AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Han har vært en overvektig latsabb av et matvrak tidligere (adoptert som voksen) og går på slankefor i tillegg til å være ute, men nå er han plutselig ikke veldig interessert i mat lenger. Dagsrasjonen hans har nå vart i 2 dager, og det er MYE igjen, han maser mye og vil helst ha meg i nærheten hele tiden. Kjøpte blautfor til ham i dag, han spiste halvparten. Han har gått ned i vekt siden han er mer ute, og er mer aktiv, så tenker at det kanskje kan være at han bare har fått tilbake energien, for det virker ikke som han har vondt noe sted og han leker og styrer som vanlig. Han har et sted i sofaen hvor han alltid har elsket å ligge, nå legger han seg på de rareste steder - steder han aldri har enset før. Om morgenen maser han oss ut av senga som han pleier når han er sulten, men når vi står opp så har han masse mat. Han slår seg ikke til ro på sofaen før jeg setter meg ned sammen med ham. Han er kastrert, og vi skal gi ham ormekur igjen snart, men litt bekymra for at han kan ha blitt syk siden det er lengre enn 3 mnd siden han fikk sist (men han har nesten ikke vært ute i vinter, han hater snø og regn). Eller kan han rett og slett bare være våryr selv om han er kastrert? Ei venninne sa at katten hennes ble annerledes da hun ble gravid, og jeg tok en graviditetstest bare for sikkerhets skyld, men negativ Burde jeg sjekke ham for noe, eller er det vanlig ved sesongskifte? Hilsen småbekymra katzenjammer Anonymkode: bf43e...95d
Tabris Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Jeg ville også tatt en veterinærsjekk. Redusert matlyst, og ellers annen atferdsendring, kan ofte være et tegn på smerte eller sykdom.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Katten min sluttet å spise en periode hvor hun var på slankeren, men det løste seg når våren kom.. ville hørt med en veterinær Anonymkode: 8e338...012
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Okei, takk for svar Da ringer jeg veterinæren i morgen for å få sjekket ham! Better safe than sorry, vi er blitt så glade i ham <3 Anonymkode: bf43e...95d 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, takk for svar Da ringer jeg veterinæren i morgen for å få sjekket ham! Better safe than sorry, vi er blitt så glade i ham <3 Anonymkode: bf43e...95d Veldig lurt ja oppdater oss da! Anonymkode: f5491...c2f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 ehm.. du vet at hannkatter ikke kan bli gravide ja? Du skriver bare "han", for så å skrive at du har tatt graviditetstest. Finnes det egentlig for katter? (Har bare hatt hannkatter selv). Det kan være stress eller urinproblemer. Så anbefaler en tur til veterinær. Anonymkode: 79bd4...8c9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ehm.. du vet at hannkatter ikke kan bli gravide ja? Du skriver bare "han", for så å skrive at du har tatt graviditetstest. Finnes det egentlig for katter? (Har bare hatt hannkatter selv). Det kan være stress eller urinproblemer. Så anbefaler en tur til veterinær. Anonymkode: 79bd4...8c9 Jeg snakket om meg selv Ser nå at det kan misforstås! Vet veldig godt at han ikke kan bli gravid, men tenkte at han kanskje reagerte dersom jeg viser meg å være det. Anonymkode: bf43e...95d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ehm.. du vet at hannkatter ikke kan bli gravide ja? Du skriver bare "han", for så å skrive at du har tatt graviditetstest. Finnes det egentlig for katter? (Har bare hatt hannkatter selv). Det kan være stress eller urinproblemer. Så anbefaler en tur til veterinær. Anonymkode: 79bd4...8c9 Regner med det var TS som tok en graviditetstest. Anonymkode: 9964b...d0f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 Mine sliter med hårballer på denne tiden. Da blir de klengete og klagete, litt rare og rastløse, og de maser om mat selv om matfatet er fullt. De kan holde på slik i 2-3 dager før de får opp hårballen. Men selvfølgelig kan det være noe mer alvorlig, så et dyrelegebesøk er alltid anbefalt ved adferdsendring. Anonymkode: b76f1...0d3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine sliter med hårballer på denne tiden. Da blir de klengete og klagete, litt rare og rastløse, og de maser om mat selv om matfatet er fullt. De kan holde på slik i 2-3 dager før de får opp hårballen. Men selvfølgelig kan det være noe mer alvorlig, så et dyrelegebesøk er alltid anbefalt ved adferdsendring. Anonymkode: b76f1...0d3 Det kan gi mening! Han har hostet og harket litt innimellom, som at han skal få opp noe. Børster ham hver eneste dag, men er ikke mye hår som kommer av for tiden. Skal uansett ringe veterinær i morgen og høre Anonymkode: bf43e...95d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 Ts her Da har jeg ringt veterinær, og han sa at det er normalt at katten blir litt merkelig i oppførselen dersom den trenger ormekur, så fikk resept og starter med det. Takk for råd Anonymkode: bf43e...95d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Da har jeg ringt veterinær, og han sa at det er normalt at katten blir litt merkelig i oppførselen dersom den trenger ormekur, så fikk resept og starter med det. Takk for råd Anonymkode: bf43e...95d Så bra det ikke var verre :D Anonymkode: 606bf...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå