Gå til innhold

Hva om man ikke vil begraves?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tibetansk Sky Burial! :P 

(Ikke Google det hvis du har en sart sjel)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne at organene mine skal doneres (hvis jeg dør på en sånn måte at det er mulig). Deretter kan kroppen sendes til medisinsk forskning. Restene etter forskningen skal kremeres og spres et sted jeg likte meg godt. Gravstein er noe jeg virkelig ikke vil ha!

Anonymkode: 90217...815

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir man egentlig kremert i en ovn? Det føles respektløst. Er det ikke bedre å bli fyrt på et bål eller noe å la sjela flyte utover landskapet. Jeg mener det å putte asken oppe en kjele, altså det er ikke matlaging heller liksom?.

Selv om jeg synes det også virker respektløst å begrave folk. Jeg mener hvor mye respekt er det å bare la kroppen bli spist opp av marker liksom?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frogke skrev:

Hvorfor blir man egentlig kremert i en ovn? Det føles respektløst. Er det ikke bedre å bli fyrt på et bål eller noe å la sjela flyte utover landskapet. Jeg mener det å putte asken oppe en kjele, altså det er ikke matlaging heller liksom?.

Selv om jeg synes det også virker respektløst å begrave folk. Jeg mener hvor mye respekt er det å bare la kroppen bli spist opp av marker liksom?

Tror ikke du har lyst å lukte brente mennesker....

Anonymkode: 93b62...f44

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du har lyst å lukte brente mennesker....

Anonymkode: 93b62...f44

Vel det er ikke poenget. Men om det er problemet så synes jeg det å putte dem i en ovn er enda mer kanibalsk. Ute på en åpen plen, og brenne et lik på et bål virker iallfall en smule mer riktigere. Men jeg er ikke ekspert på hva som virker mest riktig. Men tanken virker iallfall bra.

Eller kanskje lage et alter eller noe som man brenner døde folk på.. i dunno.

Endret av Frogke
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Frogke skrev:

Respekt er relativt. Jeg ville ansett det som en grusom fornærmelse hvis min familie hadde sagt nei til å donere vekk organene mine, og så gi meg en kristen begravelse etterpå med masse preking om gud, jesus og hele den gjengen der. 

Mens andre ville igjen ansett det som respektløst å fått en gudløs begravelse. 

Anonymkode: a0ee4...02a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Respekt er relativt. Jeg ville ansett det som en grusom fornærmelse hvis min familie hadde sagt nei til å donere vekk organene mine, og så gi meg en kristen begravelse etterpå med masse preking om gud, jesus og hele den gjengen der. 

Mens andre ville igjen ansett det som respektløst å fått en gudløs begravelse. 

Anonymkode: a0ee4...02a

Kanskje. Men jeg har egentlig ikke forstått hva som er kristent, muslimsk eller jødisk med å begrave folk. I jødedommen og Islam er det faktisk forbudt å kremere folk. Jeg vil annta fordi de ikke liker lukten eller tenker for mye på helvete, selv om de har en slags form for skjærsild delvis i religionen. (Vel kanskje ikke jødedommen) men tror Islam har teknisk noe slikt.

Uansett, jeg ser ikke hvordan det å bli spist opp av ormer er en form for å vise respekt. Det å brenne opp kroppen slik at den kan gå tilbake til naturen eller whatever derimot høres mye mer bedre ut. Men det må selvfølgelig bli gjort på en bedre måte. Det å stappe dem i en ovn høres bare frekt ut, jeg mener det er ikke et bakeri trossalt.

Men ser den. Noen liker å bli begravet forskjellig. Og det er jo en måte å vise respekt for.

Skrevet
6 timer siden, Hadley skrev:

Tibetansk Sky Burial! :P 

(Ikke Google det hvis du har en sart sjel)

:overrasket: I had to look.

Forstår tanken å bli spist i naturen, men hvorfor de må stå å skjære i kroppen først skjønte jeg ikke.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Tenkte først å begraves, alle i min familie har blitt begravd, men så har jeg tenkt på noe. Tenk hvis jeg plutselig våkner der nede at jeg ikke var skikkelig død. Tenk den følelsen! Innestengt, kommer seg ikke ut. Ja jeg har litt klaustrofobi når det gjelder trange, små rom som i en kiste. 

Har heller lyst å bli kastet på havet. Har et sterkt forhold til sjø og hav. Eller bli kastet ut i verdensrommet :P 

Endret av Axl Rose
Skrevet
På 25.4.2017 den 16.28, Jerry Lee skrev:

Såvidt meg bekjent må man søke om å få asken sin strødd i naturen, men at avdødes ønske stort sett respekteres og innvilges.

Rett gjerne på meg om det er feil.

Visst kan man det! Det er mitt største ønske at når jeg dør skal jeg bli kremert for så å bli spredd med vinden fra et fjell på vestlandet :) 

På 25.4.2017 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor så mange har et behov for å ligge og råtne i jorda sammen med en haug andre mennesker. 

Jeg skal absolutt kremeres og spres fra toppen av et fjell! :Nikke:

Anonymkode: 7da3b...1e7

Sånn tenker jeg også. I mine etterlattes hjerter vil jeg leve videre, og det er med hjertet vi skal se :hjertesmil::hjertesmil:

Skrevet
Akkurat nå, Millimani skrev:

Visst kan man det! Det er mitt største ønske at når jeg dør skal jeg bli kremert for så å bli spredd med vinden fra et fjell på vestlandet :) 

Sånn tenker jeg også. I mine etterlattes hjerter vil jeg leve videre, og det er med hjertet vi skal se :hjertesmil::hjertesmil:

Ja, men poenget mitt var at det må søkes om.  :)

Gjest C.Tramell
Skrevet

Man kan sørge for å bli myrdet og senket i en innsjø.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2017 den 10.30, Silfen skrev:

Syns det høres awesome ut jeg. Tilbake til naturen. 

Du mener vel fantastisk?

Anonymkode: 8bf24...74f

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, C.Tramell skrev:

Man kan sørge for å bli myrdet og senket i en innsjø.

En flyter opp uansett

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel fantastisk?

Nei, jeg mener awesome. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...