gjest91 Skrevet 18. august 2017 #2041 Skrevet 18. august 2017 4 timer siden, lilletrilleline skrev: Pause i forholdet og bryllupet avlyst. Sjokk. Mente hun det bokstavelig? For meg virket det som tanker, selvfølgelig for å høyne lesertallet. Men hun bekreftet vel aldri at de faktisk har slått opp (midlertidig) eller? 3
Friluftsdame Skrevet 18. august 2017 #2042 Skrevet 18. august 2017 58 minutter siden, gjest91 skrev: Mente hun det bokstavelig? For meg virket det som tanker, selvfølgelig for å høyne lesertallet. Men hun bekreftet vel aldri at de faktisk har slått opp (midlertidig) eller? Neida, men om du forsøker å dra en rød tråd i det Anna skriver så blir du mer enn betenkt. Ikke lenge siden hun tvang hele gjengen inkl samboer til å skifte til hennes etternavn. For så å flytte hele familien Rasmussen til Oslo, for så å dra gjengen tilbake, for så å hentyde pause og bryllup på is. Det er ganske drøyt! For å få klikk. Og denne dama skal om kort tid gi ut bok. Sin ærlige historie. Anna ærlig? Hæ? Not 31
gjest91 Skrevet 18. august 2017 #2043 Skrevet 18. august 2017 Forstår ikke at jan kan trives med en så uhyre ustabil og umoden jentunge, men der igjen, så er det vel nettopp der de passer sammen også. Like barn leker best. 17
Solivagant Skrevet 19. august 2017 #2044 Skrevet 19. august 2017 Ikke sjokkerende at hun drar noe slikt tullball etter en dag på 4. plass. 7
J.. Skrevet 19. august 2017 #2045 Skrevet 19. august 2017 6 timer siden, gjest91 skrev: Forstår ikke at jan kan trives med en så uhyre ustabil og umoden jentunge, men der igjen, så er det vel nettopp der de passer sammen også. Like barn leker best. Det er faktisk sinnsykt at en sånn person får lov å ha ansvaret selv for 3 andre mennesker.. 21
Lapper Skrevet 19. august 2017 #2046 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, J.. skrev: Det er faktisk sinnsykt at en sånn person får lov å ha ansvaret selv for 3 andre mennesker.. Men om du mener at hun ikke klarer og ha ansvaret for 3 barn så plukker du opp mobilen og slår nummeret til BV. 2
J.. Skrevet 19. august 2017 #2047 Skrevet 19. august 2017 3 minutter siden, Lapper skrev: Men om du mener at hun ikke klarer og ha ansvaret for 3 barn så plukker du opp mobilen og slår nummeret til BV. Hva om jeg allerede har gjort det? Det kan jo ikke du vite noe om. 18
vafle Skrevet 19. august 2017 #2048 Skrevet 19. august 2017 (endret) tydelig at blogginnehaver har laget en plan for hva som skal skrives om langt fram i tid. For litt siden - gleder seg til bryllup og ser fram til det. Et par tamme innlegg om bryllup. Nå blir det ærlig talt for mye, så vi avlyser det bittelitt. Ja, og så tar vi med "pause i forholdet " i tittelen. Endret 19. august 2017 av vafle 4
Zokutine Skrevet 19. august 2017 #2049 Skrevet 19. august 2017 Makan til sutring. Er så tydelig at bloggere ikke vet hva et "vanlig" liv er, med 100% jobb på begge foreldre, med barn og andre forpliktelser. Med en gang det er litt mer utfordrende hverdag så vurderer hun å ta en pause i forholdet? (Men det er jo selvsagt noe hun bare sier for å få klikk) Hun legger vel opp til å trekke seg fra SVD. 11
Gjest Topptur Skrevet 19. august 2017 #2050 Skrevet 19. august 2017 Hun får jammen gjennomgå på både insta og FB. Ikke mange som forsvarer henne lenger. Rart at det får stå.
Summ Skrevet 19. august 2017 #2051 Skrevet 19. august 2017 2 minutter siden, Zokutine skrev: Makan til sutring. Er så tydelig at bloggere ikke vet hva et "vanlig" liv er, med 100% jobb på begge foreldre, med barn og andre forpliktelser. Med en gang det er litt mer utfordrende hverdag så vurderer hun å ta en pause i forholdet? (Men det er jo selvsagt noe hun bare sier for å få klikk) Hun legger vel opp til å trekke seg fra SVD. I et "vanlig" liv, er 100% stillinger veldig vanskelig å få etter kun å ha fullført grunnskolen... 4
Zokutine Skrevet 19. august 2017 #2052 Skrevet 19. august 2017 21 minutter siden, Summ skrev: I et "vanlig" liv, er 100% stillinger veldig vanskelig å få etter kun å ha fullført grunnskolen... Ja, så mye fritid som hun har hatt, nå som hun ikke er alenemor lenger, kunne hun jo brukt på å ta seg en utdannelse. Aldri dumt å ha noe å falle tilbake på når clickbait'sene ikke virker lenger.. 11
J.. Skrevet 19. august 2017 #2053 Skrevet 19. august 2017 6 minutter siden, Zokutine skrev: Ja, så mye fritid som hun har hatt, nå som hun ikke er alenemor lenger, kunne hun jo brukt på å ta seg en utdannelse. Aldri dumt å ha noe å falle tilbake på når clickbait'sene ikke virker lenger.. Å være alenemor er heller ikke ett hinder for å ta utdannelse/jobbe,det krever bare litt mer av vedkommende.. Men hun trives vel med å gjøre ingenting for millioninntekt (så lenge det varer..) For konsekvenstenking og planlegging er ikke A sin sterkeste side akkurat.. 14
Zokutine Skrevet 19. august 2017 #2054 Skrevet 19. august 2017 2 minutter siden, J.. skrev: Å være alenemor er heller ikke ett hinder for å ta utdannelse/jobbe,det krever bare litt mer av vedkommende.. Men hun trives vel med å gjøre ingenting for millioninntekt (så lenge det varer..) For konsekvenstenking og planlegging er ikke A sin sterkeste side akkurat.. Nei det er jeg enig i, men tenkte at det burde vært enda lettere når hun hadde en partner. Hadde vel ikke vært så usunt å møtt litt andre mennesker og, få litt andre impulser. Er selvsagt mange alenemødre som gjør en super innsats med å både ta seg av barn, ta utdannelse og jobbe :-) 12
Lapper Skrevet 19. august 2017 #2055 Skrevet 19. august 2017 37 minutter siden, Summ skrev: I et "vanlig" liv, er 100% stillinger veldig vanskelig å få etter kun å ha fullført grunnskolen... Er det? Jobber med mange jeg som ikke har annet enn grunnskole oger i 100% jobb. Noen har også sjefsstilling. Så dette er ikke vanskelig. 3
Lapper Skrevet 19. august 2017 #2056 Skrevet 19. august 2017 56 minutter siden, J.. skrev: Hva om jeg allerede har gjort det? Det kan jo ikke du vite noe om. Jammen det er kjempe fint om du har gjort det..
fjær Skrevet 19. august 2017 #2057 Skrevet 19. august 2017 4 minutter siden, Lapper skrev: Er det? Jobber med mange jeg som ikke har annet enn grunnskole oger i 100% jobb. Noen har også sjefsstilling. Så dette er ikke vanskelig. Hvilke typer jobber er dette? Jeg ser på nav og finn at de krever relativ utdanning uansett hvilken jobb det er. Så veldig enkelt er det ikke å få jobb uten utdanning.. 12
Gjest Kaktuspotte Skrevet 19. august 2017 #2058 Skrevet 19. august 2017 Det er kanskje ikke så lenge før Jan sykemelder henne igjen.
Gjest Squill Skrevet 19. august 2017 #2059 Skrevet 19. august 2017 Nå kan de sitte der og le av kommentarer og debatter mens de casher inn og får haugevis av oppmerksomhet og mer PR til Skal Vi Danse og boksalg. Neste skritt nå er at leserens skal bli skjelt fordi vi overtolker, fordi vi vet egentlig ingenting om deres privatliv, og Anna er egentlig en helt. Det er jo i hvert fall alltid hovedbudskapet i alle innleggene, uavhengig av om det er Jan eller Anna som skriver. (Hvis jeg for øvrig hadde vært Jan, som oppi Annas absurde, barnslige krumspring var den som holdt fortet og jobben med tre unger, ville jeg for øvrig satt ekstremt pris på å bli hyllet som helt av partneren min en gang i blant. Men det er visst ikke sånn det funker. Det er visst bare én person i den familien som skal anerkjennes, og det er Anna.) Penger er det eneste som betyr noe. Men tenk, bare tenk, om hun kunne tatt et skritt tilbake og sett hvilke konsekvenser denne oppførselen faktisk får. For det første er det innmari dumt av henne å legge seg ut med den ekte fanskaren. De lojale leserne elsker Jan. De kjøper alle hyllesinnleggene hans, og responderer med tårer i øynene hver gang. Når Anna fremstiller det som at Jan blir taperen fordi hun må realisere seg selv, blir selv hennes ivrigste fans sinte på henne. Det har hun ikke råd til. Den andre, og mye mer alvorlige konsekvensen, gjelder en annen, mye viktigere instans i livet hennes. De som taper på at hele samfunnet, inkludert rektorer, lærere og foreldre kjenner til Anna som en barnslig, utleverende, vinglete og selvopptatt person. De som taper på at Anna kun, og da mener jeg kun, ser seg selv og sine behov. Det hadde nesten vært komisk, hvis det ikke hadde vært så forferdelig tragisk, at Anna hengte ut moren offentlig og kuttet henne ut av livet fordi moren ikke støttet henne nok. Med argumentasjonen at moren ikke satt Annas behov høyere enn sine egne. Det var noe med splinten i andres øyne og bjelken i sitt eget.
Summ Skrevet 19. august 2017 #2060 Skrevet 19. august 2017 38 minutter siden, Lapper skrev: Er det? Jobber med mange jeg som ikke har annet enn grunnskole oger i 100% jobb. Noen har også sjefsstilling. Så dette er ikke vanskelig. Hvilken generasjon snakker du om? Ja, jeg vet om mange som bor på bygda og har 100%stillinger. Er mange eldre osv som får jobb via felles kjente... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå