Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir overasket om de to gifter seg  i november. 

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
52 minutter siden, lenebu skrev:

Vet ikke hvor mange som har fått dette med seg, men 1. mai trådde ny personvernlovgivning (GDPR) i kraft. Man kan jo håpe at medier som blogg.no velger å endre rutinene sine noe slik seriøse bedrifter gjør i disse dager (og har jobbet med det siste året eller deromkring). 

GDPR sier dog ikke noe spesifikt om bloggere, men presiserer at:

Jeg savner en lov (enten fra EU eller Norge) som regulerer hvordan barn kan brukes når behandlingen av personopplysninger (derav bilder og all annen informasjon som kan brukes til å identifisere barnet) ikke er å tilby informasjonssamfunnstjenester. Du må være en kronidiot dersom du argumenterer for at Annas blogg gjelder som en "informasjonssamfunnstjeneste", men hvor blir det av lovene som skal beskytte personvernet til barna som faller utenfor dette paraplybegrepet? Skal de stå helt ubeskyttet?

GDPR er utsatt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

En mor som er så desperat etter publisitet og inntekt at hun utsetter en mindreårig for skadelig negativ oppmerksomhet. 

En mor som ikke skyr noen midler i jakten på publisitet for å finansiere et gigantisk fasadebryllup.

En mor som er blitt virkelighetsfjern og høy på seg selv.

En mor som mangler klokskap til å være en trygg foresatt. 

Alt annet enn en rollemodell.

Anna Rasmussen. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 30
Gjest Squill
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har skjønt hvor narsissistiske og skadde noen av disse bloggerne som begynte unge midt i et bloggsamfunn uten noen rettesnorer eller moralsk kompass har blitt, før nå. Fra ung, UNG, alder har de lært seg å kringkaste den minste lille detalj offentlig for penger og oppmerksomhet. De skyr ingen midler. Respekterer ingen andre enn seg selv. Det er kjempetrist, og det er faktisk ikke bare disse unge jentenes skyld.

Noen burde vært der forlengst og vært voksne og satt grenser. Hvis jeg hadde vært 15 år og mor, skal jeg love at foreldrene mine hadde satt strenge betingelser. Fullfør skolen hadde vært en av dem. Du får ikke lov til å selge deg selv til nasjonal trash TV som Unge Mødre hadde vært en annen.

Heldigvis har en del av av dem trukket seg ut av søkelyset etterhvert som de vokste til og ble modne. Men for noen har det åpenbart gått i motsatt, og meget trist retning. Nå er skylappene tredd så godt ned over Annas hode at hun daglig skader menneskene som burde være de viktigste i livet hennes. Og det finnes ikke noe nettverk som kan stoppe henne. Men kanskje verst av alt, det finnes heller ikke noe lovverk som kan stoppe henne.

Skrevet
9 hours ago, Mildemoses said:

GDPR er utsatt.

Ja, men ikke lenge. Trår i kraft 25. mai. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke lest noen blogger på lang tid, og følger heller ingen på snap/insta. Oppdaterer meg her. 

Det bildet kan hun ikke være seriøs med?! Hva håper hun å få ut av å eksponere sin datter slik?!? 😡😧😧 Penger er ikke verdt det!!! 

Jeg er lærer og hører elevene snakke om mye rart under inspeksjoner og da jeg ikke er spesielt eldre enn dem, snakker de ofte med meg om ting. Noen av de eksponerer seg selv så mye på sosiale medier, men de er tenåringer og kan unnskyldes til en viss grad. Anna er en trebarnsmor på 21-22(?)!! Hun sitter igjen mentalt i 10. Klasse! 

Jeg blir snart mor for første gang, og både jeg og mannen har private insta med 100-200 følgere som utelukkende består av familie og venner. Selv da er vi enig om at vårt barn ikke skal på nett før den forstår hva som foregår. Familien vår får se og møte barnet, samme med venner. De trenger ikke bilder på nett. Ingen trenger heller å se barna til Anna eller andre bloggere heller. Eldstejenta er eksponert så mye og jeg vet like mye om henne som mine venner barn omtrent. Det er skummelt. Tenk på hva bilder kan bli misbrukt til! Jeg er helt forferdet over media-Norge som ikke setter søkelys på tema og lager en stor sak ut av det! 

• Liker 16
Skrevet (endret)
På 4.5.2018 den 21.57, Carina Maria skrev:

Det har ingen ting med hennes måte på og vere som mamma til ungene sine og når du andre håper at noen griper inn kommer det fra noen som ikke kjenner henne annet enn fra bloggen hennes. 

Er du seriøs? Det er innafor å tvile på hennes evner som mor når hun poster dette, og iallfall tatt i betraktning med alt annet hun har delt i sin tid som mammablogger. Jeg tror aldri Anna har tenkt på barnas beste når hun har publisert noe, men penger, penger og atter penge. Det beste for barnet er retten til privatliv og ikke det å brukes som et middel i klikk og måte for å tjene penger. 

Jeg slenger med med at jeg håper noen griper inn, hun trenger foreldreveiledning og et solid kurs i nettvett

Endret av gjestgitt
  • Liker 17
Skrevet (endret)

Det bildet er rappotert på insta av meg. Hadde jeg vært det barnet på bildet hadde jeg ønsket det fjernet øyeblikkelig..,

Anbefaler alle andre å gjøre det samme. 

Endret av elvane
  • Liker 20
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og bilde med opphavsrett, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

Gjest Sjokka
Skrevet

Flytte hjem til Stavanger? Blogg oppdatert. - har Anna skrevet under et nytt Instagram bilde.

Noen som har lest innlegget?

Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett.
/lillesky (mod)

Skrevet
31 minutter siden, Sjokka said:

Flytte hjem til Stavanger? Blogg oppdatert. - har Anna skrevet under et nytt Instagram bilde.

Noen som har lest innlegget?

Hun skriver at hun ikke kommer til å flytte noe sted så lenge sønnene fortsatt går i barnehage. Men hun ønsker å flytte tilbake senere en eller annen gang. 

• Liker 3
Gjest Sjokka
Skrevet
2 minutter siden, Elevbruker skrev:

tok bare sreenet det heller si det ble slettet det jeg kopierte fra bloggen.

Ja fikk med meg de slettet det. Pga opphavsrett?? 😲😂

Skrevet

Er det ikke lurere å flytte før resten begynner på skolen? 

• Liker 11
Skrevet

Om 14 dager har hun sikkert kommet på andre tanker. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Med tanke på å få det godt med seg selv, så er IG-bildet et tegn på en mor som er alt annet enn i balanse. Det viser en mor uten sunn dømmekraft.

Du trenger hjelp til å se deg slik andre ser deg Anna. Du trenger hjelp til å forstå hvordan du som foresatt skal beskytte dine mindreårige, og du trenger hjelp til å forstå at du ikke styrer andres oppfatninger. 

Du trenger rett og slett hjelp til å oppføre deg som et  voksent, ansvarlig menneske. Du oppfører deg som en furten, selvopptatt primadonna. 

Med 8-10.000 lesere på bloggen din er du ikke på høyden akkurat. Og om du tror du kan komme tilbake som en komet så snart det passer primadonnaen selv, tar du nok feil. 

Av hensyn til hvordan du nå skader dem du ikke ønsker å skade, bør du slutte. Bildet på IG er foraktelig, og det skader den du burde skjerme. Ditt omdømme trekker du enda (om mulig) et hakk ned. Men du er så sta at du lar det ligge. 

Jeg synes synd på den du eksponerer. Det burde vært forbudt. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 29
Skrevet

At folk bruker tid på å lese slikt makkverk. Teksten har verken innhold eller godt språk. 

• Liker 4
Gjest Sjokka
Skrevet
1 time siden, Friluftsdame skrev:

Med tanke på å få det godt med seg selv, så er IG-bildet et tegn på en mor som er alt annet enn i balanse. Det viser en mor uten sunn dømmekraft.

Du trenger hjelp til å se deg slik andre ser deg Anna. Du trenger hjelp til å forstå hvordan du som foresatt skal beskytte dine mindreårige, og du trenger hjelp til å forstå at du ikke styrer andres oppfatninger. 

Du trenger rett og slett hjelp til å oppføre deg som et  voksent, ansvarlig menneske. Du oppfører deg som en furten, selvopptatt primadonna. 

Med 8-10.000 lesere på bloggen din er du ikke på høyden akkurat. Og om du tror du kan komme tilbake som en komet så snart det passer primadonnaen selv, tar du nok feil. 

Av hensyn til hvordan du nå skader dem du ikke ønsker å skade, bør du slutte. Bildet på IG er foraktelig, og det skader den du burde skjerme. Ditt omdømme trekker du enda (om mulig) et hakk ned. Men du er så sta at du lar det ligge. 

Jeg synes synd på den du eksponerer. Det burde vært forbudt. 

Dette skulle Anna ha lest. Men om hun hadde tatt det til seg er en annen ting. Hun fortsetter jo feks å blokkere alle som sier noe negativt til henne. Akkurat som en furten unge i trassalderen. Det virker ikke som det er noen som når inne til henne. 

Gjest Sjokka
Skrevet

Tror dere Anna og Jan får med seg hva som blir skrevet her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...