cattleya Skrevet 21. september #14121 Del Skrevet 21. september Alle dere som sier at Anna ikke har «giddet» p ta seg en utdannelse, eller at det «bare» er for henne å gjøre det kan umulig ha lest det hun skriver. Hun må jo ha rimelig sterk dysleksi slik hun formulerer seg. Det er virkelig ikke bare bare å greie det med hennes forutsetninger. Det finnes nok mange anekdotiske eksempler på folk som har fått det til på tross av Dysleksi, men det betyr ikke at det ikke er beinhardt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 21. september #14122 Del Skrevet 21. september AntiBullshit skrev (På 10.9.2024 den 18.58): Er jo helt utrolig uavhengig av hennes relasjon til Jan mtp autokorrektur som er standard på alle telefoner Ja dersom autokorrektur hadde nullet ut sterk Dysleksi så hadde det jo ikke vært noen sak… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 21. september #14123 Del Skrevet 21. september (endret) Red skrev (2 timer siden): Selvsagt skal ikke en voksen foreldre ta direkte kontakt med et barn og indirekte legge ansvaret for deres sønn sitt selvmord på et barn. Det er ikke forståelig i det hele tatt. Om enn tanken var at de ville være besteforeldre eller hva enn, slikt går via voksne og ikke direkte til et barn. Anna er veldig tydelig utsatt for alvorlig omsorgssvikt, i følge den beskrivelsen hun gir av hvilket liv hun levde fra hun var et barn på 11 år. Sex, fest, alkohol og farte byen rundt på barneskolen. Det er utrolig alvorlig. Foreldrene skjønte nok ikke helt hva dette med blogg var, for det var så nytt. Men det var mye annet som skulle ha ringt alle mulige bjeller. Det er vanskelig å se på Anna i dag. Hun er tydelig et produkt av sin egen ustabile oppvekst. Hun forsøker og jeg tror hun er et virkelig godt menneske. Men hun har ikke fått det hun skulle i oppveksten, og den videre oppveksten og overgangen til voksenlivet har også hindret henne til å utvikle seg mentalt og til å bli en reel voksenperson. Bloggen fortsatte å ødelegge livet hennes, og den gjorde det mulig for henne å stagnere i sin kognitive utvikling fordi hun ikke måtte forholde seg til en voksen verden, trengte ikke å ta utdannelse og har brukt all sin tid på uhensiktsmessig some som gir 0 utvikling av et menneske. Anna er et godt menneske (bare lite forståelsesfull om mye, men manglende kunnskap gjør henne ikke til et dårlig menneske) og hun fremstår som en veldig god mor. Men hun er sterk påvirket av et ustabilt liv, som hun kaver og kaver med å klare å hanskes med. Jeg skulle ønske hun kunne fått seg en utdanning og et stabilt arbeid slik at hun kunne finne en ro og en normal utvikling i livet. Desverre skaper en ustabilitet oppvekst desverre ustabilt voksenliv også. Om hun er et godt elle ikke godt menneske er det ikke lett å ta stilling til, men hun er et grådig menneske, og grådige mennesker er det ikke hyggelig å være i nærheten av. Grådigheten hiver folkeskikk, og tanker om egen fremferd over bord. Og nei hun fremstår på ingen måte som en god mor, hun mottok advarsler og kritikk for sin eksponering av egne barn og eget liv og hadde alle muligheter til å begrense seg, men millioner av kroner kom først der gitt. Jeg har tidligere skrevet at hun for 10 år siden var en varslet katastrofe med sin manglende sosiale trening, mangel på utdanning og mangel på innsikt i sin egen sosiale situasjon, jeg forstår nå (etter lesing i denne tråden) at dette antagelig var en varslet katastrofe endel år før hun ble kjendis, hvor var øvrigheta (og mor/far) når en som ikke engang er tenåring er aktiv sexuelt og drikker alkohol (og andre rusmidler?), hun er etter alle solemerker skadet psykisk av eget og andres misbruk. og muligens sin mors alkoholforbruk, (Link 1, Link 2). Endret 21. september av Handerrefyren rettet skrivefeil 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red Skrevet 21. september #14124 Del Skrevet 21. september Handerrefyren skrev (13 minutter siden): Om hun er et godt elle ikke godt menneske er det ikke lett å ta stilling til, men hun er et grådig menneske, og grådige mennesker er det ikke hyggelig å være i nærheten av. Grådigheten hiver folkeskikk, og tanker om egen fremferd over bord. Og nei hun fremstår på ingen måte som en god mor, hun mottok advarsler og kritikk for sin eksponering av egne barn og eget liv og hadde alle muligheter til å begrense seg, men millioner av kroner kom først der gitt. Jeg har tidligere skrevet at hun for 10 år siden var en varslet katastrofe med sin manglende sosiale trening, mangel på utdanning og mangel på innsikt i sin egen sosiale situasjon, jeg forstår nå (etter lesing i denne tråden) at dette antagelig var en varslet katastrofe endel år før hun ble kjendis, hvor var øvrigheta (og mor/far) når en som ikke engang er tenåring er aktiv sexuelt og drikker alkohol (og andre rusmidler?), hun er etter alle solemerker skadet psykisk av eget og andres misbruk. og muligens sin mors alkoholforbruk, (Link 1, Link 2). Jeg skreiv at hun er lite forståelsesfull og mangler kunnskap. I måten hun formidler seg i sine kanaler fremstår hun som en selvsentrert 16 åring som ikke skjønner noe som helst av verden. Og selvsagt er eksponeringen helt feil. Men det jeg prøver å si er at alt dette kommer fra et sted. Livet hennes har vært skadelig fra a-å. Vi er helt enig i at hun er er produkt av sin oppvekst og livshistorie. Men er dårlig menneske innerst inne. Hun bare skjønner ikke hva hun gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 21. september #14125 Del Skrevet 21. september Er det noen som vet hva som har skjedd? Har hun snakket om dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sfj85 Skrevet 21. september #14126 Del Skrevet 21. september Jeg ser på min 11 år gamle datter og tenker at det er helt sykt det hun drev med på den alderen . 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. september #14127 Del Skrevet 22. september Beetlegirl91 skrev (7 timer siden): Er det noen som vet hva som har skjedd? Har hun snakket om dette før? Aner ikke hva dette handler om, men det bekymrer meg at hun har en full blown "meltdown" på sine sosiale medier-kontoer - for klikk, penger og oppmerksomhet. Håper hun søker hjelp, for det begynner å bli tydelig at det er det hun trenger. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 22. september #14128 Del Skrevet 22. september Isild skrev (8 minutter siden): Aner ikke hva dette handler om, men det bekymrer meg at hun har en full blown "meltdown" på sine sosiale medier-kontoer - for klikk, penger og oppmerksomhet. Håper hun søker hjelp, for det begynner å bli tydelig at det er det hun trenger. Meltdown, eller kalkulert posting for å prøve å gjenskape suksessen fra glansdagene? Hun har aldri brydd seg om hvem hun kaster under bussen i sin higen etter penger og oppmerksomhet. 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. september #14129 Del Skrevet 22. september FruRosa skrev (2 minutter siden): Meltdown, eller kalkulert posting for å prøve å gjenskape suksessen fra glansdagene? Hun har aldri brydd seg om hvem hun kaster under bussen i sin higen etter penger og oppmerksomhet. Hun prøver sikkert å gjenskape noe - og bruker "hva som helst". Helt sikkert kalkulert som du sier. Ganske skremmende egentlig. Om det ikke er en meltdown vi er vitne til, så er det iallefall tydelig at hun har stagnert totalt et sted på veien. Dette hun holder på med avslører total mangel på div antenner. Uff... 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 22. september #14130 Del Skrevet 22. september Anna leser nok her inne - og da er det bare en ting å skrive her, siden "ingen forsvarte lille Anna"; søk hjelp umiddelbart store Anna, slik du holder på nå er skadelig for barna og deg selv! Håper du tar oppfordringen, Anna, fordi det er du som må ta tak, du må ta ansvar - ingen andre! 9 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. september #14131 Del Skrevet 22. september Istapp skrev (1 time siden): Anna leser nok her inne - og da er det bare en ting å skrive her, siden "ingen forsvarte lille Anna"; søk hjelp umiddelbart store Anna, slik du holder på nå er skadelig for barna og deg selv! Håper du tar oppfordringen, Anna, fordi det er du som må ta tak, du må ta ansvar - ingen andre! Viktig oppfordring. Støttes! Søk hjelp Anna, til å bearbeide, slik at du kan føle trygghet og finne gode nye mål for deg og barna dine. 13 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 23. september #14132 Del Skrevet 23. september Istapp skrev (På 22.9.2024 den 9.36): Anna leser nok her inne - og da er det bare en ting å skrive her, siden "ingen forsvarte lille Anna"; søk hjelp umiddelbart store Anna, slik du holder på nå er skadelig for barna og deg selv! Håper du tar oppfordringen, Anna, fordi det er du som må ta tak, du må ta ansvar - ingen andre! Det samme kan sies om barna hennes nå. Det er ingen som forsvarer dem mot det moren gjør mot dem nå, og har gjort lenge. Håper ikke hennes datter må skrive likt om noen år. «Ingen hjalp lille ********»…. Lan fort skje. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 23. september #14133 Del Skrevet 23. september Stargaze skrev (55 minutter siden): Det samme kan sies om barna hennes nå. Det er ingen som forsvarer dem mot det moren gjør mot dem nå, og har gjort lenge. Håper ikke hennes datter må skrive likt om noen år. «Ingen hjalp lille ********»…. Lan fort skje. Det er nettopp for å hjelpe barna, at jeg oppfordret Anna til å ta ansvar og selv ta tak nå. Barna trenger at Anna gjør endringer i sin væremåte og handlingsmåte. Det håper jeg Anna selv skjønner at hun må gjøre, hvis ikke håper jeg de som står henne nærmest agerer. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 23. september #14134 Del Skrevet 23. september Istapp skrev (15 minutter siden): Det er nettopp for å hjelpe barna, at jeg oppfordret Anna til å ta ansvar og selv ta tak nå. Barna trenger at Anna gjør endringer i sin væremåte og handlingsmåte. Det håper jeg Anna selv skjønner at hun må gjøre, hvis ikke håper jeg de som står henne nærmest agerer. Man kan jo håpe, men når ingenting har skjedd på 14 år så tviler jeg på at noen reagerer nå. Vi har jo vært igjennom sex på tv, naken teppelegging og publisering av nakenbilder i en liksom-hacking. Grusomt å se hvordan hun klager på egen oppvekst når hun så til de grader har neglisjert sine egne barns psykososiale utvikling. Snakk om å kaste stein i glasshus! 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 24. september #14135 Del Skrevet 24. september Stargaze skrev (17 timer siden): Det samme kan sies om barna hennes nå. Det er ingen som forsvarer dem mot det moren gjør mot dem nå, og har gjort lenge. Håper ikke hennes datter må skrive likt om noen år. «Ingen hjalp lille ********»…. Lan fort skje. Det kan veldig fort skje. Mitt bidrag til å skåne barna hennes er å aldri klikke inn på de gule clickbaitene. Hvis vi alle overser, så kanskje hun etterhvert slutter. Har forstått at ingen egentlig gidder å høre på henne når de først har klikket seg inn der, det er visst bare endeløs babling. Men det genererer vel penger å gå "innom" også (selv om man løper ut igjen) De eneste som evt kan påvirke Anna i noen grad er nok barnefedrene. De har mye de skulle sagt ift hva hun velger for barna. Han i utlandet kan man kanskje ikke regne med. Faren til eldste vet jeg ingenting om, men Jan er vel oppgående nok. Vel og merke fanboy som har applaudert alt drøyt før, men det er jo lov å håpe at han etterhvert ser det mer utenifra - og fra et utgangspunkt som handler om å skåne barna, ikke penger. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 24. september #14136 Del Skrevet 24. september Isild skrev (1 time siden): Vel og merke fanboy som har applaudert alt drøyt før Ja, det var jo han hun hadde sex med på Bloggerne og som tok bilder når hun la teppe toppløs 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 24. september #14137 Del Skrevet 24. september Lykkefrøet skrev (1 minutt siden): Ja, det var jo han hun hadde sex med på Bloggerne og som tok bilder når hun la teppe toppløs Får håpe han har blitt litt mer voksen iallefall. Herregud... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 24. september #14138 Del Skrevet 24. september Isild skrev (Akkurat nå): Får håpe han har blitt litt mer voksen iallefall. Herregud... Ja, men jeg er stygt redd for at han er av samme ulla. Jeg hører jo så mange klage over tiltak fra barnevernet som de selv mener er unødvendige. Jeg begriper ikke at disse to har fått holde på på denne måten uten at noen fra barnevernet reagerer. Er det noen som hadde trengt foreldrekurs, så er det vel de? Vi kan vel bare leve i håpet, men hun ser jo akkurat nå ut til å være midt i en psykisk krise. Jeg begriper bare ikke hva som foregikk i hodet hans når han var med på alt det tullet. Én ting er hva de finner på hjemme bak lukkede dører. Voksne folk kan være så kinky de vil i sin private sfære. Det å dele dette med hele verden, da fremstår de jo like nedsnødd begge to. De er jo to såkalt voksne som har ment at disse stuntene var en glup idé. Og hele fire barn har de kastet inn i dette sirkuset. Minner jo mer om et vandrende sinnssykehus. Herremin altså! 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SH# Skrevet 26. september #14139 Del Skrevet 26. september cattleya skrev (På 21.9.2024 den 20.20): Alle dere som sier at Anna ikke har «giddet» p ta seg en utdannelse, eller at det «bare» er for henne å gjøre det kan umulig ha lest det hun skriver. Hun må jo ha rimelig sterk dysleksi slik hun formulerer seg. Det er virkelig ikke bare bare å greie det med hennes forutsetninger. Det finnes nok mange anekdotiske eksempler på folk som har fått det til på tross av Dysleksi, men det betyr ikke at det ikke er beinhardt. Nå er det vell gode hjelpemidler for de med dysleksi. Det hadde vært fullt mulig å tatt noen fag i ny og ne. Mange som har småbarn og er i jobb, som tar videreutdanning eller master. Men man må jo ofre noe..... som å sitte igjen hjemme å lese, mens resten av familien er på påskeferie. Eller at huset ser litt bomba ut til tider. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 26. september #14140 Del Skrevet 26. september SH# skrev (51 minutter siden): Nå er det vell gode hjelpemidler for de med dysleksi. Det hadde vært fullt mulig å tatt noen fag i ny og ne. Mange som har småbarn og er i jobb, som tar videreutdanning eller master. Men man må jo ofre noe..... som å sitte igjen hjemme å lese, mens resten av familien er på påskeferie. Eller at huset ser litt bomba ut til tider. Ja, det er gode hjelpemiddeler men det betyr ikke at alke uavhengig av grad av dysleksi greier det. Et hjelpemiddel betyr ikke at det ikke er beinhardt hvis man virkelig strever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå