Gå til innhold

Farfar anmeldt for seksualforbrytelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved en tilfeldighet har jeg fått vite at min manns far er anmeldt for seksualforbrytelse mot et voksent menneske (men saken ble henlagt). Mannen min skal være hjemme med vårt ett år gamle barn nå fremover, og jeg har sagt at jeg ikke er komfortabel med at han kommer på besøk når jeg ikke er der, fordi min mann er veldig underdanig sine foreldre og lar dem bestemme og styre. Tenker feks at de fort kan ende opp alene med barnet. Dette avfeier han meg og vil ikke engang svare meg fordi han sier at den som anmeldte hans var var (ifølge faren) en "gammel frekk dame" og at det er helt usannsynlig. Faren hans er en type som blir fort krenket og sint på en barnslig måte, så jeg kan faktisk se for meg at han har blitt sint på denne damen og gjort noe for å straffe henne. Samtidig vet jeg at veldig mange slike anmeldelser blir henlagt pga manglende bevis, så jeg er absolutt ikke trygg på at han er uskyldig. Han og hans kone er veldig opptatt av vårt barn, og vil være med barnet vårt hele tiden. Noe som har vært slitsomt å forholde seg til da de tar seg litt for mye til rette og ikke er så flinke til å lese barnet vårt hvis barnet blir lei. Nå sier min mann at han skal ha besøk av disse når jeg ikke er til stede og at det bare er tull at han ikke har noen grenser for dem. Vet ikke helt hva man kan gjøre?

Anonymkode: ba83d...8ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes! Slapp av. Du kan vel ikke nekte du mann og ta i mot besøk, når du ikke er tilstede?

Anonymkode: 056eb...0ef

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe du kan gjøre. Du kan ikke nekte din mann å ha sin far på besøk. Du må heller slutte i jobben å være hjemme 24/7 og nekte faren tilgang inn i huset, men lykke til videre i forholdet hvis du gjør det.

Anonymkode: e8eb2...5d6

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at du syns det er ubehagelig å ha en mulig seksualforbyter i hus. Men om det han er beskyldt for er sant, så er det uansett ingenting som tyder på at barn er hans preferanse. Og jeg syns det er rart at du ikke stoler på at mannen din kan ta vare på barnet deres uten deg. Det virker nesten som du bruker dette som en unnskyldning for å holde plagsomme besteforeldre unna. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen andre råd å gi bortsett fra at jeg ville beskyttet et barn med alle mulige midler selv om det betød å reise fra far med barnet. Ut i fra det du skriver så virker det som en rimelig giftig situasjon.

Anonymkode: 64c76...aaa

• Liker 4
Gjest padawan
Skrevet

Barnet ditt er utenfor farfarens preferanser så jeg ser ikke helt problemet. Hadde det vært noe sant ved denne anmeldelsen hadde det ei heller vært henlagt. Hvordan har du egentlig fått kjennskap til denne informasjonen? Slik informasjon er taushetsbelagt og noen har følgelig brudt taushetsplikten sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er vel ikke anklaget for pedofili? Så da ser jeg egentlig ikke problemet (annet enn at han kanskje er en drittsekk). 

Anonymkode: 64d81...105

• Liker 12
Skrevet

Selv om han er blitt anmeldt for en seksualforbrytelse mot en annet voksent menneske (noe som selvsagt er forkastelig om han har gjort det), er det ikke dermed sagt at han er pedofil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Hadde det vært noe sant ved denne anmeldelsen hadde det ei heller vært henlagt.

Tror du virkelig på dette? Skremmende! 

Så du tror at når en voldtektsanmeldelde henlegges, betyr det at den anmeldte er bevist uskyldig??? Hjelp!

Anonymkode: 1d464...215

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Barnet ditt er utenfor farfarens preferanser så jeg ser ikke helt problemet. Hadde det vært noe sant ved denne anmeldelsen hadde det ei heller vært henlagt. Hvordan har du egentlig fått kjennskap til denne informasjonen? Slik informasjon er taushetsbelagt og noen har følgelig brudt taushetsplikten sin. 

Det er tull, nok av folk som har gjort jævlige ting men saken blir henlagt på grunn av bevisets stilling. Bor du under en stein eller...

Bedre å være føre var... Hadde ta skrevet et innlegg etter at barnet var blitt misbrukt av farfar og fortalt at han en gang i tiden hadde hatt en anmeldelse på seg så hadde hun fått hørt det. Om det var en voksen kvinne han forgeep seg på.

Anonymkode: 8cf7a...793

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Elliespelli skrev:

Jeg skjønner at du syns det er ubehagelig å ha en mulig seksualforbyter i hus. Men om det han er beskyldt for er sant, så er det uansett ingenting som tyder på at barn er hans preferanse. Og jeg syns det er rart at du ikke stoler på at mannen din kan ta vare på barnet deres uten deg. Det virker nesten som du bruker dette som en unnskyldning for å holde plagsomme besteforeldre unna. 

:klappe: 

Gjest padawan
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tull, nok av folk som har gjort jævlige ting men saken blir henlagt på grunn av bevisets stilling. Bor du under en stein eller...

Se svaret mitt under. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at når en voldtektsanmeldelde henlegges, betyr det at den anmeldte er bevist uskyldig??? Hjelp!

Det er nok av falske anmelder, også blant seksualforbrytelser. Bare fordi noen blir anmeldt for noe trenger det nødvendigvis ikke ha hendt noe straffbart.

Falske anmeldereder er utenfor scopet / topic i denne tråden så det blir ikke noe mer kommentering rundt det fra min side i denne tråden.

Endret av padawan
Gjest Catalina Culès
Skrevet
48 minutter siden, Elliespelli skrev:

Dette.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er vel ikke anklaget for pedofili? Så da ser jeg egentlig ikke problemet (annet enn at han kanskje er en drittsekk). 

Anonymkode: 64d81...105

At far er underdanig sine foreldre og tilsynelatende ukrititisk tar farfarens versjon for god fisk er en blinkende varsellampe i seg selv. Som partner/ektefelle ville det vært det vært naturlig å i det minste tatt den andres bekymringer innover seg. På en annen side så er det forståelig at det vanskelig å ta innover seg at en foreldre muligens kan være innvolvert i en sånn sak. Til syvende og sist er det viktigere å beskytte sitt eget barn enn sine foreldre.

Anonymkode: 64c76...aaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke anklaget han for pedofili, men det finnes mennesker som bruker seksuell vold/ sadistiske handlinger som maktmiddel eller sinnereaksjon av andre årsaker enn pedofili. Jeg er kjent med minst et tilfelle der han mishandlet min mann som barn (ikke seksuelt), på en krenkende og i mine øyne helt forferdelig måte. Min mann unnskylder og bortforklarer sine foreldre uansett hva det er. Jeg har ikke noe mistanke om at de skal gjøre noe med vårt barn, men det er mildt sagt stressende og skremmende å tenke på at personer som har /muligens har gjort slike ting skal omgås min lille forsvarsløse datter. Ja dessverre er det slik at jeg føler min mann ikke beskytter vår datter. Det er nesten så deres behov er viktigere enn hennes, har flere eksempler på det. Han overser ting de gjør og strekker strikken for grenser og godtar ting som han ikke hadde tillat andre å gjøre. Det at han glatt godtar farens forklaring på hvorfor han ble anmeldt uten å stille spørsmål er typisk han. Virker som han er oppdratt til å oppfylle deres ønsker og undertrykke egne behov. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare stå på ditt! Få moren eller faren din til å passe på barnet døgnet rundt. Eller si til mannen din at denne farfaren ALDRI får være med barnet alene. Det holder ikke at denne farmoren er med, da hun ikke evner å ta avstand fra dette heller.

Anonymkode: 5cbac...6c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Over mitt lik at denne  gamle mannen skulle ha omgang med mitt barn!  Jeg hadde søkt skilsmisse,  så dysfunksjonell familie hadde jeg ønsket minst mulig kontakt med.  AVSKYELIG dere som  uskyldiggjør, "ere så farlig a"?!

Anonymkode: ffbd3...1c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over mitt lik at denne  gamle mannen skulle ha omgang med mitt barn!  Jeg hadde søkt skilsmisse,  så dysfunksjonell familie hadde jeg ønsket minst mulig kontakt med.  AVSKYELIG dere som  uskyldiggjør, "ere så farlig a"?!

Anonymkode: ffbd3...1c1

Problemet er at hvis man skiller seg så får jo denne mannen være med barnet jevnlig uansett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å anklage ts for å bruke dette kun som en unnskyldning for å holde plagsomme besteforeldre unna barnet er ganske fantasifullt. Det er mye man kan bruke som unnskyldning for ting, men at bestefar er seksualforbryter er IKKE en av dem. Da er man i så fall passe ute og seile mentalt, noe jeg ikke tolker at ts er.

Det er klart at en mor kan reagere med redsel ved tanken på at barnet skal være alene med en person hun ikke har et dypt fortrolig forhold til og er usikker på. Når det er sagt, ts, skal jo mannen din tross alt være der. Det skal mye til om han ikke klarer å passe på sin egen sønn. Det kan jo hende at han er mer påpasselig og grensesettende enn du tror. Nå har du gitt uttrykk for din store bekymring, så han passer nok litt ekstra på skal du se. Og som noen skriver; hvis bestefaren på et tidspunkt for lenge siden (?) var innblandet i en sak der anklagen var overgrep, vil ikke det si at han er en løs kanon med pedofile tendenser.

Anonymkode: 3d733...e8d

• Liker 1
Skrevet

Nå får du ta deg sammen, TS. Sånn som du skriver om din mann, så stoler du jo ikke på han. Regner med at dere bare får dette ene barnet sammen, siden barnefar er så underdanig.

Barnet ditt vil nok ikke lide noen nød sammen med far og besteforeldre uten deg tilstede. Du er ikke uunnværlig for barnet. Blir sikkert kjempedeilig for bf å få være alene med babyen uten innblanding fra deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...