AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Hei! Jeg er en gravid jente på 19 år som vurderer å høre om det er plass til meg på mødrehjem. Dette er da grunnet min fortid og min nåværende situasjon. Jeg har mitt første møte med jordmor nå på torsdag og jeg har da tenkt til å høre med henne om dette, men før den tid vil jeg gjerne finne ut så mye mulig. Jeg har allerede en del informasjon, men uansett hvor mye leter finner jeg ikke ut hvor i Norge det er mødrehjem. Er det noen av dere som har noe informasjon om det? Anonymkode: 8ec7e...a71 1
Fru Uperfekt Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en gravid jente på 19 år som vurderer å høre om det er plass til meg på mødrehjem. Dette er da grunnet min fortid og min nåværende situasjon. Jeg har mitt første møte med jordmor nå på torsdag og jeg har da tenkt til å høre med henne om dette, men før den tid vil jeg gjerne finne ut så mye mulig. Jeg har allerede en del informasjon, men uansett hvor mye leter finner jeg ikke ut hvor i Norge det er mødrehjem. Er det noen av dere som har noe informasjon om det? Anonymkode: 8ec7e...a71 Hvor ditt lokale mødrehjem er avhenger av hvor i landet du bor.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Hvor ditt lokale mødrehjem er avhenger av hvor i landet du bor. Jeg er for tiden bosatt i nærheten av Hamar, men har planer om å flytte til Bergen da jeg har nesten hele familien min der Anonymkode: 8ec7e...a71
Minlillesky Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 Ta kontakt med barnevernet der du bor, de kan hjelpe deg 6
Fru Uperfekt Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for tiden bosatt i nærheten av Hamar, men har planer om å flytte til Bergen da jeg har nesten hele familien min der Anonymkode: 8ec7e...a71 I Bergen har de i Steinsviken, Åsane og på Bønes, iallefall
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 13 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: I Bergen har de i Steinsviken, Åsane og på Bønes, iallefall Jøss, så dette skjer med flere - på vestlandet/bibelbeltet? Anonymkode: fcfaf...cf6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 17 minutter siden, Minlillesky skrev: Ta kontakt med barnevernet der du bor, de kan hjelpe deg Absolutt, du bør kontakte Barnevernet! Anonymkode: fcfaf...cf6 1
Fru Uperfekt Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss, så dette skjer med flere - på vestlandet/bibelbeltet? Anonymkode: fcfaf...cf6 Nå regner jeg ikke Bergen som en del av bibelbeltet, men de har vel flere i Bergen pga folkemengden samt at de avlaster omligliggende kommuner 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 Anbefaler deg å ikke reise på mødrehjem. Skal garantere deg at du da mister ungen. Slike plasser er ikke bra! Anonymkode: 3d5e3...085 5
Angelheart2 Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å ikke reise på mødrehjem. Skal garantere deg at du da mister ungen. Slike plasser er ikke bra! Anonymkode: 3d5e3...085 Tull! Det er jo nettopp slike som TS, som selv ser at hun trenger hjelp, som faktisk ikke "mister ungen". Oppskriften på å miste omsorgen for egne barn er at man ikke ser barnets beste og gjør alt for å motarbeide hjelpetiltak og de instansene som er til for å hjelpe familier og barn. Støtter de andre her som ber deg ta kontakt med barnevernet, de vil hjelpe deg videre. 36
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 Hva er et mødrehjem? Anonymkode: 6f2fa...dec 1
Fru Uperfekt Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 29 minutter siden, Angelheart2 skrev: Tull! Det er jo nettopp slike som TS, som selv ser at hun trenger hjelp, som faktisk ikke "mister ungen". Oppskriften på å miste omsorgen for egne barn er at man ikke ser barnets beste og gjør alt for å motarbeide hjelpetiltak og de instansene som er til for å hjelpe familier og barn. Støtter de andre her som ber deg ta kontakt med barnevernet, de vil hjelpe deg videre. Er jo kjent at de fleste mister barna etter ett slikt opphold. Her en en blogg som omtaler det å bo på mødrehjem og opplevelsene hun hadde der http://mammatilemily.blogg.no/1382075447_livet_p_mdrehjem__fer.html 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Er jo kjent at de fleste mister barna etter ett slikt opphold. Her en en blogg som omtaler det å bo på mødrehjem og opplevelsene hun hadde der http://mammatilemily.blogg.no/1382075447_livet_p_mdrehjem__fer.html Oi, en blogg? Da må det være sant da Anonymkode: c9479...fa0 30
Fru Uperfekt Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi, en blogg? Da må det være sant da Anonymkode: c9479...fa0 Jeg la ved bloggen slik at TS kunne få lest litt om bloggernes opplevelse av å bo på ett mødrehjem. Kan jo legge til QT hun fikk med seg barnet hjem etter oppholdet, hadde det vært motsatt hadde jeg ikke lagt inn linken siden innlegget da nok ville vært for formet av bitterhet. Forøvrig må du øve deg på hersketeknikkene dine, for de er tilsvarende en barneskoleelevs. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 Synes dette er veldig ansvarlig og voksent tenkt av deg Ts. Det å innse at man har behov for bistand og veiledning er ikke enkelt og krever stor selvinnsikt.. og er et flott utgangspunkt når man skal bli mamma. Det å sette seg selv til side og gjøre det som er best for den kommende babyen. Jeg hadde også behov for hjelp da jeg skulle bli mamma. Var veldig usikker på hvordan jeg kom til å håndtere foreldrerollen og var usikker på meg selv og om det jeg gjorde var riktig. På mødrehjemmet ( familesenteret) fikk jeg veiledning, råd og tilbakemeldinger på det jeg gjorde som var bra og det som måtte endres. Ble tryggere på meg selv og da vi reiste derfra, både babyen og jeg (!) var jeg klar til å fortsette mammarollen på egenhånd. Snakk med jordmor, så hjelper hun deg med veien videre. Anonymkode: 3e630...ab4 20
Fru Uperfekt Skrevet 26. april 2017 #17 Skrevet 26. april 2017 (endret) https://www.ssb.no/statistikkbanken/selecttable/hovedtabellHjem.asp?KortNavnWeb=barneverng&CMSSubjectArea=sosiale-forhold-og-kriminalitet&checked=true Finner ikke en egen for mødrehjem (skumleste bare) https://www.bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Barnevern/ Heller ikke ser ser jeg noen som går direkte på mødrehjem Endret 26. april 2017 av Fru Uperfekt 1
Angelheart2 Skrevet 26. april 2017 #18 Skrevet 26. april 2017 Uff, du må ikke høre på disse som forsøker å sverte mødrehjem. Ja, det er nok en høyere andel av de som bruker mødrehjem enn andre som mister omsorgen for barna, men da er det ikke på grunn av at de har vært i mødrehjem, heller grunnen til at de var i mødrehjem i første omgang. Mange som sliter med rus i svangerskapet eller lignende, blir plassert på barnevernet for observasjon. Det ender da ofte med omsorgsovertagelse fordi mor ikke klarer å slutte å ruse seg. Mødrehjem er IKKE til for å finne feil på nybakte mødre, men for å hjelpe usikre mødre til å bli tryggere i omsorgsrollen. der får de hjelp og veiledning. Dersom det viser seg at de ikke klarer oppgaven på egen hånd får de tilbud om videre tiltak fra barnevernet. Dersom de tiltakene heller ikke fører frem KAN det bli snakk om omsorgsovertagelse. Jeg syns TS er smart som ber om hjelp i en situasjon hun føler seg utrygg i, det hjelper INGENTING å gjøre henne enda mer utrygg med skremselspropaganda fra barnevernshaterne. 22
Sirah Skrevet 26. april 2017 #19 Skrevet 26. april 2017 12 minutter siden, Angelheart2 skrev: Uff, du må ikke høre på disse som forsøker å sverte mødrehjem. Ja, det er nok en høyere andel av de som bruker mødrehjem enn andre som mister omsorgen for barna, men da er det ikke på grunn av at de har vært i mødrehjem, heller grunnen til at de var i mødrehjem i første omgang. Mange som sliter med rus i svangerskapet eller lignende, blir plassert på barnevernet for observasjon. Det ender da ofte med omsorgsovertagelse fordi mor ikke klarer å slutte å ruse seg. Mødrehjem er IKKE til for å finne feil på nybakte mødre, men for å hjelpe usikre mødre til å bli tryggere i omsorgsrollen. der får de hjelp og veiledning. Dersom det viser seg at de ikke klarer oppgaven på egen hånd får de tilbud om videre tiltak fra barnevernet. Dersom de tiltakene heller ikke fører frem KAN det bli snakk om omsorgsovertagelse. Jeg syns TS er smart som ber om hjelp i en situasjon hun føler seg utrygg i, det hjelper INGENTING å gjøre henne enda mer utrygg med skremselspropaganda fra barnevernshaterne. Dette! Mange som er på mødrehjem er der av en grunn. Ikke fordi de våknet en morgen og tenkte det kunne være kult å teste kollektivtilværelsen. Dette er foreldre som barnevernet av en eller annen grunn har under oppsyn og som i mange tilfeller dessverre ville mistet barnet uansett. Ikke hør på de som driver skremselspropaganda rundt barnevernet TS. Jeg syntes det er knallbra at du ønsker å søke hjelp i en situasjon du ikke er trygg i. Det viser styrke og at du oppriktig ønsker å gjøre det beste for barnet ditt. Ta en prat med jordmor du 15
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #20 Skrevet 26. april 2017 Så flott at du selv ønsker å ta imot hjelp! Det er et veldig godt utgangspunkt for den hjelpen og veiledningen du kan få på et mødrehjem. Anonymkode: 6f90e...c81 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå