Gå til innhold

Hva om man ikke vil begraves?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva om man ikke vil begraves eller kremeres! Hva gjør man da? 

Bare noe jeg kom over

Anonymkode: 38342...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe jeg kom over

cryogenics?

Skrevet

Vet ikke om det er tilgjengelig i Norge enda..eller om det blir. Men man kan bli kapslet inn og bli til et tre :) Da blir man på en måte begravet, men man blir til et tre da, så man kommer seg på en måte opp igjen..sikkert teit tanke jeg har, men det er nå sånn det er bare :) Det er mange kreative ting som kan gjøres, men du får flest søk på engelsk :) 

Men du har et veldig godt spørsmål :) Når min tid kommer så vil jeg ikke kremeres eller begraves, men Norge er vel ikke åpne for andre forslag dessverre.. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Diamant? 

Anonymkode: b7ee1...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe jeg kom over

Du har ikke noe valg. Du kan heller ikke protestere eller sette deg til motverge når du er død. 

Hovedregelen er at dersom du ikke har gitt klar beskjed til de pårørende om at du vil kremeres, så blir du begravet. 

Anonymkode: 68bbe...691

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det er mulig å bli skutt ut i verdensrommet i en beholder, men det koster litt

Anonymkode: 8bf24...74f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe jeg kom over

En kan også henges opp på veggen, om en ønsker det. Kirkevergen må dog informeres om dette i god tid før du dør.

Anonymkode: 00455...e48

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diamant? 

Anonymkode: b7ee1...50c

Da kremeres du først, så vidt jeg vet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du da, ts? Du kan jo alltids fryses ned, men du forstår vel at det er et egoistisk valg å ta - med tanke på at du da fortsetter å ta plass og bruke energi til tross for at du ikke lenger lever. 

Anonymkode: a0ee4...02a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et litt på samme side: hva om man ikke ønsker å begraves i vigslet jord? 

Skrevet
3 timer siden, Silfen skrev:

Jeg har et litt på samme side: hva om man ikke ønsker å begraves i vigslet jord? 

Finnes det ikke gravplasser uten vigslet jord? Jeg var helt overbevist om at det fantes..

Man kan få strødd aske i norge? Jeg vil kremeres og strødd fra et fjell, så jeg kan fly fritt med vinden! Vil ikke ha gravplass...

• Liker 2
Skrevet

Brysom i livet.

Brysom i døden.

Er det deg TS?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, melatonin skrev:

Finnes det ikke gravplasser uten vigslet jord? Jeg var helt overbevist om at det fantes..

Man kan få strødd aske i norge? Jeg vil kremeres og strødd fra et fjell, så jeg kan fly fritt med vinden! Vil ikke ha gravplass...

Jeg vet ikke, derfor jeg spør. 

Skrevet (endret)

Balsamering, utstopping, fryseren eller "ta en Lenin"? :vetikke: 

Endret av Perle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke noe valg. Du kan heller ikke protestere eller sette deg til motverge når du er død. 

Hovedregelen er at dersom du ikke har gitt klar beskjed til de pårørende om at du vil kremeres, så blir du begravet. 

Anonymkode: 68bbe...691

Der vi bor må alle kremeres pga plassmangel. Lurer på om det faktisk er lovlig. 

Anonymkode: 9d08a...df1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg vet ikke, derfor jeg spør. 

Et rask Googlesøk viste at det ikke fantes gravlunder som ikke er vigslet i norge. Jeg tok vist feil.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, melatonin skrev:

Bestemoren min sin aske ble strødd på havet der mannen hennes druknet. Han var fisker og ble aldri funnet og hennes største ønske var å få være "sammen" med ham. 

Anonymkode: 9d08a...df1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kremeres og helles i havet :-)

Anonymkode: 1b9ea...198

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert melde deg frivillig som rekvisitt for et black metal band.

Anonymkode: 3214d...860

• Liker 1
Skrevet

En jeg kjente var ikke medlem i statskirken. Hadde overhode ikke tro på noe som helst. Han hadde human etisk begravelse, ble kremert og gravlagt på kirkegård i vigslet jord. Han ville ikke bli strødd noe sted, så da måtte han i jorda.

Uansett, jord er jord. Vi merker det ikke uansett 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...