vaniljebolle Skrevet 27. september 2017 #4501 Skrevet 27. september 2017 2 minutes ago, J.. said: Det var noen som kommenterte at hun virket så utrolig grinete. Det var visst hets det. Hun VAR jo grinete! Herregud! Den greia med at man skal holde kjeft hvis man ikke har noe pent/positivt å si, skaper jo slike hårsåre personer som A som ikke tåler kritikk, og drar hets, hat eller misunnelseskortet.. Det er bare ikke bra for oss som mennesker å ikke lære å tåle kritikk. Av berettiget/konstruktiv kritikk kan man lære og vokse!! Vi er helt på villspor med den greia der! Det er ikke bra!! 25
J.. Skrevet 27. september 2017 #4502 Skrevet 27. september 2017 (endret) På 28.9.2017 den 0.23, vaniljebolle skrev: Hun VAR jo grinete! Herregud! Den greia med at man skal holde kjeft hvis man ikke har noe pent/positivt å si, skaper jo slike hårsåre personer som A som ikke tåler kritikk, og drar hets, hat eller misunnelseskortet.. Det er bare ikke bra for oss som mennesker å ikke lære å tåle kritikk. Av berettiget/konstruktiv kritikk kan man lære og vokse!! Vi er helt på villspor med den greia der! Det er ikke bra!! Jepp. Men mye viktigere å gå på eggeskall,kan jo ikke finne på å si noe som helst negativt,selv om det absolutt er sant. Aggresive er de også,disse tastatur rytterne.. "Hold kjeft å spre møkka di en annen plass" har ei skrevet til noen som nevnte humøret hennes.. Skikkelig solstråle selv den der. Endret 29. september 2017 av J.. 10
Supernova17 Skrevet 27. september 2017 #4503 Skrevet 27. september 2017 23 timer siden, Snadder skrev: Jeg tenker det skjer veldig mye mer i Anna og Jans liv enn det de deler på bloggen til oss. Jeg blir rystet over hvor fort folk dømmer henne nedenom og hjem. Dersom vi skal se det fra et utviklingspsykologisk perspektiv er Anna enda i sen ungdomsalder og framdeles i utviklig. Det psykososiale miljøet rundt henne gjør også vondt værre da hun har vært åpen om at hun har problemer på familiefronten, samtidig som en haug fremmede dømmer henne, kaller henne ting og ikke klarer oppføre seg som menneske fordi de sjuler seg bak et tastatur. Jeg tenker bare at vi kan ikke være for raske med å dømme henne. og her dømmer folk henne når hun poster noe men også når hun ikke poster noe. dvs ingen blir fornøyde og presset er ekstremt på henne. Godt sagt. Det stemmer mange er raske med å kommentere når hun legger ut noe nytt eller ikke. Men det er fordi vi reagerer på det hun legger ut/gjør. Det går nesten ikke an å ikke synes at mange av hennes innlegg er drøye. Det argumenteres også ofte hvorfor vi synes det vi synes, dermed ikke bare dømming. Mye av det du sier stemmer helt sikkert. Og på grunn av det i uthevet tekst mener jeg hun burde legge ned bloggen, for å slippe dette. Hun ødelegger for seg selv og familien med å holde på med clickbait. 10
J.. Skrevet 27. september 2017 #4504 Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, Libertas skrev: Men med tanke på hvordan flere her inne rakker så mye ned på en person, som tydelig ikke har det så bra, så kan det være en ide å ha i bakhodet at man kan gjøre vondt verre. Man får ikke hele sannheten gjennom en blogg, og jeg tror flere her inne bør lære seg at man aldri kan vite hva noen sliter med. Vokt deres ord med omhu. Nei, jeg er ingen fan av Anna, ikke fulgt med på bloggen annet enn her inne på KG. Veldig mye her er berettiget kritikk, mens en del annet virker til å være skadefryd og ønske om å trykke ned en som tydelig er sliten. Hun er tross alt bare et menneske, og selv om hun også er en offentlig person så må det da gå an å vise litt medmenneskelighet. Hun har da også et punkt hvor det renner over, som alle oss andre. Og selv om hun kan skylde mye på seg selv og kan velge å trekke seg tilbake, så rettferdigjør ikke det en del av det som skrives her inne. Man er så obs på å lære barn om nettvett, men jaggu skulle voksne folk også vært på kurs om det. Du vet aldri hva som tærer på innsiden til andre mennesker. Var da nettopp det jeg sa,til hun jeg siterte. Man skal ikke diskutere folks psykiske helse så fremt man ikke er vedkommendes lege/det er i en pasient/lege/helsevesen-setting ink taushetsplikt. Ikke på forumet på denne måten. 3
Sol79 Skrevet 27. september 2017 #4505 Skrevet 27. september 2017 6 minutter siden, LFNemi skrev: Og hva er det du ønsker å få frem her? Hvis jeg hadde hatt god råd og flust med penger, ville jeg også kjøpt dyre(kvalitets) klær både til barna og meg selv. Slik som en som skrev over her, mye som skrives her i tråden er direkte stygt. Det er rett og slett sjokkerende. Neppe mer kvalitet i de støvlene der enn i Viking-støvler til 149 på Obs! for en sesongs bruk.. 23
LeilaS Skrevet 28. september 2017 #4506 Skrevet 28. september 2017 Skjønner ikke helt meningen med den videoen? Hun blar litt i boka og leser opp kapitteler. Det er jo null glød der. Hun virker bare drittlei alt. Irriterende når fansen må hyle ut mobbere når noen våger å gi henne kritikk. Enten er det ros eller hetsing. Finnes liksom ikke noe mellomting nei 19
Love2017juni Skrevet 28. september 2017 #4507 Skrevet 28. september 2017 (endret) Den livefilmen de delte igår tror jeg ikke viser en deprimert Anna. Det er skuespill de lux! Hun søker oppmerksomhet og at man skal synes synd på henne. Om man er i så dårlig humør som det ser ut som de begge to er; så venter man med en livestream til humøret er bedre, Evt klistrer på seg ett smil.. Men som det har stått flere ganger; Hun er hekta på oppmerksomhet/klikk/likes og dette var da en måte og få enda litt mer oppmerksomhet på. Tipper humøret er helt normalt under boklanseringen på fredag,.. Endret 28. september 2017 av Love2017juni 42
Gjest Forumassistent Skrevet 28. september 2017 #4508 Skrevet 28. september 2017 Tråden er ryddet for innlegg som bryter med opphavsretten og svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig
Miranda16 Skrevet 28. september 2017 #4509 Skrevet 28. september 2017 Denne lanseringen vil ikke trekke journalister, men de få som dukker opp, er interessert i alle andre ting enn selve boka. Nå inviterte hun Gud og hvermann som ikke hadde meldt seg allerede i ren desperasjon. Tipper det blir litt som innsettelsen av Trump. 2
Prinsesse788 Skrevet 28. september 2017 #4510 Skrevet 28. september 2017 ... eller som det eventet på den barnebutikken. Ingen som dukket opp var jo interessert i babyutstyr. De hadde knapt kommet ut av barnevognen selv. 28
terrasuave Skrevet 28. september 2017 #4511 Skrevet 28. september 2017 3 timer siden, Love2017juni skrev: Den livefilmen de delte igår tror jeg ikke viser en deprimert Anna. Det er skuespill de lux! Hun søker oppmerksomhet og at man skal synes synd på henne. Om man er i så dårlig humør som det ser ut som de begge to er; så venter man med en livestream til humøret er bedre, Evt klistrer på seg ett smil.. Men som det har stått flere ganger; Hun er hekta på oppmerksomhet/klikk/likes og dette var da en måte og få enda litt mer oppmerksomhet på. Tipper humøret er helt normalt under boklanseringen på fredag,.. er enig i dette her jeg 2
J.. Skrevet 28. september 2017 #4512 Skrevet 28. september 2017 Akkurat nå, terrasuave skrev: er enig i dette her jeg Da er vi to. 1
Populært innlegg J.. Skrevet 28. september 2017 Populært innlegg #4513 Skrevet 28. september 2017 Ser enkelte godt voksne damer skriver at det er den beste boka de har lest på lenge.. Da antar jeg rett og slett at de ikke leser mye. 68
terrasuave Skrevet 28. september 2017 #4514 Skrevet 28. september 2017 5 minutter siden, J.. skrev: Ser enkelte godt voksne damer skriver at det er den beste boka de har lest på lenge.. Da antar jeg rett og slett at de ikke leser mye. den er jeg og enig i...da har man ikke lest mye siden ungdomsskolen 8
Jens Skrevet 28. september 2017 #4515 Skrevet 28. september 2017 Som noen andre her lenger oppe sier. At dere tør! Vi vet ikke om hun er deprimert eller ikke, men skjønner ikke at dere tør å pushe dette noe lenger. Kan dere ikke finne dere noe annet å engasjere dere i? 19
terrasuave Skrevet 28. september 2017 #4516 Skrevet 28. september 2017 Anna lever av å skape drama, noe som gir klikk. Det å legge ned bloggen var å skape drama- det var aldri en plan å legge ned bloggen. Det å vise seg nå i en "deprimert" tilstand er del av drama. Hun sier tydelig at nå er det like greit å fortsette med å "blotte"seg selv ergo fortsette med blogging. Jeg tenker at dersom noen trur noe annet, tatt i betraktning det en vet nå om hvordan Anna skaper klikk, er man naiv.... Er det virkelig noen der ute som trur at Anna skulle begynne i en vanlig jobb og sagt fra seg millionlønn hun har per idag? Boken, tja hva skal man si om den- lite interessant og dårlig skrevet. At hun deler sin opplevelse er ok men den er ikke sensasjonell. Den er like dårlig gjennomført som alt annet hun holder med på( hun er jo vant å bruke hva, maks 1,5 t per dag på å jobbe- forteller litt om kvaliteten på arbeid). Jeg trur ikke jeg trenger å skrive lange remsa om det å håndtere kritikk når man velger å eksponere seg selv og sine barn- og sin familie- det har mange skrevet om før meg....Jeg er hverken misunnelig eller hater henne... 24
RileyParks Skrevet 28. september 2017 #4517 Skrevet 28. september 2017 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor dere fortsatt prater om hun Endret 28. september 2017 av RileyParks 1
J.. Skrevet 28. september 2017 #4518 Skrevet 28. september 2017 4 minutter siden, RileyParks skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor dere fortsatt prater om hun Hun er jo fortsatt relevant mtp Bloggerne og bokutgivelse. Så hvorfor ikke? 10
BellaMargitha Skrevet 28. september 2017 #4519 Skrevet 28. september 2017 (endret) Slettet innlegg fjernet fra sitat. Mynona, mod. Hun har tatt stegene selv, men hun er fortsatt pur ung. Jeg er gammel nok nå til å kunne vært denne bloggerens mor, og har en lang liste med feil jeg har gjort gjennom tidene. Heldigvis har jeg ikke vært noen offentlig person, så ingen har grafset i noe av det. Da jeg var i begynnelsen av 20 årene gjorde jeg så ufattelig mye dumt- og hadde jeg vært kjendis hadde jeg nok fått masse pepper. Årsaken til all min dumskap var dog mangelen på tydelige voksne i oppvekst og tidlig voksenliv. Noe det skinner tydelig igjennom at også Anna mangler. Uten referansepunkter, veiledning og solid grunnlag fra familie og oppdragelse er det ikke SÅ lett å ikke trå feil i situasjonen hun har satt seg i. Sånn er det bare. Jeg synes det er verre med alle som er iherdige etter å tråkke på folk som allerede ligger nede. Det er noe veldig kaldt og aggressivt over det. Endret 28. september 2017 av Mynona 15
dansestjerna Skrevet 28. september 2017 #4520 Skrevet 28. september 2017 Nå har jeg lest godt over halve boken til Anna. Jeg må si at jeg har fått et helt nytt syn på henne og forstår mye mer av hvordan ting har blitt som det har blitt. Til og med tittelen "Naken" synes jeg stemmer godt fordi hun blottlegger seg ganske totalt. Vi mennesker er forskjellig og handler spontant ulikt, noe som kan gi store utslag i livene våre. Anna har ikke fått gå "gradene" i ungdomstiden på vei mot å bli en voksen. Hun har måttet finne sin egen vei ... som ikke alltid har vært like heldig. At hun hele tiden har vært i media har ikke gjort det lettere. Jeg har ikke en stor mening med dette innlegget annet enn å fortelle hvordan min oppfatning av Anna har endret seg. Jeg kjenner en godhet for henne, får nesten lyst til å beskytte henne - fordi hun så ærlig forteller om vanskelige tider, om hvordan hun alltid har har følt seg annerledes og mindre verdt - og hvilke overlevelsesteknikker hun brukte og bruker. Hun deler ting om seg selv i boka - ting som mange kanskje har problemer med å innrømme ovenfor seg selv til og med. Da tenker jeg f.eks på egne følelser og reaksjoner til disse, forsvarsmekanismer m.m. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå