Lurium Skrevet 29. april 2017 #62 Skrevet 29. april 2017 Nei, men er for likestilling og retten for å bestemme over egen kropp for alle kjønn. Feminisme lager et skille mellom kjønnene, "oss mot dem", en tankegang jeg synes er lite konstruktiv. 2
Gjest Coolaid Skrevet 29. april 2017 #63 Skrevet 29. april 2017 På 23.4.2017 den 19.14, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke nødvendigvis en debatt om dette, jeg ønsker enkelt og greit ryggmargsreflekssvar fra menn. Mener du at du er en feminist? Anonymkode: b1005...eda Kvinner og menn kan være feminister - jeg er ikke en av dem. Selv om jeg gjerne framsnakker frihet, likestilling og rettferdighet for kvinner så vel som menn, så anser jeg meg ikke som feminist. I tillegg så opplever jeg at en del kvinner egentlig ikke ønsker full likestilling mellom kjønnene. Det er liksom greit på en del fordelaktige områder men strengt tatt over hele linjen når det gjelder alle saker så er ikke interessen der for forandring. I tillegg ser jeg at kvinner motarbeider seg selv til en viss grad. Jeg ser på meg som en bra fyr med gode intensjoner for alle mennesker - ikke bare kvinner. Jeg er ikke en feminist.
brownbrown Skrevet 29. april 2017 #64 Skrevet 29. april 2017 22 timer siden, SunnivaOslo skrev: Nei jeg kaller meg ikke feminist men jeg er selvfølgelig for like rettigheter☺ Mange menn vil skylde på feministen for at familier går i oppløsning,men har de tenkt på at skilsmissestatistikken gikk opp FORDI det endelig ikke var skambelagt å skille seg?Har de tenkt på at det var nok VELDIG mange kvinner som levde i ulykkelige forhold med en voldelig mann som drakk opp alle pengene? Feminister idag er bare et rot uten sidestykke. Maser om mensen og flere kjønn. Demonstrerer mot reklameplakater mens deres medsøstre i andre land ikke kan gå fritt eller gå på skole. Jeg hører ALDRI en feminist snakke om dette. Tankegangen er "først bry oss om bagateller i Norge så kanskje bry oss litt om de andre ved å klikke liker på en fb post". Jeg er heller ikke fan av menn som kaller seg antifeminister. De sier alltid "jeg har ikke noe mot kvinner,bare feminister"men alt de spyr er jo kvinnehat. ja sant ? i alle brudd er det menn som er den store stygge ulven ? og i hvert tilfelle er alkohol og vold involvært ? kvinner er like gale som menn på å ødlegge forhold 1
SunnivaOslo Skrevet 29. april 2017 #65 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, brownbrown skrev: ja sant ? i alle brudd er det menn som er den store stygge ulven ? og i hvert tilfelle er alkohol og vold involvært ? kvinner er like gale som menn på å ødlegge forhold Hvorfor skal du stadig ta ting ut av løse lufta?Vet du at jeg gidder ikke sånt. Har skrevet flere innlegg hvor du siterer og bare vrir og vender og leser ikke hva som står. Fra av nå av svarer jeg deg kun om du har noe vettug å komme med. God helg! 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #66 Skrevet 29. april 2017 Jeg definerer meg ikke som en feminist. For det første er det et belastet begrep, av åpenbare årsaker, som gjøre at debatten spores av og man mister fokus på de viktige sakene og debattene. For det andre ønsker jeg ikke at det som for meg er en selvfølge skal ha et navn. Jeg er tilhenger av FULL likestilling og likeverd. Om min kone ønsker å bli statsminister, adm. dir i et gigantkonsert eller hva som helst, så vil jeg støtte henne 110%, jeg vil være der for henne så mye jeg kan. Selvsagt vil jeg det, og jeg ville også vært umåtelig stolt av henne også. Så langt har hun ikke uttrykt ønske om noen av delene, og hun har valgt å bli sykepleier. Noe jeg selvsagt også støtter henne 110% i Men selv om jeg ønsker full likeverd, ønsker jeg også å omfavne forskjellene mellom kjønnene og anerkjenne denne forskjellen. For vi er forskjellig. Biologisk sett er det ganske stor forskjell på kvinner og menn, og det må det få lov til å være, og det er i mine øyne slik det burde være. Jeg elsker min kone så høyt at jeg ikke finner ord. For alt hun gjør og har gjort. For den fantastiske mamma hun er til våre barn. Hennes omsorg. Alt hun er og gjør! Hun er kvinne, jeg er mann. Og det er forskjell mellom oss. Jeg er såpass ubeskjeden at jeg ser på meg selv som en god far, selv om jeg som alle andre har mange feil, ingen er perfekt. Men jeg ser jo at jeg ikke er en mamma. Det er noe spesielt med en mor. Sånn er det bare. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg ser på det som noe helt spesielt. Hun har tross alt båret barnet 9 måneder i sin mage. Selvsasgt blir det et spesielt bånd mellom dem, å hevde noe annet ville vært absurd. Jeg som mann ønsker å være familiens beskytter. Det ligger i mine gener. Jeg kjenner på dette ansvaret, og det kan faktisk være ganske skremmende av og til. Men jeg mener det er en "rolle" jeg som far og mann skal ha. Er det sjåvinistisk av meg å være den som løper ut av huset mitt på natta for å se hva de "skumle lydene" var, eller burde jeg sendt kona mi ut? Er det sjåvinistisk av meg å gjøre det tunge fysiske arbeidet utendørs uten først å spørre kona om kanskje hun vil gjøre det? (Nei, jeg løper ikke unna husarbeidet inne, og ja, kona gjør mye annet arbeid ute også). Det er fullt mulig å være fullt ut likestilt, men likevel bevare forskjellene mellom kjønnene, og ikke minst anerkjenne forskjellene. Ikke på død og liv skulle forandre på biologien. Jeg føler jeg og min kone utfyller hverandre ganske så fint i vårt forhold. Så kan jeg si litt om hvorfor jeg mener feministenes likestillingskamp i mine øyne slår en del feil. Bevares, de gjør mye bra, men det er mange forhold rundt denne kampen som jeg mener blir helt feil. Den viktigste kampen synes jeg må være kampen mot kjønnslemlestelse av unge jenter, kampen mot seksuelle overgrep, kampen mot vold i hjemmet, og kampen mot all undertrykking av jenter og kvinner i hele verden. Da blir det for meg feil når hovedkampen i Norge synes å være kjønnskvotering i næringslivet og kampen om flere kvinnelige leder etc. Ja, det er selvsagt viktig å la kvinner få like store muligheter som menn i næringslivet, men det jeg reagerer på er jo at kampen KUN dreier seg om å få kvinner inn i lederstillinger i de store bedriftene. Hvor er kampen for å få flere kvinner inn i andre manndsominerte yrker som tømrere, rørleggere, elektrikere etc? Eller er ikke dette like viktig siden det ikke er snakk om den store statusen og de store pengene? Er det blitt slik at likestilling i dag i stor grad handler om status og makt? I dag sitter Norge med kvinnelig statsminister, kvinnelig finansminister og kvinner i flere andre tunge ministerposter. Vi har kvinnelige ledere av store organisasjoner som LO og NHO, og vi har kvinner som leder mange store bedrifter. VI har kvinnelig PST-sjef. Det forteller meg at vi HAR likestilling i Norge. Kvinner HAR muligheter, og den ligger åpen for dem om de bare ønsker det selv. Og kanskje litt av forklaringa ligger her? Grunnen til at det er flere menn i lederstillinger kan kanskje være at flere menn ØNSKER seg dit? Kanskje det er flere kvinner enn menn som ønsker et hverdagsliv og fritid også? Å være leder i et stort konsern eller å være minister innebærer ikke akkurat jobb 8-16 og fri i helgene. Det innebærer i praksis jobb 24/7 nesten hele året, der man stort sett har fri på helldigdagene i jula og påska. Jeg bare sprø, KAN det være litt av årsaken? Så nei, jeg definerer meg ikke som feminist, men jeg er en mann som ønsker min kone og alle kvinner alt godt her i livet, og ønsker dem like muligheter som menn, og ønsker at de skal ha en trygg hverdag, og å ha et liv de kan bestemme over selv. I stor grad har vi dette i Norge i dag, og det er jeg stolt av. Anonymkode: 42bc9...27b 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #67 Skrevet 30. april 2017 På 23.04.2017 den 19.26, Aragorn II Elessar skrev: Jeg er for likestilling så nei jeg definerer meg ikke som feminist. Siden feminisme handler om å gi kvinner fordeler fordi de er kvinner. Problemet er selvsagt også at alt for mange ikke forstår at likestilling er at alle skal ha like muligheter og ikke at alle skal ha likt utfall. Du er visst feminist. Du har bare ikke skjønt begrepet enda. Anonymkode: 8ff42...be2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 30. april 2017 #68 Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er visst feminist. Du har bare ikke skjønt begrepet enda. Anonymkode: 8ff42...be2 Der er du ja min søte lille stalker.
Gjest Axl Rose Skrevet 30. april 2017 #69 Skrevet 30. april 2017 (endret) Nei! På 23.4.2017 den 19.18, AnonymBruker skrev: Nei takk. Feminismen er grunnen til at menn og kvinner ikke går overens og at 50% av alle ekteskap går i dass. Ja takk til likestilling/likeverd, men nei takk til at kvinner og menn skal være like. Det blir aldri å skje pga kvinner og menn er så forskjellige biologisk og fysisk.. Anonymkode: 33e14...cdb Enig. Ja til likestilling/likeverd. (Trenger ikke være feminist for å være for det). Nei til at kjønnene skal være like på alt og man skal bare kjempe for kvinner. Må godta at det finnes to forskjellige kjønn i 2017 også. Mann og kvinne. Takk og lov for det Begge er like mye verdt, ikke bare et kjønn man skal kjempe for. Endret 30. april 2017 av Axl Rose
Jalp Skrevet 1. mai 2017 #70 Skrevet 1. mai 2017 Nei. Jeg ønsker ikke å bli forbundet med det Ottar og Kvinnefronten står for. Ingen bestrider at dette er to feministiske organisasjoner. Jeg vet godt at det finnes mer moderat feminisme men så lenge denne moderate feminismen ikke vil ta et oppgjør med hva Kvinnefronten, Ottar og andre ekstreme kvinneorganisasjoner står for, er det helt umulig å definere meg som en av dem. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #71 Skrevet 1. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er visst feminist. Du har bare ikke skjønt begrepet enda. Anonymkode: 8ff42...be2 Og du er visst en mannehater, du har bare ikke skjønt det enda. Anonymkode: f8f12...570 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #72 Skrevet 1. mai 2017 Herregud! Alle dere som er for likestilling mellom kjønnene er feminister. Simple as that. "Neeei, ikke gi meg vann! Jeg vil ha H2O!!!!" Anonymkode: 0cd3c...a97 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #73 Skrevet 1. mai 2017 Jeg var på et par år siden på et sameiermøte for stedet jeg bor i. Da det skulle velges nye medlemmer til styret så ble det sterkt poengtert av den kvinnelig møtelederen at den neste i styret MÅTTE bli en kvinne siden det var 3 menn der fra før. Så da puttet hun et stort press på at menn ikke burde stille frivillig til dette, så man burde se bort fra hvemsom var best kvalifisert, fordi en kvinne inn i styret var prioritet 1, uavhenigig av hvem som ville gjort den beste jobben. Det er denne typen samfunn dagens feminisme har skapt, og det synes jeg er helt feil. Anonymkode: f8f12...570 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #74 Skrevet 1. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud! Alle dere som er for likestilling mellom kjønnene er feminister. Simple as that. "Neeei, ikke gi meg vann! Jeg vil ha H2O!!!!" Anonymkode: 0cd3c...a97 Hadde du likt om jeg kalte deg for nazist selv om du ikke er for undertrykkelse av jøder? Nei. Så ikke kall oss som ikke er for undertrykkelse av menn for faminister. Skjerp deg. Anonymkode: f8f12...570 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #75 Skrevet 1. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde du likt om jeg kalte deg for nazist selv om du ikke er for undertrykkelse av jøder? Nei. Så ikke kall oss som ikke er for undertrykkelse av menn for faminister. Skjerp deg. Anonymkode: f8f12...570 Hva er dette for noe tull? Er man nazist er man for undertrykkelse av jøder. Er man feminist er man for likestilling mellom kjønnene. Og gratulerer! For å dra nazi-kortet. Da har du ikke mye å komme med. Anonymkode: 0cd3c...a97 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #76 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe tull? Er man nazist er man for undertrykkelse av jøder. Er man feminist er man for likestilling mellom kjønnene. Og gratulerer! For å dra nazi-kortet. Da har du ikke mye å komme med. Anonymkode: 0cd3c...a97 Omg, har hørt den uttalelsen der flere ganger i det siste. "Er du for likestilling mellom kjønnene så er du feminist", uten noe videre forklaring på dette. Henger jo ikke på greip. Jeg er for likestilling mellom kjønnene men kall meg faen ikke feminist av den grunn. Jævla fint eksempel over her - "3 menn er allerede i styret, 4 plasser, siste må være en kvinne, selv om det er menn som er bedre kvalifiserte". Mener du det er likestilling mellom kjønnene?!?! Anonymkode: 0f558...a39 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #77 Skrevet 1. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe tull? Er man nazist er man for undertrykkelse av jøder. Er man feminist er man for likestilling mellom kjønnene. Og gratulerer! For å dra nazi-kortet. Da har du ikke mye å komme med. Anonymkode: 0cd3c...a97 Er du for undertrykkelse av menn er du feminist. Er du for undertrykkelse av jøder er du nazist. Gratulerer med å ikke skjønne noe så enkelt. Anonymkode: f8f12...570 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #78 Skrevet 1. mai 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud! Alle dere som er for likestilling mellom kjønnene er feminister. Simple as that. "Neeei, ikke gi meg vann! Jeg vil ha H2O!!!!" Anonymkode: 0cd3c...a97 Nei Anonymkode: 7f951...fd6 3
herzeleid Skrevet 1. mai 2017 #80 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud! Alle dere som er for likestilling mellom kjønnene er feminister. Simple as that. "Neeei, ikke gi meg vann! Jeg vil ha H2O!!!!" Anonymkode: 0cd3c...a97 Jeg tror på at du tror dette, men det er nok ikke fullt så enkelt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå