Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. juli 2018 #8281 Skrevet 25. juli 2018 Anna deler svært sensitive opplysninger om bekjente. Hennes logikk: Dette er helt udramatisk og noe man må tåle. Mads Hansen påpeker noe som helt åpenbart er feil. Hennes logikk: FAEN TA DEG, DITT JÆVLA SVIN!!!!! HELVETE!!!!!!! FAENNNNNN!!!! DU HAR ØDELAGT ABSOLUTT AAAAALLLTTTTT!!!!!
hobbykokken Skrevet 25. juli 2018 #8282 Skrevet 25. juli 2018 Hun skriver først i innlegget at hun har vært åpen om sine psykiske lidelser, det har ikke jeg fått med meg? 10
Diamant Skrevet 25. juli 2018 #8283 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, gjestgitt skrev: Jeg er litt usikker hva du vil frem til, er det å legge ut masse bilder i sosiale medier en måte for foreldrene å si at de stolte og glad i barna? Å la barna være i fred i denne sammenhengen betyr jo at barna ikke skal brukes som inntektskilder i sosiale medier og beskytte dem. Det betyr ikke at man skal ignorere barnet fullstendig og ikke gi de ros og kjærlighet. Det er ikke sort/hvitt. Jeg tror ikke det var det hun mente. Hun skrev at hun skulle ønske foreldrene sa at de var stolte og glad i henne. Jeg synes det var litt vondt å lese 6
Gjest Sjokka Skrevet 25. juli 2018 #8284 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, hobbykokken skrev: Hun skriver først i innlegget at hun har vært åpen om sine psykiske lidelser, det har ikke jeg fått med meg? Hun har vært åpen om angst. Og at hun er psykisk nede...
Gjest Reputation Skrevet 25. juli 2018 #8285 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 20 timer siden, hobbykokken skrev: Hun skriver først i innlegget at hun har vært åpen om sine psykiske lidelser, det har ikke jeg fått med meg? Hun var skrevet en del om at hun har hatt det vanskelig, uten å nevne "lidelser". Om det er faktiske diagnoser eller selvsatt vet jeg ikke. Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 26. juli 2018 av Reputation
Aurora** Skrevet 25. juli 2018 #8286 Skrevet 25. juli 2018 23 minutter siden, Gregor Clegane skrev: Anna deler svært sensitive opplysninger om bekjente. Hennes logikk: Dette er helt udramatisk og noe man må tåle. Mads Hansen påpeker noe som helt åpenbart er feil. Hennes logikk: FAEN TA DEG, DITT JÆVLA SVIN!!!!! HELVETE!!!!!!! FAENNNNNN!!!! DU HAR ØDELAGT ABSOLUTT AAAAALLLTTTTT!!!!! Spot on. Må ikke glemme at Mads mobber henne grovt 7
Gjest Gregor Clegane Skrevet 25. juli 2018 #8287 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, Aurora** skrev: Spot on. Må ikke glemme at Mads mobber henne grovt Ja, bevares. Det er noe så forferdelig også, har aldri sett maken ved noe tilfelle.
Poltergeist Skrevet 25. juli 2018 #8291 Skrevet 25. juli 2018 Er egentlig helt utrolig at når så mange har kommet med konstruktive tilbakemeldinger, er det likevel ingenting som når igjennom til AR. Hvis noen kritiserer meg for noe, vil jeg umiddelbart reflektere over det og eventuelt gjøre noe med det, hvis kritikken er reell. 17
exictence Skrevet 25. juli 2018 #8292 Skrevet 25. juli 2018 20 minutter siden, Diamant skrev: Takk. Jeg har det bra. 20 minutter siden, gjestgitt skrev: Jeg er litt usikker hva du vil frem til, er det å legge ut masse bilder i sosiale medier en måte for foreldrene å si at de stolte og glad i barna? Ville kanskje frem til at det er godt å vite at foreldrene er stolte og glade i en. Vet ærlig talt ikke hvor galt det er å legge ut skrytebilder av sine barn. Er ikke det hyggelig da? Jeg forstår sikkert ikke. 20 minutter siden, gjestgitt skrev: Å la barna være i fred i denne sammenhengen betyr jo at barna ikke skal brukes som inntektskilder i sosiale medier og beskytte dem. Det betyr ikke at man skal ignorere barnet fullstendig og ikke gi de ros og kjærlighet. Det er ikke sort/hvitt. Håper du har gode folk rundt deg som gir deg all den kjærligheten du fortjener ❤️ Forstår det. Barna skal ikke brukes kun til inntektskilder. Viktig at barn får mye kjærlighet. Ser faktisk ikke helt det store problemet med at bilder av dem blir lagt ut hvis det er glade koselige bilder. Takk. Jeg klarer meg veldig fint. Har mange gode venner. Har ikke god kontakt med foreldrene, men hører nå på dem når de kontakter meg. De liker å snakke om seg og sitt. 2
Aurora** Skrevet 25. juli 2018 #8293 Skrevet 25. juli 2018 37 minutter siden, FruRosa skrev: Og hun klager på at MH henger henne ut... Oh the ironi 😂 6
Poltergeist Skrevet 25. juli 2018 #8294 Skrevet 25. juli 2018 2 minutter siden, Aurora** skrev: Oh the ironi 😂 Lurer på hvor mye spetakkel det hadde blitt hvis "hele" kjendisnorge hadde gått i mot henne slik MH gjorde. 😂 3
Oktnxbye Skrevet 25. juli 2018 #8295 Skrevet 25. juli 2018 Akkurat nå, Poltergeist skrev: Er egentlig helt utrolig at når så mange har kommet med konstruktive tilbakemeldinger, er det likevel ingenting som når igjennom til AR. Hvis noen kritiserer meg for noe, vil jeg umiddelbart reflektere over det og eventuelt gjøre noe med det, hvis kritikken er reell. Jeg tror det er litt av problemet. AR ser ikke på kritikken som reell fordi hun skjønner den ikke. Hun ser på alt annet enn "åååh jeg eeeeeeelsker bloggen din Anna du er best og verdens beste mor og alle skulle vært som deg" som alvorlig mobbing og hat. 10
gjestgitt Skrevet 25. juli 2018 #8296 Skrevet 25. juli 2018 31 minutter siden, Diamant skrev: Jeg tror ikke det var det hun mente. Hun skrev at hun skulle ønske foreldrene sa at de var stolte og glad i henne. Jeg synes det var litt vondt å lese Hun skrev også at hun skulle ønske at foreldrene ikke lot henne være i fred, til et innlegg som støttet under at barn må beskyttes i sosiale medier og at barna må få være i fred (ikke bokstavlig, altså). Jeg stilte spørsmål for jeg ville ikke anta, ble bare litt usikker hva hun mente med innlegget. Helt enig at det var litt vondt å lese, ingen barn (voksne og små) fortjener å bli neglisjert av sine foreldre. Vi trenger alle kjærlighet og jeg håper (som jeg skrev ) inderlig at vedkommende har gode folk rundt seg. 7
gjestgitt Skrevet 25. juli 2018 #8297 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: De fleste som handler i en butikk går ikke til personangrep på de ansatte. Jeg har jobbet i serviceyrket i flere år og møtt flere ufine folk som ikke har problemer med å spre edder og galle, uten at jeg har fortjent det Endret 25. juli 2018 av gjestgitt 19
Zenhouse Skrevet 25. juli 2018 #8298 Skrevet 25. juli 2018 Lurer litt på hvor blogg- kollegaene er oppi dette? Altså- hvis jeg i en jobb der kundene/brukerne mine klager på jobben jeg utfører og det går ordentlig inn på meg uten at jeg forstår hva jeg gjør galt, så håper jeg at mine kollegaer hadde tatt meg til sides og hvertfall fått meg til å forstå hvorfor kundene mine reagerer. Hadde vært et elendig arbeidsmiljø hvis ingen hadde reagert på at jeg gikk på vaskerommet og grein... Altså- skjønner at alle driver sin egen business... men å komme sammen å diskutere litt, ha en typ verneombuds-blogger 😌. Syns det var veldig fint å lese at Pilotfrue og Anja Johansen hadde pratet en del sammen om eksponering av barn. Mulig de ikke endret noe standpunkt noen av dem, men det å forstå en annens synspunkt er viktig læring og utvikling det også! 5
gjestgitt Skrevet 25. juli 2018 #8299 Skrevet 25. juli 2018 (endret) 31 minutter siden, exictence skrev: Takk. Jeg har det bra. Ville kanskje frem til at det er godt å vite at foreldrene er stolte og glade i en. Vet ærlig talt ikke hvor galt det er å legge ut skrytebilder av sine barn. Er ikke det hyggelig da? Jeg forstår sikkert ikke. Forstår det. Barna skal ikke brukes kun til inntektskilder. Viktig at barn får mye kjærlighet. Ser faktisk ikke helt det store problemet med at bilder av dem blir lagt ut hvis det er glade koselige bilder. Takk. Jeg klarer meg veldig fint. Har mange gode venner. Har ikke god kontakt med foreldrene, men hører nå på dem når de kontakter meg. De liker å snakke om seg og sitt. Holder det ikke med å si det til barna? Hvem er disse bildene på sosiale medier mest for? Ikke barna tror jeg, de fleste bloggerbarna er for små til å få med seg hva som blir publisert. De sitter ikke på sosiale medier å leser hva mødrene skriver om de. Liten avsporing, men jeg har aldri skjønt hvorfor mødre skriver lange avhandlinger henvendt direkte til barna på FB og IG når de har bursdag. Greit når de er voksne nok til å lese og har kontoer, men til små barn og babyer..... Du skriver at du ikke forstår hvorfor det er ille å legge skrytebilder av barns. Jeg forstår det til en viss grad, men hva med når disse bildene når ut til flere hundre tusen folk. Når hele inntektskilden bygger på barnas oppvekst, identitet osv. Det er ikke greit. Barna er ikke i stand til å samtykke til den vanvittig eksponeringen som de blir utsatt for, samtidig er det også en risiko ved stor eksponering. Google Dark Room. Skal vise deg et eksempel på konsekvensen av eksponering av barn hos aktuelle blogger. Anna gikk ut i bloggen og media at det ble vurdert hjemmeundervisning eller privatskole for eldste for å beskytte henne. Sitat VG artikkel: Sitat – Frykten er at ••••••••• er i barnehagen, og at hvem som helst kan komme og snakke til ••••• over gjerdet. Det kan være pedofile som har vært innom bloggen, sier hun. Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/Lzn4p/mamma-til-michelle-vurderer-hjemmeundervisning Til tross for at hun er inneforstått med risikoen ved å ha eksponert barnet så fortsetter hun i samme tralt. Det har gått alt for langt når man vurderer å skjerme barnet fra offentlig skole pga av en blogg!! Hvordan kan noen rettferdighetgjør dette? Gleder meg å høre at du har det bra og har gode venner rundt deg. Synes det var leit å lese det du skrev og håper ikke du opplever dette som et angrep, forstod bare ikke helt innlegget ditt og det kan jeg ta på egen kappe. Endret 25. juli 2018 av gjestgitt 32
Gjest Brielle Skrevet 25. juli 2018 #8300 Skrevet 25. juli 2018 31 minutter siden, exictence skrev: Takk. Jeg har det bra. Ville kanskje frem til at det er godt å vite at foreldrene er stolte og glade i en. Vet ærlig talt ikke hvor galt det er å legge ut skrytebilder av sine barn. Er ikke det hyggelig da? Jeg forstår sikkert ikke. Forstår det. Barna skal ikke brukes kun til inntektskilder. Viktig at barn får mye kjærlighet. Ser faktisk ikke helt det store problemet med at bilder av dem blir lagt ut hvis det er glade koselige bilder. Takk. Jeg klarer meg veldig fint. Har mange gode venner. Har ikke god kontakt med foreldrene, men hører nå på dem når de kontakter meg. De liker å snakke om seg og sitt. Jeg hadde hatet det nå i ettertid, hvis mine foreldre hadde lagt ut mange bilder av meg som barn, selv om det var hyggelige bilder og de var stolte av meg. Men det at de var stolte og glade i meg sa de faktisk til meg, og viste, på andre måter. Og vi har også mange bilder, både i album og på veggene, som viser dette. Jeg hadde kanskje syntes det var greit at de la ut bildene på nett, der og da som barn, men ikke nå i ettertid. Barn skjønner ikke omfanget av det, de er ikke utviklet eller opplyste nok til å forstå det fullt ut enda. Jeg hadde følt meg utlevert når jeg ble eldre, men det er meg, folk er forskjellige. Men poenget er at man ikke vet hvordan barna vil reagere som voksne, og hva de vil føle da...jeg synes ikke følelsene og respekten for barna er noe å gamble på. Man vet bedre hva man vil vise av seg selv når man blir voksen. Da vil man kanskje ikke vise ting som man syntes var greit som barn allikevel. Problemet er at ting aldri forsvinner fra nettet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå