AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Er nevropsykologisk testing en del av adhd- diagnose? Noen som vet hva som indikerer ADHD i så fall? Jeg var gjennom en slik utredning en gang og fikk ikke resultater som indikerte noe avvik (med mindre de bare så etter det jeg var der for, og ingenting annet). Jeg hadde veldig stor forskjell i evner på noen områder (kunne score 140 på en ting og 100 på en annen) Jeg sliter med arbeidsminne, jeg sliter med å følge med når andre snakker. Blir utålmodig og zoner ut. Har noe problemer med å lese språk. konsentrasjon er elendig og jeg sliter med å begynne på andre ting enn det jeg holder på med. Er ganske sliten akkurat nå, så nå skriver jeg litt rotete. Det er vanskelig for meg å begynne på ting, selv om det er ting jeg syns er morsomt. Når jeg skulle gjøre oppgaver (universitet) begynte jeg alltid å stirre ut i rommet etter noen få minutt, jeg klarte ikke konsentrere meg lenge om gangen før tankene forsvant og jeg begynte se rundt meg eller tenke på andre ting. Jeg lurer på om jeg kan ha adhd, jeg tror om jeg har det kunne ritalin e.l gjort stor forskjell i hverdagen min. Skal sies at jeg endte opp med å stryke på flere fag på universitetet så droppet ut. Jeg forstår ting lett, så jeg klarer meg ofte selv om konsentrasjonen mangler Jeg er relativt smart og har lært meg å kompensere for mange av problemene mine. Siden jeg også er smart tror jeg det er en sjanse for at jeg ikke ville fått en typisk adhd profil og det kunne blitt oversett. Så lurer på hvilke resultater de med adhd diagnose eventuelt har fått på disse testene Anonymkode: ab7cb...473
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå