Gå til innhold

Anna Rasmussen

Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

J.. skrev (På 31.8.2024 den 11.40):

Moren (som bodde alene med A når dette skjedde) lot jo 15 år gamle Anna fullføre svangerskapet som startet dette kaoset.

Litt for sent å begynne å oppdra en snart 30 år gammel voksen..

Anna fortalte ikke moren at hun var gravid før hun var langt over 12 uker, og moren fikk henne faktisk til å søke om senabort, men de fikk avslag fordi Anna egentlig ikke ønsket å gjøre det. Alt dette husker jeg fra bloggingen hennes! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melus skrev (42 minutter siden):

Anna fortalte ikke moren at hun var gravid før hun var langt over 12 uker, og moren fikk henne faktisk til å søke om senabort, men de fikk avslag fordi Anna egentlig ikke ønsket å gjøre det. Alt dette husker jeg fra bloggingen hennes! 

Det samsvarer ikke med hva hun sier her -

"Jeg følte meg veldig presset til å ta abort. Familien min mente abort var den beste løsningen, og jeg følte meg presset til å gi etter. Men sta som jeg er, sto jeg på mitt. Selv var jeg aldri i tvil om hva jeg ønsket. Men jeg ga nesten etter for presset på et tidspunkt. Det opplevdes en stund som at jeg var veldig alene om valget, og tenkte: «Greit, hvis alle mener jeg bør ta abort, så!». Men da jeg var på tidlig ultralyd i uke åtte, ble jeg helt sikker på min beslutning, forteller Anna Rasmussen."

https://www.babyverden.no/baby/anna-ble-gravid-pa-ungdomsskolen/

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bruker- og persondebatt.

Måne, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre og verre dag for dag dette her…blir så lei meg med tanke på de fire barna som lever borti dette. Så ekstremt desperat. Jo mer desperat  hun blir, jo mer sikker blir jeg på å aldri gi henne ett klikk. IMG_1301.thumb.jpeg.d299dac2a9a729a2fd24f3bed2fc0747.jpeg

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo være psyk, ingen oppegående mennesker som utleverer barna sine så til de grader på Snap. Herregud, for et togkræsj hun er.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (23 minutter siden):

Hun må jo være psyk, ingen oppegående mennesker som utleverer barna sine så til de grader på Snap. Herregud, for et togkræsj hun er.

Hun utleverer barna for å tjene penger på dem! Noe så tarvelig! 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teflonhjernen skrev (46 minutter siden):

Verre og verre dag for dag dette her…blir så lei meg med tanke på de fire barna som lever borti dette. Så ekstremt desperat. Jo mer desperat  hun blir, jo mer sikker blir jeg på å aldri gi henne ett klikk. 

I dagens snap så handlet det bare om hvor utslitt hun var etter helgen og etter barnas skolestart. Det var bare klaging og sutring. Ikke verdt å se, men som andre her i tråden har nevnt, det er som et tog kræsj, vi kan ikke la være å se. 

Screenshot_20240902-110240_Snapchat.jpg

Endret av Really
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 timer siden):

Det er dessverre ikke bare henne, men ja, dette er bare trist! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (3 timer siden):

Verre og verre dag for dag dette her…blir så lei meg med tanke på de fire barna som lever borti dette. Så ekstremt desperat. Jo mer desperat  hun blir, jo mer sikker blir jeg på å aldri gi henne ett klikk. IMG_1301.thumb.jpeg.d299dac2a9a729a2fd24f3bed2fc0747.jpeg

Hun virker syk. Burde virkelig få hjelp.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (40 minutter siden):

Det er dessverre ikke bare henne, men ja, dette er bare trist! 

Ikke mange som er nede på dette lavmålsnivået her i Norge nei. Gudskjelov.

Dette er bare helt hårreisende.

Faren til de minste bør ha en sterk sak om han ønsker barna 100%.

Moren er i hvert fall ikke opptatt av barnas beste.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun la ut nå at hun ikke forsto at far kan hindre mor fra å flytte hjem til hjemstedet når de har felles barn. Forstår hun ikke at far også har rettigheter. Hun virker så utrolig lite reflektert og umoden. 

Ser bare ting fra en side. Blir vel sittende på Sørlandet hun da hvis faren til barna ikeke vil flytte til Stavanger… 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (22 minutter siden):

Det hun la ut nå at hun ikke forsto at far kan hindre mor fra å flytte hjem til hjemstedet når de har felles barn. Forstår hun ikke at far også har rettigheter. Hun virker så utrolig lite reflektert og umoden. 

Ser bare ting fra en side. Blir vel sittende på Sørlandet hun da hvis faren til barna ikeke vil flytte til Stavanger… 

hun kan vel flytte ,men må melde til far? eller har jeg mistforstått noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud - er det mulig? Det er HELT sykt at fedre kan stoppe mødre i å bare ta med barna å flytte til andre enden av landet liksom 😆😆 tenker hun hadde syns det var tipp topp om Jan bestemte seg for å ta med de to minste å flytte til Harstad 🤡🤡 ……. Eller - det burde visst være egne regler for visst mor vil flytte HJEM der hun kommer fra- for det burde alltid være greit uansett - og hvis mor bare vil flytte til et annet sted - da burde alle (??) være litt mer positive lizzom…… 🙄🙄 

Det er vel kanskje derfor man skal til mekling dersom en part (ikke nødvendigvis bare mor) ønsker å flytte uten den andres smrykke…. for å nettopp se til at barnets beste blir tatt hensyn til (ikke foreldren, selv om den ikke har familie i nærheten 😵‍💫

Endret av Vintermåne
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cas12 skrev (1 time siden):

Nei, hun kan ikke bare flytte nei, så lenge begge har foreldreansvar må begge samtykke til dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at hun fortsatt at omsorgen for alle barna. Hun sitter jo å syter fordi hun kjenner seg overveldet av å skulle rekke en legetime, fotballtrening, sommerfest og foreldresamtale fordelt på en uke. Altså what? Skulle likt å sette henne som fulltidsstudent med deltidsjobb og verv. Da er det plutselig forelesninger, trening, jobb, matlaging, selvstudier og labbing frem og tilbake hjemme/studie/jobb alt i løpet av en dag. Hun kan jo ikke være vandt til å gjøre noe som helst hvis hun blir helt satt ut og må klage til offentligheten av å ha 4-5 småting (som å gå til legen) 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cas12 skrev (3 timer siden):

Hun kan flytte, men ikke ta med seg barna mot fars ønske. Han må godkjenne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det beror på hvordan de har fordelt omsorgen. Har de delt fast bosted, må begge foreldre godkjenne flytting. Hvis de ikke har det, så plikter likevel den forelderen som ønsker å flytte å informere den andre i god tid. Motsetter annen part seg blir det mekling, og i ytterste konsekvens dras det inn for domstolene for avgjørelse.

Jeg vet ikke hvordan Jan er eller hva han ønsker, men sett at han ønsker delt omsorg og bosted, så er det heldigvis ikke slik at mor automatisk har rett lengre. Å bygge sak mot Anna burde heller ikke være så vanskelig. Hun gjør det basically selv. Hun skjønner det kanskje ikke, men etter hva jeg oppfatter i denne tråden så deler hun altfor mye og ganske mye kritikkverdig. Det er som å bevitne et togkrasj i sakte fart.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Det beror på hvordan de har fordelt omsorgen. Har de delt fast bosted, må begge foreldre godkjenne flytting. Hvis de ikke har det, så plikter likevel den forelderen som ønsker å flytte å informere den andre i god tid. Motsetter annen part seg blir det mekling, og i ytterste konsekvens dras det inn for domstolene for avgjørelse.

Jeg vet ikke hvordan Jan er eller hva han ønsker, men sett at han ønsker delt omsorg og bosted, så er det heldigvis ikke slik at mor automatisk har rett lengre. Å bygge sak mot Anna burde heller ikke være så vanskelig. Hun gjør det basically selv. Hun skjønner det kanskje ikke, men etter hva jeg oppfatter i denne tråden så deler hun altfor mye og ganske mye kritikkverdig. Det er som å bevitne et togkrasj i sakte fart.

Oki sånn og forstår, jeg måtte bare melde og så var det ikke noe stress og flytte,men kanskje noe annet når man har vert gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki sånn og forstår, jeg måtte bare melde og så var det ikke noe stress og flytte,men kanskje noe annet når man har vert gift

Det kommer som sagt an på omsorgsfordelingen partene har blitt enige om. Om bosted kun er registrert hos den ene parten, så trenger ikke den andre parten godkjenne flyttingen - Hen må kun informeres. Kanskje har ikke den andre parten noen innsigelser, eller så har de det og da kan det i ytterste konsekvens ende i retten. Antar at retten tar stilling til spørsmål omkring omsorgsfordelingen, så slike saker kan gå alle veier. Jeg tviler dog på at giftermål har noen innvirkning på foreldreskapet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter hun og utleverer sønnen. Hun legger ut i detaljer om hva som har skjedd. 😢 

Hva surrer seg i hodet på den moren? DETTE ER IKKE GREIT. Er der ingen som klarer å stanse henne? 

Jeg hørte langtfra alt og trykket meg fort gjennom, da hun snakker i et toneleie som kjeder meg. 

Nå er det nok Anna. Skjerp deg ! Etter min mening så skader hun sitt eget barn med dette.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...