AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Jeg har inntrykket av at gjennomsnittskarakter på vitnemål fra samfunnsvitenksapelige utdannelser er ganske høyt. Men dette er bare et inntrykk jeg har. Er det noen som vet? Eller vet hvor jeg kan finne det? Har selv et snitt på 4,2. (4.0 tilsvarer B, 5.0 tilsvarer A). Dette er jo et bra snitt som jeg er fornøyd med. Men jeg lurer på om det er godt nok til å skille meg ut fra mengden når jeg søker jobb? Anonymkode: 33543...f8b
Svartedauden Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Det er ganske høyt, og mange får gode utdannelser. Problemet til mange er at de har bare jobbet med skole, og de har ikke gjort noe annet positivt på CV. Har venninner som studerte statsvitenskap, noen jobbet aktivt med Amnesty ol organisasjoner, de fikk jobb mye fortere.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 De fleste arbeidsgivere ser ikke på karakterer. De som gjør det ønsker (store konsulentselskaper) nærmere A i snitt. Verv og arbeidserfaring er viktigere i hmjøbbsøksammenheng. Anonymkode: 063fd...995
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 Jeg mange års arbeidserfaring som ikke er relevant til utdanninga og har hatt noen verv. Dette regner jeg med betyr mye mer enn karakterene. Jeg vet at karakterer ikke vektlegges noe særlig, men det er også noen ganger beslutningsgrunnlaget dersom det står mellom to personer som skal kalles inn til intervju, slik jeg har forstått det. Derfor lurer jeg på om snittet mitt kan være godt nok til at jeg vinner det intervjuet. TS Anonymkode: 33543...f8b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Jeg tror at i den grad de ser på karakterer, ser de også på hvor man har studert. Anonymkode: 6d788...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå