Gå til innhold

Anna Rasmussen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Svenson skrev:

Jan var så uheldig å dro en spøk en gang i forbindelse med at MtM dro på en festival. Den jevne KG-bruker klarte selvsagt vri det til å handle om at Jan kontrollerende og sjalu. Kun oppspinn, som det meste andre, altså.

Men Anna har jo sagt det selv...

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, JackIost skrev:

Nei, slitsom dame, ikke rart Jostein Flo gikk lei :)

Hvor har jeg henne ifra??? Føler det er noe slik TV greier (kjære mamma?) eller noe 😂 hun måtte jo poste ett eget innlegg om MTM..... snakker om at andre bare bryr seg om trafikk.. 

"godt ment, må sies" 

okei...

Endret av agnesbjercke
  • Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, agnesbjercke skrev:

Hvor har jeg henne ifra??? Føler det er noe slik TV greier (kjære mamma?) eller noe 😂 hun måtte jo poste ett eget innlegg om MTM..... snakker om at andre bare bryr seg om trafikk.. 

"godt ment, må sies" 

okei...

Var programleder for TVN/FEM -  "slankekrigen" og " Ett lettere liv " før hun fikk fyken . Var vel ett kjent radiofjes før den tid igjen 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Møffa skrev:

Var programleder for TVN/FEM -  "slankekrigen" og " Ett lettere liv " før hun fikk fyken . Var vel ett kjent radiofjes før den tid igjen 

Ahaaa da er det nok der. Takk! Irriterte meg grønn 

• Liker 1
Gjest TomineB
Skrevet
53 minutter siden, Svenson skrev:

Jan var så uheldig å dro en spøk en gang i forbindelse med at MtM dro på en festival. Den jevne KG-bruker klarte selvsagt vri det til å handle om at Jan kontrollerende og sjalu. Kun oppspinn, som det meste andre, altså.

Neida, dette har hun skrevet om på bloggen flere ganger. Hun har også sagt at hun selv er sjalu😊Hun sa det sist i intervju for Skal Vi Danse. 

Skrevet
7 timer siden, Hattifnatten skrev:

Men at du henger deg opp i andre ting som i bunn og grunn ikke har så veldig mye med diskusjonen å gjøre, det er greit? :fnise: Rart det der. 

Fælt så opptatt du skulle være av diskusjoner mellom meg og andre brukere :)

Men visst er det relevant for diskusjonen, nemlig årsaken til dette hatet mot Anna R. Så mye engasjement for "barnas beste" har jeg ingen tro på. Man skal ikke lete lenge her i verden for å finne verre barneskjebner, for å si det mildt :) 

Skrevet
7 timer siden, Chloe skrev:

Ja, slitsomt å høre sannheten. 😉 Øh. Hva har Jostein Flo med det å gjøre?? 😂😂 Goddagmannøkseskaft. 😄

Hva Jostein Flo har med Trine Grung å gjøre? Spør barna deres :)

• Liker 15
Skrevet
7 timer siden, Sweetypie skrev:

Skulle akkurat til å skrive det samme!!! Garantert at hun er gravid;)))) 

Venter nok tvillinger😊

• Liker 4
Skrevet (endret)
33 minutter siden, JackIost skrev:

...

Men visst er det relevant for diskusjonen, nemlig årsaken til dette hatet mot Anna R. Så mye engasjement for "barnas beste" har jeg ingen tro på. Man skal ikke lete lenge her i verden for å finne verre barneskjebner, for å si det mildt :) 

Jeg svarer generelt på det jeg har uthevet. At der finnes verre barneskjebner i verden har ingen relevans, for om folk bør bry seg. Det folk bør tenke over er om barn blir utsatt for risikofaktorer, slik at det kan være grunn til å bry seg. 

Fra http://www.vestbv.no/jeg-er-urolig/jeg-jobber-med-barn/risikofaktorer/  "Alle barn og familier kan vise tegn som kan gi grunnlag for å bli urolig. Din uro bør bli større jo flere tegn du ser og jo oftere de opptrer. Men selv i familier der det ikke er omsorgssvikt kan mange av disse tegnene og signalene opptre. Det er derfor viktig at du ikke trekker konklusjoner du ikke har grunnlag for. Mange tegn og signaler gir likevel grunn til å bry seg; å snakke med barn eller foresatte eller å kontakte en av hjelpeinstansene. En av de viktigste beskyttende faktorene er at noen viser at de bryr seg."

Endret av Asti
Gjest Regnskapssekretær
Skrevet
7 timer siden, Chloe skrev:

Ja, slitsomt å høre sannheten. 😉 Øh. Hva har Jostein Flo med det å gjøre?? 😂😂 Goddagmannøkseskaft. 😄

Trine Grung og Jostein Flo var gift og har barn sammen, derfor ble han vel nevnt her.

Skrevet

Helt enig med Asti. Konsekvensene av mange av disse risikofaktorene trenger ikke å vises her og nå, men kan bli synlig da de blir voksne og skal fungere i samfunnet. 

De jeg er mest bekymret for er: 

- Brutte relasjoner med signifikante andre. Tenker spesielt på familien til A som har vært en viktig del av M sin oppvekst. 

- Ekstrem eksponering som barna ikke har valgt selv. Samtidig virker familien isolert. 

- Å få ta del i avgjørelser når det kommer til familien som de overhodet ikke er i stand til å vurdere konsekvensene av. Det er liksom ok å flytte til Oslo når M har lyst. Vel, M er ikke så utviklet kognitivt (rent aldersmessig) til å vurdere dette. Dette er voksenavgjørelser! 

- Mye impulsitivitet. Dette er ikke bra for barn som trives best i klare rammer og med rutiner. Man kan ikke si at det er til barnas beste når man ikke vurderer alternativene opp mot hverandre. Barnas beste kan man bruke om man velger å bytte skole pga mobbing eller andre ting. Ikke fordi mor vil være med på svd. 

- Rotløshet. Det å flytte en gang eller to pga omstendigheter er en ting. Men å bryte opp hele nettverk og bytte de ut, for så å flytte rundt og aldri få slå seg til ro er ikke bra. Jeg håper familien blir der de er nå. 

Omsorgssvikt kan være så mangt. Og Nei, vi ser ikke alt på bloggen. Men at alle disse punktene kan relateres til hendelser godt beskrevet i bloggen, kan ingen nekte for. Og ja, det er bare risikofaktorer. Det betyr at om man får hjelp med veiledning og til å ta bedre valg så kan dette gå helt fint. Men jeg tror familien trenger veiledning. 

Det å melde bekymring til barnevernet er faktisk ikke slemt. Det kan gjøres av ønske om at barna skal få det bedre. For jeg tror ikke at disse to ønsker å utsette barna for risikofaktorer. 

• Liker 35
Skrevet
54 minutter siden, Asti skrev:

Jeg svarer generelt på det jeg har uthevet. At der finnes verre barneskjebner i verden har ingen relevans, for om folk bør bry seg. Det folk bør tenke over er om barn blir utsatt for risikofaktorer, slik at det kan være grunn til å bry seg. 

Fra http://www.vestbv.no/jeg-er-urolig/jeg-jobber-med-barn/risikofaktorer/  "Alle barn og familier kan vise tegn som kan gi grunnlag for å bli urolig. Din uro bør bli større jo flere tegn du ser og jo oftere de opptrer. Men selv i familier der det ikke er omsorgssvikt kan mange av disse tegnene og signalene opptre. Det er derfor viktig at du ikke trekker konklusjoner du ikke har grunnlag for. Mange tegn og signaler gir likevel grunn til å bry seg; å snakke med barn eller foresatte eller å kontakte en av hjelpeinstansene. En av de viktigste beskyttende faktorene er at noen viser at de bryr seg."

Det minner meg om noe jeg kom over da jeg leste om hjemmeskole. Et barn som undervises i hjemmet mangler ett av festene i sikkerhetsnettet sitt, da skole (og barnehage) er en av plattformene som kan plukke opp om ikke alt er som det skal være. Den andre plattformen er familien. For de som undervises hjemme har de da kun én plattform. 

• Liker 14
Skrevet
8 timer siden, Svenson skrev:

https://www.vgtv.no/#!/video/144813/mamma-til-michelle-jan-er-veldig-sjalu

Jada, bare oppspinn og folk som vrir om på ordene hans. Hun har også skrevet at han er sjalu tidligere. 

• Liker 23
Skrevet (endret)

Jeg tenker når både hun og nå han selv går ut og smører midt i ansiktet til mange at de jobber bare 2-3 timer til sammen og har millionlønn, noe hun selv og har  skrevet om,  så ikke av sjalusi  men av provokasjon ønsker folk å stille de til veggs. Som jeg oppfatter det så handler ikke  dette om mobbing. Driver man et firma hvor man leverer et produkt( i dette tilfelle brette ut sitt liv)  så må man levere et bra produkt. Leverer man drit (løgn og bedrag) og på toppen av det nedlegger kundeservice( som er kommentarfelt mm i hennes tilfelle) så vil folk finne andre måter å konfrontere denne firma på.

Endret av terrasuave
  • Liker 19
Skrevet (endret)
1 time siden, lilletrilleline skrev:

Helt enig med Asti. Konsekvensene av mange av disse risikofaktorene trenger ikke å vises her og nå, men kan bli synlig da de blir voksne og skal fungere i samfunnet. 

De jeg er mest bekymret for er: 

- Brutte relasjoner med signifikante andre. Tenker spesielt på familien til A som har vært en viktig del av M sin oppvekst. 

- Ekstrem eksponering som barna ikke har valgt selv. Samtidig virker familien isolert. 

- Å få ta del i avgjørelser når det kommer til familien som de overhodet ikke er i stand til å vurdere konsekvensene av. Det er liksom ok å flytte til Oslo når M har lyst. Vel, M er ikke så utviklet kognitivt (rent aldersmessig) til å vurdere dette. Dette er voksenavgjørelser! 

- Mye impulsitivitet. Dette er ikke bra for barn som trives best i klare rammer og med rutiner. Man kan ikke si at det er til barnas beste når man ikke vurderer alternativene opp mot hverandre. Barnas beste kan man bruke om man velger å bytte skole pga mobbing eller andre ting. Ikke fordi mor vil være med på svd. 

- Rotløshet. Det å flytte en gang eller to pga omstendigheter er en ting. Men å bryte opp hele nettverk og bytte de ut, for så å flytte rundt og aldri få slå seg til ro er ikke bra. Jeg håper familien blir der de er nå. 

Omsorgssvikt kan være så mangt. Og Nei, vi ser ikke alt på bloggen. Men at alle disse punktene kan relateres til hendelser godt beskrevet i bloggen, kan ingen nekte for. Og ja, det er bare risikofaktorer. Det betyr at om man får hjelp med veiledning og til å ta bedre valg så kan dette gå helt fint. Men jeg tror familien trenger veiledning. 

Det å melde bekymring til barnevernet er faktisk ikke slemt. Det kan gjøres av ønske om at barna skal få det bedre. For jeg tror ikke at disse to ønsker å utsette barna for risikofaktorer. 

Nå må folk slutte å leke barnevernspedagoger her... Dersom noen mener de vil ringe inn bekymringsmelding så må de gjøre det. Jeg personlig blir provosert av alle lissom bvped-er her inne. Som bvped kan jeg si med en gang at dette er ikke en sak på bakgrunn av info på blogg+++. En annen ting så tviler jeg ikke på at her er det en del pvped her og leser både KG og andre ting på SoMe. Dersom det har foreligget bekymring ville det nok for lengt blitt en samtale. Oppsummering: fordi at mange på SOME har så mange bekymringer og mener at det bør opprettes en bv sak, og om mange her nedringer bvtj med sine bekymringene vil det ikke nødvendigvis resultere i en bv sak. Det er mange andre barn som står i vanskelige livssituasjoner og som trenger de ressursene som er satt av til å hjelpe disse.

Endret av terrasuave
  • Liker 5
Skrevet (endret)
22 minutter siden, terrasuave skrev:

Nå må folk slutte å leke barnevernspedagoger her... Dersom noen mener de vil ringe inn bekymringsmelding så må de gjøre det. Jeg personlig blir provosert av alle lissom bvped-er her inne. Som bvped kan jeg si med en gang at dette er ikke en sak på bakgrunn av info på blogg+++. En annen ting så tviler jeg ikke på at her er det en del pvped her og leser både KG og andre ting på SoMe. Dersom det har foreligget bekymring ville det nok for lengt blitt en samtale. Oppsummering: fordi at mange på SOME har så mange bekymringer og mener at det bør opprettes en bv sak, og om mange her nedringer bvtj med sine bekymringene vil det ikke nødvendigvis resultere i en bv sak. Det er mange andre barn som står i vanskelige livssituasjoner og som trenger de ressursene som er satt av til å hjelpe disse.

Eh. Jeg er barnevernspedagog. Og som bvp selv bør du vite at Nei, vi vet ikke at det er noen sak. Men man kan være bekymret for OM det er en sak. 

Endret av lilletrilleline
  • Liker 33
Gjest Galaxy X
Skrevet

Da var det bekreftet at det er Marna som stepper inn for Anna! :nori:

Skrevet (endret)
13 timer siden, terrasuave skrev:

Hva vet du om folk sin bakgrunn? 

Tilføyelse:

Jeg er forøvrig enig i at folk bør kontakte barneverntjenesten hvis de er bekymret istedenfor å diskutere det inngående her. :)  Men uten at noen vet det, så kan også kommentarer (i denne tråden og i kommentarfeltet hos bloggeren) vedr. bekymring rundt flytting, skifte av barnehage/skole og brudd i relasjoner ha fått Anna og Jan til å ombestemme seg vedr. flyttingen til Oslo. Bare så det er nevnt. 

Min motivasjon for å kommentere generelt vedr. hva som kan være grunnlag for bekymring har vært for å oppklare misforståelser, eksempelvis der folk uttaler seg at her er ikke grunnlag for å melde, bare fordi andre barn i verden har det verre e.l.  Barneverntjenesten jobber mest med forebygging. Noe som er viktig at folk er klar over. Å komme tidlig inn, der det er grunnlag for bekymring er forresten god bruk av ressursene til barneverntjenesten. I tillegg til at det selvfølgelig er bedre for familiene det gjelder at de får den rette hjelpen før det utvikler seg til å bli verre. 

Endret av Asti
Skrevet
4 timer siden, Asti skrev:

Flokkmentalitet/netthets gjør nok ikke hverdagen enklere for barna til Anna Rasmussen, snarere tvertimot :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...