Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å se sine eventuelle begrensninger og ville gjøre noe med det, er tegn på at du er både reflektert og ansvarlig.  Noe sier meg at du vil bli en god mor :lillesky2:

Ta i mot hjelpen og veiledningen du får! :klem: 

Lykke til!

Anonymkode: 478e7...d60

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å ikke reise på mødrehjem. 

Skal garantere deg at du da mister ungen. Slike plasser er ikke bra! 

Anonymkode: 3d5e3...085

Og der var du igjen ja.

Mødrehjem er postivt både for barnet og for moren, men jeg antar du synes det er greit at et barn ikke får den oppfølgingen og stellet det skal ha.

Nå snakker jeg ikke om ts. Jeg snakker på generelt grunnlag

Anonymkode: 2f3af...cab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der var du igjen ja.

Mødrehjem er postivt både for barnet og for moren, men jeg antar du synes det er greit at et barn ikke får den oppfølgingen og stellet det skal ha.

Nå snakker jeg ikke om ts. Jeg snakker på generelt grunnlag

Min opplevelse var ikke positiv for barnet. Kanskje jeg lærte småting men ikke noe jeg ikke ville fått til på egenhånd. Vi ble nektet å gi mme i 4 dager. Baby stakkars var kjempesulten og de mente på jeg bare skulle øve på å amme, de gadd ikke høre på meg eller faktisk se om jeg hadde melk, det hadde jeg ikke. Nå jeg kjøpte mme var det visst kjempe alvorlig og et tillitsbrudd til de på senteret. Enda baby hadde gått 4 dager uten mat. Huff nei, det var ingen god opplevelse. 

Anonymkode: ec9ca...88d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min opplevelse var ikke positiv for barnet. Kanskje jeg lærte småting men ikke noe jeg ikke ville fått til på egenhånd. Vi ble nektet å gi mme i 4 dager. Baby stakkars var kjempesulten og de mente på jeg bare skulle øve på å amme, de gadd ikke høre på meg eller faktisk se om jeg hadde melk, det hadde jeg ikke. Nå jeg kjøpte mme var det visst kjempe alvorlig og et tillitsbrudd til de på senteret. Enda baby hadde gått 4 dager uten mat. Huff nei, det var ingen god opplevelse. 

Anonymkode: ec9ca...88d

Og det betyr at alle mødrehjemmene er på samme måten, eller? :ironi:

Det synes jeg er å gå for langt når det gjelder generaliseringer

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et mødrehjem?

Anonymkode: 6f2fa...dec

Et hjem for mødre som ikke kan overleve på egenhånd? 

Anonymkode: fcfaf...cf6

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å ikke reise på mødrehjem. 

Skal garantere deg at du da mister ungen. Slike plasser er ikke bra! 

Anonymkode: 3d5e3...085

Bullshit. Ikke hør på denne skremselspropagandaen TS. 

Barnevernet og mødrehjem er til for å hjelpe, jada, de gjør feil. Men set gjør alle. Dessverre er de feilene det eneste vi hører om i media.

Du er ei flott ung kvinne, TS. Du viser at du har selvinnsikt ved å ønske hjelp slev, masse lykke til!:blomst:

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner ei som har vært på et sånt. Det gikk veldig fint 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på ts og barnevernsmotstandere er at ts har selvinnsikt nok til å oppsøke og ta imot hjelp på eget initiativ. Tipper hun også vil bruke den hjelpen hun får, til å kunne ta seg av barnet sitt. Slik at hun ikke mister omsorgen for barnet sitt. 

Kanskje barnevernet kunne unngått en del omsorgsovertakelser om foreldrene hadde såpass selvinnsikt at de skjønte at de trengte hjelp, og var villig til å samarbeide med barnevernet istedet for å motarbeide alle råd og tiltak.

Anonymkode: 6a45d...d7c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er et mødrehjem (barne-og familiesenter) i Gjøvik som heter Seljelia. Hørt mye bra om dem. 

Anonymkode: eb824...c7a

AnonymBruker
Skrevet

For å komme med en positiv historie (fra Bergen og greier):

Jeg hadde en "venninne" som begynte å ruse seg allerede på barneskolen.
Hun ble gravid på ungdomsskolen og ruste seg på denne tiden tungt. Også i graviditeten.
Far til barnet var en god del eldre og tung rusmisbruker.
I tillegg hadde denne "venninnen" flere psykiatriske diagnoser og da hun ble gravid sa "alle" at hun kom til å miste barnet.

Hun måtte på mødrehjem under tvang. Og dro hjem med barnet.

Hun har nå 4 barn, er gift og har jobb. Hun sier det var noe av det beste som kunne skjedd henne :) 

Anonymkode: 3bb04...f62

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å komme med en positiv historie (fra Bergen og greier):

Jeg hadde en "venninne" som begynte å ruse seg allerede på barneskolen.
Hun ble gravid på ungdomsskolen og ruste seg på denne tiden tungt. Også i graviditeten.
Far til barnet var en god del eldre og tung rusmisbruker.
I tillegg hadde denne "venninnen" flere psykiatriske diagnoser og da hun ble gravid sa "alle" at hun kom til å miste barnet.

Hun måtte på mødrehjem under tvang. Og dro hjem med barnet.

Hun har nå 4 barn, er gift og har jobb. Hun sier det var noe av det beste som kunne skjedd henne :) 

Anonymkode: 3bb04...f62

Der ser en hvor viktig slike steder er. Å bo på mødrehjem betyr ikke at en automatisk mister barnet. En skal ikke høre på all skremselspropagandaen som florerer i disse trådene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at slik skremselspropaganda får stå!  

Som sagt tidligere ts, så står det respekt av at du vurderer muligheten til veiledning den første tiden med babyen 😊 Ikke hør på de som skremmer deg her.  Det er helt riktig av degradert å tenke på barnet!  Dette kommer til å gå helt fint. Med din instilling kommer barnet ditt til å få et godt liv og dere et godt familieliv 💕

Anonymkode: 478e7...d60

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Ann Christin, mod

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg har bodd på mødrehjem :) Det er riktignok 15 år siden, men opplevelsen var veldig positiv.

Jeg fikk baby når jeg var 15 år og kunne av ulike grunner ikke bo hjemme hos min mor og fikk derfor plass på mødrehjem. Jeg fikk økt selvtillit av å bo der, fikk mye skryt. Det var veldig fritt, jeg gikk turer når jeg ville, reiste på byturer osv som jeg selv ville. 

Mødehjemmet arrangerte også ulike turer innimellom, men det var valgfritt å være med på.

Kunne skrevet mye mer, men du kan jo sende en pm hvis du vil :) Jeg kommer egentlig ikke på en eneste negativ ting ved oppholdet der, og av alle de jeg ble kjent med det året jeg bodde der vet jeg bare om 2 mødre/foreldre som mistet omsorgen for barna sine, men det var gode grunner for det.

Det er som sagt 15 år siden jeg bodde der og mye kan jo være forandret, men bare send en pm hvis du vil :)

Gjest Chroma
Skrevet

Må legge til at jeg mener at holdningen til mor har veldig mye å si. Går man inn i det med en negativ holdning og er sur mot de som jobber der osv er det klart det blir et mindre positivt opphold enn hvis man er positiv, blid og mottakelig for evt hjelp og råd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...