Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Hun sa i videoen at bryllupet skulle bli filmet og komme på tv, for det skulle de få til nemlig. Javel, hvordan skal dere liksom få til det? :sprettoy: De fikk det ikke til (for hvilken TV kanal er interessert i å vise de sitt bryllup liksom) så da avlyser de likegodt bryllupet. Ikke vits i å gifte seg da

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Rosemoren said:

Jeg kjenner ikke til bloggeren, men jeg leste intervjuet, og jeg tror kanskje du har misforstått litt hva hun prøvde å si.

Det hun sier er at bryllupsplanleggingen skapte såpass mange konflikter mellom henne og forloveden, og at det ville blitt brudd mellom dem dersom de hadde fortsatt med planene.  Derfor valgte de å skrinlegge planleggingen, og komme tilbake til hverdagen, for da har de det godt sammen.

Hun sier kort og godt at de valgte å kutte ut et stressmoment som kunne ført til et samlivsbrudd.  Jeg kan ikke se noe kritikkverdig ved akkurat denne kommentaren, så lenge jeg ser på den for seg, uten å blande inn andre faktorer, tidlligere uttalelser osv.

Det er en kjent sak at mange blir veldig stresset av prosjekter som oppussing, bryllupsplanlegging og lignende, og at det legger et press på forholdet, og det sier bloggeren at hun tok konsekvensen av.
 


 

De mange som du snakker om er folk som er i full jobb tillegg til å måtte ta seg av andre prosjekter. Alle ungene går i barnehage/skole og det er 2 voksne mennesker som ikke trenger å gå på jobb. Ja, det er en blogg som krever noe, men får ikke inntrykk av at begge to bruker en hel arbeidsdag på bloggen med tanke på kvaliteten og hyppigheten av innleggene. De hadde attpåtil ansatt en bryllypsplanlegger, men likevel ble det for mye for forholdet. Det forstår jeg faktisk ikke. 

Endret av elvane
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, elvane skrev:

De mange som du snakker om er folk som er i full jobb tillegg til å måtte ta seg av andre prosjekter. Alle ungene går i barnehage/skole og det er 2 voksne mennesker som ikke trenger å gå på jobb. Ja, det er en blogg, som krever noe men får ikke inntrykk av at begge to bruker en hel arbeidsdag på bloggen med tanke på kvaliteten og hyppighet av innleggene. De hadde at på til ansatt en bryllypsplanlegger, men likevel ble det for mye for forholdet. Det forstår jeg faktisk ikke. 

Ikke bare en, men to bryllupsplanleggere hadde de ansatt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er vel ikke alltid like lett og vere anna heller men.. jeg tror jeg ville prioritert bloggen litt mindre om ting var tøft hjemme.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
1 time siden, elvane skrev:

De mange som du snakker om er folk som er i full jobb tillegg til å måtte ta seg av andre prosjekter. Alle ungene går i barnehage/skole og det er 2 voksne mennesker som ikke trenger å gå på jobb. Ja, det er en blogg som krever noe, men får ikke inntrykk av at begge to bruker en hel arbeidsdag på bloggen med tanke på kvaliteten og hyppigheten av innleggene. De hadde attpåtil ansatt en bryllypsplanlegger, men likevel ble det for mye for forholdet. Det forstår jeg faktisk ikke. 

Alle, uansett alder og livssituasjon, kan bli overveldet fra tid til annen, og spesielt i perioder der de ikke har det så bra med seg selv.  (Jeg mener det sto noe om det i intervjuet)

Det er sikkert mye man kan kritisere bloggeren for, det har jeg ingen formening om, men som jeg skrev, isolert sett synes jeg ikke en kommentar om at man blir overveldet i en periode der mange og store beslutninger må tas, og at dette er belastende for forholdet,  er kritikkverdig i seg selv. 

Og det at man har en, eller to, brylupsplanleggere kan gjøre ting verre, for det betyr at det er enda flere mennesker man må forholde seg til, enda flere beslutninger som må tas stilling til, og det er noe som kan stresse de aller fleste.  Jeg ville i alle fall blitt stresset av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Rosemoren said:

Alle, uansett alder og livssituasjon, kan bli overveldet fra tid til annen, og spesielt i perioder der de ikke har det så bra med seg selv.  (Jeg mener det sto noe om det i intervjuet)

Det er sikkert mye man kan kritisere bloggeren for, det har jeg ingen formening om, men som jeg skrev, isolert sett synes jeg ikke en kommentar om at man blir overveldet i en periode der mange og store beslutninger må tas, og at dette er belastende for forholdet,  er kritikkverdig i seg selv. 

Og det at man har en, eller to, brylupsplanleggere kan gjøre ting verre, for det betyr at det er enda flere mennesker man må forholde seg til, enda flere beslutninger som må tas stilling til, og det er noe som kan stresse de aller fleste.  Jeg ville i alle fall blitt stresset av det.

Ja, alle kan bli overveldet, men synes det er fryktelig rart når man har all verdens av tid i forhold til andre familier. Jeg bare forstår det ikke om disse to virkelig elsker hverandre og har lyst til å gifte seg. Om de ikke tåler dette, må det jo stå skrekkelig dårlig til med forholdet. Det er det inntrykket man får.

Og selvfølgelig sparer en bryllypsplanlegger deg både tid og hodebry. Hvorfor tror du i det hele tatt de er i business? Eventuelle valg blir plassert på et sølvfat. Om man må gjøre alt selv som folk flest, det er da man får en drøss med forskjellige mennesker å forholde seg til. 

Link til hva en bryllypsplanlegger faktisk gjør: http://www.vakrebryllup.no/grunner/

Endret av elvane
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosemoren
1 time siden, elvane skrev:

Ja, alle kan bli overveldet, men synes det er fryktelig rart når man har all verdens av tid i forhold til andre familier. Jeg bare forstår det ikke om disse to virkelig elsker hverandre og har lyst til å gifte seg. Om de ikke tåler dette, må det jo stå skrekkelig dårlig til med forholdet. Det er det inntrykket man får.

Og selvfølgelig sparer en bryllypsplanlegger deg både tid og hodebry. Hvorfor tror du i det hele tatt de er i business? Eventuelle valg blir plassert på et sølvfat. Om man må gjøre alt selv som folk flest, det er da man får en drøss med forskjellige mennesker å forholde seg til. 

Link til hva en bryllypsplanlegger faktisk gjør: http://www.vakrebryllup.no/grunner/

Det å bli overveldet har ikke alltid sammenheng med (manglende) tid, det er tusen andre faktorer som kan spille inn.  For eksempel psykiske faktorer, som jeg nevnte.

Dette er en ung kvinne som etter eget sigende ikke har hatt det så bra den siste tiden.  Da skjønner jeg godt at bryllupsplanlegging kan bli overveldende, og legge (ytterligere?) stress på et forhold.

Jeg klarer fremdeles ikke å se hva som er så galt med å si dette?

Og når det gjelder bryllupsplanleggere, så klart kan de avlastende for mange, men det passer ikke for alle.  Jeg er på ingen måte unik, og jeg vet at jeg ikke er den eneste som blir mer stresset av å gi slipp på kontrollen enn å gjøre planleggingen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alternativet til gigabryllup i utlandet (til en enorm pengesum og dekning på TV) å avlyse giftemålet? Hvorfor ikke tone det kraftig ned, og ha et lite koselig bryllup i Norge med bare de nærmeste?

Det virker jo som det ikke er inngåelse av ekteskap som er det viktige for henne/dem, men selve bryllupet og all oppmerksomheten (de trodde) dette ville føre med seg...

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rosemoren said:

Det å bli overveldet har ikke alltid sammenheng med (manglende) tid, det er tusen andre faktorer som kan spille inn.  For eksempel psykiske faktorer, som jeg nevnte.

Dette er en ung kvinne som etter eget sigende ikke har hatt det så bra den siste tiden.  Da skjønner jeg godt at bryllupsplanlegging kan bli overveldende, og legge (ytterligere?) stress på et forhold.

Jeg klarer fremdeles ikke å se hva som er så galt med å si dette?

Og når det gjelder bryllupsplanleggere, så klart kan de avlastende for mange, men det passer ikke for alle.  Jeg er på ingen måte unik, og jeg vet at jeg ikke er den eneste som blir mer stresset av å gi slipp på kontrollen enn å gjøre planleggingen selv.

Hadde hun sagt som så at hennes psyke er for dårlig til å fokusere på bryllup hadde jeg forstått det, men det var da andre grunner som dårlig tid og barna i tillegg. Det er derfor jeg reagerer. 

I tillegg om psyken er dårlig hvorfor fortsette dette sirkuset av en blogg? Jeg klarer faktisk ikke å tro på henne. Jeg får faktisk inntrykk av hun er godt over gjennomsnittlig lat.

Om man blir mer stresset av bryllypsplanleggere enn om man må gjøre alt selv kan man da bare gi de sparken og ta over selv. End of story. 

Endret av elvane
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
17 minutter siden, elvane skrev:

Hadde hun sagt som så at hennes psyke er for dårlig til å fokusere på bryllup hadde jeg forstått det, men det var da andre grunner som dårlig tid og barna i tillegg. Det er derfor jeg reagerer. 

I tillegg om psyken er dårlig hvorfor fortsette dette sirkuset av en blogg? Jeg klarer faktisk ikke å tro på henne. Jeg får faktisk inntrykk av hun er godt over gjennomsnittlig lat.

Om man blir mer stresset av bryllypsplanleggere enn om man må gjøre alt selv kan man da bare gi de sparken og ta over selv. End of story. 

Det er svært tydelig at det ligger andre årsaker bak, de som ikke blir nevnt. Ingen vits i å spekulere, da blir jeg slettet :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at planlegging av bryllup går utover forholdet og psyken når de skal planlegge et bryllup som kan måle seg med slike de kongelige har. 

Kun det beste er godt nok, men hun har liksom ikke skjønt at det beste mest sannsynlig er noe helt annet enn det hun har sett for seg. Tradisjonelt bryllup her i norge koster mindre, er enormt mye mindre å styre med og vil ikke ta livet av forholdet eller den tilsynelatende ssviktende økonomien. Om hun vil ha det på TV får hun filme det selv og legge ut på bloggen. Kommer neppe på TV men de som vil kan se. Er nok lettere å få til noen sponse avtaler her hjemme også.

Sikt litt lavere Anna, lykken ligger ikke der du har sett etter den frem til nå. Det enkle er som regel det beste.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Jenta er 21 år og er allerede i en form for livskrise. Her er det mange som har sviktet, man blir ikke gravid som 14 åring og styrer en blogg i millionklassen når man er mindreårig hvis man har oppegående mennesker rundt seg. Bare se på Voe, hun hadde faktisk en familie rundt seg som hjalp henne, også når det var på tid å legge ned bloggen. Det vi ser nå er en konsekvens av alle dårlige valg gjort igjennom hennes Bloggkarriere, hadde hun valgt annerledes og fått hjelp tidligere så ville nok livet hennes vært annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo alle andres feil. A er uskyldig. Alle er misunnelige og ute etter å ta henne. :ironiflagg:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Varma skrev:

Jenta er 21 år og er allerede i en form for livskrise. Her er det mange som har sviktet, man blir ikke gravid som 14 åring og styrer en blogg i millionklassen når man er mindreårig hvis man har oppegående mennesker rundt seg. Bare se på Voe, hun hadde faktisk en familie rundt seg som hjalp henne, også når det var på tid å legge ned bloggen. Det vi ser nå er en konsekvens av alle dårlige valg gjort igjennom hennes Bloggkarriere, hadde hun valgt annerledes og fått hjelp tidligere så ville nok livet hennes vært annerledes. 

Ikke lett å hjelpe en som snur ryggen til og henger ut alle som ikke er enige med henne...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, elvane skrev:

De mange som du snakker om er folk som er i full jobb tillegg til å måtte ta seg av andre prosjekter. Alle ungene går i barnehage/skole og det er 2 voksne mennesker som ikke trenger å gå på jobb. Ja, det er en blogg som krever noe, men får ikke inntrykk av at begge to bruker en hel arbeidsdag på bloggen med tanke på kvaliteten og hyppigheten av innleggene. De hadde attpåtil ansatt en bryllypsplanlegger, men likevel ble det for mye for forholdet. Det forstår jeg faktisk ikke. 

Essensen i det hun sier er nok at forholdet hangler. Det er jo ganske dumt å gifte seg med en du ikke har det noe bra med? Hun pakker det inn i at det er stresset ved all planleggingen som gjør at de har det vanskelig sammen.  

Rart at så mange er negative til avlysningen. Jeg syns det er modent å vente med bryllupet. Mange ville nok bare ha gjenomført det for å unngå skammen ved å avlyse nok en gang.

En annen ting hun sier er at hun sliter psykisk. Hun vil vente med denne dagen til hun er ovenpå igjen. Jeg syns det har kommet mye rart fra den kanten tidligere men akkurat denne avgjørelsen støtter jeg!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Hmm er vel ikke alltid like lett og vere anna heller men.. jeg tror jeg ville prioritert bloggen litt mindre om ting var tøft hjemme.. 

Hva skal de leve av da? Det er vel hun som er ansvarlig for regningsbunken der i gården? Har Jan jobb egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Rivjernet skrev:

Hva skal de leve av da? Det er vel hun som er ansvarlig for regningsbunken der i gården? Har Jan jobb egentlig?

Vel,Anna tjener mest penger på å spamme jalla-lenkene til Jan..

Så det er jo strengt talt Jan som har penger..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.. skrev:

Vel,Anna tjener mest penger på å spamme jalla-lenkene til Jan..

Så det er jo strengt talt Jan som har penger..

Det stemmer ikke. Det er bloggen til Anna som holder den skuta flytende. Hadde det ikke vært for merkevaren mammatilmichelle så hadde heller ikke Jan hatt noen plass å spamme hverken den ene eller andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør meg en stor tjeneste - ikke klikk dere inn på bloggen. Hun fortjener ikke topplassering og pengene det medfører.. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...