JackIost Skrevet 22. august 2017 #2581 Skrevet 22. august 2017 2 timer siden, terrasuave skrev: Jeg tenker når både hun og nå han selv går ut og smører midt i ansiktet til mange at de jobber bare 2-3 timer til sammen og har millionlønn, noe hun selv og har skrevet om, så ikke av sjalusi men av provokasjon ønsker folk å stille de til veggs. Som jeg oppfatter det så handler ikke dette om mobbing. Driver man et firma hvor man leverer et produkt( i dette tilfelle brette ut sitt liv) så må man levere et bra produkt. Leverer man drit (løgn og bedrag) og på toppen av det nedlegger kundeservice( som er kommentarfelt mm i hennes tilfelle) så vil folk finne andre måter å konfrontere denne firma på. Om du ikke liker produktet, hvorfor da bruke tid på det?
lilletrilleline Skrevet 22. august 2017 #2582 Skrevet 22. august 2017 8 minutter siden, JackIost skrev: Flokkmentalitet/netthets gjør nok ikke hverdagen enklere for barna til Anna Rasmussen, snarere tvertimot Det er HUN som har satt seg i den situasjonen! Det er nok noen som hetser, men de fleste er kritiske. Det er en stor forskjell. Når man velger å legge ut om alt så stiller man seg i en posisjon der det kommer reaksjoner og folk vurderer deg. Det må man faktisk tåle. Hvis man kan stå for handlingene sine da... 17
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #2583 Skrevet 22. august 2017 11 minutter siden, lilletrilleline skrev: Det er HUN som har satt seg i den situasjonen! Det er nok noen som hetser, men de fleste er kritiske. Det er en stor forskjell. Når man velger å legge ut om alt så stiller man seg i en posisjon der det kommer reaksjoner og folk vurderer deg. Det må man faktisk tåle. Hvis man kan stå for handlingene sine da... For noen er all kritikk det samme som hets og mobbing vet du. Enig. Det er hun som har satt seg og avkom i den situasjonen. Blir litt for dumt å legge ansvaret over på andre. Hun kan enkelt velge å legge ned bloggen å skjerme og beskytte barna sine. Metakritikerne gjør det heller ikke enklere for barna når de går inn i forum og tråder kun for å fyre opp under diskusjonen. De ser visst ikke selv at de BIDRAR til det de er i mot. Ironisk at de går inn i tråder kun for å "hetse" de som "hetser." :-)
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #2584 Skrevet 22. august 2017 29 minutter siden, JackIost skrev: Om du ikke liker produktet, hvorfor da bruke tid på det? Om du ikke liker fæle KG kjerringer her som "hetser" og "mobber", hvorfor bruke tid på dem og dette forumet? (Retorisk spm.)
Gjest Chloe Skrevet 22. august 2017 #2585 Skrevet 22. august 2017 54 minutter siden, Galaxy X skrev: Da var det bekreftet at det er Marna som stepper inn for Anna! Godt tv2 har Marna som "tilkallingsvikar". Håper hun tar innersvingen på dem alle og stikker av med seieren.
smalls Skrevet 22. august 2017 #2586 Skrevet 22. august 2017 Hun dropper en høstlansering fordi hun er lei pressen og vil ikke svare på spørsmålene. Men hva forventer hun da? Etter alle de valgene hun har tatt i det siste? Bryllupet avlyst, droppet ut av SVD osv. Så klart kommer pressen og andre til å stille spørsmål, men hun vil ikke møte opp og få spørsmål fra pressen. Javel 29
Lapper Skrevet 22. august 2017 #2587 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, Asti skrev: Hva vet du om folk sin bakgrunn? Selv har jeg omlag 25 års erfaring som fagperson på området. Tilføyelse: Jeg er forøvrig enig i at folk bør kontakte barneverntjenesten hvis de er bekymret istedenfor å diskutere det inngående her. Men uten at noen vet det, så kan også kommentarer (i denne tråden og i kommentarfeltet hos bloggeren) vedr. bekymring rundt flytting, skifte av barnehage/skole og brudd i relasjoner ha fått Anna og Jan til å ombestemme seg vedr. flyttingen til Oslo. Bare så det er nevnt. Min motivasjon for å kommentere generelt vedr. hva som kan være grunnlag for bekymring har vært for å oppklare misforståelser, eksempelvis der folk uttaler seg at her er ikke grunnlag for å melde, bare fordi andre barn i verden har det verre e.l. Barneverntjenesten jobber mest med forebygging. Noe som er viktig at folk er klar over. Å komme tidlig inn, der det er grunnlag for bekymring er forresten god bruk av ressursene til barneverntjenesten. I tillegg til at det selvfølgelig er bedre for familiene det gjelder at de får den rette hjelpen før det utvikler seg til å bli verre. Det er klart at om de små ikke har det bra hjemme så bør bv kobles inn. Men jeg vil jo tro barnehage og helsestasjon som ser de i det daglige ville meldt fra rimelig fort om de ser noe som ikke er bra. Ja de har flyttet mange ganger men er dette grunn nok til at bv vil ta grep? Om barnehage og helsestasjon ser at dette er 3 sunne og friske barn så vil vel ikke de gjøre noe grep?
Lapper Skrevet 22. august 2017 #2588 Skrevet 22. august 2017 40 minutter siden, Chloe skrev: Godt tv2 har Marna som "tilkallingsvikar". Håper hun tar innersvingen på dem alle og stikker av med seieren. Håper hun holder litt lengre enn kjendisfarmen😊 12
Gjest Kaktuspotte Skrevet 22. august 2017 #2589 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, Galaxy X skrev: Da var det bekreftet at det er Marna som stepper inn for Anna! Bra! Marna er en mye festligere dame.
Ultiva Skrevet 22. august 2017 #2590 Skrevet 22. august 2017 (endret) 20 minutter siden, Lapper skrev: Det er klart at om de små ikke har det bra hjemme så bør bv kobles inn. Men jeg vil jo tro barnehage og helsestasjon som ser de i det daglige ville meldt fra rimelig fort om de ser noe som ikke er bra. Ja de har flyttet mange ganger men er dette grunn nok til at bv vil ta grep? Om barnehage og helsestasjon ser at dette er 3 sunne og friske barn så vil vel ikke de gjøre noe grep? På generelt grunnlag så vil jeg si at det er vanskelig for helsestasjoner, barnehager og BV å få oversikt over familier som stadig flytter på seg. Endret 22. august 2017 av Ultiva 29
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 22. august 2017 #2591 Skrevet 22. august 2017 Den som skrev at Komikerfrue kom til å bli med, du hadde rett. Jeg tror hun kommer til å gjøre det bra faktisk
Lapper Skrevet 22. august 2017 #2592 Skrevet 22. august 2017 18 minutter siden, Ultiva skrev: På generelt grunnlag så vil jeg si at det er vanskelig for helsestasjoner, barnehager og BV å få oversikt over familier som stadig flytter på seg. Så en barnehage vil ikke kunne fange opp om barnet er utrygg eller utilpass? Nå vet ikke jeg hvordan ett barn er når det opplever mye flyttinger og mister kontakten med nære familie. Men jeg vil jo kanskje tro at barnehage vil merke dette på ett barn
RompeRusk Skrevet 22. august 2017 #2593 Skrevet 22. august 2017 30 minutter siden, Lapper skrev: Så en barnehage vil ikke kunne fange opp om barnet er utrygg eller utilpass? Nå vet ikke jeg hvordan ett barn er når det opplever mye flyttinger og mister kontakten med nære familie. Men jeg vil jo kanskje tro at barnehage vil merke dette på ett barn All pedagogikk er risikosport fordi en ikke aner hvordan handlinger i barndommen påvirker barnet i voksen alder. Derfor vil gode foreldre gjøre alt de kan for å begrense så mange stressorer som mulig. 12
Meadow Skrevet 22. august 2017 #2594 Skrevet 22. august 2017 Er litt morsomt hvordan folk i denne tråden ofte har rett! Neste nyhet blir sikkert baby. Det er logisk i forhold til at det ikke passer med bryllup og dansing. 25
vaniljebolle Skrevet 22. august 2017 #2595 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, smalls skrev: Hun dropper en høstlansering fordi hun er lei pressen og vil ikke svare på spørsmålene. Men hva forventer hun da? Etter alle de valgene hun har tatt i det siste? Bryllupet avlyst, droppet ut av SVD osv. Så klart kommer pressen og andre til å stille spørsmål, men hun vil ikke møte opp og få spørsmål fra pressen. Javel Klart hun ikke vil snakke med pressen! Men hun har en utrolig slu måte å vri hele situasjonen på til å få det til å høres ut som om pressen er den som er plagsom og maser. Hun snakker stadig om at hun er en offentlig person, og hun elsker å møte "fansen" sin. Men å svare på kritiske spørsmål i en situasjon hun har lagt opp til selv, nei da skal hun plutselig ha privatliv. Jeg blir like forvirret som det hun selv virker å være. Startet hun ikke bloggen sin som livsstilsblogg for å vise andre hvor god mor hun kunne være? Mens nå er det plutselig blitt en underholdningsblogg som vi ikke må tro på? well, for min del så bommer hun stort. For meg er underholdning noe som gir glede, ikke irritasjon. Den videoen som Jan la ut var toppen av kransekaka for min del. Håper flere med meg slutter å lese bloggen hennes. Jeg er overhode ikke misunnelig på henne, men jeg synes det er horribelt at noen skal tjene så mye penger på løgn og bedrag, som de i tillegg nesten ikke bruker tid på å jobbe med. Takk for meg Anna. 29
neiognei Skrevet 22. august 2017 #2596 Skrevet 22. august 2017 5 minutter siden, Meadow skrev: Er litt morsomt hvordan folk i denne tråden ofte har rett! Neste nyhet blir sikkert baby. Det er logisk i forhold til at det ikke passer med bryllup og dansing. Handler vel like mye om hvor utrolig forutsigbare noen av bloggerene er.:) 6
Miranda16 Skrevet 22. august 2017 #2597 Skrevet 22. august 2017 (endret) ..... Endret 22. august 2017 av Miranda16
Gjest Manor Skrevet 22. august 2017 #2598 Skrevet 22. august 2017 4 timer siden, terrasuave skrev: Nå må folk slutte å leke barnevernspedagoger her... Dersom noen mener de vil ringe inn bekymringsmelding så må de gjøre det. Jeg personlig blir provosert av alle lissom bvped-er her inne. Som bvped kan jeg si med en gang at dette er ikke en sak på bakgrunn av info på blogg+++. En annen ting så tviler jeg ikke på at her er det en del pvped her og leser både KG og andre ting på SoMe. Dersom det har foreligget bekymring ville det nok for lengt blitt en samtale. Oppsummering: fordi at mange på SOME har så mange bekymringer og mener at det bør opprettes en bv sak, og om mange her nedringer bvtj med sine bekymringene vil det ikke nødvendigvis resultere i en bv sak. Det er mange andre barn som står i vanskelige livssituasjoner og som trenger de ressursene som er satt av til å hjelpe disse. Dersom du hadde vært barnevernspedagog hadde du vel visst at slike utsagn er utrolig farlige å komme med. På generelt grunnlag vil slike utsagn, særlig når man fronter det som barnevernspedagog, få folk som er reellt bekymret til å ikke melde ifra. Dette er ikke jobben til en barnevernspedagog, og ikke er det etisk heller. Dette var bare en generell kommentar om ansvaret man har når man uttaler seg som en fagperson. Så er det jo også det at selv om man selv ikke har sett noe bekymringsverdig vil det ikke nødvendigvis si at det ikke er det. Bastante konklusjoner er ikke greit når barn er involvert, verken den ene eller den andre veien.
lilletrilleline Skrevet 22. august 2017 #2599 Skrevet 22. august 2017 2 timer siden, Lapper skrev: Det er klart at om de små ikke har det bra hjemme så bør bv kobles inn. Men jeg vil jo tro barnehage og helsestasjon som ser de i det daglige ville meldt fra rimelig fort om de ser noe som ikke er bra. Ja de har flyttet mange ganger men er dette grunn nok til at bv vil ta grep? Om barnehage og helsestasjon ser at dette er 3 sunne og friske barn så vil vel ikke de gjøre noe grep? Hvis man ser noe man er bekymret for, skal man ikke stole på at andre gjør det. Klart en melding fra skole/barnehage teller mer enn noen som er bekymret på bakgrunn av en blogg. Men det betyr ikke at man ikke skal melde bekymring. Og sunne og friske barn er ikke det eneste man skal vurdere. Evnen til å være foreldre dreier seg om uendelig mye mer. 7
Populært innlegg Friluftsdame Skrevet 22. august 2017 Populært innlegg #2600 Skrevet 22. august 2017 Anna, du forteller om dine redsler ifm skolestart. Du skriver om redsler knyttet til det hatet du selv opplever. Anna: Er det saklig, hoderystende kritikk du betegner som hat? Når noen stiller spørsmål ved dine lite reflekterte valg, så er det hat? Da må du tenke deg grundig om. Om vi når snur speilet mot deg selv: Hva vil du beskrive alle dine brutte familierelasjoner som? Hva lærer du dine barn med en slik adferd? Om du snart ikke får hjelp til å se deg selv slik andre gjør det; til å forstå istedenfor å skyve fra deg, så blir det ikke bra for verken deg eller de rundt deg. Ditt omdømme er i fritt fall, og jeg vil være forbauset om ikke Gyldendahl bekymrer seg over det. For Anna: Det er ikke folk flest sin skyld at du måtte trekke deg fra SVD og at Jan avlyste bryllupet. Ser du ikke et mønster i livet ditt? Historien gjentar seg. Håper du lar noen få hjelpe deg. Og håper du innser at omdømmet ditt, det du skal leve av, stuper. 62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå