutter siden, gjestgitt skrev: Holder det ikke med å si det til barna? Først vil jeg si at jeg er enig med deg at ikke alt er bare svart/hvitt, enten eller. Ikke at å legge ut bilder er det som er riktig, men det holder faktisk ikke med å bare si til barna at de er glade i og stolte av dem. Det fins dessverre mødre (har ikke hørt om fedre) som psykisk holder barna sine nede fordi barna skal føle en avhengighet av dem og de forteller dem, nesten bare sier til dem og seg selv hvor glad de er i dem. De er i deres hjerte. De er deres alt. De mener det er kjærlighet, men er det? Noen foreldre sier at de er glade i barna deres, men utad fremhever de kun seg selv og sier at de har gjort ting så mye bedre enn barna. Det høres rart ut, men det fins de foreldre som er sjalu på barna, som ikke vil art det skal gå barna deres godt. Man har også behov for at foreldrene viser til andre at de er stolte av dem. Det er en mellomting av alt. Forstår selvfølgelig at det kan være faretruende i eksempler du viser til. 7 minutter siden, gjestgitt skrev: Hvem er disse bildene på sosiale medier mest for? Ikke barna tror jeg, de fleste bloggerbarna er for små til å få med seg hva som blir publisert. De sitter ikke på sosiale medier å leser hva mødrene skriver om de. Før i tiden, kanskje noen enda, laget fotoalbum og dagbøker med bilder i. Det var koselig å lese når barna ble større. Hvis det er koselige tilsvarende ting som skrives på en blogg, kan det være koselig for barna senere. Men ser det du skriver om farlige mennesker der ute. Er nok ikke så lurt å legge bilder ut av barna. 7 minutter siden, gjestgitt skrev: Liten avsporing, men jeg har aldri skjønt hvorfor mødre skriver lange avhandlinger henvendt direkte til barna på FB og IG når de har bursdag. Nei, det forstår virkelig ikke jeg heller. Jeg forstår mindre det enn de som blogger om koselige opplevelser de er med på og der familien sitter samlet. 7 minutter siden, gjestgitt skrev: Du skriver at du ikke forstår hvorfor det er ille å legge skrytebilder av barns. Jeg forstår det til en viss grad, men hva med når disse bildene når ut til flere hundre tusen folk. Når hele inntektskilden bygger på barnas oppvekst, identitet osv. Det er ikke greit. Barna er ikke i stand til å samtykke til den vanvittig eksponeringen som de blir utsatt for, samtidig er det også en risiko ved stor eksponering. Google Dark Room. Skal vise deg et eksempel på konsekvensen av eksponering av barn hos aktuelle blogger. Anna gikk ut i bloggen og media at det ble vurdert hjemmeundervisning eller privatskole for eldste for å beskytte henne. Sitat VG artikkel: Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/Lzn4p/mamma-til-michelle-vurderer-hjemmeundervisning Det er Annas sin skyld at barnet havnet i denne situasjonen. Hvordan kan noen rettferdighetgjør dette? Gleder meg å høre at du har det bra og har gode venner rundt deg. Synes det var leit å lese det du skrev og håper ikke du opplever dette som et angrep, forstod bare ikke helt innlegget ditt og det kan jeg ta på egen kappe. Nei, det kan ikke rettferdiggjøres. Det kan forklares med bakgrunn i at dette var noe hun ikke tenkte på i det hele tatt ville kunne skje. Mange ganger elsker vi barna våre høyt, men det er ikke alltid vi handler og gjør de riktige tingene for det. Nei, nei, opplever ikke dette som noe angrep mot meg. Noen ganger føler jeg at disse trådene mot bloggerne/personene blir angrepet som personer. Synes det er fint at man kan diskutere innhold og være kritisk til innhold. Akkurat som man er kritisk og har sine meninger og synspunkter på det som skjer i verden ellers. Av store problemer rundt om i verden er dette små ting å bry seg om barn med familie og idyll blir lagt ut. 2
Jordbærkake34532 Skrevet 25. juli 2018 #8329 Skrevet 25. juli 2018 For et dårlig innlegg. Jo Anna, det er ganske stor forskjell på dere. Og de få gangene det ikke legges ut bilder av de, så blir det ut innlegg med drøye posering og henger ut familie, Jan og venner. Når man googler Mads hansen sønn får man knapt et bilde av sønnen. Derimot Googler man barna får man 100+++ google treff og kommer over flere innlegg som jeg tviler blir populær om noen få år. De bildene er der for alltid, så hjelper ikke og slette bloggen når de blir større heller. Håper virkelig noen innen barnevern/familiekontor kan gi ordentlig veiledning snart. 18
Love2017juni Skrevet 25. juli 2018 #8330 Skrevet 25. juli 2018 Jeg håper virkelig ikke Mads Hansen lar dette gå forbi i stillhet! Heier på den mannen!!! 24
Bambi1995 Skrevet 25. juli 2018 #8331 Skrevet 25. juli 2018 Siste innlegg, i midten av 3 avsnitt.. altså. I cant. Haha. Det handler ikke om eksponering, men om hat? Jeg har aldri hørt noen si de hater henne. Hun er så naiv, at det gjør vondt. Huffda. 15
Prinsesse788 Skrevet 25. juli 2018 #8332 Skrevet 25. juli 2018 Kan aldri tenkte meg at generasjonsskiftet har nådd sosionomer (barnevernet) enda. Du skal være født ganske langt ut på 90-tallet før du kan si at du har vokst opp med mammabloggere og forstå konsekvensen av slike utleveringer. 8
Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. juli 2018 #8333 Skrevet 25. juli 2018 30 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Kan noen frata henne tastaturet? orker.ikke Hadde vært deilig.
Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. juli 2018 #8334 Skrevet 25. juli 2018 Hun skulle hatt besøk av kjefte-Petter. Da hadde hun fått kjørt seg.
Oppland Skrevet 25. juli 2018 #8335 Skrevet 25. juli 2018 Nå leste jeg det siste innlegget hennes på bloggen, det var tafatt og stusselig. Hun prøvde i kjent stil og renvaske seg selv, uten og lykkes. 15
Dysnomia Skrevet 25. juli 2018 #8336 Skrevet 25. juli 2018 Videoen hun har lagt ut der hun skriker virker mildt sagt lite overbevisende, hun har svart hvitt filter for å få det mer dramatisk og ser på kameraet for å sjekke at hun filmer alt. 12
Gjest Reputation Skrevet 25. juli 2018 #8337 Skrevet 25. juli 2018 (endret) Noe så patetisk Jada, jeg fant også disse 5 babybildene av sønnen hans. Jeg vet fortsatt ingenting om guttungen. Med hennes derimot, så kan jeg finne langt fler. Jeg kan også finne fødelsdato, adresse, lokale skole (med tanke på adressen), interesser, bilder med og uten særlig bekledning, kallenavn osv Joda, deres situasjon er helt identisk. Ingen har heller sagt at det ikke er lov av foreldrene å dele bilder av sine barn, men santa maria tacokrydder det hun gjør er ikke normal deling. Endret 25. juli 2018 av Reputation
exictence Skrevet 25. juli 2018 #8338 Skrevet 25. juli 2018 39 minutter siden, Brielle skrev: Jeg hadde hatet det nå i ettertid, hvis mine foreldre hadde lagt ut mange bilder av meg som barn, selv om det var hyggelige bilder og de var stolte av meg. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg. Om mine foreldre skrev dagbok og la ut på nettet, eller om de skrev dagbok i et privat album, så tror jeg det hadde vært koselig begge deler. Høres koseligere ut med privat album, så hadde kanskje valgt det av en av delene. Hvis de til og med kunne tjene på det hadde det vært positivt. Jeg tror også at det å skrive koselige dagbøker (ikke om kunstige idealer, skjønnhet, operasjoner) kan gi motivasjon og glede til å gjøre mer av positive ting. 39 minutter siden, Brielle skrev: Men det at de var stolte og glade i meg sa de faktisk til meg, og viste, på andre måter. Og vi har også mange bilder, både i album og på veggene, som viser dette. Jeg hadde kanskje syntes det var greit at de la ut bildene på nett, der og da som barn, men ikke nå i ettertid. Barn skjønner ikke omfanget av det, de er ikke utviklet eller opplyste nok til å forstå det fullt ut enda. Jeg hadde følt meg utlevert når jeg ble eldre, men det er meg, folk er forskjellige. Men poenget er at man ikke vet hvordan barna vil reagere som voksne, og hva de vil føle da...jeg synes ikke følelsene og respekten for barna er noe å gamble på. Man vet bedre hva man vil vise av seg selv når man blir voksen. Da vil man kanskje ikke vise ting som man syntes var greit som barn allikevel. Problemet er at ting aldri forsvinner fra nettet. Det er sant. Mange ting kan diskuteres av hva som er greit. 1
Leifern Skrevet 25. juli 2018 #8339 Skrevet 25. juli 2018 38 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Kan noen frata henne tastaturet? orker.ikke 8 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Hadde vært deilig. Mange her inne hadde mistet favoritthobbyen sin om så skjedde. Er virkelig denne dama så spennende? Denne tråden dukker opp på toppen av siste innlegg hele tiden, fascinert over den sterke interessen her inne, sykelig, rett og slett. 1
Aurora** Skrevet 25. juli 2018 #8340 Skrevet 25. juli 2018 Nå synes jeg Anna egentlig bare bør trekke seg stille ut fra rampelyset og legge ned bloggen. Dette her blir jo bare flauere og flauere. Hun driter seg jo loddrett ut! For et drama hun har stelt i stand. Vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte. 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå