AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Datteren min hadde med seg min ekstra tlf på skolen forde jeg skulle ringe etter skolen. Desverre glemte hun å slå av før skolen og hun fikk en mld. Læreren tok tlf, noe som er helt ok ut skoledagen. Men hun fikk den ikke igjen etter skolen eller. Læreren sa hun beholdt den en stund slik at hun lærer. Det er en privat eiendel og synes ikke at det er greit å beholde sakene på fritiden. Og i tillegg så er ikke min datter tilbake før på mandag, vi måtte reise rett etter skolen i dag pga en begravelse som er i en annen landsdel. Tenkte å ta dette opp på med læreren. Som sagt helt ok å beslaglegge i skoletiden. Noen som vet om det er lov å holde igjen slike ting i lengre tid? Anonymkode: b61f2...13f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Nei, ikke greit. Anonymkode: 71ea3...87e 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Nei, dette er tyveri. Anonymkode: bb85a...600 10
tirben Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Du kan gå til skolen og kreve telefonen tilbake. Hilsen lærer. 7
SesameStreet Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 (endret) Lov til å sende en rasende mail til læreren da! Endret 26. april 2017 av SesameStreet 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Ikke lov, men veldig greit. Anonymkode: 00ae6...bad 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 Nei, skolen har ikke lov til å holde på personlige eiendeler etter skoleslutt. Eleven har krav til å få tilbake telefonen når skoledagen er over. Anonymkode: fcc95...6ed 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Å skjelle ut læreren fører neppe til noe godt for noen parter. Å lage et helvete for en engangsepisode er sjeldent lurt. Da blir du den dramatiske mora som skolen ikke tar på alvor den dagen det evnt skjer noe virkelig alvorlig. (Vet ikke om du har tenkt det, men skriver det uansett). Jeg ville spurt om rutinene rundt dette med mob.tlf. Mange har forbud med god grunn. Mange har regel at de tar den fra eleven også må foreldrene hente den etter skoledagen er over. Helt ok konsekvens. Læreren kan ikke bare beholde det i uviss tid, men at foreldrene må hente den er vanlig og lovlig. Jeg ville spurt læreren om regelen de praktiserer. Anonymkode: 054cc...499 8
Centrino Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 Har hu fått beslaglagt sin tlf først da eller? Siden hu hadde din?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min hadde med seg min ekstra tlf på skolen forde jeg skulle ringe etter skolen. Desverre glemte hun å slå av før skolen og hun fikk en mld. Læreren tok tlf, noe som er helt ok ut skoledagen. Men hun fikk den ikke igjen etter skolen eller. Læreren sa hun beholdt den en stund slik at hun lærer. Det er en privat eiendel og synes ikke at det er greit å beholde sakene på fritiden. Og i tillegg så er ikke min datter tilbake før på mandag, vi måtte reise rett etter skolen i dag pga en begravelse som er i en annen landsdel. Tenkte å ta dette opp på med læreren. Som sagt helt ok å beslaglegge i skoletiden. Noen som vet om det er lov å holde igjen slike ting i lengre tid? Anonymkode: b61f2...13f Dette ligner veldig på en sak i media fra noen uker tilbake. Da var beskjeden at dette ikke er lov, så jeg er skeptisk til at læreren ikke har fått med seg den saken. Anonymkode: 0b26e...a27 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 https://www.nrk.no/rogaland/skole-beslaglegger-mobiler-i-en-uke-1.13432319 For å underbygge påstanden min i innlegget over. Anonymkode: 0b26e...a27 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 Synes det er helt greit at foreldrene må komme og hente telefonen jeg. Anonymkode: e1bde...0ad 2
Frøken_fjong1 Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 På skolen til mitt barn blir telefonen gitt til rektor om de bruker den på skolen sitt område i skoletiden . Så må vi foreldre å hente den hos rektor. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å skjelle ut læreren fører neppe til noe godt for noen parter. Å lage et helvete for en engangsepisode er sjeldent lurt. Da blir du den dramatiske mora som skolen ikke tar på alvor den dagen det evnt skjer noe virkelig alvorlig. (Vet ikke om du har tenkt det, men skriver det uansett). Jeg ville spurt om rutinene rundt dette med mob.tlf. Mange har forbud med god grunn. Mange har regel at de tar den fra eleven også må foreldrene hente den etter skoledagen er over. Helt ok konsekvens. Læreren kan ikke bare beholde det i uviss tid, men at foreldrene må hente den er vanlig og lovlig. Jeg ville spurt læreren om regelen de praktiserer. Anonymkode: 054cc...499 Skal noen skjelle ut noen? Jeg skulle fortelle at det var min telefon og at dette lagde problemer for meg, og at siden det var første gang det skjedde så var det ikke nødvendig å beholde den. 40 minutter siden, Centrino skrev: Har hu fått beslaglagt sin tlf først da eller? Siden hu hadde din? Jeg mener min datter er for ung til å ha egen tlf. Derfor har jeg en ekstra hun får ha med i enkelte situasjoner. 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ligner veldig på en sak i media fra noen uker tilbake. Da var beskjeden at dette ikke er lov, så jeg er skeptisk til at læreren ikke har fått med seg den saken. Anonymkode: 0b26e...a27 Dette viste jeg ikke. 16 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: På skolen til mitt barn blir telefonen gitt til rektor om de bruker den på skolen sitt område i skoletiden . Så må vi foreldre å hente den hos rektor. Forstår at noen skoler har slike regler. Dette har vi ikke fått noe informasjon om, bare at elever får tilbake gjenstander etter skoletid. Anonymkode: b61f2...13f 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 Ta en hyggelig telefon og spør da vet du spør om du kan hente den og si at dere skal passe bedre på evt neste gang at den er avslått. Ang sånne ting kan det uansett være lurt å gi beskjed på forhånd. Jeg jobber selv som lærer, og vi har som regel at mobiler blir fratatt elev i sånne situasjoner. Det er derimot OK om det er gitt beskjed om at elev har med mobil av en grunn. Da vet jeg at elev skal bruke mobil for noe viktig, og det blir lettere å utføre litt skjønn. Anonymkode: 1d42d...6fa
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 1) Du burde avklart med skolen at telefonen var med og hvorfor. Da hadde læreren vært klar over viktigheten av å ha telefonen umiddelbart etter skoletid. 2) Dette er typisk maktmisbruk fra en lærer, og bør ikke aksepteres! Jeg har hatt barn i skolen i mange år, og ser stadig episoder hvor lærere misbruker makten sin. Men de beskytter hverandre, og gjør det til bagateller. Så når foreldre ikke står sammen og hevder barnas rettigheter, så vinner lærerne hver gang Send en mail til rektor, legg frem saken og få frem at du mener læreren har gått ut over grensene. Samtidig beklager du at du ikke har informert, ref punkt 1). Anonymkode: b3af9...415 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 Nei, dette var ikke greit. Det hadde holdt at hun fikk den tilbake etter endt skoledag . Hun fikk en reaksjon som om dette var noe hun hadde gjort ofte. Anonymkode: 45e23...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #20 Skrevet 27. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en hyggelig telefon og spør da vet du spør om du kan hente den og si at dere skal passe bedre på evt neste gang at den er avslått. Ang sånne ting kan det uansett være lurt å gi beskjed på forhånd. Jeg jobber selv som lærer, og vi har som regel at mobiler blir fratatt elev i sånne situasjoner. Det er derimot OK om det er gitt beskjed om at elev har med mobil av en grunn. Da vet jeg at elev skal bruke mobil for noe viktig, og det blir lettere å utføre litt skjønn. Anonymkode: 1d42d...6fa Jeg skal hente den på mandag, vi dro som sagt rett etter skolen pga vi måtte i en begravelse på andre siden av landet. Hadde vi vært hjemme hadde jeg sporenstreks dratt å henta den. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 1) Du burde avklart med skolen at telefonen var med og hvorfor. Da hadde læreren vært klar over viktigheten av å ha telefonen umiddelbart etter skoletid. 2) Dette er typisk maktmisbruk fra en lærer, og bør ikke aksepteres! Jeg har hatt barn i skolen i mange år, og ser stadig episoder hvor lærere misbruker makten sin. Men de beskytter hverandre, og gjør det til bagateller. Så når foreldre ikke står sammen og hevder barnas rettigheter, så vinner lærerne hver gang Send en mail til rektor, legg frem saken og få frem at du mener læreren har gått ut over grensene. Samtidig beklager du at du ikke har informert, ref punkt 1). Anonymkode: b3af9...415 De har lov å ha med telefon så lenge den er avslått i skoletiden. Derfor synes jeg at det var litt vel strengt å ta den siden dette var første gang det har skjedd med min datter og at det var et uhell. Jeg tror ikke denne læreren er spesielt glad i makt, men hun er vel kanskje fra den gamleskolen, hun er over 60 år og hun jobber litt annerledes enn de andre. Gjort er gjort, og vi får den tilbake, jeg var veldig stresset i går og ble veldig iritert på hele situasjonen, når og læreren viste at min far og hennes bestefar døde nylig og det er begravelse nå så provoserte det meg grenseløst. Men det har roet seg og vi overlever hele situasjonen. Anonymkode: b61f2...13f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå