AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Sitter her og spiser aspargessuppe som er kjørt i blender, og spytter lange trevler som må være fra den nederste delen av aspargesene. Hvorfor høster de dem ikke før de blir trevlete evt skjærer bort det som er blitt til tre? Er det for at det skal se mere ut så det ikke ser ut som man betaler 50 kroner for ingenting? Skjønner at jeg må skrelle den nederste delen neste gang, eller skjære den av....hva gjør dere? Anonymkode: cb5b3...d79
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 På store asparges er hemmeligheten å knekke av den nederste delen, da knekker den gjerne på riktig sted slik at du slipper trevlene. Dette gjelder så vidt jeg vet både grønn og hvit asparges. Den hvite bør i tillegg skrelles, noe som sjelden er nødvendig med de grønne. Selv pleier jeg ofte bruke grønne aspargestopper, da skjærer jeg bare av det aller nederste som er litt tørt. Disse er sjelden trevlete i det hele tatt. Du kan lese mer om asparges på https://www.frukt.no/artikler/slik-tilbereder-du-og-oppbevarer-asparges/ Anonymkode: e67b6...eab
Kvist Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Jeg knekker dem. Som AB sier, da knekker de akkurat der de skal. Bra at de ikke skjæres kortere. Da hadde jo den gode delen blitt tørr og man hadde måttet skjære på nytt. Og antagelig hadde de enten kuttet for mye for å være på den sikre siden, eller for lite så man likevel måtte knekke/skjære.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå