Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne vist hvor man får tak i slike jobber. Jeg som har bachelorgrad mister jobbene til de som har master. Det føles nesten som at det nå har blitt det nye minimumskravet.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Ulzzang skrev:

Skulle gjerne vist hvor man får tak i slike jobber. Jeg som har bachelorgrad mister jobbene til de som har master. Det føles nesten som at det nå har blitt det nye minimumskravet.

Vet, helt sykt at noen mennesker tror det er så lett å få jobb idag uten noe utdannelse! Mange mener man ikke trenger vgs engang...

• Liker 14
Skrevet

Haha, lett å få full jobb med kun 10 års skolegang? Det er vanskelig å få en deltidsstilling ved 13 års skolegang! Skulle tro enkelte her var 90 år. 

• Liker 28
Skrevet
2 timer siden, Topptur skrev:

Hun får jammen gjennomgå på både insta og FB. Ikke mange som forsvarer henne lenger.

Rart at det får stå. 

Hun har vel ikke tid til å sitte og slette kommentarer døgnet rundt lenger med SVD-treningen..

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, Ulzzang skrev:

Man fikk lett jobb før i tiden uten utdannelse. Tanta mi gikk rett ut i jobb og har ikke særlig utdannelse. Hun hadde aldri fått den jobben i dag. Hun har hatt samme jobb i over 30 år. Hun er litt fucked hvis hun skulle misre jobben. Utdannelse er alltid greit å ha. Rart at noen mener det er lett å få 100% stilling med null utdanning. Anna har null jobberfaring og tviler på det er så mange som vil ansette henne.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, fjær skrev:

Hvilke typer jobber er dette?

Jeg ser på nav og finn at de krever relativ utdanning uansett hvilken jobb det er.

Så veldig enkelt er det ikke å få jobb uten utdanning..

Om man ikke er så kresen og ikke er avhengig av millionlønn så kan du bare gå til dagligvarebransjen..  

• Liker 2
Gjest TomineB
Skrevet
2 timer siden, Solivagant skrev:

Hun har vel ikke tid til å sitte og slette kommentarer døgnet rundt lenger med SVD-treningen..

Tipper det kommer et innlegg snart om hvor stygge folk er mot dem

Gjest Galaxy X
Skrevet
2 timer siden, Christy89 skrev:

Man fikk lett jobb før i tiden uten utdannelse. Tanta mi gikk rett ut i jobb og har ikke særlig utdannelse. Hun hadde aldri fått den jobben i dag. Hun har hatt samme jobb i over 30 år. Hun er litt fucked hvis hun skulle misre jobben. Utdannelse er alltid greit å ha. Rart at noen mener det er lett å få 100% stilling med null utdanning. Anna har null jobberfaring og tviler på det er så mange som vil ansette henne.

Hun er nok ikke "fucked", så lenge hun søker på jobber innenfor sitt felt. Utdannelse topper ikke alltid erfaring og det å faktisk kunne jobben sin. Nå tenker jeg generelt, ettersom jeg ikke aner hva tanta di gjør. 

Skrevet
3 timer siden, Scoop skrev:

Haha, lett å få full jobb med kun 10 års skolegang? Det er vanskelig å få en deltidsstilling ved 13 års skolegang! Skulle tro enkelte her var 90 år. 

Det er til og med vanskelig å få seg jobb på sykehjem til tross for å ha gått vg1 og vg2 helse og sosial og helsefagarbeider.. 

Jeg mangler fagbrevet fordi kommunen ikke ville ha meg som lærling. For å få fagbrev da må jeg jo jobbe for å samle timer til jeg kan ta fagprøven.. Jeg var innom 6sykehjem hvor 5 av de hadde avslått meg allerede før jeg kom på intervju.. Jeg leita i mange måneder etter en jobb innen helse, men alle søker enten etter godkjente fagarbeidere med medisinkurs eller sykepleiere.

Jeg fikk heldigvis jobb på et av sykehjemmene. Avd. Spl gav meg en sjanse og jeg har fått lov til å utvikle meg hos dem. (Hadde praksis der først for å prøve ut å stå i jobb igjen etter 5år med dårlig psyke) Nå er jeg tilkallingsvikar og har igjennomsnitt 4vakter i uka. 

Det jeg ville frem til er at det over hodet ikke er lett å få seg jobb når man kun har grunskolen å lene seg på. Selv folk som er ferdig med videregående sliter med å få jobb innen det de har utdannet seg til.

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Lapper skrev:

Om man ikke er så kresen og ikke er avhengig av millionlønn så kan du bare gå til dagligvarebransjen..  

Det er såpass mange om beinet også i dagligvarebransjen at man ikke kommer først i køen om man ikke har videregående. Pluss, man bør kunne enkel hoderegning, noe mtm ikke kan jf. vært i Oslo én uke ene dagen og i to uker dagen etter.. 

• Liker 11
Skrevet
6 timer siden, fjær skrev:

Hvilke typer jobber er dette?

Jeg ser på nav og finn at de krever relativ utdanning uansett hvilken jobb det er.

Så veldig enkelt er det ikke å få jobb uten utdanning..

Helt normalt å få opprykk på bakgrunn av personlige egenskaper i det private næringsliv,  selv i dag. 

Jobber selv i et stort, børsnotert selskap hvor flere i toppledelsen ikke har formell kompetanse. 

Skrevet
1 minutt siden, Speedmaster skrev:

Helt normalt å få opprykk på bakgrunn av personlige egenskaper i det private næringsliv,  selv i dag. 

Jobber selv i et stort, børsnotert selskap hvor flere i toppledelsen ikke har formell kompetanse. 

ja selvfølgelig.. Men da har de gjerne jobbet lenge der.

I dag er det ikke enkelt å finne seg en jobb i utgangspunktet uten utdanning...

• Liker 3
Skrevet

" Jeg bekrefter at bryllupet er avlyst"  Jaha ..Dukket nettopp opp på FB.:P

• Liker 11
Skrevet

Det tok ikke lange tiden før bryllupet var avlyst.. 

• Liker 12
Gjest Kaktuspotte
Skrevet
3 timer siden, TomineB skrev:

Tipper det kommer et innlegg snart om hvor stygge folk er mot dem

Det tar de seg nok tid til, men jeg tenker det er en mening med at de står. Høste sympati,eller noe.  

Gjest Topptur
Skrevet

En i kommentarfeltet spør om hun er bipolar. Det hadde jo forklart en del. 

Å avlyse et bryllup pga noen uker med stess viser vel at det er det beste som kunne skjedd. 

Men igjen er det forandringer i planene som påvirker spesielt eldste avkom. Men skitt, så lenge mamma har det bra, så...

Skrevet

Det stod at bryllupet av avlyst/utsatt. Har på følelsen at dramaqueenen regjerer, nå som bloggen hennes plutselig ikke lå på førsteplass lenger så måtte hun lage litt drama. Også er bryllupet utsatt fordi hun har så mye annet å tenke på for tiden med Skal vi danse. Kanskje tilbake til den opprinnelige datoen 7.7. ? 

• Liker 10
Gjest Topptur
Skrevet

For ikke å glemme at innlegget er prydet med en leende hovedperson. 

Det er ikke sunn oppførsel. 

Skrevet
Akkurat nå, Topptur skrev:

For ikke å glemme at innlegget er prydet med en leende hovedperson. 

Det er ikke sunn oppførsel. 

ja, jeg la merke til det samme. 

• Liker 4
Skrevet

Altså, hun skriver innlegg hvor hun gir litt informasjon og så klager hun på negativ oppmerksomhet? Hun ber jo om spekulasjoner. Skal på visninger mens alle tror hun er i Oslo=vi skal tro de kjøper leilighet i Oslo. Så viser det seg de hadde alt reist hjem til søgne. Visning med bilde av huset sitt tatt utenfra = vi skal tro de selger huset. Nei, hun skal kjøpe leiligheter i Kristiansand. Hvorfor holder hun på med tusen ting på en gang og klarer ikke å gjennomføre noe av det? Hun kommer garantert til å trekke seg fra skal vi danse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...