AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #21 Skrevet 26. april 2017 På Felleskjøpet selger de noe som heter "luktestoff mot katter" du har det på i 3-4 uker og da kommer ikke kattene noe mere på en god stund. Anonymkode: b5aed...475 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #22 Skrevet 26. april 2017 9 timer siden, Tvist skrev: Hvorfor i alle dager skal de avlives, etter din mening? Aggressive hunder blir avlivet, for de kan forårsake stor skade hos mennesker. En katt kan klore og bite, selv om katter stort sett heller vil trekke seg unna om de har muligheten. Men et klor/bitt av en katt har vanligvis liten betydning, så lenge du passer på å få stivkrampevaksinen din. Det er en selvfølge at hunder, både små og store, som angriper mennesker blir avlivet. Men ikke kom her og si at en katt ikke kan skade. Det er flere eksempler på katter som har angrepet barn så de behøvde sting. Nedenfor linker jeg til en artikkel om en katt som nesten gjorde en baby blind. Heldigvis ble den avlivet! https://www.nrk.no/vestfold/ettaring-angrepet-av-familiens-katt-1.12643370 Anonymkode: 01583...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #23 Skrevet 26. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en selvfølge at hunder, både små og store, som angriper mennesker blir avlivet. Men ikke kom her og si at en katt ikke kan skade. Det er flere eksempler på katter som har angrepet barn så de behøvde sting. Nedenfor linker jeg til en artikkel om en katt som nesten gjorde en baby blind. Heldigvis ble den avlivet! https://www.nrk.no/vestfold/ettaring-angrepet-av-familiens-katt-1.12643370 Anonymkode: 01583...fa6 Jeg har også sett mange skader etter katt. Og det nytter jo ikke å temme dem. At foreldre med små barn ikke vil omgås katter forstår jeg veldig godt. TS Anonymkode: fe8e5...f26
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #24 Skrevet 26. april 2017 Jeg har hatt 4 katter selv og vært rundt mange katter, jeg har aldri opplevd å bli hverken bitt eller klort om jeg ikke har lekt med katten og dette var lekeslossing. Alle mine katter har vært kastrerte og vaksinerte, noe annet er ikke greit. Eller er det svært lite man får gjort med katter ute, da de er ute på egenhånd. Anonymkode: 61c23...e85 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #25 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også sett mange skader etter katt. Og det nytter jo ikke å temme dem. At foreldre med små barn ikke vil omgås katter forstår jeg veldig godt. TS Anonymkode: fe8e5...f26 Det virker som at ditt eget hode skaper større problemer for deg enn kattene. Anonymkode: 4ade1...151 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #26 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at ditt eget hode skaper større problemer for deg enn kattene. Anonymkode: 4ade1...151 Og der kom en crazy cat lady og ble fornærmet ja. Anonymkode: fe8e5...f26
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #27 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og der kom en crazy cat lady og ble fornærmet ja. Anonymkode: fe8e5...f26 Jeg er glad i alle dyr, og har heller ikke ekstreme forestillinger om ting. Anonymkode: 4ade1...151 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #28 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad i alle dyr, og har heller ikke ekstreme forestillinger om ting. Anonymkode: 4ade1...151 Det er jo ikke ekstremt. Det er fakta. Flere har opplevd å bli skamfert av katter, og alle utenom katteeiere selv blir plaget av et uregulert kattehold. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan katteeiere ikke klarer å se hvor plaget andre rundt dem er. TS Anonymkode: fe8e5...f26
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #29 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke ekstremt. Det er fakta. Flere har opplevd å bli skamfert av katter, og alle utenom katteeiere selv blir plaget av et uregulert kattehold. Jeg har vanskelig for å forstå hvordan katteeiere ikke klarer å se hvor plaget andre rundt dem er. TS Anonymkode: fe8e5...f26 Det skjer ja, men det er ikke så ekstremt som du skal ha det til. Anonymkode: 4ade1...151
Kontormus Skrevet 26. april 2017 #30 Skrevet 26. april 2017 Det er ingen tvil om at hunder gjør større skade på både mennesker og andre dyr enn det katter gjør! 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #31 Skrevet 26. april 2017 På 24.4.2017 den 23.24, daemonia skrev: Når jeg måtte kjøpe nye sykkelhjelmer til ungene fordi en katt tisset på den og det stinket død og fordervelse vil jeg ikke si at jeg var prippen altså. Den lukta er umulig å få ut av tekstiler og egentlig alt annet også, så jeg skjønner frustrasjonen til trådstarter godt jeg. Det er ikke veldig delikat å kjenne den tisselukta utenfor heller når man vil sitte ute. Og det er ikke bare ukastrerte katter som gjør fra seg alle steder. Og etter å ha hatt katter selv så kan jeg skrive under på at joda, de flyr på det meste. Både jeg og ungene fikk klørne i både hender og føtter rett som det var. Etter å ha hatt flere katter selv kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i at katter flyr på det meste. Katter er forskjellige men så lenge katten er frisk og kommer fra et godt hjem, kan man faktisk oppdra en katt. Ser for meg om en hundeeier skulle fraskrive seg ansvar ved å påstå at "hunder flyr på alt" fordi de bare er sånn. Både hunder og katter kan oppdras, men det krever litt mer enn minimum interesse og energi fra eieren. Noe naboene til Ts tydeligvis ikke har siden katten tydeligvis er ukastrerte og aggressive. Ja katter kan bæsje i blomsterbed selv om de er kastrerte, men hvis katten urinmarkerer og det stinker sterkt kattepiss, pluss at den skriker og oppfører seg aggressivt mot fok, da er det en ukastrert, dårlig sosialisert katt som garantert har sånne "katter er katter, og de klarer selg selv"-folk til eiere. Jeg er mildt sagt drittlei av at alle katteeiere skal stå til ansvar for noe enkelte katteeiere gjør. Vi er faktisk en god del katteeiere som både tar vare på kattene sine, oppdrar dem og kastrerer dem. Dersom kattene er til ulempe for naboer ønsker vi gjerne å hjelpe til så godt vi kan, f.eks. betale for catoff og lignende produkter til å spraye på plasser katter er uønsket. Det er faktisk mulig å snakke med katteeiere og prøve å finne en løsning på problemene. Jeg er villig til å strekke meg langt for å finne en løsning, da sure naboer ikke er særlig hyggelig. Og tro det eller ei, men vi katteeiere kan også irritere oss grønne over de katteeierne som ikke tar vare på kattene sine! I tillegg til at vi plages av samme årsaker som dere andre (pisselukt, skriking og slåssing), må vi i tillegg ta i mot kjeft fordi vi er katteeiere. På 24.4.2017 den 23.26, AnonymBruker skrev: Nei det er den absolutt ikke! Den er opprettet fordi jeg er lei av bråk, lukt, og ødelagte ting. Og jeg kan da ikke drive på å vannet blomsterbedet 24/7 på varme dager bare fordi at da holder katter seg unna. Det finnes ikke noen dyreeiere som bedriver ansvarsfraskrivelse i så stor grad som katteeiere, og jeg er lei av at nabokatter skal være mitt problem. TS Anonymkode: fe8e5...f26 Har du prøvd å snakke med naboene og forsøke å finne en løsning? Vet du hvilke katter som skaper mest trøbbel og hvem som eier dem? Kontakt eierne direkte, og be om at dere kan finne en løsning. det hjelper svært lite å brøle til alle katteeiere på et forum. Bor man sammen med folk i tettbebygde strøk, gjør man alt man kan for å finne løsninger for å beholde naboskapet og freden. Du må tolerere at naboene har katter men du trenger ikke tolerere at de ikke tar vare på kattene sine så det går ut over deg. Anonymkode: 2a887...8cc 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #32 Skrevet 26. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også sett mange skader etter katt. Og det nytter jo ikke å temme dem. At foreldre med små barn ikke vil omgås katter forstår jeg veldig godt. TS Anonymkode: fe8e5...f26 Jo det går fint an å temme katter. En aggressiv katt er enten syk eller dårlig sosialisert. Hvordan forventer du at folk skal bli bedre til å ta vare på kattene sine når du sprer sånn vranglære om at katter bare er sånn og ikke kan temmes? Anonymkode: 2a887...8cc 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #33 Skrevet 27. april 2017 Kanskje det skulle blitt laget sånne felles kattetoaletter ute, overalt :D Store sandkasser med gjerde rundt. Anonymkode: 33738...0a3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #34 Skrevet 28. april 2017 På 26.4.2017 den 22.54, Kontormus skrev: Det er ingen tvil om at hunder gjør større skade på både mennesker og andre dyr enn det katter gjør! Og det er vel ingen som benekter annet? Så klart vil et hundebitt skade mer enn kattebitt, men det er fortsatt et faktum at katter faktisk kan skade stygt de også. Og forresten - ja, hunder gjør større skader på dyr. Men katter er de som gjør mest inngrep på faunaen i Norge, mtp. fugler og andre smådyr som blir tatt. Anonymkode: 01583...fa6 1
Kontormus Skrevet 28. april 2017 #35 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er vel ingen som benekter annet? Så klart vil et hundebitt skade mer enn kattebitt, men det er fortsatt et faktum at katter faktisk kan skade stygt de også. Og forresten - ja, hunder gjør større skader på dyr. Men katter er de som gjør mest inngrep på faunaen i Norge, mtp. fugler og andre smådyr som blir tatt. Anonymkode: 01583...fa6 Det er sjeldent en aggressiv katt forfølger mennesker for å angripe/skade dem. Det kan hunder gjøre. Og når jeg nevnte at hunder skader andre dyr, tenkte jeg primært på at de kan skade/lemleste/drepe andres småhunder, katter, kaniner og gud vet hva. At katter tar smågnagere har jeg aldri hørt om har vært negativt, at de tar fugler er vel ikke så vakkert. Men tviler på at noen arter er utryddningstruet pga dem. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #36 Skrevet 2. mai 2017 På 4/24/2017 den 23.20, AnonymBruker skrev: Katter som driter og markerer over alt er eier sin feil når de ikke gidder å kastrere kattene sine. Men de som faktisk har tatt ansvar å kastrerer blir lidende på grunn av det fordi folk ikke ser forskjell på en kastrert og ukastrert katt så de regner dermed med at slik oppførsel tilhører alle katter. Anonymkode: 439d3...193 Katter som ikke har kattedo driter da ute uavhengig om de er kastrert eller ikke. Eller tror du at kastrerte katter ikke driter? Driter blomster kanskje? Anonymkode: 27096...fec 1
Gjest Sirah Skrevet 2. mai 2017 #37 Skrevet 2. mai 2017 Dersom jeg hadde sluppet hundene mine løse og latt de vandre fritt så hadde det blitt et helvete. Dersom mine hunder hadde brukt mine naboers hager som toalett så hadde det blitt månelyst. Om mine hunder gjentatte ganger hadde tisset i nabofruens nye utemøbler hadde jeg måttet erstatte dem. Dersom min hund gjentatte ganger hadde brukt Jensens bilpanser som seng slik at det ble striper i lakken måtte jeg betalt for lakkering. Hadde mine hunder sittet ute og bråket om natta hadde noen garantert ringt politiet. Alle skjønner jo dette. Hvorfor i alle dager må JEG derfor finne meg i dette bare fordi naboene mine har katter og ikke hunder? Jeg er DRIT lei av å få blomsterbed og kasser gravet opp og brukt som toalett. Jeg er drit lei av å jage kattene ned fra bilen min. Jeg blir så eitrendes forbanna når de nye utemøblene mine nok en gang lukter kattepiss at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Jeg er så lei av bråk og styr natterstid fra katter som ikke får komme inn der de bor at jeg snart spyr! Jeg har stått ute i MIN hage med MIN hund i bånd ved siden av meg. Hunden lå rolig og sov ved beina mine og ut av det blå kommer det en drittkatt og angriper hunden min slik at den måtte til veterinæren. 7000kr takk og en hund som var livredd katter resten av livet sitt 😔 Og det skal jeg finne meg i? Jeg er på ingen måte kattehater (selv om jeg innser at det ser slik ut 😂) og har hatt flere katter selv. Mine katter har derimot vært både kastrerte og steriliserte og jeg har bodd slik til at det ikke er noen naboer og plage. Mine katter har også holdt seg i nærheten av huset mitt. Sånn som jeg bor nå er det derimot fullstendig uaktuelt å ha katt. Kan jo ikke slippe en stakkars katt ut i det kaoset som er her i området med katter overalt! Så JA til strengere regler for kattehold (dyrehold generelt, det er sykt mye rart der ute)! Håper mattilsynet kan komme mer på banen og faktisk slå hardt ned på de som ikke steriliserer/kastrerer/oppdrar kattene sine!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #38 Skrevet 2. mai 2017 På 29.4.2017 den 0.57, Kontormus skrev: Det er sjeldent en aggressiv katt forfølger mennesker for å angripe/skade dem. Det kan hunder gjøre. Og når jeg nevnte at hunder skader andre dyr, tenkte jeg primært på at de kan skade/lemleste/drepe andres småhunder, katter, kaniner og gud vet hva. At katter tar smågnagere har jeg aldri hørt om har vært negativt, at de tar fugler er vel ikke så vakkert. Men tviler på at noen arter er utryddningstruet pga dem. Hvor ofte blir folk forfulgt og angrepet av hunder? Det hører jeg sjeldent om, like sjeldent som med katter faktisk. Og forresten, så er det ikke uvanlig at katter tar utekaninene til folk. Det skjedde her i nabolaget i fjor, og den kaninen så ikke ut da de fant den. Utrolig stygg sak. Hvorfor er det verre at en hund dreper en katt enn at en katt dreper en kanin/gnager/fugl forresten? Anonymkode: 01583...fa6
Kontormus Skrevet 4. mai 2017 #39 Skrevet 4. mai 2017 På 2.5.2017 den 20.22, AnonymBruker skrev: Hvor ofte blir folk forfulgt og angrepet av hunder? Det hører jeg sjeldent om, like sjeldent som med katter faktisk. Og forresten, så er det ikke uvanlig at katter tar utekaninene til folk. Det skjedde her i nabolaget i fjor, og den kaninen så ikke ut da de fant den. Utrolig stygg sak. Hvorfor er det verre at en hund dreper en katt enn at en katt dreper en kanin/gnager/fugl forresten? Anonymkode: 01583...fa6 Der jeg kommer fra var det ikke uvanlig at hunder ble sluppet ut på egen hånd i hagen. Har hørt om mange som ble skremt av store hunder som kom løpende etter, enten de var innenfor gjerdet eller de kom seg ut. Jeg har både hørt om det, og sett det selv at de har hengt etter tekstilene på armer og bein. Om jeg hadde hatt kaniner ville de vært i innhegning. Kaniner er vel like mye jaktet på av hunder såvel av katter. Det er ille for den som eier dyret om en hund dreper. Men kan virke som om hundeeiere setter sitt dyr øverst i hierarkiet i motsetning til andre, uansett hvilket dyr de har. Lite sjarmerende og nok til at det vokser frem uvilje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå