AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Hei Jeg er ei jente på 20 som for ca 2 måneder siden satte inn hormonspiral (mirena) og har først nå fått bivirkninger i form av kviser. Jeg mistet menstruasjon umiddelbart etter jeg satte den inn og er ellers fornøyd med spiralen, men vurderer nå å ta den ut på grunn av alle kvisene. Har lest en del på nettet at kvisene kan vare lenge før de forsvinner og hos noen helt til man fjerner spiralen, mens lege og helsepersonell mener at bivirkningene går over de første 1-3 månedene. Noen som har noen erfaringer?? Hvor lenge kvisene vedvarte og om de i det hele tatt ble borte uten å fjerne spiralen? Og noen som har noen erfaringer med eventuelt hvor lang til det tar før kvisene blir borte hvis man fjerner spiralen? Håper noen kan hjelpe da jeg er ganske fortvilet. Kvisene ødelegger så mye for meg og har tidligere gått på isotretinoin da jeg var plaget med mye kviser som yngre. Derfor er det da ekstra kjipt når det kommer tilbake nå. Anonymkode: 9886b...b3a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Kviser og andre bivirkninger går over etter kort tid. Trenger du prevensjon så behold spiralen. Alternativene dine er gjern prevensjon i form av piller eller andre hormonpreperater, da vil du sannsynligvis få tilsvarende kviseproblemer i oppstartfasen. Gi spiralen 6 måneders prøvetid før du fjerner den. Anonymkode: ce770...a0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå