Friluftsdame Skrevet 11. mai 2018 #7061 Skrevet 11. mai 2018 Har ikke lest innlegget, og kommer ikke til å spandere noe klikk på mammaen. Om noen har funnet grunn til å melde bekymring, er jeg ikke overrasket over det. Om der er noen hun ikke kjenner, er det heller ikke så underlig. For følger man henne på SoMe, så blir man jo jevnlig rimelig sjokkert over mangel på grenser og personvern. Derfor synes jeg det er helt greit om noen har sagt ifra. Det kan forhåpentligvis få mammaen til å tenke seg litt mer om før hun eksponerer mindreårig i en sårbar alder. 16
My <3 Skrevet 11. mai 2018 #7062 Skrevet 11. mai 2018 Barnevernet har altså vært på banen minst 3 ganger. Uansett grunn eller grunnløshet, jeg hadde tatt en seriøs runde med meg selv... 21
Populært innlegg xemiliex Skrevet 11. mai 2018 Populært innlegg #7063 Skrevet 11. mai 2018 Når er det man har nådd bunnen, egentlig? Er det når man bruker hjemmebesøk fra barnevernet som clickbait? Det er så mørkt. 76
Xstrella Skrevet 11. mai 2018 #7064 Skrevet 11. mai 2018 Det er bare sjalusi vet dere. Feite og sjalu blogglesere som ikke unner denne søte mamman til M et liv i bloggparadiset. Å bruke dette som clicksanking. Hjelpes. Håper virkelig bv snakker de til fornuft. De forstår ingenting hvor skadelig denne utleveringen er? De kan besøke cbe neste og resten av bloggerene som tjener penger på barna sine! 5
Døgnvill Skrevet 11. mai 2018 #7065 Skrevet 11. mai 2018 Når man tror det ikke kan synkes lavere... Clickbait BV... Det går ikke an! Virkelig! Dette er jo helt fullstendig krise! Det skal genereres lesertall koste hva det koste vil på den bloggen. Gå over lik. Kall det hva man vil, men dette er rett og slett skummelt. Hvis BV har vært inni bildet tre ganger som det skrives over her, så hadde et hvert oppegående menneske gått inn i seg selv og slettet alt som hadde med ungene å gjøre aller først! Skift navn på bloggen, aller helst sletta hele greia. Slettet kontoer på alle SoMe og begynt et skikkelig liv. Fått seg en utdannelse, skaffet seg en jobb og prioritert ungene og familien på en sunn måte. Kjære A, det er på tide å innse at du må vokse opp og gjøre sunne forandringer for deg og din familie. Start helt på nytt. Korthuset ditt begynte å kollapse for lenge siden. Hvis det er noe verdighet igjen så gjør du noe med dette nå. 22
Gjest Sjokka Skrevet 12. mai 2018 #7066 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Jeg har lest kommentarfeltene på insta og Facebook. Der er det bare kommentarer som: "Du er sterk Anna. At fremmede folk kan gjøre dette mot deg. Stå på." Anna selv gjør som i sin ellers kjente stil. Skriver om det på bloggen, og prøver å høste sympati. Leserne er stygge med henne og melder henne til barnevernet. For selvfølgelig, Anna gjør ingenting galt. Aldri. Det er slik hun selv legger det fram på bloggen. At barnevernet skal ha henlagt begge sakene finner jeg underlig. Har barnevernet i det hele tatt fått med seg eksponeringen? Men, når Anna sier barnevernet har henlagt sakene, så må vi stole på at det er riktig. Men, barnevernet sin jobb, er ikke bare der for å måtte fjerne et barn fra deres hjem. Barnevernet sin jobb er også å gå inn og veilede foreldre, og det er det jeg mener de burde gjøre i denne saken. Barnevernet skal beskytte barn, når foreldre ikke evner å gjøre dette selv. I det hele tatt, når Anna forteller at barnevernet har vært inne i bilde 2 ganger, så sier det sitt. De er usikre, har henlagt en sak, men går så inn og sjekker opp forholdene enda en gang? Jeg kjenner ikke Anna privat, men får vite nok om forholdene der hjemme gjennom tidligere å ha fulgt bloggen, og kunne se og lese alt gjennom SoMe. Anna sa i den ene episoden på YouTube, at hun og datteren skulle jobbe litt. Og det til og med jobbe når de er på ferie. For de var på Kypros. Og så reagerer jeg på hun sier til datteren de skal jobbe litt? Et barn skal da ikke jobbe? Og datteren er med og jobber på bloggen. Hun er jo med og bidrar på bilder og videoer hele tiden. Er ikke det at barnevernet har vært på besøk en privatsak? Hvor kjekt kan det være for barnet at venner, skole, barnehage, naboer og kjente vet dette, og da naturligvis prater om dette? Venner av barnet kan få dette med seg, og det kan bli visket og tisket om i skolegården. Nei vet du hva Anna. Du er alt annet enn en god omsorgsperson. Du burde beskytte datteren din. Gå dypt inn i deg selv å se hva du driver med. Dette er ikke greit! Endret 12. mai 2018 av Sjokka
Mrs O'Donell Skrevet 12. mai 2018 #7067 Skrevet 12. mai 2018 7 minutter siden, Sjokka skrev: Jeg har lest kommentarfeltene på insta og Facebook. Der er det bare kommentarer som: "Du er sterk Anna. At fremmede folk kan gjøre dette mot deg. Stå på." Anna selv gjør som i sin ellers kjente stil. Skriver om det på bloggen, og prøver å høste sympati. Leserne er stygge med henne og melder henne til barnevernet. For selvfølgelig, Anna gjør ingenting galt. Aldri. Det er slik hun selv legger det fram på bloggen. At barnevernet skal ha henlagt begge sakene finner jeg underlig. Har barnevernet i det hele tatt fått med seg eksponeringen? Men, når Anna sier barnevernet har henlagt sakene, så må vi stole på at det er riktig. Men, barnevernet sin jobb, er ikke bare der for å måtte fjerne et barn fra deres hjem. Barnevernet sin jobb er også å gå inn og veilede foreldre, og det er det jeg mener de burde gjøre i denne saken. Barnevernet skal beskytte barn, når foreldre ikke evner å gjøre dette selv. I det hele tatt, når Anna forteller at barnevernet har vært inne i bilde 2 ganger, så sier det sitt. De er usikre, har henlagt en sak, men går så inn og sjekker opp forholdene enda en gang? Jeg kjenner ikke Anna privat, men får vite nok om forholdene der hjemme gjennom tidligere å ha fulgt bloggen, og kunne se og lese alt gjennom SoMe. Anna sa i den ene episoden på YouTube, at hun og datteren skulle jobbe litt. Og det til og med jobbe når de er på ferie. For de var på Kypros. Og så reagerer jeg på hun sier til datteren de skal jobbe litt? Et barn skal da ikke jobbe? Og datteren er med og jobber på bloggen. Hun er jo med og bidrar på bilder og videoer hele tiden. Er ikke det at barnevernet har vært på besøk en privatsak? Hvor kjekt kan det være for barnet at venner, skole, barnehage, naboer og kjente vet dette, og da naturligvis prater om dette? Venner av barnet kan få dette med seg, og det kan bli visket og tisket om i skolegården. Nei vet du hva Anna. Du er alt annet enn en god omsorgsperson. Du burde beskytte datteren din. Gå dypt inn i deg selv å se hva du driver med. Dette er ikke greit! Når barnevernet får en bekymringsmelding må de åpne sak og sjekke uansett om de har henlagt saker før. Det at de avslutter saker betyr heller ikke at det ikke er bekymringsverdige ting, men tiltak gjennom bv er i stor grad frivillig så lenge det ikke står om liv og helse. Så hvis mor nekter å samarbeide med bv så har de ingen annen mulighet enn å avslutte. 3
elisaday Skrevet 12. mai 2018 #7068 Skrevet 12. mai 2018 Det mest creepy med hele MTM om dagen er måten eldstemann blir fremstilt som "bestevenn" og "mini - me" på SOME når hun egentlig er en ufrivillig samarbeidspartner. Anna burde finne seg en bestevenn på egen alder. 28
Gjest Sjokka Skrevet 12. mai 2018 #7069 Skrevet 12. mai 2018 (endret) 17 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Når barnevernet får en bekymringsmelding må de åpne sak og sjekke uansett om de har henlagt saker før. Det at de avslutter saker betyr heller ikke at det ikke er bekymringsverdige ting, men tiltak gjennom bv er i stor grad frivillig så lenge det ikke står om liv og helse. Så hvis mor nekter å samarbeide med bv så har de ingen annen mulighet enn å avslutte. Ok. Jeg jobber ikke i Barnevernet og kjenner ikke til hvordan de er lovpålagt å jobbe. Men, jeg har en venninne som fikk barnevernet på besøk, da noen hadde meldt fra. Det var ikke frivillig fra min venninnes side, og hun måtte bare stille opp når barnevernet kom. Men jeg tenker jo og at jeg sikkert ikke har fått hele historien. Men hvis alle foreldre nektet å samarbeide med Barnevernet, hvorfor har vi et barnevern? De fleste foreldre som får besøk av et barnevern, ønsker ikke de skal være der. Endret 12. mai 2018 av Sjokka
Bypass Skrevet 12. mai 2018 #7070 Skrevet 12. mai 2018 3 minutter siden, Sjokka skrev: Ok. Jeg jobber ikke i Barnevernet og kjenner ikke til hvordan de er lovpålagt å jobbe. Men, jeg har en venninne som fikk barnevernet på besøk, da noen hadde meldt fra. Det var ikke frivillig fra min venninns side, og hun måtte bare stille opp når barnevernet kom. Men jeg tenker jo og at jeg sikkert ikke har fått hele historien. Men hvis alle foreldre nektet å samarbeide med Barnevernet, hvorfor har vi et barnevern? De fleste foreldre som får besøk av et barnevern, ønsker ikke de skal være der. Når bv får en melding MÅ de åpne en undersøkelse. Denne inkluderer et møte og et hjemmebesøk. Når dette er gjennomført avgjør bv om det skal settes inn tiltak eller om saken skal henlegges. Alle tiltak er frivillige. Man kan si nei takk. Da er det opp til bv om de mener at det er så nødvendig med tiltak at de må ta saken videre. Det skjer kun i ekstreme tilfeller. 6
Gjest Sjokka Skrevet 12. mai 2018 #7071 Skrevet 12. mai 2018 4 minutter siden, Bypass skrev: Når bv får en melding MÅ de åpne en undersøkelse. Denne inkluderer et møte og et hjemmebesøk. Når dette er gjennomført avgjør bv om det skal settes inn tiltak eller om saken skal henlegges. Alle tiltak er frivillige. Man kan si nei takk. Da er det opp til bv om de mener at det er så nødvendig med tiltak at de må ta saken videre. Det skjer kun i ekstreme tilfeller. Det stemmer ikke at barnevernet må åpne en undersøkelse, når de får en melding. Etter hva jeg kjenner til, har barnevernet 1 uke på seg til å vurdere om de skal åpne en sak.
Bypass Skrevet 12. mai 2018 #7072 Skrevet 12. mai 2018 14 minutter siden, Sjokka skrev: Det stemmer ikke at barnevernet må åpne en undersøkelse, når de får en melding. Etter hva jeg kjenner til, har barnevernet 1 uke på seg til å vurdere om de skal åpne en sak. Så feil kan man ta men tiltak er frivillig
Friluftsdame Skrevet 12. mai 2018 #7073 Skrevet 12. mai 2018 Eksponeringen Anna bedriver er ikke forbudt, men det betyr ikke at det er moralsk riktig å gjøre. Jeg betviler ikke at Anna er en omsorgsfull mor, men leser man innleggene hennes og ser bildene forstår man at dette er en mamma fullstendig ute av balanse. Anna tviholder på at hun skal være en offentlig person, og blogge. Hun har vel strengt tatt ikke noe annet å falle tilbake på, så det er ganske trist egentlig. Hun blir syk av «yrket» sitt, men klarer ikke å gi slipp. Og hun klarer ikke å se galskapen slik den sees med andres øyne. Jeg skjønner godt at du blir trist av å få BV på besøk Anna. Men ta en titt på bildene dine, og be nøytrale personer om å gi deg tilbakemelding om hva de ser. Jeg skjønner og at du blir trist av å ikke få til bloggingen slik som før. Den gang du delte hverdagslivet ditt og tankene dine. I dag er alt innpakket og oppstilt. Bloggen din, og IG-bildene dine, er totalt intetsigende, spekulative og kommersielle. Det jeg har sett, er at denne negative utviklingen er kommet etter at Jan kom på banen. Kombinert med det ble du faktisk litt høy på deg selv, og la deg på konfliktlinje i de fleste saker. 21
Gjest Sjokka Skrevet 12. mai 2018 #7074 Skrevet 12. mai 2018 6 minutter siden, Friluftsdame skrev: Eksponeringen Anna bedriver er ikke forbudt, men det betyr ikke at det er moralsk riktig å gjøre. Jeg betviler ikke at Anna er en omsorgsfull mor, men leser man innleggene hennes og ser bildene forstår man at dette er en mamma fullstendig ute av balanse. Anna tviholder på at hun skal være en offentlig person, og blogge. Hun har vel strengt tatt ikke noe annet å falle tilbake på, så det er ganske trist egentlig. Hun blir syk av «yrket» sitt, men klarer ikke å gi slipp. Og hun klarer ikke å se galskapen slik den sees med andres øyne. Jeg skjønner godt at du blir trist av å få BV på besøk Anna. Men ta en titt på bildene dine, og be nøytrale personer om å gi deg tilbakemelding om hva de ser. Jeg skjønner og at du blir trist av å ikke få til bloggingen slik som før. Den gang du delte hverdagslivet ditt og tankene dine. I dag er alt innpakket og oppstilt. Bloggen din, og IG-bildene dine, er totalt intetsigende, spekulative og kommersielle. Det jeg har sett, er at denne negative utviklingen er kommet etter at Jan kom på banen. Kombinert med det ble du faktisk litt høy på deg selv, og la deg på konfliktlinje i de fleste saker. 👏 👍
Elevbruker Skrevet 12. mai 2018 #7075 Skrevet 12. mai 2018 45 minutter siden, elisaday skrev: Det mest creepy med hele MTM om dagen er måten eldstemann blir fremstilt som "bestevenn" og "mini - me" på SOME når hun egentlig er en ufrivillig samarbeidspartner. Anna burde finne seg en bestevenn på egen alder. Jeg har alltid vært bestevenn med min mamma og ville være lik henne så er det gale å ha moren sin som sin bestevenn også nå?
Jimmi Skrevet 12. mai 2018 #7076 Skrevet 12. mai 2018 36 minutter siden, Bypass skrev: Når bv får en melding MÅ de åpne en undersøkelse. Denne inkluderer et møte og et hjemmebesøk. Når dette er gjennomført avgjør bv om det skal settes inn tiltak eller om saken skal henlegges. Alle tiltak er frivillige. Man kan si nei takk. Da er det opp til bv om de mener at det er så nødvendig med tiltak at de må ta saken videre. Det skjer kun i ekstreme tilfeller. Nei det må de ikke. De har 7 dager på å avgjøre om det er grunnlag for å åpne undersøkelse. Dersom de gjør det, kan den vare inntil 3 mnd. Foreldrene blir informert og skal ha en samtale før det har gått 7 dager etter mottatt melding, hvor de blir informert om innholdet og mulighet til å forklare seg. Hilsen bv.konsulent 9
elisaday Skrevet 12. mai 2018 #7077 Skrevet 12. mai 2018 29 minutter siden, Elevbruker skrev: Jeg har alltid vært bestevenn med min mamma og ville være lik henne så er det gale å ha moren sin som sin bestevenn også nå? Det er en viss forskjell på at en voksen kvinne omtaler moren sin som sin bestevenn enn at en mor til en unge kaller ungen sin for sin bestevenn. 30
Papirfly Skrevet 12. mai 2018 #7078 Skrevet 12. mai 2018 Tråden er ryddet for persondebatt og brudd på opphavsrett. Papirfly, mod.
Bypass Skrevet 12. mai 2018 #7079 Skrevet 12. mai 2018 2 timer siden, Jimmi skrev: Nei det må de ikke. De har 7 dager på å avgjøre om det er grunnlag for å åpne undersøkelse. Dersom de gjør det, kan den vare inntil 3 mnd. Foreldrene blir informert og skal ha en samtale før det har gått 7 dager etter mottatt melding, hvor de blir informert om innholdet og mulighet til å forklare seg. Hilsen bv.konsulent Har allerede skrevet at jeg tok feil
Friluftsdame Skrevet 12. mai 2018 #7080 Skrevet 12. mai 2018 7 timer siden, elisaday skrev: Det er en viss forskjell på at en voksen kvinne omtaler moren sin som sin bestevenn enn at en mor til en unge kaller ungen sin for sin bestevenn. Det er sterke bånd mellom Anna og henne. En bestevenn er så mangt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå