Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2018 #9141 Skrevet 30. august 2018 8 minutter siden, Truka skrev: Jeg forsvarer absolutt ingen ting av det A og J har gjort når det kommer til disse konkurransene, men jeg tenker i mitt stille sinn at det skal nerver til å stå i den stormen hun står i nå. Hun fremstår ikke så sterk fra før, så dette må ta veldig på. Jeg synes det er så leit at ingen rådgivere, familie eller andre, har stoppet dette sirkuset før. Håper noen holder rundt henne, og at noen hjelper henne. Jeg er enig med deg i dette også. Akkurat hun her har jeg mange ganger tenkt: hvor er de som skal gi henne råd slik at hun ikke gang på gang ødelegger for seg selv og sin egen troverdighet?
Diamant Skrevet 30. august 2018 #9142 Skrevet 30. august 2018 10 minutter siden, Truka skrev: Jeg forsvarer absolutt ingen ting av det A og J har gjort når det kommer til disse konkurransene, men jeg tenker i mitt stille sinn at det skal nerver til å stå i den stormen hun står i nå. Hun fremstår ikke så sterk fra før, så dette må ta veldig på. Jeg synes det er så leit at ingen rådgivere, familie eller andre, har stoppet dette sirkuset før. Håper noen holder rundt henne, og at noen hjelper henne. Helt enig i at hun ikke virker sterk fra før, men hvorfor publiserer hun innlegg og falske konkurranser som hun vet vil skape reaksjoner, når hun vet hun ikke tåler å stå i stormen som følger i etterkant? 17
Veslefrikk Skrevet 30. august 2018 #9143 Skrevet 30. august 2018 9 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg er enig med deg i dette også. Akkurat hun her har jeg mange ganger tenkt: hvor er de som skal gi henne råd slik at hun ikke gang på gang ødelegger for seg selv og sin egen troverdighet? Tror du virkelig at hun er mottagelig for råd? Tvilsomt. 8
Ny Bruker Skrevet 30. august 2018 #9144 Skrevet 30. august 2018 På 29.8.2018 den 2.16, mammanicolene skrev: Er dette en spøk? Det er faktisk det styggeste jeg har sett. Er dette kjøkkenet de har nå? Det er kjøkkenet i hybelleiligheten i huset deres. 4
Gjest Bøff Eløff Skrevet 30. august 2018 #9145 Skrevet 30. august 2018 Skal man svindle andre må man faktisk tåle å stå i det om man blir tatt. Tyver handler i fengsel uavhengig om de bli lei seg for at de ble tatt, straff måles ikke ut etter hvor mye man tåler, men hva man har gjort.
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2018 #9146 Skrevet 30. august 2018 31 minutter siden, Blondie65 skrev: Enig. Har lyst å presisere noe av det du skrev: Alle gjør feil innimellom. Det er ikke feilene i seg selv som er problemet. Det er hvordan man håndterer dem. Et godt eksempel er Petter Northug, som ikke bare kjørte i fylla, men stakk og prøvde å lyge om hvem som kjørte. Heldig for han hadde han en sponsor som så mer enn selve handlingen og satte i verk tiltak. Petter Northug ble kjent som han som gjorde noe dumt, angret og beklaget, og gjorde opp for seg. Så det å gjøre feil er ikke nødvendigvis det de kritiseres for. Det kritikken handler om er hvordan man håndterer feilene sine. F.eks. kunne det her vært sagt: Her gjorde VI feil, dette har vi forsøkt å rette opp i, men tiltakene vi satte i gang er ikke nok til at vi unngår boten. Dette vil vi lære av i fremtiden slik at vi ikke fremstår som noen som prøver å lure leserne våre. Siden de ikke velger den løsningen, betyr det at de ikke har forstått alvoret? Det er nærliggende å tenke det. Det er også en mulig forklaringsmodell at bloggere er vandt til å ha full regi på hvordan de fremstiller seg selv. De har sin kanal og kan skalte og valte med sannheten som de ønsker. De iscenesetter seg selv på daglig basis og går ikke av veien for å ty til løgn for å fremstille seg best mulig. Kanskje de på et tidspunkt glemmer at livet ikke egentlig er slik. Tross alt har de bedrevet businessen sin uhindret i årevis. Det er jo faktisk slik at AR er den FØRSTE som bøtlegges og vi vet alle akkurat hvor Texas bransjen har vært i forhold til lover og regler. Jeg bet meg merke i at det ble presisert at NÅ KAN TILSYNET SELV GI BØTER, og det fryder meg! Det riset bak speilet har ikke eksistert tidligere og har alltid vært et argument for bloggforsvarerne. «FO (tidligere) har ikke sagt noe, så da er en bare sure misunnelige kjerringer som ikke har peiling» Vel, vel, vel, sier jeg bare. Jeg satser på at dette får bloggerne til å tenke seg om to ganger før de bryter markedsføringsloven. Straff er jo også ment å ha en preventiv effekt.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2018 #9147 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tror du virkelig at hun er mottagelig for råd? Tvilsomt. Det kan være at hun hadde tatt i mot råd hvis hun fikk rådet fra noen hun stolte på.
Snuppah00 Skrevet 30. august 2018 #9148 Skrevet 30. august 2018 30 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg er enig med deg i dette også. Akkurat hun her har jeg mange ganger tenkt: hvor er de som skal gi henne råd slik at hun ikke gang på gang ødelegger for seg selv og sin egen troverdighet? Hjelper da virkelig ikke å gi denne jenta råd når hun ikke hører. Vet jo sta hun er. Anna hører ikke på noen. 8
Christiane_W Skrevet 30. august 2018 #9149 Skrevet 30. august 2018 Saken er også omtalt hos NRK https://www.nrk.no/rogaland/_mamma-til-michelle_-far-100.000-kroner-i-bot-1.14182277 og Dagbladet https://www.dagbladet.no/kjendis/anna-rasmussen-far-bot-pa-100-000-kroner/70156825. 11
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2018 #9150 Skrevet 30. august 2018 (endret) Sletter denne, ser ut til at NRK hadde gjort seg de samme betraktningene som jeg. Endret 30. august 2018 av CecilieX
Ostepooopp Skrevet 30. august 2018 #9151 Skrevet 30. august 2018 Hun kan styre sitt eget kommentarfelt, men hun har heldigvis ingen råderett over kommentarfeltene til avisene. Der får heldigvis sannheten stå! Morna Anna! 😆 23
261010 Skrevet 30. august 2018 #9153 Skrevet 30. august 2018 Skjønner ikke hvordan Anna kan påstå at det er EN person som er ute etter å ta henne. Tror hun virkelig det stemmer? Jeg er en av de som har meldt inn til FT om hennes Facebook konkurranser..( det eneste jeg har gjort også forresten ) Er jeg ute etter å ta henne fordi jeg syns at lovbrudd ikke er OK? Betyr det at det er jeg som har meldt inn alt, kontaktet jobben til Jan, meldt til barnevernet osv? Blir virkelig helt målløs av den dama Godt media og folk fikk vite hva hun holder på med!! 40
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. august 2018 #9154 Skrevet 30. august 2018 Enda et bevis på at hun ikke klarer å skille person(er) fra sak, er at hun har bilde av hele sin familie som eneste bilde i et innlegg som dette! Barna hennes er ikke skyld i det som har skjedd.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. august 2018 #9155 Skrevet 30. august 2018 On 8/29/2018 at 2:45 PM, Aurora** said: Halleluja!!! Dette var faen meg på tide! Kommer det en sutrevideo fra Anna snart mon tro? Jeg tror heller hun stikker til Stavanger snart. Eller at moren kommer en tur til de.
Aurora** Skrevet 30. august 2018 #9156 Skrevet 30. august 2018 18 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev: Jeg tror heller hun stikker til Stavanger snart. Eller at moren kommer en tur til de. Hun kommer nok til å gå under jorden en periode tenker jeg 8
TøffeSnåkus Skrevet 30. august 2018 #9157 Skrevet 30. august 2018 Det aller verste her er totalt avskriving av eget ansvar og oppfølging av konkurranser på hennes facebookside. At i det hele tatt Jan tillater at hun skriver på denne måten er helt krise på alle måter. Samtidig er hun ikke den eneste som driver konkurranser uten å trekke vinnere, dette gjør flere nettbutikker hver eneste dag med utrolig mange følgere men de gidder ikke menneskene her inne å henge seg opp i fordi det er ikke en blogger. Akkurat det synes jeg er veldig synd faktisk. Anna sliter med å snu denne skuten om hun ikke tar grep eller søker gode råd. De koster men kan tjenes inn igjen om hun evner å forstå hun trenger hjelp. OG da IKKE av likesinnede bloggere som ikke forstår seg på omdømmebygging og merkevarebygging. Jan er helt ute, at han får jobbe med dette hos en seriøs bedrift sier sitt. De har ikke gjort Research for å si det sånn. Jeg håper hun lykkes og snur skuten, men jeg har mine tvil og det blir hennes vonde lærepenge i livet. Hun må gå i seg selv om hun skal klare dette og det ser det ikke ut til at hun klarer dessverre. Det å drive business er krevende og hun evner ikke å gjøre det Raad f eks gjør, å selge som hakka møkk på klær via affiliateavtaler. Bloggere blir late og gidder ikke gjøre den krevende jobben...for det krever mye. 7
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #9158 Skrevet 30. august 2018 (endret) Bloggeren skylder også på denne leseren som har klaget henne inn. Anna Rasmussen; dersom du hadde forholdt deg til lovverket og ikke prøvd å svindle leserene dine ville ikke du fått bot heller. Det er på tide at Rasmussen tar til vett og tar ansvar for seg selv! Jeg blir så forbanna provosert av denne barnslige sutringen! «Resultatet er at jeg sitter med en bot fra forbrukertilsynet på 100.000 kroner. Som er fryktelig urettferdige penger å betale for å være for sen ute med å trekke fem vinnere på Facebook, på konkurranser jeg ikke en gang trengte å ha.» Endret 30. august 2018 av Snaskesnusken 30
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. august 2018 #9159 Skrevet 30. august 2018 (endret) At hun ikke trengte disse konkurransene, er jo faktisk ikke relevant heller, men det ser hun ikke selv. Endret 30. august 2018 av Mrs. Random Nick
Summ Skrevet 30. august 2018 #9160 Skrevet 30. august 2018 Tenk at hun antydet at FT begikk en feil, hun er jo helt uskyldig i dette.. bildet i innlegget virker som om hun har brukt for at folk skal syns synd på henne.. Altså hun mener at en dame ødelegger for henne? Nei, du ødelegger for deg selv Anna! Du begikk lovbrudd, noen sa ifra om lovbruddet ditt, du ble tatt! Hvis du fyllekjører og noen ringer politiet, er det ikke den som sa ifra sin feil... 49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå