AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Spør her da jeg virkelig ikke vet hva jeg skal gjøre og begynner og bli ganske fortvilt og lei meg... Jeg sliter en god del med smerter i brystene, vet ikke hva som gjør at det er sånn og hvorfor det blir sånn.. men skal dra dere gjennom medisinsk bakgrunn.. Begynte på loette når jeg var rundt 14 år og gikk på de i 2 år, helsesøster på videregående satte meg da på microgrynon... dette gikk jeg på i 3 år før jeg plutselig sleit med smerter i brystene.. i en liten periode var det så ille at når jeg var til lege for å få hjelp enda en gang så hylgråt jeg av smerte når han begynte undersøkelsen og ble da sendt til legevakt der jeg ble satt på voltaren kur nr 2 (fikk en tidligere av samme lege i håp om at jeg hadde betennelse i brystene) kurene hadde ingen funksjon. Jeg ble da sendt på ultralyd av brystene for og sjekke da de fant 2 kuler i brystene som de ikke viste hva var. Under ultralyden finner de kunn melkekjertler og masse av de. Det vil si at ingenting var unormalt.. tiden gikk og inn igjen til ultralyd der jeg fikk beskjed om at drt nok en gang ikke var noe galt... på 4 måneder hadde jeg gode perioder der smertene var 100 prosent fraværende...bytte av p piller ble satt i gang i håp om at smertene skulle bli borte. Ble da satt på cerazette da det skal være det mildeste merke. Etter 2 måneder på cerazette ( også 2 måneder smertefri) så ble det da bestemt at jeg skulle få p stav.... 3 måneder med p stav der smertene dukket opp igjen... så da ble det bestemt jeg skulle til gynekologen.. han kom da med tåplige ideer om at jeg bare kunne gjøre det enkelt og bli gravid å få barn, da han mente smertene ble borte da.. jeg var 19 år snart 20 å ble forbanna å skuffet.... var da bare å dra tilbake til lege og ta ut p stav og tilbake igjen på cerazette siden jeg var smertefri når jeg gikk på de.... men nei.. smertene kom da tilbake når jeg gikk på cerazette... meget skuffet og fortvilet over hele situasjonen... har da gått på 4 kurer med voltaren i mellomtiden... så ble nå sendt til bryst og endokir (?) Der to studenter sant kirurg så, kjente og følte hvordan brystene mine var... ble da fortalt at de heller ikke viste hvorfor det var sånn så det beste råde de kunne gi var å sette i spiral... hadde da allerede kostet på en pstav (800 kr rett ut av vinduet) og nå spiral?? Spiral har nå blitt satt inn og har hatt den en måned (ble satt inn 31 mars) og sliter ekstremt med smerter.... brystene er hovene og forferdelig vonde.... tar tramadol 50 mg og det hjelper ikke.... så leter etter noen med erfaringer rundt dette.... siste løsning er at jeg må operere brystene mine... noe jeg ikke vil da jeg er 21 år i mai.....altså veldig ung... Hjelp meg :'( Anonymkode: a2952...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Har det ikke så fælt som deg, men jeg har kronisk litt smerte i brystene. Har sjekket med ultralyd og fikk beskjed om at plagene kom av at jeg hadde veldig mye kjertler. Det er også da lettere for at enkelte kjertler blir hovne, såre eller betente. Fikk beskjed om at det kom til å være sånn fram til overgangsalderen ca. Jeg må bare leve med det så lenge. Som sagt har ikke jeg store smerter da, det er mer ømhet og ubehag. Jeg er forresten også i 20-årene. Vet ikke helt hva du kan gjøre da når det er så ekstremt, annet enn å fjerne kjertler og legge inn silikon i stedet. Hvis du har brystkreft i nær familie, kan det uansett være lurt å fjerne brystvevet. Anonymkode: a323c...3e7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Ingen brystkreft i familien nei.... sånn som det er nå ikveld er smertene såppas at det er ubehagelig og i det heletatt bevege seg.... en liten bevegelse i brystene så er smertene utrolig vonde.... sånn som de er nå så passer fåtall av bh'er.... jeg bor jo i sports bh'er da jeg jobber som lærling i hestefaget og det innebærer at jeg rir 5-8 hester hver dag... er det sånn som nå imorgen så klarer jeg ikke.... Gråter nå av fortvilelse og at jeg har forferdelig vondt samt er utrolig sliten av å ha sånne smerter... Anonymkode: a2952...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 Hva hvis du slutter på all prevansjon da? Virker jo nesten som det har sammenheng med smertene? Dette er jo bare synsing, men... Anonymkode: 1ca79...680
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Grunnen til at de ville at jeg skulle prøve spiral var for at da ble hormonene konsentrert i livmora... og ikke tatt opp av mage og tarm... derfor vil de at jeg helst skal gå på det i 3-4 måneder... men jeg vet ikle hvor mye lengere jeg skal ha det sånn... gikk uten prevansjon i nesten en måned før jeg satte i staven og var ikke bra da heller... Anonymkode: a2952...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #6 Skrevet 23. april 2017 Hyppig bytting av hormonell prevensjon er iallfall noe du bør holde deg unna. Gi det noen måneder med spiral, det er visst ganske vanlig at de første månedene med ny hormonell prevensjon kan gi slike symptomer, og at de går bort igjen etter dette. La kroppen justere seg til omskiftningene. Om det ikke blir bedre, kanskje prøv noen måneder uten hormonell prevensjon. Anonymkode: 01a52...1e4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 Får du forresten i deg mye koffein og/eller salt? Å redusere inntak av disse kan hjelpe. Anonymkode: 01a52...1e4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 Ts her Drikker ikke hverken kaffe,brus eller energidrikke så koffein får jeg ikke i meg bevist... hvor mye salt vet jeg helt ærlig ikke hvor mye jeg får i meg.. Anonymkode: a2952...1b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå