Gå til innhold

Tips til billig lunsjmat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner på jobb i morgen etter et år hjemme med barn i permisjon, og ønsker tips til forskjellige idéer til hva man kan spise til lunsj som ikke koster så mye? Noe utenom knekkebrød, som jeg aldri føler meg verken mett eller opplagt av. 

Jobber med å lage/servere mat, og brukte særdeles mye penger på lunsj tidligere ved å lage meg noe på menyen vår (får en liten prosent i avslag). Gikk både opp i vekt, og ble blakk utav det, så det blir uaktuelt å gå tilbake til. 

Håper på noe gode og fristende råd! 

Anonymkode: 2798b...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tortillalefse med salat, salami, urte eller naturellost. Pålegg kan jo varieres, man kan og ha rømme istedet for smøreost, veksle mellom salattyper, agurk avokado tomater osv..

Ta med youghurt, kornblanding ( hjemmelagd eller kjøpt) og skål. Godt hvis du tilsetter fersk frukt som banan, eple eller annen. Selv så har jeg hjemmelagd med en del nøtter, linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø og tørket frukt samt rosiner i. Krydrer med kanel.

Har ofte hjemmelagd frøknekkebrød, og pålegg i separat boks. 

Middagsrester fra dagen i forveien.

Lage toast i maskin som man varmer igjen i mikroen på jobb når man skal spise det.

Grøt, sånn ferdiggrøt fra butikken er ikke så veldig dyrt. En stor boks kan holde til to-tre dager. 

Hjemmesnekra salat med skinke/kylling kokt egg, fetaost evt vanlig ost.

Huff, ble sulten jeg nå.

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Tortillalefse med salat, salami, urte eller naturellost. Pålegg kan jo varieres, man kan og ha rømme istedet for smøreost, veksle mellom salattyper, agurk avokado tomater osv.. Rema, first price og eldorado er jo veldig rimelige.

Ta med youghurt, kornblanding ( hjemmelagd eller kjøpt) og skål. Godt hvis du tilsetter fersk frukt som banan, eple eller annen. Selv så har jeg hjemmelagd med en del nøtter, linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø og tørket frukt samt rosiner i. Krydrer med kanel.

Har ofte hjemmelagd frøknekkebrød, og pålegg i separat boks. 

Middagsrester fra dagen i forveien.

Lage toast i maskin som man varmer igjen i mikroen på jobb når man skal spise det.

Grøt, sånn ferdiggrøt fra butikken er ikke så veldig dyrt. En stor boks kan holde til to-tre dager. 

Hjemmesnekra salat med skinke/kylling kokt egg, fetaost evt vanlig ost.

Huff, ble sulten jeg nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i lapskaus. Kjøper røkt svineknoke og damper / koker den i ca 8 timer. enten kutter du opp grønsaker selv eller kjøper ferdig skåret opp ( tror en pose koster 12 kr og svineknoke koster 40 kr per kilo ). Blander grønsakene med kraften til kjøttet og kjøttet såklart :)

Anonymkode: f1fca...e87

Skrevet (endret)

Enkle grove horn/snurrer med ost og skinke. 
Pizzasnurrer eller tacosnurrer f.eks. 
Har lagd hjemmelagde søtpotetlomper også. Det metter veldig hos meg iallfall. 

Endret av drop-dead
Skrevet

Grøt.

AnonymBruker
Skrevet
På 23.4.2017 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Begynner på jobb i morgen etter et år hjemme med barn i permisjon, og ønsker tips til forskjellige idéer til hva man kan spise til lunsj som ikke koster så mye? Noe utenom knekkebrød, som jeg aldri føler meg verken mett eller opplagt av. 

Jobber med å lage/servere mat, og brukte særdeles mye penger på lunsj tidligere ved å lage meg noe på menyen vår (får en liten prosent i avslag). Gikk både opp i vekt, og ble blakk utav det, så det blir uaktuelt å gå tilbake til. 

Håper på noe gode og fristende råd! 

Anonymkode: 2798b...79c

Hvis du jobber med å lage og servere mat, så bør du vel klare å tenke ut noen greie lunsjretter til deg selv. 

Anonymkode: a7ff4...844

• Liker 3
Skrevet

Jeg har stort sett alltid middagsrester i matboksen. Enten ting som kan varmes i micro, eller bare ting jeg spiser kaldt. Ofte kjøtt/fisk med grønnsaker/salat eller pasta/ris, etc. Sparer utrolig mye penger på dette, og spiser mye bedre mat enn tørre brødskiver med en lunken osteskive. Andre ganger lager jeg wraps, utrolig godt i matboksen.

Skrevet

Middagsrester er ofte kaloririkt, just saying.. 

Skrevet
1 minutt siden, Lammelåret skrev:

Middagsrester er ofte kaloririkt, just saying.. 

Ja, bra! Mine sunne middager bestående 70 % av grønnsaker kan i så fall holde meg mett mye lenger, og jeg slipper å småspise mellom lunsj og neste måltid.

Å ha middagsrester i matboksen innebærer nødvendigvis ikke at man spiser pizza og lasagne til lunsj på jobben. I tillegg får man mindre matsvinn da man bruker opp restene fra dagen før.

"Just saying" 

• Liker 3
Skrevet

Lurt å begrense matsvinn, ja. Og kanskje lurere å ha restene som ny middag enn å spise dem til lunsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...