Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Med inspirasjon om en annen tråd som omhandlet temaet: "Hva er det med Internet Explorer", spør jeg hva det er som gjør OE så fantastisk. Ikke nok med at det er den mest banale og enkle e-post leseren jeg har sett, men man får også masse fine virus med den uten å spørre om det. Sikkerhetshullene står i kø. Siden jeg patcher windowsen min så fort de kommer, ser OE ut som en liten møkkaunge som har tryna på sykkelen og nettopp blitt plastra opp. Man kan selvfølgelig bruke OE sikkert, men da må man legge til en bloatware-brannmur som f.eks Norton til ultra-paranoia-maskinen-min-blir-helt-sirup-level. Jeg kan på et vis forstå de som bruker Outlook hvis man trenger synkronisering, men Outlook Express??? Kan ikke forstå at noen som ikke trenger å synkronisering bruker det bloatwaren Outlook heller, men det er nå meg. Vil samtidig også gi litt reklame til en fin gratis epost-leser, med innebygd spamfilter og muligheter for extensions : www.mozilla.org eller www.firefox.no last ned thunderbird, få julefred og spis deg feit på ribbe i stede for å rive deg i håret av de så kjære virusen du fikk av Bill til jul. Mærry kristmass two ju ål
Cronos Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Bra reklame! Må bare innrømme at jeg bruker OE. Er ikke stolt, men jeg gjør nå det. Begynte før Thunderbird var påtenkt, men går veldig med planer om å bytte. Tror grunnen til at mange bruker OE, er at det er det som følger med Windows, og at mange ikke vet om at det i det hele tatt eksisterer alternativer, enda mindre Thunderbird.
Polly Ester Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Har et par Hotmailkontoer som jeg bruker Outlook Express til - ellers bruker jeg bare M2, mailklienten i Opera. Nå har jeg kikket litt på Firefox og Thunderbird, men jeg vet ikke helt om jeg vil fortsette å bruke de, de virker så like på IE...
Crazee Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Så klart, brukar du Opera som nettlesar, så har du jo allereie ein epostklient der - og så vidt eg veit så inkluderer den òg spamfilter. OK, eg for min del brukar Eudora då. Har gjort det sidan eg først fekk PC, og er godt nøgd med den. Felles for dei alle er at dei - i motsetnad til Outlook/Outlook Express ikkje har problem med å følgja sjølv standardar som for signaturskilje og subject-header (Merkeleg det der med MS og standardar, dei insisterer på å laga sine eigne versjonar heile tida...)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Joa, Eudora og Opera-mailen er sikkert greit nok det. Men jeg er jeg litt open source-fan, og jeg liker Mozilla-produktene så jeg måtte nesten reklamere litt . Hvis du vil ha Hotmail i en annen epost-klient kan du f.eks ta en titt på: http://www.freepops.org/en/ Finnes en rekke programmer hvor man kan bruke webmail som Gmail, Hotmail og yahoo til å fungere i diverse epost-klienter.
Grooo Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Jeg kan på et vis forstå de som bruker Outlook hvis man trenger synkronisering' date=' men Outlook Express??? Kan ikke forstå at noen som ikke trenger å synkronisering bruker det bloatwaren Outlook heller, men det er nå meg.[/quote'] Det er vel ikke så vanskelig å forstå? De fleste databrukere har generelt lite peiling på det meste når det gjelder data, med Outlook ligger som regel inne på maskina og da er det jo klart at de bruker det.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Nå har jeg kikket litt på Firefox og Thunderbird, men jeg vet ikke helt om jeg vil fortsette å bruke de, de virker så like på IE... Ligner dette så veldig mye på IE og Outlook? http://home.broadpark.no/~annakm/screenshot.jpg
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. desember 2004 #8 Skrevet 22. desember 2004 Det er vel ikke så vanskelig å forstå? De fleste databrukere har generelt lite peiling på det meste når det gjelder data, med Outlook ligger som regel inne på maskina og da er det jo klart at de bruker det. Ja, derfor folk trenger å få øya opp.
Cronos Skrevet 22. desember 2004 #9 Skrevet 22. desember 2004 Vil ikke si at det at program ligner på Microsoft-program er et argument MOT å bruke dem. Vil heller trekke frem punkter som funksjonalitet, stabilitet, sikkerhet, kontroll, etc. til deres fordel.
Polly Ester Skrevet 22. desember 2004 #10 Skrevet 22. desember 2004 Ja, jeg syns det var ganske likt, jeg... Men, som Cronos sier; det er viktigere med funksjonalitet framfor utseende... Men, en av tingene jeg liker så godt med Opera er at det ser annerledes - helt - enn IE... Og en annen ting jeg liker ved Opera er at jeg kan legge de viktigste bokmerkene mine på siden og veksle mellom sider som jeg kan - det kan man ikke med IE, og så vidt jeg kunne se fra det lille jeg prøvde Firefox så kunne man ikke det der heller...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. desember 2004 #11 Skrevet 22. desember 2004 Og en annen ting jeg liker ved Opera er at jeg kan legge de viktigste bokmerkene mine på siden og veksle mellom sider som jeg kan - det kan man ikke med IE, og så vidt jeg kunne se fra det lille jeg prøvde Firefox så kunne man ikke det der heller... Jo. Ctrl + B, evt få fram knappen for å slå på/av bookmarks. Det som er en svær firkant på sreenshoten min, er bookmarks på siden. Man kan fint veksle mellom taber i firefox. Altså alle browsere ligner på hverandre på en måte. Jeg synes Opera har et rotete design som det tok uker før jeg vendte meg til. Men godt at vi har både Opera og firefox i tillegg til Explorer.
Crazee Skrevet 22. desember 2004 #12 Skrevet 22. desember 2004 Eg skal innrømma at då eg første gong såg siste versjon av Opera, tenkte eg "Oi!" - men det var berre å gå på og tilpassa det slik eg likar det det, og etter ikkje alt for lang tid hadde eg på plass det eg ville ha, der eg ville ha det, og fjerna det eg ikkje ville ha framme heile tida. Og når det var hjort, så trengte eg ikkje akkurat tid på å venna meg til Opera lengre Men, som sagt, det viktige er at gode, moderne alternativ finst (til dårlege, avdanka MS-alternativ) Og det viktige med trådar som dette, er å gjera folk klar over at MS-produkt ikkje treng vera så bra, sjølv om dei er "ferdig innstallert" og klar til bruk med ein gong. Og visa at det finst fleire gode, moderne program å velgja mellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå