Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er visstnok omgangssyke på gang for tiden- selvfølgelig et typisk tidspunkt- og den lille pessimisten i meg har slått ut. Men jeg vil jo ikke bli syk nå!!! Noen som har et supertips for hvordan man kan forebygge at man blir smittet av den torturinfeksjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske hendene ofte, og sørge for at alle andre gjør det også...

Skrevet

Vi har nettopp vært gjennom en omgang her på eldstejenta.Hun kastet opp i to døgn. Men alle vi andre slapp unna. Hyppig håndvask, og grundig rengjøring ( opptill flere ganger daglig!) av toalett og bad virker som det funker.Har også skiftet sengetøyet hun har brukt hver dag. Minstmann fikk klar beskjed om å holde seg unna hun som var syk, og IKKE drikke av samme glass el.

Så nå går vi en frisk og rask jul i vente!

Vet du at folk har vært nede med omgangsyke så ikke dra på besøk riktig ennå.....

Skrevet

Mitt tips er også å vaske hendene ofte (og godt!), og særlig når du har vært på do, skal lage mat og før du spiser.

Alt for mange skyller bare hendene i vann og dette hjelper ikke. De må skrubbes med såpe. Skift håndklær på do ofte og vask dørhåndak.

Gjest Anonymous
Skrevet

Rett og slett ikke ha tid til å bli syk, det pleier å hjelpe...hvis du bestemmer deg for det... Men det gjelder å være bestemt da... og ikke ha lyst til å skulke jobben f.eks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke opphold deg unødvendig på steder med mange folk. feks skole, buss osv.

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Uff, jeg tenker det samme som førstemann :(

Nå to dager før julaften, så er jeg livredd for å bli sjuk. Jobber i tillegg på sykehus, så risikofaktoren er absolutt til stede kan man si :ler:

MEN,- jeg er utrolig nøye med håndvask. Jeg spiser ikke en pastill en gang uten å vaske hendene når jeg er på jobb i allefall.

Jeg prøver å sove nok, ikke stresse unødig (ganske vanskelig,men...) - stress kan jo utløse sykdom. Er man kjørt og langt nede og virkelig sliten, er det mye lettere å bli smittet med noe som går.

Også drikker jeg MYE appelsinjuice (sånn årntli`fra Meieriene) også spiser jeg hvitløksbaguetter :wink:

(folk får bare tåle lukta haha....neida, det er nok ikke så ille)

Krysser fingrene for at jeg og alle andre som bekymrer seg holder oss friske til over jul i allefall :D

::pliiiiis::

Skrevet

Takk for svar :-) Nå vasker jeg hendene som besatt, og krysser alt jeg kan krysse for at vi slipper unna, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...