Gå til innhold

Hvordan holde hvitt tøy hvitt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kom med tips og råd for å holde hvitt tøy hvitt! Jeg har selv problemer med å holde sengetøy og klær hvite.. :( 

Anonymkode: 74ecc...a4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vask det med andre farger er første bud hvertfall :P 

Anonymkode: a3c28...fe3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vask det med andre farger er første bud hvertfall :P 

Anonymkode: a3c28...fe3

Haha! Det er jo faktisk en SELVFØLGE, da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å bruke wanish gold(?) da, det skal jo være det beste.. Legger plaggene i bløt sammen med wanish noen timer eller natten over for så og hive plaggene inn i vaskemaskinen med wanish som vaskepulver.. Blir ikke like hvitt og fint som jeg skulle ønske.. :( 

TS

Skrevet

Min svigermor har de hviteste av de hvite klærne. Hun bruker flytende Blenda hvit (eller tilsvarende) og tilsetter en ss klorin sammen med vaskemiddelet en gang i blandt. Vet ikke om det er anbefalt, men gullende rent og kritthvitt blir det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Min svigermor har de hviteste av de hvite klærne. Hun bruker flytende Blenda hvit (eller tilsvarende) og tilsetter en ss klorin sammen med vaskemiddelet en gang i blandt. Vet ikke om det er anbefalt, men gullende rent og kritthvitt blir det. 

Er visst ikke anbefalt å klore klær pga allergi etc.. Men takk for tips.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere som har tips? :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kom med tips og råd for å holde hvitt tøy hvitt! Jeg har selv problemer med å holde sengetøy og klær hvite.. :( 

Vask de med Omo micro eller annet vaskepulver for hvitt tøy som inneholder optisk hvitt

Anonymkode: 02fca...05e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vask de med Omo micro eller annet vaskepulver for hvitt tøy som inneholder optisk hvitt

Se her http://www.dinside.no/bolig/vaskepulver-er-bedre-enn-flytende-toyvask/61260412

" Flytende tøyvask til hvitt tøy bleker ikke tøyet, men disse midlene har et lite triks opp i ermet; optiske hvitemidler. Optisk hvitemiddel er en kjemisk forbindelse som setter seg i tøyet og sender ut et svakt blåaktig lys som nøytraliserer gule toner når det utsettes for UV-stråling, for eksempel dagslys. "

Men du bør ikke bruke slike vaskemidler på damask.

"Optisk hvitt kan ha motsatt effekt

Det er imidlertid ikke alle produkter som har godt av optisk hvitt. Ifølge Dorthe Thomsen i Georg Jensen Damask, kan optisk hvitt faktisk ha motsatt effekt på damaskduker, på lang sikt.

– Vi anbefaler ikke bruk av hverken blekemidler eller optisk hvitt til damasken vår, har Thomsen tidligere sagt til DinSide Bolig. – Blekemidler sliter unødig mye på stoffet, og vi har erfart at optisk hvitt har motsatt effekt, at dukene gulner over tid.

"

Skrevet

Bruker wanish gold, funker helt fint her i huset.. Sammen med et nøytralt skyllemiddel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...