Bottega Skrevet 28. september 2017 #4521 Skrevet 28. september 2017 Jeg gir boka terningkast 1. Dårligere enn vg:D 22
Pæddan Skrevet 28. september 2017 #4522 Skrevet 28. september 2017 (endret) 58 minutter siden, dansestjerna skrev: Nå har jeg lest godt over halve boken til Anna. Jeg må si at jeg har fått et helt nytt syn på henne og forstår mye mer av hvordan ting har blitt som det har blitt. Til og med tittelen "Naken" synes jeg stemmer godt fordi hun blottlegger seg ganske totalt. Vi mennesker er forskjellig og handler spontant ulikt, noe som kan gi store utslag i livene våre. Anna har ikke fått gå "gradene" i ungdomstiden på vei mot å bli en voksen. Hun har måttet finne sin egen vei ... som ikke alltid har vært like heldig. At hun hele tiden har vært i media har ikke gjort det lettere. Jeg har ikke en stor mening med dette innlegget annet enn å fortelle hvordan min oppfatning av Anna har endret seg. Jeg kjenner en godhet for henne, får nesten lyst til å beskytte henne - fordi hun så ærlig forteller om vanskelige tider, om hvordan hun alltid har har følt seg annerledes og mindre verdt - og hvilke overlevelsesteknikker hun brukte og bruker. Hun deler ting om seg selv i boka - ting som mange kanskje har problemer med å innrømme ovenfor seg selv til og med. Da tenker jeg f.eks på egne følelser og reaksjoner til disse, forsvarsmekanismer m.m. Nei hun har ikke gått gradene, men burde ha stoppet på unge nr 1, og ikke produsert en etter en med hver kjælighet hun finner på sin vei!! Endret 28. september 2017 av Pæddan 23
dansestjerna Skrevet 28. september 2017 #4523 Skrevet 28. september 2017 5 minutter siden, Pæddan skrev: Nei hun har ikke gått gradene, men burde ha stoppet på unge nr 1, og ikke produsert en etter en med hver kjælighet hun finner på sin vei!! Det er ikke slik at hun har fått barn med hver "kjærlighet". Har du lest boken? 4
Miranda16 Skrevet 28. september 2017 #4524 Skrevet 28. september 2017 (endret) 2 timer siden, BellaMargitha skrev: Hun har tatt stegene selv, men hun er fortsatt pur ung. Jeg er gammel nok nå til å kunne vært denne bloggerens mor, og har en lang liste med feil jeg har gjort gjennom tidene. Heldigvis har jeg ikke vært noen offentlig person, så ingen har grafset i noe av det. Da jeg var i begynnelsen av 20 årene gjorde jeg så ufattelig mye dumt- og hadde jeg vært kjendis hadde jeg nok fått masse pepper. Årsaken til all min dumskap var dog mangelen på tydelige voksne i oppvekst og tidlig voksenliv. Noe det skinner tydelig igjennom at også Anna mangler. Uten referansepunkter, veiledning og solid grunnlag fra familie og oppdragelse er det ikke SÅ lett å ikke trå feil i situasjonen hun har satt seg i. Sånn er det bare. Jeg synes det er verre med alle som er iherdige etter å tråkke på folk som allerede ligger nede. Det er noe veldig kaldt og aggressivt over det. Det er stor forskjell på å gjøre dumme valg når man er ung enn som (pur) ung mor, f.eks ha menn ut og inn av barnas liv og flytte x-antall ganger, bryte opp familieforhold, utestenge biologiske fedre, få flere barn som hun ikke klarer å ta ansvar for. ( Hun hadde mye mer hjelp enn de fleste når hun var alene med de to største. I heimen har hun sagt at Jan tar ansvar for det meste. Vær sikker på at disse barna en dag vil føle utrolig bitterhet ovenfor mor fordi hun tok valgene moren tok. Endret 28. september 2017 av Miranda16 31
Mynona Skrevet 28. september 2017 #4525 Skrevet 28. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning, samt krenkende innlegg og svar til dette. Mynona, mod. 1
BellaMargitha Skrevet 28. september 2017 #4526 Skrevet 28. september 2017 1 time siden, Miranda16 skrev: Det er stor forskjell på å gjøre dumme valg når man er ung enn som (pur) ung mor, f.eks ha menn ut og inn av barnas liv og flytte x-antall ganger, bryte opp familieforhold, utestenge biologiske fedre, få flere barn som hun ikke klarer å ta ansvar for. ( Hun hadde mye mer hjelp enn de fleste når hun var alene med de to største. I heimen har hun sagt at Jan tar ansvar for det meste. Vær sikker på at disse barna en dag vil føle utrolig bitterhet ovenfor mor fordi hun tok valgene moren tok. Men ingenting av dette er unikt, hverken for unge eller eldre mødre. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg kjenner som enten har gjort lignende ting (folk jeg ellers anser som oppegående og noen jobber t.o.m innen barnevern) eller opplevd selv som barn. Ingen har en perfekt barndom. Sier ikke dette egentlig for å forsvare hennes valg for hun burde definitivt sette barna først. Problemet er stemningen her, og den ser man flere steder.. Caroline Berg Eriksen, Mette-Marit etc etc. Folk elsker å hate, gjøre narr av og være nedlatende. Det er en lynsjestemning som er over alle vidder av normal oppførsel. Selv om Anna Rasmussen nok burde tatt bedre valg forsvarer det på ingen måte den intenst hatefulle, lynsjende skadefro stemningen her. Jeg kunne like godt ha vært inne på en Facebook gruppe mot islam. Eller gått inn i en annen tråd som omhandler overvektige. Folk er regelrett så slemme på nett at jeg blir sjokkert. Hvor kommer alt dette fra? Den vanvittige aggresjonen! 15
maomao Skrevet 28. september 2017 #4527 Skrevet 28. september 2017 Hva har hun tenkt å leve av når inntekten fra bloggen uteblir? Jenta trenger hjelp. Det er ikke normalt å slite på den måten over så lang tid. Synes bloggen utviklet seg i negativ retning etter at hun ble sammen med Jan. 7
Gjest thejohan Skrevet 28. september 2017 #4528 Skrevet 28. september 2017 29 minutter siden, maomao skrev: Hva har hun tenkt å leve av når inntekten fra bloggen uteblir? Jenta trenger hjelp. Det er ikke normalt å slite på den måten over så lang tid. Synes bloggen utviklet seg i negativ retning etter at hun ble sammen med Jan. Tipper hun har penger nok til å klare seg en stund framover. 800 000 i inntekter bare i januar.
J.. Skrevet 28. september 2017 #4529 Skrevet 28. september 2017 (endret) 4 minutter siden, thejohan skrev: Tipper hun har penger nok til å klare seg en stund framover. 800 000 i inntekter bare i januar. Hun tjente/tjener ikke 800.000 kr pr mnd. Hun fakurerte for det,som da er for flere jobber over lengre tid da det er vanlig å ta regnskap og oppgjør i januar.. Hun tjener ca 2-3 M pr år,ikke nesten 1 M pr mnd.. Endret 28. september 2017 av J.. 9
Gjest thejohan Skrevet 28. september 2017 #4530 Skrevet 28. september 2017 Akkurat nå, J.. skrev: Hun tjente/tjener ikke 800.000 kr pr mnd. Hun fakurerte for det,som da er for flere jobber over lengre tid da det er vanlig å ta regnskap og oppgjør i januar.. Hun tjener ca 2-3 M pr år,ikke nesten 1 M pr mnd.. Jeg sier ikke at hun tjente eller tjener 800 000 pr mnd Det er uansett mye penger hun har tjent opp gjennom disse 6 årene, så at hun klarer seg en periode er jeg rimelig sikker på.
J.. Skrevet 28. september 2017 #4531 Skrevet 28. september 2017 (endret) 1 minutt siden, thejohan skrev: Jeg sier ikke at hun tjente eller tjener 800 000 pr mnd Det er uansett mye penger hun har tjent opp gjennom disse 6 årene, så at hun klarer seg en periode er jeg rimelig sikker på. Du sier jo hun hadde 800K inn i januar. At hun har penger er det vel liten tvil om. Men til å holde på 2 hus,1 dyr bil,generelle utgifter og alt 3 barn trenger så man også ha en fast,trygg inntekt.. Kan ikke bare legge seg på latsiden med slike utgifter hengende over seg. Endret 28. september 2017 av J.. 2
Rosarose- Skrevet 28. september 2017 #4532 Skrevet 28. september 2017 De aller fleste begynte jo å følge Anna pga hennes historie. Ble mor som 15 åring, hadde hatt en tøff tid, men som tok ansvar og ble voksen for å kunne ta vare på babyen sin. Det er nå når Anna har blitt voksen at folk har begynt å reagere. Fordi hun nå er et voksent menneske. Hun har vært en forelder i 6 år, men for hvert år som går så blir Anna et mer og mer umodent menneske. Hun var mer voksen som 15 åring enn det hun er den dag i dag. Da Anna var 15 år satte hun ungen sin først, noe foreldre skal. Nå gjør hun ikke det. Hun sier gang på gang at hun gjør dette, men handlinger sier mer enn ord. Hun har fått tre barn med tre forskjellige menn på 5 år. Siste ungen planla hun etter et veldig kort forhold. Jeg orker ikke å gå mer i dybden, 2017 er vel ikke akkurat det året Anna vokste mest. Hun har selv utalt at hun skal være med den «gale Anna» som hun var før hun fikk barn. Med tanke på boken hennes er vel ikke den Annaen noe å løpe tilbake til? 43
RileyParks Skrevet 28. september 2017 #4533 Skrevet 28. september 2017 2 timer siden, BellaMargitha skrev: Men ingenting av dette er unikt, hverken for unge eller eldre mødre. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg kjenner som enten har gjort lignende ting (folk jeg ellers anser som oppegående og noen jobber t.o.m innen barnevern) eller opplevd selv som barn. Ingen har en perfekt barndom. Sier ikke dette egentlig for å forsvare hennes valg for hun burde definitivt sette barna først. Problemet er stemningen her, og den ser man flere steder.. Caroline Berg Eriksen, Mette-Marit etc etc. Folk elsker å hate, gjøre narr av og være nedlatende. Det er en lynsjestemning som er over alle vidder av normal oppførsel. Selv om Anna Rasmussen nok burde tatt bedre valg forsvarer det på ingen måte den intenst hatefulle, lynsjende skadefro stemningen her. Jeg kunne like godt ha vært inne på en Facebook gruppe mot islam. Eller gått inn i en annen tråd som omhandler overvektige. Folk er regelrett så slemme på nett at jeg blir sjokkert. Hvor kommer alt dette fra? Den vanvittige aggresjonen! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 4
Metzili Skrevet 28. september 2017 #4534 Skrevet 28. september 2017 Stakkars <3 fikk oppriktig vondt av henne av aa see den livevideoen. Huff, haaper hun faar all den stötte og hjelp som hun trenger.
marthes Skrevet 28. september 2017 #4535 Skrevet 28. september 2017 Vet liksom ikke om jeg "kjøper det" jeg.... hvis det er tilfelle at hun er som hun fremstår så finner jeg det enda mer merkelig at Jan faktisk deltar i videoen.... med mindre han vil vise henne frem eller noe da.... noe rart i det huset der synes jeg! 27
Mynona Skrevet 28. september 2017 #4536 Skrevet 28. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Mynona, mod.
maomao Skrevet 28. september 2017 #4537 Skrevet 28. september 2017 3 timer siden, thejohan skrev: Tipper hun har penger nok til å klare seg en stund framover. 800 000 i inntekter bare i januar. Les en gang til: hva skal hun leve av når inntektene til bloggen uteblir. De vil på et tidspunkt dø ut når hun har sluttet å blogge. Sier seg selv... 4
maomao Skrevet 28. september 2017 #4538 Skrevet 28. september 2017 30 minutter siden, marthes skrev: Vet liksom ikke om jeg "kjøper det" jeg.... hvis det er tilfelle at hun er som hun fremstår så finner jeg det enda mer merkelig at Jan faktisk deltar i videoen.... med mindre han vil vise henne frem eller noe da.... noe rart i det huset der synes jeg! Hva er greia med denne live-videoen? Kan noen gi et kort sammendrag av innholdet?
Gjest Eksblogger Skrevet 28. september 2017 #4539 Skrevet 28. september 2017 (endret) Anbefaler alle å se kveldens episode av "Ukens vinner" med gutta i Radioresepsjonen. Hvis det vi skriver her inne er hets/hat, så er de seriemordere https://tv.nrk.no/serie/ukens-vinner/MUHH51000517/sesong-2/episode-5 (spol til 18:41). Endret 28. september 2017 av Eksblogger
Gjest Eksblogger Skrevet 28. september 2017 #4540 Skrevet 28. september 2017 4 timer siden, maomao skrev: Hva har hun tenkt å leve av når inntekten fra bloggen uteblir? Jenta trenger hjelp. Det er ikke normalt å slite på den måten over så lang tid. Synes bloggen utviklet seg i negativ retning etter at hun ble sammen med Jan. Mine varmeste tanker går til Nav Rogaland (sitat: Radioresepsjonen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå