AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Ja, kom med tips og råd for å holde hvitt tøy hvitt! Jeg har selv problemer med å holde sengetøy og klær hvite.. Anonymkode: 74ecc...a4e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Ikke vask det med andre farger er første bud hvertfall Anonymkode: a3c28...fe3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke vask det med andre farger er første bud hvertfall Anonymkode: a3c28...fe3 Haha! Det er jo faktisk en SELVFØLGE, da Anonymkode: 74ecc...a4e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Jeg har pleid å bruke wanish gold(?) da, det skal jo være det beste.. Legger plaggene i bløt sammen med wanish noen timer eller natten over for så og hive plaggene inn i vaskemaskinen med wanish som vaskepulver.. Blir ikke like hvitt og fint som jeg skulle ønske.. TS Anonymkode: 74ecc...a4e
Veslefrikk Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Min svigermor har de hviteste av de hvite klærne. Hun bruker flytende Blenda hvit (eller tilsvarende) og tilsetter en ss klorin sammen med vaskemiddelet en gang i blandt. Vet ikke om det er anbefalt, men gullende rent og kritthvitt blir det.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 4 minutter siden, Veslefrikk skrev: Min svigermor har de hviteste av de hvite klærne. Hun bruker flytende Blenda hvit (eller tilsvarende) og tilsetter en ss klorin sammen med vaskemiddelet en gang i blandt. Vet ikke om det er anbefalt, men gullende rent og kritthvitt blir det. Er visst ikke anbefalt å klore klær pga allergi etc.. Men takk for tips. TS Anonymkode: 74ecc...a4e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 Ingen flere som har tips? TS Anonymkode: 74ecc...a4e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, kom med tips og råd for å holde hvitt tøy hvitt! Jeg har selv problemer med å holde sengetøy og klær hvite.. Anonymkode: 74ecc...a4e Vask de med Omo micro eller annet vaskepulver for hvitt tøy som inneholder optisk hvitt Anonymkode: 02fca...05e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vask de med Omo micro eller annet vaskepulver for hvitt tøy som inneholder optisk hvitt Anonymkode: 02fca...05e Se her http://www.dinside.no/bolig/vaskepulver-er-bedre-enn-flytende-toyvask/61260412 " Flytende tøyvask til hvitt tøy bleker ikke tøyet, men disse midlene har et lite triks opp i ermet; optiske hvitemidler. Optisk hvitemiddel er en kjemisk forbindelse som setter seg i tøyet og sender ut et svakt blåaktig lys som nøytraliserer gule toner når det utsettes for UV-stråling, for eksempel dagslys. " Men du bør ikke bruke slike vaskemidler på damask. "Optisk hvitt kan ha motsatt effekt Det er imidlertid ikke alle produkter som har godt av optisk hvitt. Ifølge Dorthe Thomsen i Georg Jensen Damask, kan optisk hvitt faktisk ha motsatt effekt på damaskduker, på lang sikt. – Vi anbefaler ikke bruk av hverken blekemidler eller optisk hvitt til damasken vår, har Thomsen tidligere sagt til DinSide Bolig. – Blekemidler sliter unødig mye på stoffet, og vi har erfart at optisk hvitt har motsatt effekt, at dukene gulner over tid. " Anonymkode: 02fca...05e
Rallymac Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 Bruker wanish gold, funker helt fint her i huset.. Sammen med et nøytralt skyllemiddel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå