AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Synes jeg har lest et eller annet sted her inne at dersom man reiser aldri på ferie når man har barn så er det bekymringsfullt og noen blir til og med meldt til barnevernet pga foreldre tar aldri barn med på ferie. Hva om man har dårlig råd eller har lyst å bygge hus, så derfor man sparer penger isteden for å reise på ferie. Og hvor ofte er det normalt å reise? En gang i året er nok? Anonymkode: 62aed...8ee
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Hvis du ikke tar med barnet til Hong King, New York eller Legoland så melder barnehagen deg til Barnevernet. Hvis dere kun skal til Island to ganger i året så blir omgivelsene bekymret. Anonymkode: 143c5...bcc 9
Forundret.. Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 Det kan da ikke stemme. Som du er inne på så er det jo folk som ikke har råd til ferie. Andre har andre grunner. Min mor dro ikke en eneste gang på ferie med oss. Vi hadde sommer vinter og høst fri for det om. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Det kan da ikke stemme. Som du er inne på så er det jo folk som ikke har råd til ferie. Andre har andre grunner. Min mor dro ikke en eneste gang på ferie med oss. Vi hadde sommer vinter og høst fri for det om. Når folk ikke har råd til campingferie eller safari i Afrika så er det jo bekymringsfullt. Anonymkode: 143c5...bcc 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg har lest et eller annet sted her inne at dersom man reiser aldri på ferie når man har barn så er det bekymringsfullt og noen blir til og med meldt til barnevernet pga foreldre tar aldri barn med på ferie. Hva om man har dårlig råd eller har lyst å bygge hus, så derfor man sparer penger isteden for å reise på ferie. Og hvor ofte er det normalt å reise? En gang i året er nok? Anonymkode: 62aed...8ee Så startet en ny tråd med en gang den andre ble stengt. Så rart det var da. Anonymkode: 987cc...47b 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #6 Skrevet 23. april 2017 Nei gud bedre.. jeg håper da virkelig ikke folk blir meldt til barnevernet for å ikke reise på ferieAnonymkode: cf17c...055
Forundret.. Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når folk ikke har råd til campingferie eller safari i Afrika så er det jo bekymringsfullt. Anonymkode: 143c5...bcc Morroklump! 1
Pusetatten Skrevet 23. april 2017 #8 Skrevet 23. april 2017 Det du leser her inne skal du ta med en klype salt. Det er mange som ikke har råd til, eller prioriterer å reise på ferie, og det er ingen grunn til å meldes til barnevernet av den grunn. At barn trenger ferie/fri fra bhg og skole er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #9 Skrevet 23. april 2017 Jeg er ikke interessert i å diskutere barnevernet eller jobben din gjør. Så det er sagt. Ville bare høre her inne med dere om det er noe man trenger å tenke på, eller hvor ofte reiste dere på ferie osv. Anonymkode: 62aed...8ee
Honey Dew Skrevet 23. april 2017 #10 Skrevet 23. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så startet en ny tråd med en gang den andre ble stengt. Så rart det var da. Anonymkode: 987cc...47b Ja. Agendaen er ganske tydelig og folk går på med begge beina 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #11 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke interessert i å diskutere barnevernet eller jobben din gjør. Så det er sagt. Ville bare høre her inne med dere om det er noe man trenger å tenke på, eller hvor ofte reiste dere på ferie osv. Anonymkode: 62aed...8ee Anonymkode: 987cc...47b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #12 Skrevet 23. april 2017 Ok, da har jeg bare misforstått eller lest feil. Ble litt bekymret fordi har lyst å spare til å pusse opp på badet og det er ikke akkurat billig. Ts Anonymkode: 62aed...8ee
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #13 Skrevet 23. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg har lest et eller annet sted her inne at dersom man reiser aldri på ferie når man har barn så er det bekymringsfullt og noen blir til og med meldt til barnevernet pga foreldre tar aldri barn med på ferie. Hva om man har dårlig råd eller har lyst å bygge hus, så derfor man sparer penger isteden for å reise på ferie. Og hvor ofte er det normalt å reise? En gang i året er nok? Anonymkode: 62aed...8ee Du skal ikke tro på alt du leser på nettet. Mennesker med lav inntekt kan sende barna sine på ferie arangert av kommunen, eller via Røde Kors og andre. Barn trenger ikke være hjemme hele skoleferien på grunn av dårlig økonomi hos foreldrene. Anonymkode: bbf90...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #14 Skrevet 23. april 2017 Uffff.. Når jeg var liten så elsket jeg lang ferie, og vi dro ingen steder. Ferie var helt kult det, men like deilig å ha masse fri, dra å bade, leke ute, osv for barn er det også ferie. Anonymkode: 141d1...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #15 Skrevet 23. april 2017 Vi drar aldri på ferie pga vi sparer til ny bil. Likevel har 2-åringen min mye mer fri enn alle andre barn i bhg. Det teller jo mye. Jeg jobber meg inn slik at barnet kan ta mye ferie. Noen har ikke råd, og andre har ikke mulighet til å tjene opp fri. Felles for de fleste er at de gjør så godt de kan. Anonymkode: 847bc...017
Lou Salome Skrevet 23. april 2017 #16 Skrevet 23. april 2017 Jeg vil anta at noen kan bli tilstrekkelig bekymret over barns omsorgssituasjon at de melder hvis barn har foreldre som gjør prioriteringer i livet sitt etter hva de syns de har lest på kg, som ikke har kompetanse/ressurser(ikke penger, IQ) nok til å vite hva som er en god omsorgssituasjon for barna på kort og lang sikt, har så angst for barnevernet at det er det som styrer hva de gjør og ikke gjør når det gjelder å gi barna en trygg, meningsfull og god barndom, istedetfor hva barna og familien ønsker og trenger og som er best for dem. Du vet da selv om det er veldig bra, greit nok eller bekymringsverdige forhold barna dine lever under. Hvis ikke du vet det, trenger du veiledning av noen andre enn KG. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #17 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uffff.. Når jeg var liten så elsket jeg lang ferie, og vi dro ingen steder. Ferie var helt kult det, men like deilig å ha masse fri, dra å bade, leke ute, osv for barn er det også ferie. Anonymkode: 141d1...0cb Jada, selvfølgelig, bare trodde at man MÅTTE reise til syden eller lignende for at barna hadde noe å fortelle om på skolen/barnehagen. Og ikke bare si "jeg var hjemme og gjorde ingenting". Anonymkode: 62aed...8ee
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #18 Skrevet 23. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, da har jeg bare misforstått eller lest feil. Ble litt bekymret fordi har lyst å spare til å pusse opp på badet og det er ikke akkurat billig. Ts Anonymkode: 62aed...8ee Du kan starte en tråd i Hus og hage og be om tips. Bruk fantasien bedre neste gang. Ingen kjøper dette her lenger. http://forum.kvinneguiden.no/forum/8-hus-og-hage/ Anonymkode: 987cc...47b
Minlillesky Skrevet 23. april 2017 #19 Skrevet 23. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg har lest et eller annet sted her inne at dersom man reiser aldri på ferie når man har barn så er det bekymringsfullt og noen blir til og med meldt til barnevernet pga foreldre tar aldri barn med på ferie. Hva om man har dårlig råd eller har lyst å bygge hus, så derfor man sparer penger isteden for å reise på ferie. Og hvor ofte er det normalt å reise? En gang i året er nok? Anonymkode: 62aed...8ee Tull og tøys! Man blir ikke meldt til barnevernet pga manglende reise i ferien. Ferie blir som man gjør det til selv. Det kan være så enkelt som å feriere hjemme. Finne fine badesteder, ut i skogen osv.. Jeg har ferie hjemme med min 5 åring i år, til sommeren. Koser oss hjemme vi. Massevis av ting å finne på 1
Minlillesky Skrevet 23. april 2017 #20 Skrevet 23. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, selvfølgelig, bare trodde at man MÅTTE reise til syden eller lignende for at barna hadde noe å fortelle om på skolen/barnehagen. Og ikke bare si "jeg var hjemme og gjorde ingenting". Anonymkode: 62aed...8ee Den delen jeg uthevet, kan barnet faktisk forklare på en annen måte. Barn finner på tusenvis av ting iløpet av en sommer. De bader, spiser masse is, er med familien, klatrer i trær osv... så de er ikke hjemme og gjør ingenting... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå