Gå til innhold

Anna Rasmussen

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, CecilieX skrev:

I samme slengen kan man jo spørre seg hva som er grunnen til at et stort norsk forlag som Gyldendal kaster seg på bølgen. Og jeg mistenker at beveggrunnen er identiske med blogg.no sine; PENGER

En ting er det lett kyniske i å bruke AR for å tjene penger, men enda mer kynisk er det at de med denne strategien har som eneste mål å tømme lommeboka til de unge og lettpåvirkelige jentene som sikkert er målgruppa. 

3 anmeldere har i tur og orden forkastet bokas litterære kvaliteter, så at ikke noen på Gyldendal besinnet seg og lot være å trykke boka, kan ikke bero på noe annet enn at det var pengene som fikk snakke.

Som med alle andre bloggere som har fått satt navnet sitt på noe så er det leserne av bloggene som de får kloa i. Det er jo like sikkert som å stjele godteri fra småunger at du får solgt slike produkter. 

They must be very proud...

Enig med deg, det er skammelig av Gyldendal. De utleverer jenta, som om de ikke har forstått at hun trenger beskyttelse, ikke at noen melker penger ut av tragedien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror hun leser her, de siste snappene på mystory prøver hun veldig hardt å se glad ut å smile... 

Lyser jo skuespill

Skrevet

Det er et hån mot andre som faktisk VIL bli forfattere og har fått utallige NEI av bl.a Gyldendal.

• Liker 37
Gjest Regnskapssekretær
Skrevet
3 timer siden, Innestengt Bruker skrev:

Det er komplett uforståelig at Gyldendal lar denne boka bli publisert med det elendige språket. Integritet, hva er det? Og jeg må ærlig innrømme at jeg hadde aldri våget å stå frem som ghost writer på denne boka...

Bokbransjen i krise???? Tar det de får av PR kåte kjendiser og bloggere???

Skrevet
2 timer siden, CecilieX skrev:

Ja, jeg leste også intervjuet om Mauela R-O, og ser relevansen i diskusjonen (nevnte den også i tråden om hvor grensa for engasjement går). Men det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor AR ikke tar grep. Hun fortsetter ufortrødent med innlegg og bilder og bloggvirksomhet som er egnet til å få folk provosert. Etterhvert bør hun jo kjenne seg selv godt nok til å forstå at hun spiller russisk rullett med egen psyke. 

Når hun ikke gjør det så blir det vanskelig å føle sympati med henne. Hun går bare videre som om ingeneting har hendt og da trekker jeg konklusjonen om at det ikke er så ille. Hun har jo blitt borte flere ganger, men kommer alltid tilbake, uten refleksjon eller tanker om endring. 

Hun har nok kjørt seg inn i et hjørne. Blogg/SoMe er eneste inntektskilde i familien, i hvert fall hovedinntektskilde, og hun vil ikke klare de økonomiske forpliktelsene de har med en ufaglært jobb. Hun har ikke særlig kontakt med familien sin, så de kan ikke hjelpe henne på hverken ene eller andre måten, og den voksne som nå står henne nærmest virker å være en elendig rådgiver, men antagelig den eneste rådgiveren hun har. 

Hos etablerte medier må varsellampene ha gått av for lenge siden, og i stedet for å hjelpe henne med å ødelegge livet sitt burde de ha husket VV-plakaten og ikke gitt henne det ene oppslaget verre enn det andre, og latt være å anmelde, dvs slakte og latterliggjøre boka hennes.

• Liker 8
Skrevet

For Annas del håper jeg hun er flink med de pengene hun har tjent. Om hun virkelig har planer om å gi seg nå ville jeg kvittet meg med Range Roveren (?), og skalert litt ned på huset hun bor i (det hun har nå er vel ganske dyrt?). Tenke litt mer langsiktig. Det som er skummelt her er jo at både hun og Jan lever jo av bloggen hennes. Hva skal de finne på uten bloggen?

• Liker 15
Skrevet
39 minutter siden, Regnskapssekretær skrev:

I dette tilfellet er det bare en ting som gjelder, og det er penger. Det er ikke til å stikke under en stol at det ikke er særlig lukrativt å gi ut bøker, spesielt debutanter og andre relativt ukjente forfattere. Noen ganger må man vel ta slike drittprosjekt for å finansiere det som går under betegnelsen "høyverdig litteratur", men jeg liker det ikke. Definitivt ikke.

Jeg synes at den største synden her er hun som var skyggeforfatter på denne boka. HUN har ødelagt integriteten sin, hun. Her har hun hatt en unik mulighet til å bruke et levende språk for å skildre det som faktisk er en ganske interessant skjebne, men resultatet er platt og intetsigende. Det sies at man skal skrive for sitt publikum, men dette var lavmål. Til og med de åttendeklassingene jeg kjenner ville ha skrevet bedre enn dette.

• Liker 18
Skrevet

Jeg er veldig i mot bilder og innlegg Anna har lagt ut på bloggen sin. Det har vært usmakelig og hun har vært et veldig dårlig forbilde. Men vær så snill, hold dere til det som man i utganspunktet reagerte kraftig på. Jeg er enig med en over her som skriver at nå begynner kritikken å bli usmakelig og usaklig.

Det er farlig - for det første er det slemt og for det andre så får Anna til slutt rett om dere og fokuset på de dumme valgene hennes blir dyttet vekk og ordet mobbing blir skjøvet frem og fokusert på. Noe å tenke over.

Håper Anna endrer disse sidene ved seg, for hun har mange flotte sider også og bør helle begynne å dyrke disse sidene og være et godt forbilde. 

• Liker 7
Skrevet

Skjer med at Anna har lagt om dialekten sin? Sinnsykt kleint. Har en viss kjennskap til Anna da vi begge er fra Tasta så dette er jo sikkert ekstra tydelig for meg, men hun har ikle bodd så lenge i Søgne 😏

• Liker 7
Skrevet (endret)

"Skrevet i samarbeid med Maiken Svendsen"

Synes Maiken får lite kred for å vært i samarbeid jeg da! Men også det at hun sikkert har konsultert med Anna om hva hun skulle skrive + rettskriving 

Sto litt lenger nede! Maiken er journalist, Aftenposten fortsetter å undertegne "selvbiografi" og at Maiken mest sannsynlig konsulterte med Anna om struktur.

IMG_4380.PNG

Endret av rundtfingern
Skrevet
15 minutter siden, jeante skrev:

Skjer med at Anna har lagt om dialekten sin? Sinnsykt kleint. Har en viss kjennskap til Anna da vi begge er fra Tasta så dette er jo sikkert ekstra tydelig for meg, men hun har ikle bodd så lenge i Søgne 😏

Anna og Jan bytter jo dialekt 😂 Hun snakker "sørlandsk" og han "stavangersk"..

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da kan blogg bekrefte at hun gjør comeback når ting har roet seg.

36638C92-C11A-4032-A575-4D940A23667C.png

Endret av GulSitron
La ved skjermdump
  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Regnskapssekretær skrev:

Haha, jeg forstår ikke hvor slike ideer kommer fra! Jeg tror janteloven er kommet langt her inne. Boken til Anna er interessant for de som kjenner henne - og det er mange!

Når det er sagt er det aldeles ikke en dårlig bok. Den er hva den sier å være: En naken beskrivelse av Anna sitt liv så langt.

• Liker 1
Skrevet

Venter bare på sex-tapen. Nakenbildene-been there-done-that

• Liker 7
Skrevet
5 minutes ago, FruRosa said:

Som forventet :alice:

Ja hun er igrunn ganske forutsigbar.

• Liker 4
Skrevet

Hva skjer m st hun sletter hele bildefeeden på Instagram? Gjør så mye rart. Merkelige grep og helt enig ang Gyldendal. Null respekt for det selskapet lenger

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, Gompi skrev:

Det er ikke slik at andre ikke har et ansvar for hva de kommer med av kritikk mot offentlige personer. Jeg synes kritikken av Anna begynner å bli latterlig, bare les her i denne tråden hvor mye tåpelige greier som blir presentert. Bare fordi hun er offentlig så betyr ikke det at det er greit å hetse henne. Mediene henger seg på og det blir flokkmentalitet. Det er en grunn til at Anna ligger i toppen av blogglistene for hun er durabelig god på å se hva som selger og fenger. At folk oppfører seg som slanger og ulver på vei til offertavlen for å kunne være en del av blodbadet er forkastelig i mine øyne. Det står ikke i forhold til hva Anna eventuelt har gjort eller presentert.

Men du, hets - hvor? Gi gjerne eksempler. Anna er ekspert på å skape oppmerksomhet rundt seg selv, og blåser i om den er positiv eller negativ, all PR er god PR. Og med den innstillingen og salg av sin egen og barnas integritet så har hun gjort seg til millionær. Hun bokstavelig talt skaper blodbadet du snakker om med vilje og viten, og sørger for å spre det i landets største blogg. Det må jo da være innafor å reagere?! Når ellers skal man ha rett til å reagere om ikke i dette tilfellet? Anna er først og fremst en kynisk forretningskvinne som går over "lik" for å tjene mest mulig.  Bedriften hennes fortjener all kritikken den får. 

• Liker 17
Skrevet

30 stk på lanseringen...Just sayin...

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

30 stk på lanseringen...Just sayin...

Var den åpen for alle? I så fall så er det jo et katastrofalt dårlig oppmøte. Og sikkert veldig skuffende for hovedpersonen selv 

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...