Gå til innhold

Oppskrift til heklet bikinihipster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp heklet meg en bikinitopp. Eller rettere sagt "solliv".

Har lett etter oppskrift på bikinitruse, men finner bare slike med tråder i siden. Noen som har en oppskrift jeg kan bygge videre på? Kunne tenke meg å bruke en slik rute med blomster i hver side.

En annen ting; hvilket garn er best å bruke til sånt? Overdelen er i Sandnes Mandarin Naturell, men kunne tenke meg noe mer elastisk egentlig.

Takk 😊

 

20170424_141906.jpg

Anonymkode: 45ce4...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullgarn er mer elastisk, men det egner seg ikke akkurat å kle inn slufsa med. ;)

Anonymkode: 3e8bd...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullgarn er mer elastisk, men det egner seg ikke akkurat å kle inn slufsa med. ;)

Anonymkode: 3e8bd...21b

Hehe - nei. Som om man frivillig vil få noe som minner om soppinfeksjon 😆

Anonymkode: 45ce4...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest N-Nøff
På 24.4.2017 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Har nettopp heklet meg en bikinitopp. Eller rettere sagt "solliv".

Har lett etter oppskrift på bikinitruse, men finner bare slike med tråder i siden. Noen som har en oppskrift jeg kan bygge videre på? Kunne tenke meg å bruke en slik rute med blomster i hver side.

En annen ting; hvilket garn er best å bruke til sånt? Overdelen er i Sandnes Mandarin Naturell, men kunne tenke meg noe mer elastisk egentlig.

Takk 😊

 

Anonymkode: 45ce4...d7b

Jeg ville heklet en med knyting i sidene. Ellers kan den bli vanskelig å få på (bomull er ikke elastisk, og ull vil utvide seg hvis du DRAR den på!). 

Du kan alternativt legge ved en tynn strikk sammen med bomullsgarnet og se om det hjelper på elastisiteten, men tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...