Døgnvill Skrevet 13. juli 2018 #7921 Skrevet 13. juli 2018 24 minutter siden, Truka said: Om dere stiler 100 innlegg til henne her inne, innlegg som jeg forøvrig ikke tror hun leser, så hjelper det ikke. Hun er så fastkjørt i et destruktivt mønster, og klarer ikke å endre seg før det smeller - tror jeg. Åh joda. De leses. Er forøvrig helt enig med deg i siste setning. Jeg er bare stygt redd for at hun allerede har havnet på den smellen allerede... 6
Gjest chiki Skrevet 13. juli 2018 #7922 Skrevet 13. juli 2018 Hun skrev i innlegget før at feriehuset var bestilt allerede i november (?). Herregud for ei umoden mor!!! Det er HUN som skaper «utakknemlige» barn som hun kaller det. Barna bryr seg ikke om det samme som hun, og det er hun som skjemmer dem bort. hun skriver alle barn er sann. Nei faktisk ikke, har 3 barn på ca samme alder som hennes, og vi opplever IKKE feriene slik hun skriver. Heldigvis! Vi var nettopp 10 dager på ferie med bil og telt, alle storkoste seg og det var ingen forventning om at det hele tiden skulle skje noe og det måtte være is og godteri hele tiden. Nå skal vi snart på tur igjen for å besøke familie. hadde jeg og mannen følt slik som anna om ferie hadde vi heller blitt hjemme for barnas slyld. Det er ikle bra for barn at moren føler slik om dem! Datteren min på 7 savnet vennene, og sønnen min på 4 år ville også hjem for å spille favorittspillet sitt og kjøre nye bilen han fikk til bursdagen sin. Men jeg kaller de da ikke utakknemlig og bortskjemt. De er 4 og 7 år gamle, altså barn! De har ikke samme tankegang og refleksjon som oss voksne.
Dråpe Skrevet 13. juli 2018 #7923 Skrevet 13. juli 2018 Det hadde antagelig holdt lenge med en liten telttur for å engasjere og glede barna. Barn krever ikke dyre utenlandsferier - de bryr seg ikke om "show off" eller penger. De vil stort sett leke og ha det gøy med mamma og pappa. 15
Friluftsdame Skrevet 14. juli 2018 #7924 Skrevet 14. juli 2018 Anna..enhver forstår at du trenger hjelp. Søk den. Dette blir bare mer og mer tragisk for hver dag som går. Du trenger at noen setter foten ned, og da har Jan dessverre vist seg å ikke være en god rådgiver for deg. Han er sikkert flink til mye annet, men merkevarebygging og omdømme har han åpenbart ikke peiling på. Jeg tenker du trenger å komme tilbake til det enkle, det normale. Finne gleden i de små ting. Som ikke er perfekte, men godt nok. Av og til kan det å leke i fjæra og samle krabber i en bøtte være toppen av lykke for mindreårige. De ser ikke på prislappen. Det beste i livet er ofte gratis Anna. Det er ikke store hus, dyre biler, matchende merkeklær og dyre ferier som er grunnlaget for å ha det godt i livet. 19
Edie Skrevet 14. juli 2018 #7925 Skrevet 14. juli 2018 Ryddet for persondebatt og svar til dette. Edie, adm.
Aurora** Skrevet 14. juli 2018 #7926 Skrevet 14. juli 2018 10 timer siden, Truka skrev: Om dere stiler 100 innlegg til henne her inne, innlegg som jeg forøvrig ikke tror hun leser, så hjelper det ikke. Hun er så fastkjørt i et destruktivt mønster, og klarer ikke å endre seg før det smeller - tror jeg. Selv om hun leser, så tviler på at hun bryr seg om hva helt fremmede mennesker sier til henne på nett. Anna vet jo best. 7
Gjest Sjokka Skrevet 14. juli 2018 #7927 Skrevet 14. juli 2018 4 minutter siden, Aurora** skrev: Selv om hun leser, så tviler på at hun bryr seg om hva helt fremmede mennesker sier til henne på nett. Anna vet jo best. Bryr seg gjør hun definitivt. Hun hang jo nettop ut mange lesere som hadde kritisert henne på bloggen. Med bilde og alt. Lytte derimot klarer hun ikke. Hun klarer ikke å se det er konstruktiv kritikk.
Aurora** Skrevet 14. juli 2018 #7928 Skrevet 14. juli 2018 16 minutter siden, Sjokka skrev: Bryr seg gjør hun definitivt. Hun hang jo nettop ut mange lesere som hadde kritisert henne på bloggen. Med bilde og alt. Lytte derimot klarer hun ikke. Hun klarer ikke å se det er konstruktiv kritikk. Formulerte meg feil. Mente at hun ikke kommer til å høre på hva fremmede mennesker sier til henne på nett. Mest sannsynlig blir hun fornærmet og tar ikke til seg konstruktiv kritikk what so ever. Vi vet jo alle hvor hårsår hun er. Kan bare ikke se for meg at det går opp et lys for henne og hun tenker "aha, jeg må til psykolog, endre navnet på bloggen, ta meg sammen, slutte å eksponere barna" 4
Gjest Sjokka Skrevet 14. juli 2018 #7929 Skrevet 14. juli 2018 15 minutter siden, Aurora** skrev: Formulerte meg feil. Mente at hun ikke kommer til å høre på hva fremmede mennesker sier til henne på nett. Mest sannsynlig blir hun fornærmet og tar ikke til seg konstruktiv kritikk what so ever. Vi vet jo alle hvor hårsår hun er. Kan bare ikke se for meg at det går opp et lys for henne og hun tenker "aha, jeg må til psykolog, endre navnet på bloggen, ta meg sammen, slutte å eksponere barna" Da er vi enige ☀️ Forferdelig trist at hun ikke ser det selv.
Aurora** Skrevet 14. juli 2018 #7930 Skrevet 14. juli 2018 19 minutter siden, Sjokka skrev: Da er vi enige ☀️ Forferdelig trist at hun ikke ser det selv. Ja jeg vet, men noen må lære den tøffe veien. Går hun på en stor smell, så kanskje hun lærer og angrer 1
Gjest Sjokka Skrevet 14. juli 2018 #7931 Skrevet 14. juli 2018 (endret) Anna. Etter å ha lest det siste innlegget ditt, virker det som det nå har gått for langt, og du har fått problemer med mamma rollen. Det blir for mye for deg å være på ferie med 3 barn. Dere er midt i ferien, men alt du ønsker er å reise hjem igjen?. Ferie med barn er ingen ferie, skriver du. What? Det er fullt mulig å kose seg på ferie med barn. Faktisk så nyter de fleste foreldre å være på ferie med barna sine. (...) Søsken krangler. Barn maser om is og brus på ferie. Det hører med. Og barn skal få is og godter på ferie. At du synes det blir for mye mas, forteller meg mer om at du ikke takler å høre på dette, for du har det ikke godt med deg selv. Du er sliten. Dagene er lange, og du holder deg mest innendørs. Det er forferdelig trist å lese dette. Dere er på Kypros, plassen du aldri blir lei av. Kom deg ut i gatene på Kypros, gå på strender der andre turister oppholder seg. Det blir helt feil å oppsøke øde strender, for at du skal få fred fordi du er så kjent som du sier.. I 2 innlegg har du nå nevnt dere oppsøker strender hvor dere kan få være alene. Du har også leid en villa så langt ifra folk som det går ann å komme. Da er det ikke rart dagene blir lange, og barna kjeder seg. Angsten din er nå blitt en så stor hemning for deg, at du velger å isolerer deg selv, og enda verre, du isolerer dine barn. Barn merker også når en mamma ikke har det godt med seg selv. De merker det like fort, som de merker hvordan voksne forandrer seg når en drikker alkohol. Barna blir da vanskeligere å ha med å gjøre, de krangler mer og blir grinete. En helt naturlig og normal reaksjon. Tenk over det Anna! Jeg blir helt satt ut, når jeg leser hva du skriver. Du kan ikke forvente at barn skal klare å se at du har brukt 100tusen på en ferie. Hadde du leid en hytte uten innlagt vann og strøm, hadde barna kranglet like mye som når du betaler 100tusen for en flott, men øde villa med basseng. De siste innleggene går mer på deg. Du syter og klager over absolutt alt. Du har problemer med absolutt alt. Du krangler med Jan, du er lei av vanskelige barnefedre, problemer med leieboer som flytter ut etter 2 mnd, pengene renner ikke inn sånn som før, problemer med huset dere kjøpte i Søgne, barnevernet kommer på besøk og du har til og med måttet gå i samtaler på familievernkontoret i 2 år. De siste innleggene dine er rystende lesning. Jeg spør meg selv om du virkelig mener alt du skriver. Eller gjør du det for klikk og for å provosere?. Jeg har nemlig problemer med å forstå, at du ikke skjønner at du trenger hjelp. Uansett, om det er på den ene eller andre måten, så er dette en alvorlig situasjon. Kom deg hjem og oppsøk kyndig fag hjelp, så vil neste ferie bli bedre. Både for deg og familien. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 14. juli 2018 av Sjokka Skrivefeil
Gjest Janus Skrevet 14. juli 2018 #7932 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 7 timer siden, Sjokka skrev: Anna. Etter å ha lest det siste innlegget ditt, virker det som det nå har gått for langt, og du har fått problemer med mammaollen. Det blir for mye for deg å være på ferie med 3 barn. Dere er midt i ferien, men alt du ønsker er å reise hjem igjen?. Ferie med barn er ingen ferie, skriver du. What? Det er fullt mulig å kose seg på ferie med barn. Faktisk så nyter de fleste foreldre å være på ferie med barna sine. (...) Søsken krangler. Barn maser om is og brus på ferie. Det hører med. Og barn skal få is og godter på ferie. At du synes det blir for mye mas, forteller meg mer om at du ikke takler å høre på dette, for du har det ikke godt med deg selv. Du er sliten. Dagene er lange, og du holder deg mest innendørs. Det er forferdelig trist å lese dette. Dere er på Kypros, plassen du aldri blir lei av. Kom deg ut i gatene på Kypros, gå på strender der andre turister oppholder seg. Det blir helt feil å oppsøke øde strender, for at du skal få fred fordi du er så kjent som du sier.. I 2 innlegg har du nå nevnt dere oppsøker strender hvor dere kan få være alene. Du har også leid en villa så langt ifra folk som det går ann å komme. Da er det ikke rart dagene blir lange, og barna kjeder seg. Angsten din er nå blitt en så stor hemning for deg, at du velger å isolerer deg selv, og enda verre, du isolerer dine barn. Barn merker også når en mamma ikke har det godt med seg selv. De merker det like fort, som de merker hvordan voksne forandrer seg når en drikker alkohol. Barna blir da vanskeligere å ha med å gjøre, de krangler mer og blir grinete. En helt naturlig og normal reaksjon. Tenk over det Anna! Jeg blir helt satt ut, når jeg leser hva du skriver. Du kan ikke forvente at barn skal klare å se at du har brukt 100tusen på en ferie. Hadde du leid en hytte uten innlagt vann og strøm, hadde barna kranglet like mye som når du betaler 100tusen for en flott, men øde villa med basseng. De siste innleggene går mer på deg. Du syter og klager over absolutt alt. Du har problemer med absolutt alt. Du krangler med Jan, du er lei av vanskelige barnefedre, problemer med leieboer som flytter ut etter 2 mnd, pengene renner ikke inn sånn som før, problemer med huset dere kjøpte i Søgne, barnevernet kommer på besøk og du har til og med måttet gå i samtaler på familievernkontoret i 2 år. De siste innleggene dine er rystende lesning. Jeg spør meg selv om du virkelig mener alt du skriver. Eller gjør du det for klikk og for å provosere?. Jeg har nemlig problemer med å forstå, at du ikke skjønner at du trenger hjelp. Uansett, om det er på den ene eller andre måten, så er dette en alvorlig situasjon. Kom deg hjem og oppsøk kyndig fag hjelp, så vil neste ferie bli bedre. Både for deg og familien. Jeg er også sjokkert over hvor lite innsikt Anna har.vi var 7 dager på campingferie me barna(sverige) barna mine lekte me unger og spiste is, bading , bowling osv, hytta kosta 500 kr natta, men vi storkoste oss😊for vi gjorde ting sammen, så at hun forventer at ungene skal bli gla pga hun brukte 100.000? Jeg blir helt matt, unger er ikke så kravstore, men de liker opplevelser med familie mer enn mange dyre ting, alt er så overdådig me Anna, hun skjemmer dem bort på feil måte. Ingen tvil om at hun trenger hjelp, litt kontrast når jeg tenker på hennes feriehus og campinghytta vi lå i🤣 den kostet da vel og merke ikke 100.000 men 3.500 🙄😁😂 Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 14. juli 2018 av Janus
Lalala123 Skrevet 14. juli 2018 #7933 Skrevet 14. juli 2018 Imponert over hvor hardt folk kan dømme en 3 barnsmor på 22 år som tjener mer enn de aller fleste og som er en god mor. Hvem syns vel ikke at barna er utakknemlige til tider og blir frustrert over det? Eller at man har dager hvor det topper seg mtp økonomi, barn, mann, ja alt? Syns hun klarer seg ufattelig bra utifra situasjonen og med tanke på den unge alderen hennes.
Gjest Sjokka Skrevet 14. juli 2018 #7934 Skrevet 14. juli 2018 3 minutter siden, Janus skrev: Jeg er også sjokkert over hvor lite innsikt Anna har.vi var 7 dager på campingferie me barna(sverige) barna mine lekte me unger og spiste is, bading , bowling osv, hytta kosta 500 kr natta, men vi storkoste oss😊for vi gjorde ting sammen, så at hun forventer at ungene skal bli gla pga hun brukte 100.000? Jeg blir helt matt, unger er ikke så kravstore, men de liker opplevelser med familie mer enn mange dyre ting, alt er så overdådig me Anna, hun skjemmer dem bort på feil måte. Ingen tvil om at hun trenger hjelp, litt kontrast når jeg tenker på hennes feriehus og campinghytta vi lå i🤣 den kostet da vel og merke ikke 100.000 men 3.500 🙄😁😂 Ja ikke sant? Det er da vi må spørre om hun virkelig står for alt hun skriver?
Den røde fare Skrevet 14. juli 2018 #7935 Skrevet 14. juli 2018 3 minutter siden, Lalala123 skrev: Imponert over hvor hardt folk kan dømme en 3 barnsmor på 22 år som tjener mer enn de aller fleste og som er en god mor. Hvem syns vel ikke at barna er utakknemlige til tider og blir frustrert over det? Eller at man har dager hvor det topper seg mtp økonomi, barn, mann, ja alt? Syns hun klarer seg ufattelig bra utifra situasjonen og med tanke på den unge alderen hennes. Nja, klart hun har tjent store penger med tanke på alderen, men er det virkelig noe å skryte av? Jeg vil heller være mindre bemidlet og ha det bra med meg selv og de rundt meg, altså. Dét har ikke Anna. Penger er virkelig ikke alt, og penger gjør en ikke lykkelig. Det ser vi jo et godt eksempel på her. Er det verdt det? 27
Lalala123 Skrevet 14. juli 2018 #7936 Skrevet 14. juli 2018 8 minutter siden, Den røde fare skrev: Nja, klart hun har tjent store penger med tanke på alderen, men er det virkelig noe å skryte av? Jeg vil heller være mindre bemidlet og ha det bra med meg selv og de rundt meg, altså. Dét har ikke Anna. Penger er virkelig ikke alt, og penger gjør en ikke lykkelig. Det ser vi jo et godt eksempel på her. Er det verdt det? Nå siktet jeg ikke til økonomien hennes, men generelt. Hun er en veldig ung 3 barnsmor. Barna er små og det er klart at det er utfordrende. Om ferien koster 100 000 eller 10 000 så er barn, barn uansett. Den frustrasjonen hun skrev om på bloggen viser hun jo bare til at selv om hun er godt «bemidlet» så møter hun utfordringer hun også. 1
Speedmaster Skrevet 14. juli 2018 #7937 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, Lalala123 said: Nå siktet jeg ikke til økonomien hennes, men generelt. Hun er en veldig ung 3 barnsmor. Barna er små og det er klart at det er utfordrende. Om ferien koster 100 000 eller 10 000 så er barn, barn uansett. Den frustrasjonen hun skrev om på bloggen viser hun jo bare til at selv om hun er godt «bemidlet» så møter hun utfordringer hun også. Dette stemmer jo ikke. Hun gjør en direkte kobling mellom feriens prislapp og barnas utakknemlighet. 24
marthes Skrevet 14. juli 2018 #7938 Skrevet 14. juli 2018 Ikke lest bloggen på ett års tid men henger hun virkelig ut barna sine nå? Klager over at barn er barn? Er dette reelt eller bare noe hun finner på for klikk? Sliter hun virkelig eller later hun som, for å få klikk? Etter så mye rart hun har holdt på med på bloggen så klarer ikke jeg å tro på noe der inne, alt hun gjør er jo for klikk. Trist at hun fortsetter å selge barna sine på den måten! Burde skamme seg!!! 21
Lalala123 Skrevet 14. juli 2018 #7939 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 16 minutter siden, Speedmaster skrev: Dette stemmer jo ikke. Hun gjør en direkte kobling mellom feriens prislapp og barnas utakknemlighet. Hva er det som ikke stemmer av det jeg skrev? Endret 14. juli 2018 av Lalala123 1
FruRosa Skrevet 14. juli 2018 #7940 Skrevet 14. juli 2018 Anna mistrives jo selv på ferien (ref bloggen), så hvordan kan hun forvente annet av de små? 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå